Deppss Skrevet 7. juli 2012 Del Skrevet 7. juli 2012 Det gjør jeg. Et lite utdrag fra manualen til motor systemet: Cogging is a condition sometimes associated with brushless motors. Typically it is a slight stutter noticed when accelerating from a stop. It happens for a very short period as the signals from the electronic speed control and the motor synch with each other. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 8. juli 2012 Del Skrevet 8. juli 2012 Throttle response og Timing kan ha noe med dette å gjøre. Men hvis det er kun når du gir bittelitte gass så kan det være ganske normalt også. Spesielt på sensorløse motorsystemer. Lenke til kommentar
Itek Skrevet 8. juli 2012 Del Skrevet 8. juli 2012 Hvis jeg har skjønt det riktig så er det vanlig. Motoren får så lite strøm at det blir for stor motstand for den til å gå rundt og da har den en tedens til gå motsatt vei på grunn av at ESCen og motoren ikke er i synkron med hverandre siden det er et 3-faset veks. Er usikker på om det er riktig... Ahaaa... Så dette kan være et resultat av høy giring på bilen? - hvis det er høy giring selvsagt... Lenke til kommentar
magnusalex Skrevet 8. juli 2012 Del Skrevet 8. juli 2012 Det er helt vanlig, ikke noe å bry seg om. Om det kun er en veldig kort periode når du gir gass eller reverserer fra stillestående - kjør og ha det gøy i stedet for å bry deg om det Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 8. juli 2012 Del Skrevet 8. juli 2012 Høy giring gir mest hakking når du gir mye eller full gass fra stillestående. Forsåvidt bestemmer du giringa ut i fra motortemperaturen. Er motoren for varm må du ned. Er den kald kan du gå opp hvis du vil. Er motoren kald mens regulatoren er glovarm så har du alt for lav giring igjen. Med lav så mener jeg girt for lav fart. Blir fort misforståelser da noen regner lav giring som lav ratio. Noe som vil si høy fart. Lenke til kommentar
Itek Skrevet 8. juli 2012 Del Skrevet 8. juli 2012 Er motoren kald mens regulatoren er glovarm så har du alt for lav giring igjen. øh? - hvis regulatoren går varm med lav giring har man for stor motor! - man trekker for mye strøm... Øker man giringen( mer fart) vil man trekke enda mer strøm og escen blir enda varmere... Lenke til kommentar
Deppss Skrevet 8. juli 2012 Del Skrevet 8. juli 2012 De kan også være en mulighet, men det er ikke alltid det stemmer. Kjørte med rc bilen i vinter med dekk som har 120% feste og med 50/1 giring og da kunne jeg nesten steke egg på regulatoren mens moroen holdt på å fryse ihjel Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 8. juli 2012 Del Skrevet 8. juli 2012 Er motoren kald mens regulatoren er glovarm så har du alt for lav giring igjen. øh? - hvis regulatoren går varm med lav giring har man for stor motor! - man trekker for mye strøm... Øker man giringen( mer fart) vil man trekke enda mer strøm og escen blir enda varmere... Det er mulig jeg surra. Hvis motoren er glovarm og regulatoren er kald kan det tyde på for lav giring. Motoren går da på alt for høyt turtall men ikke så mye strøm at regulatoren går varm. Lenke til kommentar
xibriz Skrevet 9. juli 2012 Del Skrevet 9. juli 2012 Fikk oppleve en tydeligvis "valnlig" feil på Summiten i går. Nå ESCen får litt vann på seg så slutter reversen å fungere sikkelig. Først får man den ikke i revers, og etter 3-4 forsøk går den i revers med 100% trottle. Etter dette kan man rygge vanlig frem til man kjører forover igjen. Bilen må tørke før ESCen begynner å fungere sikkelig. Ikke mye "water resistant" med andre ord. Lenke til kommentar
Itek Skrevet 9. juli 2012 Del Skrevet 9. juli 2012 Ikke mye "water resistant" med andre ord. Kanskje det er vater- resistent? - altså ikke kan kjøre helt 100% rett 1 Lenke til kommentar
Deppss Skrevet 9. juli 2012 Del Skrevet 9. juli 2012 jøss... min har badet 100% i en innsjø, dynka i snø et utallige ganger spruta ned i vanndammer i gata og blitt og fått en drøss av dusjer i badekaret og enda har det ikke skjedd et squat siden jeg kjøpte bilen april 08. Lenke til kommentar
xibriz Skrevet 9. juli 2012 Del Skrevet 9. juli 2012 jøss... min har badet 100% i en innsjø, dynka i snø et utallige ganger spruta ned i vanndammer i gata og blitt og fått en drøss av dusjer i badekaret og enda har det ikke skjedd et squat siden jeg kjøpte bilen april 08. Det ser ut som at der varierer litt.. men det er flere med samme problem http://www.rccrawler.com/forum/traxxas-summit/239020-reverse-problem-summit.html Lenke til kommentar
Deppss Skrevet 9. juli 2012 Del Skrevet 9. juli 2012 Jeg tok ut regulatoren ut a bilen for en stund siden og da så jeg at det var flere hull som vannet kan komme inn i. prøv å teipe/ tette igjen de hullene og prøv da. 1 Lenke til kommentar
Itek Skrevet 9. juli 2012 Del Skrevet 9. juli 2012 Kjør på med flytende tape eller silikon/tetningsmasse Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 9. juli 2012 Del Skrevet 9. juli 2012 Fant endelig ut hvorfor Baja'n ikke drar inn bensin. En sylinderbolt var løsnet så bunnpakninga lakk. Lenke til kommentar
xibriz Skrevet 10. juli 2012 Del Skrevet 10. juli 2012 (endret) Jeg tok ut regulatoren ut a bilen for en stund siden og da så jeg at det var flere hull som vannet kan komme inn i. prøv å teipe/ tette igjen de hullene og prøv da. Bra tips, det skal jeg gjøre Var å crawlet med Axial AX10en min i går, så knakk C Huben av nesten ingenting Og når jeg demonterte knakk jeg overføringen mellom servo å styrestag.. max uflax. På tide å oppgradere til alu. Endret 10. juli 2012 av xibriz Lenke til kommentar
Deppss Skrevet 10. juli 2012 Del Skrevet 10. juli 2012 Har du en Summit, så har du alt! (bortsett fra banebil da ) Lenke til kommentar
xibriz Skrevet 11. juli 2012 Del Skrevet 11. juli 2012 Summiten er bra den.. ekstremt allsidig Synd at jeg kjøpte den til fruen slik at jeg fikk ha crawlern i fred Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 12. juli 2012 Del Skrevet 12. juli 2012 Da har jeg endelig fått montert Zenoah G290-motoren i Baja'n! Håper det blir finvær så jeg får testa den også. 1 Lenke til kommentar
xibriz Skrevet 16. juli 2012 Del Skrevet 16. juli 2012 Jeg tok ut regulatoren ut a bilen for en stund siden og da så jeg at det var flere hull som vannet kan komme inn i. prøv å teipe/ tette igjen de hullene og prøv da. Nå har jeg sjekket ESCen, og jeg fant ingen hull... Tok silikon rundt hele kanten og rundt hullet der signalkabelen går inn. Da ble det litt bedre. Var ute å kjørte i regnet i helgen (det regnet som bare det), og den holdt ganske lenge før reversen begynte å kødde. Prøvde også å åpne ESCen uten hell, noen som vet om det er noe triks der? Må man ta av kjøleribbene først kanskje? Har bestillt meg Plasti Dip som jeg skal behandle kretskortet til ESCen med tenkte jeg. Ellers var det noen helt rå turer ute i regnet. Kjøre 4-batteripakker. Fikk også testet 5000 mah-batteriene som jeg fikk på fredagen. Det var noe mer punch i de enn stock 3000 mah. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå