Gå til innhold

Den store R/C-tråden

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er litt usikker hva jeg burde se etter. Har ikke drevet med elektro før. Mener å ha sett en kar som brukte en slik

Skulle gjerne visst hvor mange ampere den motoren trekker for å unngå for stor esc... uten at det egentlig betyr noe... Den du linket til kan jeg iallfall aldri tenke meg er for liten - det er motoren som blir svidd først :p

Hva skal du bruke motoren til?

Endret av Itek
Lenke til kommentar

Skal ikke bruke den til noe spesielt. Bare liker å eksperimentere med elektronikk, så hva den skal brukes til finner jeg ut på veien. Har allerede koblet en mp3 spiller til lesehodet slik at den spiller musikk igjenom en brusboks, så da er det bare motoren som er igjen.

Har det noe å si om esc'en er ment for bil eller helikopter, og må jeg bruke batteri eller kan jeg bruke batterieliminator av noe slag?

Endret av Mr. A
Lenke til kommentar

Hvis motoren ikke trekker mer enn ca 0,5 ampere er det overkill med en esc på 40 ampere.. Jeg vet ikke forskjellen på heli/bil/båt/fly esc, men kan ikke tenke meg at det er store forskjeller mellom dem annet enn at noen av dem har revers og noen mulighet for å montere vannkjøling...

Strømkilden kan være hva som helst, men det kan være lurest å holde seg på samme spenning (evt. effekt) som motoren hadde i sitt tidligere liv. Så må det jo være likestrøm da...

Lenke til kommentar

Dere som har rooted, kan noen vær så snill å laste opp framework-res.apk og SystemUI.apk? :)

Finner SystemUi i /system/app/ og Framework i /system/framework/

Ellers kan du bare søke.

Takk!

Endret av Lami
Lenke til kommentar

Nå har jeg pakket bort alle bilene for vinteren. Tatt ut batteriene og ladet de til lagringsmodus (70%) smile.gif

Som vi alle husker ladet jeg batteriene med computerladeren min til "Store"-modus som er den modusen man skal bruke når man skal lagre batteriene over lengre tid (ifølge brukasnvisningen).

Nå når jeg skulle ta bilen frem igjen å lade batteriene sier laderen bare "no battery".. den kjenner ikke igjen batteriene.. er de da ødelagt? Isåfall skal jeg ta det opp med de som solgte meg laderen.

Lenke til kommentar

Det tror jeg må være feilpost :p

Nærmeste man kommer er flashing av radio, noe jeg faktisk gjorde i helga... La inn er9x på en turnigy 9x radio og fikk veldig mange funksjoner ut av en billig-radio. Så har jeg byttet ut sender/mottaker til frsky for bedre rekkevidde og alarm hvis jeg kommer ute av dekning :)

Lenke til kommentar

Nå har jeg pakket bort alle bilene for vinteren. Tatt ut batteriene og ladet de til lagringsmodus (70%) smile.gif

Som vi alle husker ladet jeg batteriene med computerladeren min til "Store"-modus som er den modusen man skal bruke når man skal lagre batteriene over lengre tid (ifølge brukasnvisningen).

Nå når jeg skulle ta bilen frem igjen å lade batteriene sier laderen bare "no battery".. den kjenner ikke igjen batteriene.. er de da ødelagt? Isåfall skal jeg ta det opp med de som solgte meg laderen.

Høres mer ut som det er ladern som er gretten.. Sjekk spenningen på batteriene med et mulitmeter/ voltmeter. Hvis det er 3,7-8V per celle og ikke får 9,32V totalt så ville jeg tro at batteriene er i god form. :p

Lenke til kommentar

Hei, er sugen på en rc-tank, og er disse ok?

http://hobbymix.no/mix/produkt.asp?kat=1&k=73&pid=3091&p=Snow%20Leopard

http://hobbymix.no/mix/produkt.asp?kat=1&k=73&pid=3016&p=Panzer%20IV%20F2%20Tanks%201/16%20skala%20RTR%20Ready%20Set

Trenger ikke noe pro, men noe greit som er morsomt, hvem av de over der er "best" ?

Passer bra å kjøpe derifra, for er en butikk rett borti gata her, og trenger jeg spareparts elr noe er er galt fikser han det gratis eller veldig billig :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...