Mazo Skrevet 24. juni 2012 Del Skrevet 24. juni 2012 Takk for svar Ser ikke ut til at høyderoret fungerer uansett hvilken ch jeg putter den i... så da er det kanskje ikke så mye å gjøre Lenke til kommentar
Itek Skrevet 24. juni 2012 Del Skrevet 24. juni 2012 Du har prøvd den i en av ch (kanalene) som fungerer fra før av? - da er nok servoen død Denne passer, den er veldig god og billig, - hvis du ikke har en annen en liggende da 1 Lenke til kommentar
lain Skrevet 24. juni 2012 Del Skrevet 24. juni 2012 Lurer på om det er noe marked for pent brukt sprint2 flux driftebil, driver å skal flytte i løpet av sommeren, og ser på alt jeg har stående av leketøy jeg aldri bruker, kunne vært en ide og solgt litt av det. Det sagt, så har jeg lyst på flere også, slash 4x4 eller en truggy av no slag. Men får vel prioritere å få i orden igjen savagen, da jeg klarte å rive i filler ene drevet i girkassen i helgen ^^ Lenke til kommentar
Mazo Skrevet 24. juni 2012 Del Skrevet 24. juni 2012 Du har prøvd den i en av ch (kanalene) som fungerer fra før av? - da er nok servoen død Denne passer, den er veldig god og billig, - hvis du ikke har en annen en liggende da Stjal servoen fra en annen modell og satte inn Nå gjenstår det bare å kaste den ut et jorde og håpe på det beste! Og igjen - takk for gode svar. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 25. juni 2012 Del Skrevet 25. juni 2012 Fatter ikke hvorfor Baja'n ikke vil starte. Det er kompresjon, gnist og luftfilter og forgasser er nyrensa og helt i orden. Men det er ikke livstegn. Selv ikke med drill rett på svinghjulet er det så mye som et "putt". Og tennpluggen er så tørr at det støver av den. :/ Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 26. juni 2012 Del Skrevet 26. juni 2012 Fatter ikke hvorfor Baja'n ikke vil starte. Det er kompresjon, gnist og luftfilter og forgasser er nyrensa og helt i orden. Men det er ikke livstegn. Selv ikke med drill rett på svinghjulet er det så mye som et "putt". Og tennpluggen er så tørr at det støver av den. :/ Og der har du problemet, motoren får ikke bensin. Med slike små forgassere skal det lite fuktighet til før ei dyse er tett og da slipper det ikke noe bensin gjennom. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 26. juni 2012 Del Skrevet 26. juni 2012 Fatter ikke hvorfor Baja'n ikke vil starte. Det er kompresjon, gnist og luftfilter og forgasser er nyrensa og helt i orden. Men det er ikke livstegn. Selv ikke med drill rett på svinghjulet er det så mye som et "putt". Og tennpluggen er så tørr at det støver av den. :/ Og der har du problemet, motoren får ikke bensin. Med slike små forgassere skal det lite fuktighet til før ei dyse er tett og da slipper det ikke noe bensin gjennom. Og der har du problemet! Forgasseren er så gullande ren som den kan bli. Så hvorfor den ikke får bensin fra forgasseren fatter jeg ikke. DOg fikkjeg et lite tips fra en video i går kveld. Det kan ha kommet et sandkorn eller noe inn i det bittelille hullet i manifolden under innsuget. Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 26. juni 2012 Del Skrevet 26. juni 2012 Fatter ikke hvorfor Baja'n ikke vil starte. Det er kompresjon, gnist og luftfilter og forgasser er nyrensa og helt i orden. Men det er ikke livstegn. Selv ikke med drill rett på svinghjulet er det så mye som et "putt". Og tennpluggen er så tørr at det støver av den. :/ Og der har du problemet, motoren får ikke bensin. Med slike små forgassere skal det lite fuktighet til før ei dyse er tett og da slipper det ikke noe bensin gjennom. Og der har du problemet! Forgasseren er så gullande ren som den kan bli. Så hvorfor den ikke får bensin fra forgasseren fatter jeg ikke. DOg fikkjeg et lite tips fra en video i går kveld. Det kan ha kommet et sandkorn eller noe inn i det bittelille hullet i manifolden under innsuget. Er eksospotta kobla til tanken for å få bensin til forgasseren? Og hva rensa du gasseren med? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 26. juni 2012 Del Skrevet 26. juni 2012 (endret) Det er ikke en nitrobil så potta skal ikke kobles til noe annet enn sylinder. Forgasseren er rensa med forgasserrens, så i ultralydvasker. Alt av pakninger er bytta. Membran er bytta. Flottørnål m/tilbehør er bytta. Enveis-ventil-pakningen er bytta. Manifolden er rensa og sylinderen er rensa. Ny tennplugg med god gnist men ikke livstegn. Tennpluggen er like tørr. Selv etter et minutt med drillen og gassen i bånn. Endret 26. juni 2012 av sedsberg Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 26. juni 2012 Del Skrevet 26. juni 2012 Er ikke ultralydrens vannbasert? Misstenker at du har en bitteliten fuktpærle i dysa som ødelegger hele morroa. Vil anbefale å rense forgasseren i sprit, bensin eller diesel da alle midlene er løsemidler som renser og kan brukes som rengjøringsmiddel. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 26. juni 2012 Del Skrevet 26. juni 2012 Er ikke ultralydrens vannbasert? Misstenker at du har en bitteliten fuktpærle i dysa som ødelegger hele morroa. Vil anbefale å rense forgasseren i sprit, bensin eller diesel da alle midlene er løsemidler som renser og kan brukes som rengjøringsmiddel. Jeg brukte parafin. Ikke vannbasert. Alt ble blåst med trykkluft etterpå. Renset en gang til med forgasserrens og trykkluft da jeg bytta pakningsset etc. Fremdeles ikke et bensinmolekyl på tennpluggen. Lenke til kommentar
Itek Skrevet 26. juni 2012 Del Skrevet 26. juni 2012 tekst... Stjal servoen fra en annen modell og satte inn Nå gjenstår det bare å kaste den ut et jorde og håpe på det beste! Og igjen - takk for gode svar. Bare hyggelig Hvordan gikk det? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 26. juni 2012 Del Skrevet 26. juni 2012 Kan noen si meg hva jeg gjør feil? Og slik skal det være. Lenke til kommentar
Mazo Skrevet 26. juni 2012 Del Skrevet 26. juni 2012 tekst... Stjal servoen fra en annen modell og satte inn Nå gjenstår det bare å kaste den ut et jorde og håpe på det beste! Og igjen - takk for gode svar. Bare hyggelig Hvordan gikk det? Ikke særlig bra! Gadd ikke vente på gode forhold, så jeg prøvde lykken i sterk vind.... flyet ble kastet ti meter bakover og landet på vingen. Det overlevde noen styrt dog! ... så prøver meg igjen når været tillater det Lenke til kommentar
xibriz Skrevet 27. juni 2012 Del Skrevet 27. juni 2012 Summit er knallfin, og stor Det ble en Summit, er kjempefornøyd Den får såvidt plass i boden Lenke til kommentar
magnusalex Skrevet 27. juni 2012 Del Skrevet 27. juni 2012 Haha, ja - er slik det skal være! Gratulerer! Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 27. juni 2012 Del Skrevet 27. juni 2012 Da var en gammel motor på vei til søpla og en ny motor på vei i posten. Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 27. juni 2012 Del Skrevet 27. juni 2012 Kan noen si meg hva jeg gjør feil? Og slik skal det være. Hm..... er det ikke ei pumpe jeg ser på forgasseren? Er det det så skal pumpa prime motoren slik at den får en skvett bensin å starte med. Pluggen skulle i hvertfall ikke være tørr om du primer motoren før di drar selv om det nå ser ut som det er for sent. Minner meg forresten på hvorfor jeg foretrekker el drift. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 27. juni 2012 Del Skrevet 27. juni 2012 Jeg kan prime til jeg blir grønn i trynet. Masse bensin i forgasseren men ikke en dråpe når motoren. Apropos elektrisk. Var ute en tur med Banditen. Montert 17mm-adaptere til hjula og måtte teste noen 1/8 buggy-hjul. Gikk så det grein! Helt til ene dekket "eksploderte". LiPo-batteriet tok også kvelden pga. overbelastning. Skal ikke ha Bronto-batteri neste gang. Lenke til kommentar
Deppss Skrevet 30. juni 2012 Del Skrevet 30. juni 2012 (endret) Nå har jeg finni en farge jeg skal ha på det nye E-Maxx karosseriet. "Imola rød" Kommer til å bli syykt fint Endret 30. juni 2012 av Deppss Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå