Lami Skrevet 3. mars 2012 Del Skrevet 3. mars 2012 Så potten er altså den som kommer opp fra motoren under alle tannhjulene? Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 3. mars 2012 Del Skrevet 3. mars 2012 Den sitter rett under servohornet. Slik ser det ut. Lenke til kommentar
qlimaxxx Skrevet 3. mars 2012 Del Skrevet 3. mars 2012 Jeg har noen like problemer som Lami nevner her, kan si at det ikke er kontrollen fdri jeg bytta over til en annen en. Greia er at bilen klikker helt og ikke vil "høre" på kontrollen. starter opp og det er full gass og den svinger hit og dit, en venn er skrå sikker på at det er kontrollen men jeg tror ikke det. Er det noen måte å fikse dette uten å kjøpe ny servo til bilen? Noen quick-step guide eller noen guide til å feilsøke det ? Lenke til kommentar
Lami Skrevet 4. mars 2012 Del Skrevet 4. mars 2012 (endret) Mr. A: takker for bilde! Skal skjekke dette på ettermiddagen idag Ahh.. Den går amokk ja.. Been there done that. Grøss.. Jeg kan si at det ikke er kontrolleren. Sente den og ba hobbyland se på den, og de klarte å fikse det. Hva de gjorde vet jeg ikke. Prøv å koble til kun strøm og gass/styringen (servoen). Og skru på kontrolleren. Reagerer den aleine på styring og gass? Endret 4. mars 2012 av Lami Lenke til kommentar
qlimaxxx Skrevet 4. mars 2012 Del Skrevet 4. mars 2012 Altså, har ikke noe peiling på dette men, det er både styring og gass som går bananas, skal ta den inn fra garasjen i morgen så kan jeg se på den, og prøve meg fram litt. Lenke til kommentar
Lami Skrevet 4. mars 2012 Del Skrevet 4. mars 2012 Hmm.. Men prøv å koble til strøm og styringen og se om de går bananas, sammen med gassen ettwrpå. Uten å starte den. Husk også å slru på kontrolleren. Lenke til kommentar
Deppss Skrevet 4. mars 2012 Del Skrevet 4. mars 2012 Potten? Er det en potte der? er det ikke bare noen tannhjul og en motor? Deppss: Haha xD Dette her er en annen bil da, som jeg aldri har hatt problemer med før. Har 3 biler, 2 nitro og en bensin så blir en del mekking, litt for mye kanskje.. begynner å bli litt gal for å si det slik. Gal, altså slik at det frister å selge alt og alle Aha, ja.. Det forklarer hvorfor du har så mange feil på løpende bånd Syns det nok med en ene elbilen jeg Lenke til kommentar
Lami Skrevet 4. mars 2012 Del Skrevet 4. mars 2012 (endret) Heheh, jupp Her er et bilde av kidza mine! 1/10 - 1/8 - 1/5 EDIT: Når det gjelder skjelving i styreservoen. Filmet dette, så slipper jeg å forklare. http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=d732k88aBX0?hd=1 Tannhjulene ser forresten også fine ut. Endret 4. mars 2012 av Lami Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 4. mars 2012 Del Skrevet 4. mars 2012 Den servoen har nok sett bedre dager. Bytt den for selv om den delvis virker så ligger problemet latent der og en vakker dag låser servoen seg helt til venstre mens bilen holder 110km/t. Styreservoer lever harde liv så er vel ikke annet å forvente. Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 4. mars 2012 Del Skrevet 4. mars 2012 Kan virke som enten potten eller elektronikken er ødelagt, og ikke klarer å finne ut hvilken posisjon den er i. Er nok bare å bytte den ut som Perpyro sier. Lenke til kommentar
Lami Skrevet 4. mars 2012 Del Skrevet 4. mars 2012 (endret) Vent nå litt.. ser ut som at det er kontakten på strømmen som er problemet. Har dårlig kontakt der. Puttet disse kontanktene i en annen svart plastikk som går utenpå kontaktene, men forsatt dårlig ja.. Vet ikke om jeg må kjøpe ny sånn boks med plass til 4 stk AA batterier, som jeg bruker.. DETTE fordi at servoen fungerer fint på servotesteren... Endret 4. mars 2012 av Lami Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 4. mars 2012 Del Skrevet 4. mars 2012 Har du trøbbel med strømtilførsla så vil nok servoen plages man de skulle også gass servoen slite. Men forsøk å få skikk på trømmen først du. Lenke til kommentar
Lami Skrevet 4. mars 2012 Del Skrevet 4. mars 2012 Sist jeg prøvde, så ville ikke gassen heller reagerer. Og lyset på mottakeren blinket litt, som den gjør når det er dårlig strøm. Ja, får fikse strømmen først.. vet ikke helt hva jeg må gjøre for å få det til. Har jo byttet kontakt og greier, men kanskje det ikke ble bra nok. Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 4. mars 2012 Del Skrevet 4. mars 2012 Det nytter ikke å bytte kontakter og reier, du må gå over kontaktene og sjekke om det er eir i pluggene og på pinnene, om det ikke er brudd i ledningene eller dårlig kontakt i batteriholderen. Bryteren kan også være en komponent det oppstår dårlig kontakt i. Lenke til kommentar
Deppss Skrevet 5. mars 2012 Del Skrevet 5. mars 2012 (endret) Noen som vet hva som er feil når micro servoen passerer 40 grader+ på under minuttet? Fant problemet. det var en liten kant i servohuset som er i veien for output hjulet. Går det av å flytte på det (output gear) siste tannhjulet før servohornet slik at den såkalte"potten" ikke retter på endringene uten at servoen blir helt kake når jeg ferdig med det? Det var bare å dra den rett ut, ja... Da har jeg en microservo som ikke kommer til å koke og forhåpentlig vis ikke kommer til å spise seg selv innvendig (som den andre gjorde)... Takker for hjelpen! Endret 5. mars 2012 av Deppss Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132 Skrevet 6. mars 2012 Del Skrevet 6. mars 2012 Jeg kjøpte et elektrisk modell fly (Cessna 182). Men før jeg ønsker å fly det så vil jeg prøve en simulator for dette flyet finnes det? Jeg har aldri flydd et modell fly før, så dersom jeg prøver meg på å fly flyet uten erfaring da vil kanskje krasje flyet, og det er ikke i min interesse. Lenke til kommentar
Itek Skrevet 6. mars 2012 Del Skrevet 6. mars 2012 Jada, det finnes! Realflight er det eneste jeg har vært borti, en demo vil kanskje være nok? De andre kjente simulatorene er vel clearview, phoenix, ... du får gjøre et søk og se hva du finner... Lenke til kommentar
Deppss Skrevet 6. mars 2012 Del Skrevet 6. mars 2012 For faen da!!! Satte i den nye micro servoen til girsystemet, og tror du ikke jeg hørte ett KRAKK fra servoen når jeg skrudde det greiene sammen! 2 like servoer og samme feilen! En liten forbanna tann som knekker når man bare ser på den! Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 6. mars 2012 Del Skrevet 6. mars 2012 For faen da!!! Satte i den nye micro servoen til girsystemet, og tror du ikke jeg hørte ett KRAKK fra servoen når jeg skrudde det greiene sammen! 2 like servoer og samme feilen! En liten forbanna tann som knekker når man bare ser på den! Been there, done that. Du må skru til extremt forsiktig og heller bruke litt locktite eller noe. Gjør du noe som helst som vrir servohornet så knekker tennene garantert! Lenke til kommentar
Deppss Skrevet 6. mars 2012 Del Skrevet 6. mars 2012 Har sendt klage til Traxxas, så får bare vente å se hva som skjer... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå