Deppss Skrevet 30. mars 2012 Del Skrevet 30. mars 2012 Hmm... Lurer på om det kan kanskje ha noe med plasseingen av vinklene på tannhjulene.. Har du noe navn/ modell nr./ dele nummer på den? Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 31. mars 2012 Del Skrevet 31. mars 2012 Og når det gjelder styringen, altså, vet ikke om jeg har skrudd de styringsarmene på servoen feil eller hva, fordi at når jeg kobler den til servotesteren og skrur slik at den NORMALT skal svinge til venstre, så går den ikke lengre enn til midten, når jeg stiller på testeren slik at hjulene går til høyre, har jeg liksom veldig mye å gå på, på servotesteren. Her er altså tall fra 1-10 hvor 1 er venstre, 5 er rett fram/rettet opp, og 10 er høyre. Når jeg liksom tar på 5 er hjulene allerede svingt til høyre, så ser nok ut som at jeg har skrudd noe feil, men skjønner ikke hva det kan være.. Du må passe på at servoen er i senter når du setter på servohornet. Det er den tydeligvis ikke her. Lenke til kommentar
Deppss Skrevet 2. april 2012 Del Skrevet 2. april 2012 Gikk tilbake til børste motorer i dag. Gud for explosive krefter de motorene har... Men, har noen en forklaring på hvorfor BL ESC (VXL ESC) har så lang reaksjonstid fra stillestående til full spiker i forhold til børste ESC? Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 2. april 2012 Del Skrevet 2. april 2012 Den er kanskje satt til «soft start»? Lenke til kommentar
cptCory Skrevet 2. april 2012 Del Skrevet 2. april 2012 Yes, da har jeg kjøpt meg rc heli (elektrisk) så er nok ikke lenge før dere kan se noen bilder av ett krasja Solo Pro 180 Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 2. april 2012 Del Skrevet 2. april 2012 Har samme helikopter. Flyr fint det. Lenke til kommentar
Deppss Skrevet 2. april 2012 Del Skrevet 2. april 2012 Nja... Når den setter i gang så virker det som om den har lyst til å vrenge girkassa.. Sånn er den også når jeg skal gire og. har topspeed i 1st, girer, slipper gassen og full spiker med en gang og fra gassen er sluppet til full gass igjen så tar det vel 0,5 sek. Det er en sånn forbanna micro irritasjon. Lenke til kommentar
cptCory Skrevet 2. april 2012 Del Skrevet 2. april 2012 Har samme helikopter. Flyr fint det. Gjør sikkert det for en dreven pilot. Jeg har derimot aldri flydd rc heli Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 2. april 2012 Del Skrevet 2. april 2012 Gikk tilbake til børste motorer i dag. Gud for explosive krefter de motorene har... Men, har noen en forklaring på hvorfor BL ESC (VXL ESC) har så lang reaksjonstid fra stillestående til full spiker i forhold til børste ESC? Typisk for sensorløse regulatorer. Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 3. april 2012 Del Skrevet 3. april 2012 BLS ESCer har ofte lahgt inn en forsinkelse for at drivverket skal ha en mulighet til å overleve. En børsteløs motor uten ofrsinkelse i throttel kan slite i stykker det meste da den drar i vei med full kraft fra første øyeblikk. Børstemotorer er ikke like hissige der som gjør at eventuelt drivverk tåler direktestarten bedre. Men er det ingen programeringsmuligheter i BLS ESCen din? Selv billige kina ESCer har enkle programeringsmuligheter vha. stikkene. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 3. april 2012 Del Skrevet 3. april 2012 Siden børsteløse motorer er vekselstrømsmotorer så kan det komme et voldsomt hakk/røkk akkurat i det de starter, avhengig av posisjonen til rotoren/magneten. Sensorbaserte motorsystemer har følere som detekterer posisjonen til rotoren og kan dermed hele tiden gi spenning til riktig fase for å unngå dette røkket. Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 3. april 2012 Del Skrevet 3. april 2012 Dette rykket dreier seg vel kun om første 1/3 dels runden så burde ikke være noe voldsomt problem. Har aldri hatt problemer med dette på heliene mine selv med forskjellige ESCer. Lenke til kommentar
Deppss Skrevet 3. april 2012 Del Skrevet 3. april 2012 (endret) BLS ESCer har ofte lahgt inn en forsinkelse for at drivverket skal ha en mulighet til å overleve. En børsteløs motor uten ofrsinkelse i throttel kan slite i stykker det meste da den drar i vei med full kraft fra første øyeblikk. I min situasjon så er det bare piss. Men er det ingen programeringsmuligheter i BLS ESCen din? Selv billige kina ESCer har enkle programeringsmuligheter vha. stikkene. Ikke noe som jeg vet om. Har heller ikke sett noe sånt i manualen heller.. Er $75 billig for en 4-kanals, 2.4Ghz radio med mottager? Endret 3. april 2012 av Deppss Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 3. april 2012 Del Skrevet 3. april 2012 (endret) BLS ESCer har ofte lahgt inn en forsinkelse for at drivverket skal ha en mulighet til å overleve. En børsteløs motor uten ofrsinkelse i throttel kan slite i stykker det meste da den drar i vei med full kraft fra første øyeblikk. I min situasjon så er det bare piss. Piss som at drivverket ikke holder fult rykk eller piss at det er lagt inn "soft" start på throttle? Men er det ingen programeringsmuligheter i BLS ESCen din? Selv billige kina ESCer har enkle programeringsmuligheter vha. stikkene. Ikke noe som jeg vet om. Har heller ikke sett noe sånt i manualen heller.. Er $75 billig for en 4-kanals, 2.4Ghz radio med mottager? Da kan det vel se ut som det ikke er programeringsmuligheter der. Endret 3. april 2012 av perpyro Lenke til kommentar
Deppss Skrevet 3. april 2012 Del Skrevet 3. april 2012 Piss som at drivverket ikke holder fult rykk eller piss at det er lagt inn "soft" start på throttle? Piss som i at drivverket ikke holder fult rykk. Girkassa er lagd fra starten av å tåle det verste jævelskapet av BL motorer som er å få tak i... Får vel bare leve med den forsinkelsen da.. Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 4. april 2012 Del Skrevet 4. april 2012 Tror nok det verste man kunne oppdrive hadde knekt drivverket og lett i tillegg. Det største jeg kjenner til er 15KW (21HP) motor som takler 16S oppsett (59.2V) nominell spenning. Mulig det finnes større der ute også. Lenke til kommentar
Deppss Skrevet 4. april 2012 Del Skrevet 4. april 2012 Greit da... Trodde det ikke fantes SÅ sinsyke motorjævler som er å få tak i.. Lenke til kommentar
Itek Skrevet 4. april 2012 Del Skrevet 4. april 2012 Sjekket den største til HK, 250A, 70V = 17500 watt (!) 17500/745,7 = 23,5 HK ... Så veier den 2,5 kg også da LINK Det kunne vært moro å bygd et oktokopter med noe slikt Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 4. april 2012 Del Skrevet 4. april 2012 Neu har jo en jævel på 115V. Lenke til kommentar
weebl Skrevet 4. april 2012 Del Skrevet 4. april 2012 (endret) Jeg er sikkert ikke den første som spør, men fyrer nå av gårde likevel: Jeg har et 2cellers lipo batteri på 1700mAh 7.4v som helt plutselig døde, trodde selv det bare var det at det var for lav spenning da ESC klagde på akkurat dette. når jeg plugger det inn i laderen min (som forøvrig ikke er avanserte greiene) så sier den at det er noe feil med batteriet (lysene bare blinker). når jeg måler mellom hovedpinnene får jeg 5.3 volt, når jeg måler på lade/balanseringspluggen så får jeg 2.5v mellom sort og gul, og 5.3v mellom rød og sort. det skal vel være noen lunde lik spenning på rød-sort og gul-sort skal det ikke? jeg hadde i alle fall hadde forstått det som at rød var til en celle og gul til den andre.... uansett, er det noen som har noen mistanke om hva feilen kan være? og om den evt kan fikses? Endret 4. april 2012 av weebl Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå