sedsberg Skrevet 30. juni 2012 Del Skrevet 30. juni 2012 Er dette en god Monster Truck? http://www.elefun.no/p/prod.aspx?v=22464 Skal selge banditen og kjøpe noe som kan svinge. Lenke til kommentar
Cutthroat Bill Skrevet 30. juni 2012 Del Skrevet 30. juni 2012 Fetteren min hadde en nitro-variant for noen år tilbake. Jeg fikk aldri inntrykk av at den var spesielt bra, men heller ikke at den var direkte dårlig. Den tålte ikke så fryktelig mye juling, men det ser jo ut som det er relativt lite som kan gå galt. Lenke til kommentar
magnusalex Skrevet 30. juni 2012 Del Skrevet 30. juni 2012 Er dette en god Monster Truck? http://www.elefun.no...od.aspx?v=22464 Skal selge banditen og kjøpe noe som kan svinge. Jeg ville heller satset på en E-Maxx eller E-Revo. Synes Traxxasmodellene er mye mer robuste enn Kyosho sine. Lenke til kommentar
Cutthroat Bill Skrevet 30. juni 2012 Del Skrevet 30. juni 2012 Kyosho Inferno-bilene tåler grisejuling. Savage-bilene tåler også mye juling, og takler landinger fra enorme hopp som det var ingenting. Om noe, så er det Traxxas sine biler som er kjent for å tåle lite. Lenke til kommentar
magnusalex Skrevet 30. juni 2012 Del Skrevet 30. juni 2012 Har hatt 4 forskjellige Kyoshomodeller, On-road Inferno GT2 (nitro), Ultima SC, DBX og MadForce (som jeg oppgraderte til Brushless selv), men har byttet ut alle til Traxxas. Nå har jeg E-Revo, men har også hatt både E-maxx og Summit. Smak og behag, sikkert. Traxxas bilene har jeg mye mer glede av, de tåler juling mye bedre enn Kyosho sine, og deler er grisebillig på eBay. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 30. juni 2012 Del Skrevet 30. juni 2012 Har hatt E-maxx selv og den var for skjør. Spesielt i drivverket. Jeg er usikke rpå om Kyosho'n har stål-drivverk helt ut til hjula. Har den ikke det så blir det ikke en slik. Lenke til kommentar
Cutthroat Bill Skrevet 30. juni 2012 Del Skrevet 30. juni 2012 Jeg regner med du har vurdert Savage Flux? Da den kom ut var det en del som klaget på at drivverket ikke tålte 6S, men de har oppgradert det noe nå. Lenke til kommentar
LeGranDuc Skrevet 3. juli 2012 Del Skrevet 3. juli 2012 Fått flydd litt mer fpv nå. Begynner og få det til nå. http://www.youtube.com/watch?v=wzBxgh_OdcQ&feature=g-upl 4 Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 3. juli 2012 Del Skrevet 3. juli 2012 Det står mellom Kyosho Madforce VE og HPI Trophy buggy/Truggy Flux. Og jeg er fremdeles skeptisk til at det skal gå an å lade det nye LiPo-batteriet mitt på 20 ampére. Lenke til kommentar
lain Skrevet 4. juli 2012 Del Skrevet 4. juli 2012 At det går an å lade på høy amp, betyr ikke at du BØR (må) gjøre det. Jeg lader på 3-5A på mine, selv om jeg vist fint skal kunne lade på 10A. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 4. juli 2012 Del Skrevet 4. juli 2012 Apropos amp. Kjørte en tur med et nytt, kraftig Hyperion 35C-batteri. Deans-pluggene ble så varme at loddetinnet smelta og kontaktene ble ødelagt. Så nå må jeg bytte til EC5-plugger på ESC og alle batteriene. Og bronto-batteriet var ikke ødelagt alikevel. Det var bare selve hard-casen som begynte å bule. Ikke selve cellene. Lenke til kommentar
lain Skrevet 4. juli 2012 Del Skrevet 4. juli 2012 Jeg kjører bare EC5 på min savage, liker dem mye bedre enn deans, og enkle å ha med å gjøre. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 4. juli 2012 Del Skrevet 4. juli 2012 Det ironiske er at Novak-ESCen kommer originalt med Tamiya-plugg. Hvordan skal det holde når en 80A Deans smelter? Og fremdeles sliter jeg med å velge mellom Kyosho Madforce VE og HPI Trophy Truggy/Buggy Flux. Lenke til kommentar
Cutthroat Bill Skrevet 5. juli 2012 Del Skrevet 5. juli 2012 Jeg ble ihvertfall farlig gira på Trophy Buggy Flux. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 7. juli 2012 Del Skrevet 7. juli 2012 Jeg ble ihvertfall farlig gira på Trophy Buggy Flux. Kjøpte en Trophy Truggy Flux. Knallmorro! 1 Lenke til kommentar
-sebastian- Skrevet 7. juli 2012 Del Skrevet 7. juli 2012 (endret) Har en Kyosho TF5, som jeg har oppgradert med et børsteløst system. En greie jeg plager meg over, er at om jeg gir litt gass, så står tannhjulene bare og "dirrer" og lager en rar lyd, uten at bilen beveger seg noe. Andre som har erfart tilsvarende, og vet om det går an å fikse? Hadde nemlig ikke dette problemet med originalmotoren! Sebastian Endret 7. juli 2012 av -sebastian- Lenke til kommentar
Itek Skrevet 7. juli 2012 Del Skrevet 7. juli 2012 Hmm, dette er ikke fly, men om det er instilliger på timing på escen din? Lenke til kommentar
-sebastian- Skrevet 7. juli 2012 Del Skrevet 7. juli 2012 Godt spørsmål, det har jeg egentlig ikke tenkt på... Skal se litt nærmere på det nå, takk for forslag ihvertfall. Sebastian Lenke til kommentar
Deppss Skrevet 7. juli 2012 Del Skrevet 7. juli 2012 Hvis jeg har skjønt det riktig så er det vanlig. Motoren får så lite strøm at det blir for stor motstand for den til å gå rundt og da har den en tedens til gå motsatt vei på grunn av at ESCen og motoren ikke er i synkron med hverandre siden det er et 3-faset veks. Er usikker på om det er riktig... Lenke til kommentar
-sebastian- Skrevet 7. juli 2012 Del Skrevet 7. juli 2012 Hvis jeg har skjønt det riktig så er det vanlig. Motoren får så lite strøm at det blir for stor motstand for den til å gå rundt og da har den en tedens til gå motsatt vei på grunn av at ESCen og motoren ikke er i synkron med hverandre siden det er et 3-faset veks. Er usikker på om det er riktig... Dersom du har bil med børsteløst - opplever du det samme? Sebastian Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå