Orjanp Skrevet 27. juli 2012 Del Skrevet 27. juli 2012 Ja, det er mye som ennå kommer med børstemotor. Lenke til kommentar
CoolBeer Skrevet 27. juli 2012 Del Skrevet 27. juli 2012 Planen er egenmekket ESC for brushless, har sånn smått begynt med en motor fra en gammel cdrom kontrollert av en atmega48 microkontroller. - Kolbjørn Lenke til kommentar
Deppss Skrevet 28. juli 2012 Del Skrevet 28. juli 2012 (endret) Noen som vet om det er noen butikker som seller kyosho båt deler? Begynner å bli lei av å se det bannskadde dekslet over ESC'en... Endret 28. juli 2012 av Deppss Lenke til kommentar
Illus Skrevet 28. juli 2012 Del Skrevet 28. juli 2012 Noen som vet om det er noen butikker som seller kyosho båt deler? Begynner å bli lei av å se det bannskadde dekslet over ESC'en... Jeg ville ha begynt her: http://www.kyosho.no/butik_ny.aspx Lenke til kommentar
Deppss Skrevet 28. juli 2012 Del Skrevet 28. juli 2012 (endret) Ser ut som en fungerende start Får ser om jeg får rota meg dit til uka. Edit: Å bytte pinion fra 19 til 27 er hysteriks morsomt!!! Jeg er glad jeg senka bilen 60mm leeenge før jeg gira den opp Endret 29. juli 2012 av Deppss Lenke til kommentar
Grudgfees Skrevet 30. juli 2012 Del Skrevet 30. juli 2012 Leter etter en offroad bil. er ny med det men bur perfekt til for offroad biler. store marker,grusvei, kjørbare grøfter med skråning. sandtak osv osv osv. forslag til bil ? er ny når det gjedler radiostyrte bil Lenke til kommentar
Cutthroat Bill Skrevet 30. juli 2012 Del Skrevet 30. juli 2012 Kjøp elektrisk. Børsteløse modeller er sterkere og raskere enn modeller med vanlige børstemotorer. Hvor mye er du villig til å putte i hobbyen? Husk på at lader og batter ofte må kjøpes utenom, ihvertfall hvis du skal ha noe skikkelig. Lenke til kommentar
lain Skrevet 30. juli 2012 Del Skrevet 30. juli 2012 Leter etter en offroad bil. er ny med det men bur perfekt til for offroad biler. store marker,grusvei, kjørbare grøfter med skråning. sandtak osv osv osv. forslag til bil ? er ny når det gjedler radiostyrte bil Savage Flux. http://www.elefun.no/p/prod.aspx?v=13571 Noe særlig med offroad lek skal du lete lenge etter, tåler mye, kan kjøres med store lipo om ønske om mye kraft, bra deletilgang. Litt knøvlette å starte å skru på, men følger med bra manual, og mange fine gjennomganger på nett. Kanskje litt i øvre sjiktet i pris, men etter min mening vell verdt det. Lenke til kommentar
CoolBeer Skrevet 2. august 2012 Del Skrevet 2. august 2012 (endret) It flies again! Props til myrcmart.com for rask levering. - Kolbjørn Endret 2. august 2012 av CoolBeer 2 Lenke til kommentar
Lami Skrevet 2. august 2012 Del Skrevet 2. august 2012 Ahh.. har lyst på en Traxxas Spartan 2.4GHz båt! Så den i en butikk i ferien, jeez så lang den er! Frista SYYKT, men hadde blitt stress å fått den hjem uten å bli voldtatt på flyet. Måtte isåfall hatt den med i hendene, men det blir stress når den sikkert er lengre enn skapene i flykabinen MEN det store problemet er at det er laaaang til nærmeste ferskvann. Må ha meg en båt jeg kan kjøre i saltvann! Får nok ta å bygge en selv, kan vel ikke være så vanskelig å kjøpe ferdig bunn og bare stappe i en av de millioner av FM-radioene jeg har liggenede samt en motor og batteri(?) Lenke til kommentar
Deppss Skrevet 2. august 2012 Del Skrevet 2. august 2012 Ahh.. har lyst på en Traxxas Spartan 2.4GHz båt! Så den i en butikk i ferien, jeez så lang den er! Frista SYYKT, men hadde blitt stress å fått den hjem uten å bli voldtatt på flyet. Måtte isåfall hatt den med i hendene, men det blir stress når den sikkert er lengre enn skapene i flykabinen MEN det store problemet er at det er laaaang til nærmeste ferskvann. Må ha meg en båt jeg kan kjøre i saltvann! Får nok ta å bygge en selv, kan vel ikke være så vanskelig å kjøpe ferdig bunn og bare stappe i en av de millioner av FM-radioene jeg har liggenede samt en motor og batteri(?) Det går fin an å kjøre i saltvann, men FOR GUDS SKYLD rens kjølesystemet etter hver gang du har kjørt i saltvann. Selv om du aldri kommer til å oppleve det samme som meg med nesten total havaret båt så bør du rense kjølesystemet. Hvis du får tak i en 100ml sprøye eller større, så setter du den i slangen fra inntaket og så er det bare å dytte inn ferskvann for å få ut saltet og da får du ikke problemer Lenke til kommentar
Deppss Skrevet 10. august 2012 Del Skrevet 10. august 2012 Har noe mangel på demperolje mye å si? Lenke til kommentar
lain Skrevet 10. august 2012 Del Skrevet 10. august 2012 Mangel på demperolje, vil gjøre at demperen bånner mye raskere/hardere, da det ikke er olje til å skape trykk som er med på å dempe smellen demperne gjennomgår. Lenke til kommentar
Lami Skrevet 10. august 2012 Del Skrevet 10. august 2012 (endret) Lite aktivitet her :/ Så det er kun at jeg må renske kjølevannet etter kjør med båt på saltvann? Noen tips til en båt isåfall? Eller skal jeg bygge kanskje.. Får vel ta i kun form, altså skrog og det ferdig? Uten noe motor, el osv. Eller blir det samme pris som en ferdigbygd? Lite demperolje, nja, blir ikke demperne stive? Edit: lain kom meg i forkjøpet ( Edit2: depps, sikker på det funker fint i salt? Elefun sier at man ikke skal pga: - Ødelegger elektronikken: Saltvann er mer strømledende enn ferskvann. Kommer det fukt inn i elektronikken, elektromotorer eller regulator kan dette kortslutte. Sjansen er mye større for at dette blir permanent ødelagt om fukten skyldes saltvann, og ikke ferskvann. - Tetter kjølesystemet, men dette kan jeg som du sier bare kjøre ferskvann gjennom. - Irr, rust, korrosjon: Metaller trives dårlig med saltvann. Saltvann sammen med fukt fører fort til irr, rust og korrosjon på metalldelene i båtmodellen din. Endret 10. august 2012 av Lami Lenke til kommentar
CasterAnd Skrevet 10. august 2012 Del Skrevet 10. august 2012 (endret) Ville selv likt å hatt en kjapp R/C bil som også kan kjøre offroad - og som er svært stor, for planlegger å plassere et kamera med noen servomotorer på den :3 Noen forslag til bil?EIT EDIT: Tenkte det samme på båt - men da må det vanntett kamera og en stabil stor båt med mye fart. Har også sett at elefun selger kamera til radiostyrte båter/biler, er disse enkle å få servostyring på? Endret 10. august 2012 av CasterAnd Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 10. august 2012 Del Skrevet 10. august 2012 Har noe mangel på demperolje mye å si? Og bilen kan bli ganske "bouncy-bouncy". 2 Lenke til kommentar
Deppss Skrevet 10. august 2012 Del Skrevet 10. august 2012 Å gud! Kommer med et lite spørsmål og så raser det inn innlegg... Edit2: depps, sikker på det funker fint i salt? Elefun sier at man ikke skal pga: - Ødelegger elektronikken: Saltvann er mer strømledende enn ferskvann. Kommer det fukt inn i elektronikken, elektromotorer eller regulator kan dette kortslutte. Sjansen er mye større for at dette blir permanent ødelagt om fukten skyldes saltvann, og ikke ferskvann. - Tetter kjølesystemet, men dette kan jeg som du sier bare kjøre ferskvann gjennom. - Irr, rust, korrosjon: Metaller trives dårlig med saltvann. Saltvann sammen med fukt fører fort til irr, rust og korrosjon på metalldelene i båtmodellen din. Den Elefun sier stemmer, MEN kjøresystemet skal være vanntett og hvis det ikke er det så går deg til helvete uansett... Sjansen for at noe går i dass er jo seførgelig større, men hvis du vedlikehoder båten sikkelig så er det lite sansynlig for at noe kjipt skjer. Rusta kommer uansett. litt regnvann så er det gjort. Og det som ruster er det på utsiden av båten. Det som er på innsiden er forseglet at lokket Har noe mangel på demperolje mye å si? Og bilen kan bli ganske "bouncy-bouncy". Har hatt lyst til å kjøre uten dempere, men da har ikke bilen noe å stå på Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 10. august 2012 Del Skrevet 10. august 2012 (endret) Dagens hendelser: Spur-drevet på Baja'n smelta. Etter jeg bytta det ville ikke bilen starte. Ingen gnist. Da jeg kom hjem oppdaget jeg at stoppknappen hadde hengt seg opp. Bakre diff på Trophyen knust. Åpnet diffen og så at det ene planet-giret hadde knekt i to. Blir vel to timer i kø på Elefun i morra. Noe som irriterer meg grenseløst: Folk som kommer inn i butikken uten å ane hva de skal ha! Slå opp i boka til bilen/flyet/heliet/whatever, se i deleskjema og finne nummer? Nei hvorfor skal man det? Folka i butikken har jo alt av delelister og alt i hodet. -"Ja jeg skal ha en sånn greie til bilen min. Den er blå og ca. så lang." -"Hva slags bil er det?" -"En monster truck! Sånn sølv og sort-farga." -"Jeg må nesten vite hva den heter." -"Å? Trodde alle bilene var helt like jeg. Kan du ikke bare gå på lageret og se om du finner noe som ligner?" -osv osv osv Endret 10. august 2012 av sedsberg Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 12. august 2012 Del Skrevet 12. august 2012 Well... there's your problem! Bytta til herda ståldrev og håper de holder lengre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå