Gå til innhold

Den store R/C-tråden

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har flydd Trex'en no :D

Orket ikke vente lengre, flydde den med ett crappy batteri som ikke tåler det, men what the heck! Den flyr mye, mye, mye, mye bedre enn Hornet, Twister og alle disse små jævlene :D

Mekket sammen en liten film. Er bare litt hovring inni stuen, er begrenset hva man kan gjøre på 5x5 meter :p

Film: http://psykolefse.jorgis.com/fly/Trex%20first%20flight.wmv

Og ett bilde til slutt.

trexstue4kq.th.jpg

Endret av Psykopatisk Kaffelefse
Lenke til kommentar
Har flydd Trex'en no :D

Orket ikke vente lengre, flydde den med ett crappy batteri som ikke tåler det, men what the heck! Den flyr mye, mye, mye, mye bedre enn Hornet, Twister og alle disse små jævlene :D

Mekket sammen en liten film. Er bare litt hovring inni stuen, er begrenset hva man kan gjøre på 5x5 meter :p

Film: http://psykolefse.jorgis.com/fly/Trex%20first%20flight.wmv

Og ett bilde til slutt.

trexstue4kq.th.jpg

Hva heter sangen du har brukt? jeg elsker den :blush:

Vær så snill å svare :cry:

Lenke til kommentar

Der var tråden ja! Mistet den en gang. Må poste for å få den i Mine Innlegg. :wee:

Selv har jeg en Mad Force fra Kyosho (gamle typen som kom som byggesett med GS21R motoren). Faktiskt så tåler den en hel del men denne sommeren har det blitt lite kjøring og altfor mye mekking:

Først kommer det sand inn i motoren og ødelegger stempel / sylinder. Av med motoren og opp med den. Kjøpe nye Kyoshodeler: 550kr.

Så brekker veivakselen, av med motoren igjen og inn med ny veivaksel: 400kr

Og trur dere faen ikke at nå er gjengene gått på skruen som holder forgasseren på plass? :wallbash: Det er en skrue som er laget slik at den ikke kan tas ut noen veier og mutteren er "blokkert" så den ikke skal kunne tas av slik at jeg kan få gjenget opp mutteren. Å kløyve hele driten går jo, men hvordan skal man få på en ny? Den sitter jo i motorblokka og når det er sperre begge veier på den som er der fra før av så skjønner jeg ikke hvordan det skal gå ann å få inn en ny en. :roll:

Har levert inn motoren til den lokale hobbysjappa og de vet helelr ikke. De skal ringe Kyosho de...

Men du trådstarter som jeg nå har glemt navnet på: Bor du i Moss eller? Bor i nabo "by'n" selv... Så bare at du lenket til mosshobby i første posten din. ;)

Lenke til kommentar

Forresten: Sigga som for noen sider siden lurte på å kjøpe ny bil:

Vil absolutt anbefale å kjøpe et byggesett om du er ny. MYE lettere å mekke på bilen din senere da, når du vet hvordan den er oppbygd og hva du må ta av for å komme til osv. Forresten så er Madforce (som kit om det finnes lenger) en bil som er lett å bygge. Få deler også pga blant annet stive akslinger. To meg bare to-tre dager å få den sammen.

Lenke til kommentar
Det er en skrue som er laget slik at den ikke kan tas ut noen veier og mutteren er "blokkert" så den ikke skal kunne tas av slik at jeg kan få gjenget opp mutteren. Å kløyve hele driten går jo, men hvordan skal man få på en ny? Den sitter jo i motorblokka og når det er sperre begge veier på den som er der fra før av så skjønner jeg ikke hvordan det skal gå ann å få inn en ny en. :roll:

Har levert inn motoren til den lokale hobbysjappa og de vet helelr ikke. De skal ringe Kyosho de...

Men du trådstarter som jeg nå har glemt navnet på: Bor du i Moss eller? Bor i nabo "by'n" selv... Så bare at du lenket til mosshobby i første posten din. ;)

Hehe, det høres ut som en typisk Kyosho-løsning det der, lagd for å få mest mulig penger ut av oss :roll:

Få ett overslag over hva det koster å fikse den før du gjør det. Mulig det blir dyrt, og da

kan du kanskje invistere i en ny motor, kanskje den som sitter i Savage 25.|

Forresten, holder til i Bergen. Men, vi har to svindyre hobbysjapper her, så holder meg til mosshobby eg.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

ja, litt nytt er det, får skrive men jeg laster ned videoen din.

Broren min skujlel overta flyet for å lage vingefeste, men det blei ikke bra nok.

Det han gjorde var å ta på motoren sin.

Jeg har nå lagd vingefeste som er bedre og lettere, men dumt fordi jeg ikke kan ta av vingene for transport på en enkel måte.

Jeg brukte teip.

Jeg har seila litt krasja litt fiksa litt og teipa litt så nå fungerer flyet ganske fint.

Det seiler ganske bra. Bedre en noe annet fly jeg har hatt.

Jeg tenkte jeg skulle teste med mottor i dag, men batteriet er ikke opplada og siden det er ett lipo batteri må bjørn lade det. Jeg vet ikke hvordan.

Jeg har en liten film av flyet, men da flyet virka 100% filma jeg ikke.

Det kommer ny film med mottor i kveld eller i morgen elns.

Hvis ikke jeg klarer å ødelegge flyet med å seile først da.

http://aasmund.mscon.net/hjemmeside/seilflying.wmv

edit: Ser ut som du er en erfaren pilot :)

Er dette vanskelig?

Endret av Åsmund
Lenke til kommentar

en liten update.

Nå har jeg festa vingene på flyet på nytt. Har prøvd å gjort meg flid slik at de skal være rette.

men jeg får vel ta en liten seiling og sjekke før jeg prøver med motor.

Skal lade bateriet i kveld og teste i morgen.

edit: glemte å legge ut filmen

aasmund.mscon.net/hjemmeside/seilflying2.wmv

Endret av Åsmund
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...