Gå til innhold

Den store R/C-tråden

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hey, jeg har et spørsmål. Jeg satt RC batteriet på lading(Vanlig batteri, ikke Lipo), så glemte jeg av at den stod på lading, så til sammen stod batteriet å ladet ca. 24 timer i strekk, det skal ikke lades mer enn 6 timer, noe jeg kan gjøre eller må jeg bare kvitte meg med batteriet?

Lenke til kommentar

Var jeg deg ville jeg ha testa batteriet for virker dte så virker det og om det ikke virker så er det oppbrukt grunnet overlading.

Men mest sansynlig har du en lader som stopper ladinga selv når den er ferdig og da har ingen skade skjedd.

Uansett sjekk om det virker for værre er det ikke.

Lenke til kommentar

ENDELIG var jeg ferdig med 1/10 onroad bilen min! SYKT nice den ble. Fete blå krom dempere med helt ny sølv bunnplate og med hjemmelaget hjularmer i karbon!! :dribble:

Mangler jeg bare mottaker, men det har jeg 3 stk av så det skal vel ikke bli noen problem.

Så får jeg håpe jeg ikke kjører oppi samme domp i veien som sist gang, som knakk mye :tease:

Endret av Lami
Lenke til kommentar

Hey, jeg har et spørsmål. Jeg satt RC batteriet på lading(Vanlig batteri, ikke Lipo), så glemte jeg av at den stod på lading, så til sammen stod batteriet å ladet ca. 24 timer i strekk, det skal ikke lades mer enn 6 timer, noe jeg kan gjøre eller må jeg bare kvitte meg med batteriet?

Hvis du brukte en computerlader så vil den ha kuttet ladingen når batteriet var fullt.

Om du brukte en vanlig "vegglader" uten cut off så er det likevel ingen grunn til bekymring.

Ladespenningen avtar såpass kraftig når batteriet begynner å bli fullt at den så og si går over på vedlikeholdslading. Skjedd med meg flere ganger. Det er selvsagt ikke bra, men av erfaring så går det greit. Kjør batteriet tomt og lad det på nytt så skal pakken yte greit igjen.

Lenke til kommentar

Hallo!

Har tenkt meg om litt og velger heller å gå for en fuel bil til rundt 2,5k helst ny, kravet er vel en fuel buggy som er så rask som mulig, pakken skal helst inneholde en radio og være RTR. Noen som har noen forslag?

Hei! Denne er litt over budsjettet, men det er en meget holdbar bil. Jeg har kun gode erfaringer med thunder tiger, både fuel heli og bil. Greie priser på reservedeler også. Den motoren som følger med er også meget enkel å tune inn.

http://elefun.no/p/prod.aspx?v=11391

Lenke til kommentar

:(

Har sånn "redd-for-å-starte-nitrobiler" fobi.. :(

Tør sjeldent å starte nitrobilene mine aleine, etter det som skjedde for et par år (2-3) siden, da jeg kjørte den ene nitrobilen min og gikk "amokk", dvs at den hadde full gass og hoppet utenfor veien og mot huset vårt.

Var en ekkel hendelse som skjedde når jeg var sånn rundt 13 år. Siden den tid har jeg aldri likt å starte nitrobilene mine aleine, hvis slik skulle skje under starten.

It sucks.. :thumbdown:

Lenke til kommentar

Var ute for å teste Baja'n litt. Drar i gang og snora ryker. Skrur opp, knytter restene på håndtaket igjen, skrur sammen, drar i snora, snora ryker, skrur opp, knytter på, skrur sammen, drar i snora, snora ryker, skrur opp, knyter fast igjen, skrur sammen, drar i snora, snora ryker, banner litt, skrur opp, knyter fast snora, skrur sammen, drar i snora (som nå er litt kortere enn på små nitrobiler), snora ryker og jeg gir opp.

Kjørte litt med banditen i stedet. :p

Lenke til kommentar

Var ute for å teste Baja'n litt. Drar i gang og snora ryker. Skrur opp, knytter restene på håndtaket igjen, skrur sammen, drar i snora, snora ryker, skrur opp, knytter på, skrur sammen, drar i snora, snora ryker, skrur opp, knyter fast igjen, skrur sammen, drar i snora, snora ryker, banner litt, skrur opp, knyter fast snora, skrur sammen, drar i snora (som nå er litt kortere enn på små nitrobiler), snora ryker og jeg gir opp.

Kjørte litt med banditen i stedet. :p

HAHAHA... :rofl:

Akkurtat da så burde du hatt noe som heter elstart... :mrgreen:

Lenke til kommentar

Elstart er kjip. Bytta bort elstarten på savagen min, og fikk meg snorstart. Er så kjip å måtte dra med seg starteren hele tiden.

Mulig jeg ikke har fått med meg det med elstart bortsett fra det Traxxas har.

De har elstarten integrert i bilen :p

Selv om jeg har føttene/veggen foran bilene spiller det ingen rolle.. med en gang hvis den begynner å ruse seg.. nei uff :(

Hørselvern, kanskje det vil redusere lit på skrekken.

Endret av Deppss
Lenke til kommentar

Kjøpt meg nytt "leketøy".

En DJI Flame Wheel F450 med DJI Naza kontroller.

Kjøpte og en Hitec Aurora 9 radio med 9 kanalers mottaker.

Har ikke fått fløyet den skikkelig enda, kun innendørs på svært begrenset plass. :p

Kommer til å montere kamera på den når jeg har lært meg og fly skikkelig. Ikke nødvendig å muligens ødelegge for 3000,- ekstra i en kræsj.

Den aller første testen var ikke så enkel, jeg hadde Naza'en i manual mode istedefor attitude mode.

Klarte å unngå kjøkkenbenken, spisebordet og pc-pulten. Etter å ha satt den i attitude mode gikk det mye bedre...

Helt til jeg roterte fronten mot meg... Kun noen sår i rullegardinen min. :D

DJIF450Aurora9t.jpg

DJI Flame Wheel F450 og Hitec Aurora 9

DJIFF4501t.jpg

Forfra hvor du kan se Naza kontrolleren, og hvor kamera skal monteres.

DJIFF4502t.jpg

Bakfra med mottakeren. Festet med borrelås under, og borrelås stropp.

DJIVUt.jpg

Versatile Unit. Styrer strømtilførsel, har status LED og micro USB for oppsett på pc.

Lenke til kommentar

Her har du en annen UFO flymaskin med integrert camera og du styrer den med mobilen. :dribble:

=>snip<=

Det var den som fikk meg interresert i quadcopter.

Fant ut at det er en ny versjon av A.R. Drone som skal komme ut om noen måneder. Den har bla bedre kamera i forhold til den nåværende versjonen.

Etter mange timer på nett falt valget på en DJI F450.

Lenke til kommentar

Her har du en annen UFO flymaskin med integrert camera og du styrer den med mobilen. :dribble:

=>snip<=

Det var den som fikk meg interresert i quadcopter.

Fant ut at det er en ny versjon av A.R. Drone som skal komme ut om noen måneder. Den har bla bedre kamera i forhold til den nåværende versjonen.

Etter mange timer på nett falt valget på en DJI F450.

DJI er ikke akkurat billig... Men det er jo uberkult da :)

Hvor mye betalte du for DJI? komplett med multikopter?

Selv har jeg bare en vanlig x-quad med kk kort... student... :(

Fikk bare lyst til å dele videoen jeg har laget :whistle:

[vid]

[/vid]
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...