Itek Skrevet 24. mars 2012 Del Skrevet 24. mars 2012 Har du balansert propellene? - ellers er det en kul lyd på kopteret ditt Lenke til kommentar
Illus Skrevet 24. mars 2012 Del Skrevet 24. mars 2012 Ute etter anbefalinger på ett godt, nybegynnervennlig og rimelig elektrisk helikopter jeg kan bruke ute. Noen tips? Kommer helt ann på hva du mener med rimelig Personlig anbefaler jeg T-Rex 450 eller 500 .. 450 er billige og finnes mange av på bruktmarkedet. 500 er hakket større og mer stabilt. Lenke til kommentar
Pop Skrevet 24. mars 2012 Del Skrevet 24. mars 2012 Hei. Håper jeg her kan få noen tips. Har lyst på en rc-bil til leking sammen med minstejenta. Vi har akkurat havarert et helikopter fra Clas Ohlson, og der har du ca prisnivået, opp til en 4-500kr. Var nettopp innom Jula og kikket på bilene der, men jeg har ingen anelse om hva som er grei nok kvalitet og bruk for småbarn m/ pappa. Mao egen lading må det være, ikke slik at bilen lades fra kontrolleren og slikt. Om noen har et konkret tips er jeg takknemlig, for ikke å snakke om ei lita jente. ;-) Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 24. mars 2012 Del Skrevet 24. mars 2012 Jeg har generelt to anbefalinger på helikopter. Dersom man har råd, så gå for en Trex500. Den er stabil og lett å fly. Eller så går du for en Blade mCPx. Den er rimeligere og liten. Men med den får du mye stikketrening side man ikke trenger store plassen. I tillegg er den så lett at den tåler veldig mye, så det er veldig rimelig å fly/krasje den. Lenke til kommentar
Lami Skrevet 24. mars 2012 Del Skrevet 24. mars 2012 Ja men faen da. Som alle vet, har jeg sjeldent problemer med mine biler.... Endelig fått hooket opp servoen på bensinbilen og skrudde på elektronikk, men jeg kan jo ikke styre? Hjulene bare går til en side, høyre (som skjer når gjerne ikke senderen er skrudd på), men hvis jeg svinger til venstre, så går den der sånn halvveis. Slipper jeg da hjulet på senderen så går den til høyre igjen. Gassen kan heller ikke styres. Har fullt batteri på mottaker-batteriet og senderen, har prøvd å resette og binde på nytt, uten hell. Faen heller. Lenke til kommentar
Deppss Skrevet 24. mars 2012 Del Skrevet 24. mars 2012 (endret) Ja men faen da. Som alle vet, har jeg sjeldent problemer med mine biler.... Hahaha... Endelig fått hooket opp servoen på bensinbilen og skrudde på elektronikk, men jeg kan jo ikke styre? Hjulene bare går til en side, høyre (som skjer når gjerne ikke senderen er skrudd på), men hvis jeg svinger til venstre, så går den der sånn halvveis. Slipper jeg da hjulet på senderen så går den til høyre igjen. Gassen kan heller ikke styres. Har fullt batteri på mottaker-batteriet og senderen, har prøvd å resette og binde på nytt, uten hell. Faen heller. Finnes det noen ende på disse feilene..? Prøv med en annen mottager i bilen. eneste forslaget jeg har akkurat nå.. Endret 24. mars 2012 av Deppss Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 24. mars 2012 Del Skrevet 24. mars 2012 Ja men faen da. Som alle vet, har jeg sjeldent problemer med mine biler.... Endelig fått hooket opp servoen på bensinbilen og skrudde på elektronikk, men jeg kan jo ikke styre? Hjulene bare går til en side, høyre (som skjer når gjerne ikke senderen er skrudd på), men hvis jeg svinger til venstre, så går den der sånn halvveis. Slipper jeg da hjulet på senderen så går den til høyre igjen. Gassen kan heller ikke styres. Har fullt batteri på mottaker-batteriet og senderen, har prøvd å resette og binde på nytt, uten hell. Faen heller. Høres ut som servoene dine er helt kokkelimonke. Har du testa mottaker og servoer på benken? Du har tydeligvis signal ettersom i det minste styreservoen reagere. Plugg styreservoen i throttle kanalen og se om den funker der og motsatt. Er i hvertfall en begynnelse for å feilsøke. Lenke til kommentar
LeGranDuc Skrevet 24. mars 2012 Del Skrevet 24. mars 2012 Har du balansert propellene? - ellers er det en kul lyd på kopteret ditt Har ikke balansert propellene enda. Raslelyden i videoen kommer fra en karbonfiberpinne med en bordtennis ball på. Tanken er at den skal hjelpe med retning, men den er vanskelig og se på litt avstand. Så foreløpig blir det mye bakoverflyging. Lenke til kommentar
Lami Skrevet 24. mars 2012 Del Skrevet 24. mars 2012 (endret) Finnes det noen ende på disse feilene..? Prøv med en annen mottager i bilen. eneste forslaget jeg har akkurat nå.. Finnes ingen ende hos meg xD Så er vel kanskje ikke så rart å skjønne at jeg holdt på å kaste bilen på sjøen på ettermiddagen i finværet Men annen mottaker, ja, det kan jeg prøve, men da må ta fra den andre bilen, resette, og hvis jeg ska begynne å binde igjen etterpå, så blir det faen helt sikkert et nytt problem. Høres ut som servoene dine er helt kokkelimonke. Har du testa mottaker og servoer på benken? Du har tydeligvis signal ettersom i det minste styreservoen reagere. Plugg styreservoen i throttle kanalen og se om den funker der og motsatt. Er i hvertfall en begynnelse for å feilsøke. Servoene mine blir kokkelimonke over natten Jeg prøvde med en servotester i sted, men vettafaen hva som var galt da. Var ikke dritten som fungerte da. Mistenker batteriet da kontakten mellom batteriet og servo ble varm etter 2 sekunder. Men kan prøve dette i morgen. Orker ikke å holde på med dette nå.. blir bare gal. Jævla kjekt, når jeg skrudde på servoarmene på servohjulet, skrudde og skrudde med umbrako, og sleit ut skruen.. så etterpå fant jeg ut at servoarmen fra hjulet sku være over den hvite I armen på servoen og ikke under (sett fra siden) Jævla kjekt. Nå sitter den der. Og skraper borti bunnplaten. Men, får se hvor lenge denne styreservoen også varer, med tanke på at den kanskje får ekstra belastning på servoen.. Endret 24. mars 2012 av Lami Lenke til kommentar
Deppss Skrevet 24. mars 2012 Del Skrevet 24. mars 2012 Finnes det noen ende på disse feilene..? Prøv med en annen mottager i bilen. eneste forslaget jeg har akkurat nå.. Finnes ingen ende hos meg xD Så er vel kanskje ikke så rart å skjønne at jeg holdt på å kaste bilen på sjøen på ettermiddagen i finværet Men annen mottaker, ja, det kan jeg prøve, men da må ta fra den andre bilen, resette, og hvis jeg ska begynne å binde igjen etterpå, så blir det faen helt sikkert et nytt problem. Har du ikke minne i senderen da/ 1 sender per bil? Kjør latskap stil, ta problem servoen å koble den til mottagern i en annen bil og test der..(uten å skru den ut) Lenke til kommentar
Itek Skrevet 25. mars 2012 Del Skrevet 25. mars 2012 Har du balansert propellene? - ellers er det en kul lyd på kopteret ditt Har ikke balansert propellene enda. Raslelyden i videoen kommer fra en karbonfiberpinne med en bordtennis ball på. Tanken er at den skal hjelpe med retning, men den er vanskelig og se på litt avstand. Så foreløpig blir det mye bakoverflyging. Jeg har satt på lys på min quad, så skal jeg sette på propeller med farge. Da burde det bli lettere å se retning... Lenke til kommentar
cptCory Skrevet 25. mars 2012 Del Skrevet 25. mars 2012 (endret) Ute etter anbefalinger på ett godt, nybegynnervennlig og rimelig elektrisk helikopter jeg kan bruke ute. Noen tips? Kommer helt ann på hva du mener med rimelig Personlig anbefaler jeg T-Rex 450 eller 500 .. 450 er billige og finnes mange av på bruktmarkedet. 500 er hakket større og mer stabilt. Tenkte på noe rundt 1.000,- i første omgang. Eks. Tx/Rx seff. Importerer gjerne om det lønner seg noe jeg vil tro da det ikke virker til å være enormt med aktører eller utvalg på rc-markedet i norge. Endret 25. mars 2012 av cptCory Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 25. mars 2012 Del Skrevet 25. mars 2012 Problemet er vel heller at utvalger er begrenset når prisen er bare 1000 kroner uansett hvor du leter. http://helidirect.com/eflite-blade-mcp-x-v2-ready-to-fly-helicopter-blh3600-p-25667.hdx Du vil fortsatt bikke over 1000 kroner. Men du må ikke bare se på prisen i innkjøp. Du kommer til å krasje, og det koster penger. Et stabilt helikopter koster gjerne mer i innkjøp, men du krasjer mindre. Dermed kan det være at prisen ikke blir så veldig forskjellig. Den jeg linket til, er komplett. Prisen kommer på over 1000 kroner, men kostnaden ved krasj er minimal. Derfor vil du over tid komme billigere ut med en slik enn stort sett noe annet selv om prisen er noe høyere i innkjøp. Lenke til kommentar
cptCory Skrevet 26. mars 2012 Del Skrevet 26. mars 2012 Problemet er vel heller at utvalger er begrenset når prisen er bare 1000 kroner uansett hvor du leter. http://helidirect.co...600-p-25667.hdx Du vil fortsatt bikke over 1000 kroner. Men du må ikke bare se på prisen i innkjøp. Du kommer til å krasje, og det koster penger. Et stabilt helikopter koster gjerne mer i innkjøp, men du krasjer mindre. Dermed kan det være at prisen ikke blir så veldig forskjellig. Den jeg linket til, er komplett. Prisen kommer på over 1000 kroner, men kostnaden ved krasj er minimal. Derfor vil du over tid komme billigere ut med en slik enn stort sett noe annet selv om prisen er noe høyere i innkjøp. Takk for tipset, den har jeg sett anbefalt flere ganger før er vel en grunn til det. Gjør ikke noe å gå over 1000,- men legger ikke igjen 5-6k på første heli er rundt der de norske prisene om man skal ha noe annet enn lekebutikk heli. Lenke til kommentar
Illus Skrevet 26. mars 2012 Del Skrevet 26. mars 2012 Takk for tipset, den har jeg sett anbefalt flere ganger før er vel en grunn til det. Gjør ikke noe å gå over 1000,- men legger ikke igjen 5-6k på første heli er rundt der de norske prisene om man skal ha noe annet enn lekebutikk heli. http://rcmarked.no/detail.php?id=43285 Mangler 3 servo og esc som du kan kjøpe billig fra f.eks. hobbyking og du er langt unna de prisene du opererer med. Billige batterier får du også på hobbyking. Lenke til kommentar
Deppss Skrevet 26. mars 2012 Del Skrevet 26. mars 2012 Da hiver jeg meg på det problem toget som Lami sitter på. Årets første krasj. en smule feilberegning når jeg skulle kjøre igjennom et åpent gjerde. Planta bilen inn i en stolpe Bretta ut høyre bulkhead, knakk øvre og nedre bærearm og bøyde bærearms pinnene av herda stål... Lenke til kommentar
Itek Skrevet 28. mars 2012 Del Skrevet 28. mars 2012 Planta flyet i en gravemaskin, gravemaskinen vant... >< Lenke til kommentar
Deppss Skrevet 28. mars 2012 Del Skrevet 28. mars 2012 Den er lei! Ble det noe igjen av det flyet da? Lenke til kommentar
Itek Skrevet 28. mars 2012 Del Skrevet 28. mars 2012 Det ligger i deler og for øyeblikket er varmepistolen satt i støpselet Lenke til kommentar
Lami Skrevet 30. mars 2012 Del Skrevet 30. mars 2012 Høres ut som servoene dine er helt kokkelimonke. Har du testa mottaker og servoer på benken? Du har tydeligvis signal ettersom i det minste styreservoen reagere. Plugg styreservoen i throttle kanalen og se om den funker der og motsatt. Er i hvertfall en begynnelse for å feilsøke. Har du ikke minne i senderen da/ 1 sender per bil? Kjør latskap stil, ta problem servoen å koble den til mottagern i en annen bil og test der..(uten å skru den ut) Da hiver jeg meg på det problem toget som Lami sitter på. Hahah. Velkommen ombord! TUT TUT! Men når det gjelder servoen og det. Gass-servoen satt veldig fast, så jeg åpnet den opp og der var det litt forskjell som dere kan se her: Hvis dere ser i midten, i det svarte "hullet" så ser det ganske så slitt ut? Til høyre her, den svarte, ser dere at skal oppi det tannhjulet og dette skal da settes oppi den svarte på bildet over her. Men når jeg setter det på, blir det veldig høyt, og tror ikke tannhjulene treffer hverandre riktig da. Her er nærbilde av den svarte som skal oppi tannhjulet. Vet ikke om det er slik, men jeg synes den ser ut som at den er varmet opp, og så er det lages en slik "svei" oppåver, som dere sikkert også ser på bildet helt øverst. Vet ikke om det er meningen, eller kan ha noe med å gjøre at når dette settes sammen at det blir for høyt og tannhjulene vil ikke treffe hverandre. Også har vi denne: Som dere ser til høyre oppi servo-lokket, så er den ene kanten som skal stoppe tannhjulet for å gå helt rundt, borte. Knakk av Vet ikke om dette har en betydning eller hva. Men servoen virker helt fucka. Skrur på strøm på servo-testeren og så bare går den i 1 sec og stopper opp. Vet ikke om noe stopper den eller hva... men det er helt mongo for faen! Og når det gjelder styringen, altså, vet ikke om jeg har skrudd de styringsarmene på servoen feil eller hva, fordi at når jeg kobler den til servotesteren og skrur slik at den NORMALT skal svinge til venstre, så går den ikke lengre enn til midten, når jeg stiller på testeren slik at hjulene går til høyre, har jeg liksom veldig mye å gå på, på servotesteren. Her er altså tall fra 1-10 hvor 1 er venstre, 5 er rett fram/rettet opp, og 10 er høyre. Når jeg liksom tar på 5 er hjulene allerede svingt til høyre, så ser nok ut som at jeg har skrudd noe feil, men skjønner ikke hva det kan være.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå