Gå til innhold

Den store R/C-tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Og når det gjelder styringen, altså, vet ikke om jeg har skrudd de styringsarmene på servoen feil eller hva, fordi at når jeg kobler den til servotesteren og skrur slik at den NORMALT skal svinge til venstre, så går den ikke lengre enn til midten, når jeg stiller på testeren slik at hjulene går til høyre, har jeg liksom veldig mye å gå på, på servotesteren.

Her er altså tall fra 1-10 hvor 1 er venstre, 5 er rett fram/rettet opp, og 10 er høyre. Når jeg liksom tar på 5 er hjulene allerede svingt til høyre, så ser nok ut som at jeg har skrudd noe feil, men skjønner ikke hva det kan være..

 

:hrm:

 

Du må passe på at servoen er i senter når du setter på servohornet. Det er den tydeligvis ikke her.

Lenke til kommentar

Nja... Når den setter i gang så virker det som om den har lyst til å vrenge girkassa..

Sånn er den også når jeg skal gire og. har topspeed i 1st, girer, slipper gassen og full spiker med en gang og fra gassen er sluppet til full gass igjen så tar det vel 0,5 sek. Det er en sånn forbanna micro irritasjon. :p

Lenke til kommentar

Gikk tilbake til børste motorer i dag. :p

Gud for explosive krefter de motorene har... :eek:

Men, har noen en forklaring på hvorfor BL ESC (VXL ESC) har så lang reaksjonstid fra stillestående til full spiker i forhold til børste ESC?

Typisk for sensorløse regulatorer.

Lenke til kommentar

BLS ESCer har ofte lahgt inn en forsinkelse for at drivverket skal ha en mulighet til å overleve.

En børsteløs motor uten ofrsinkelse i throttel kan slite i stykker det meste da den drar i vei med full kraft fra første øyeblikk.

Børstemotorer er ikke like hissige der som gjør at eventuelt drivverk tåler direktestarten bedre.

 

Men er det ingen programeringsmuligheter i BLS ESCen din?

Selv billige kina ESCer har enkle programeringsmuligheter vha. stikkene.

Lenke til kommentar

Siden børsteløse motorer er vekselstrømsmotorer så kan det komme et voldsomt hakk/røkk akkurat i det de starter, avhengig av posisjonen til rotoren/magneten. Sensorbaserte motorsystemer har følere som detekterer posisjonen til rotoren og kan dermed hele tiden gi spenning til riktig fase for å unngå dette røkket.

Lenke til kommentar

BLS ESCer har ofte lahgt inn en forsinkelse for at drivverket skal ha en mulighet til å overleve.

En børsteløs motor uten ofrsinkelse i throttel kan slite i stykker det meste da den drar i vei med full kraft fra første øyeblikk.

 

I min situasjon så er det bare piss. :cool:

 

Men er det ingen programeringsmuligheter i BLS ESCen din?

Selv billige kina ESCer har enkle programeringsmuligheter vha. stikkene.

 

Ikke noe som jeg vet om. Har heller ikke sett noe sånt i manualen heller..

 

Er $75 billig for en 4-kanals, 2.4Ghz radio med mottager?

Endret av Deppss
Lenke til kommentar

BLS ESCer har ofte lahgt inn en forsinkelse for at drivverket skal ha en mulighet til å overleve.

En børsteløs motor uten ofrsinkelse i throttel kan slite i stykker det meste da den drar i vei med full kraft fra første øyeblikk.

 

I min situasjon så er det bare piss. :cool:

Piss som at drivverket ikke holder fult rykk eller piss at det er lagt inn "soft" start på throttle?

 

Men er det ingen programeringsmuligheter i BLS ESCen din?

Selv billige kina ESCer har enkle programeringsmuligheter vha. stikkene.

 

Ikke noe som jeg vet om. Har heller ikke sett noe sånt i manualen heller..

 

Er $75 billig for en 4-kanals, 2.4Ghz radio med mottager?

Da kan det vel se ut som det ikke er programeringsmuligheter der.

Endret av perpyro
Lenke til kommentar

Piss som at drivverket ikke holder fult rykk eller piss at det er lagt inn "soft" start på throttle?

 

Piss som i at drivverket ikke holder fult rykk. :p

Girkassa er lagd fra starten av å tåle det verste jævelskapet av BL motorer som er å få tak i... :grin2:

Får vel bare leve med den forsinkelsen da..

Lenke til kommentar

Jeg er sikkert ikke den første som spør, men fyrer nå av gårde likevel:

 

Jeg har et 2cellers lipo batteri på 1700mAh 7.4v som helt plutselig døde, trodde selv det bare var det at det var for lav spenning da ESC klagde på akkurat dette.

 

når jeg plugger det inn i laderen min (som forøvrig ikke er avanserte greiene) så sier den at det er noe feil med batteriet (lysene bare blinker).

 

når jeg måler mellom hovedpinnene får jeg 5.3 volt, når jeg måler på lade/balanseringspluggen så får jeg 2.5v mellom sort og gul, og 5.3v mellom rød og sort.

 

det skal vel være noen lunde lik spenning på rød-sort og gul-sort skal det ikke? jeg hadde i alle fall hadde forstått det som at rød var til en celle og gul til den andre....

 

uansett, er det noen som har noen mistanke om hva feilen kan være? og om den evt kan fikses?

Endret av weebl
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...