Gå til innhold

Den store R/C-tråden

Anbefalte innlegg

ja,, har en liten film, vent da. Dette var den første flyturen

eller ikke,,, martin låner kameraet mitt, måtte bruke pappas fotoapparat så den slutta pga lite minne eller noe slikt.

i morgen kommer video med litt lettere fly,, håper alt går bra da.

sjekk ut filmen jeg fikk av mr bear på msn :)

http://videos.radiocontrolzone.com/robofalcon_mwl.zip

Endret av Åsmund
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
ja,, har en liten film, vent da. Dette var den første flyturen

eller ikke,,, martin låner kameraet mitt, måtte bruke pappas fotoapparat så den slutta pga lite minne eller noe slikt.

i morgen kommer video med litt lettere fly,, håper alt går bra da.

sjekk ut filmen jeg fikk av mr bear på msn :)

http://videos.radiocontrolzone.com/robofalcon_mwl.zip

Oi... det va spesielt det. Jeg har hørt om noe alla dette men trodde ikke man hadde klart det... stilig...

Lenke til kommentar

Hoppla.... Lurer på om dettan flyr..

Har plukka deler fra et mosa cub fly. Putta på 380 turbo motor fra st-model. Står i spec at den kan kjøres på 11,1 volt. Kjøpte et lipo 11,1volt 750 mAh. Er jeg snill med det tror jeg at det skal holde. Spenningsregulatoren er erstattet med ics600.

Vingespenn, 120cm. lenge,,,, hakke målt. Vekta er ca 580-90 gram. På cub var det sideror. Jeg syntest det virka kjedelig, og mekka balanseror i steden. Forlenga servoene litt av diverse årsaker.. Gir bra utslag.

Men har et problem... Lipo batteriet jeg kjøpte har 4 ledninger til å lade med. en til hver celle. Kan jeg koble sammen de tre (alle untatt svart) ledningene og lade med 11,1 volt? og 750 mA (eller var det halvparten.. husker ikke ... står i papira)

Det blei ikke noe film fra Åsmund(brutter'n) i dag. Han flytta vingen i steden...

Fly nr 2 er mitt...

post-58-1123287332_thumb.jpg

Endret av Mr Bear
Lenke til kommentar

Koster rundt 3500 nytt. Er mye dyrere enn ett lignende elektro-helikopter, og skremmende nok endel dårligere.

Twister

Fordelene med E-sky er billigere reservedeler, mer guff i motoren, og den har ekte servoer. M24 har all elektronikken, inkludert styreelektronikken til servoene, i en boks, mens på E-sky er det ekte servoer ihverfall, som du kan bruke på andre ting enn bare helikopteret. En av fordelene med M24 derimot er at senderen holder litt høyere kvalitet, og den er litt lettere å fly enn E-sky. Jeg ville uten tvil gått for E-sky, den er nesten dobbel så billig og fungerer glimrende for en nybegynner :thumbup:

Hvis du allikavel vil ha M24, får du kjøpt den her:

http://www.martinsen-hobby.no/vare.asp?MENYID=56

Lenke til kommentar

Twister er kos :)

Selvom jeg bare kan fly litt da :p Er visst ikke så lett

Men jeg har allerede tenkt ut mitt neste helikopter!

Eco 8! :p

Gidder ikke grise med bensin osv :p

Eller kanskje corona 120 :p

Endret av L4ss3
Lenke til kommentar
Noen som vet om en nybegynner bil? En bil som som er mest "plug and play" ?

Vist du virkelig tenner på iden med RC så vil du kanskje angre når du må ha noe større, hvis du velger no veldig enkelt.

Ett par biler som ikke trenger noen oppgraderinger med det første, da alle er spreke og velbygde:

1)Kyosho Inferno MP 7.5 ReadySet Bensin Buggy

2)HPI Savage25 RTR ReadySet Bensin MonsterTruck

3)Kyosho TwinForce bygge set Elektrisk MonsterTruck

4)Kyosho MadForce ReadySet Bensin MonsterTruck

5)Kyosho Zaboon ReadySet Elektrisk Buggy

6)HPI Sprint2 RTR ReadySet Elektrisk OnRoad

For mer info besøk: Kyosho.com

HpiEurope.com

Endret av Godspeed@
Lenke til kommentar
Takk Godspeed. :)

Selges bilene i noen nettbutikker? Har mest lyst på en bensinbil.

Det lille jeg har av RC er blitt handlet i butikken, men det finnes sikkert noen nettbutikker en eller annen plass :thumbup:

EDIT: Hvis du ikke har noen biler fra før vil jeg anbefale å begynne med elektrisk, fordi bensin-bil er dyrere i innkjøp og i drift i tillegg til att bilen må holdes ren for olje som blir slengt ut ved veivakselen. Det er selvfølgelig minimalt, men allikavel.

Samtidig så er bensin-bil litt vaskeligere å få start på intill du har kjørt inn bilen, og stilt inn forgasseren.

Hvis du tror du er tøff nok så er det garantert mye kulere med bensin :thumbup:

Endret av Godspeed@
Lenke til kommentar

Vet ikke helt om dette er den beste tråden å spørre i, men håper noen her har prøvd det samme.

Fikk vite av en fyr for noen år siden at motorene i cd/dvd-rom/brennere var veldig fine å bruke til små elektriske fly. Nå ganske nylig prøvde jeg da å dissekere en gammel cd-rom spiller for å dra ut motoren. Vel... inni fant jeg 3 motorer. En som driver skuffen, en som drar laseren fram og tilbake og jo den som driver plata rundt. Ville tro at det var denne man skulle bruke. Men denne hadde 6(?) ledere til seg, som måtte få spenning etter tur. Altså at motoren antageligvis var børsteløs, og at kontrolleren satt integrert i selve den store pcb'n. Noen andre som har prøvd en sånn motor? De to andre var vanlige likestrømsmotorer og fungerte helt fint. Men har liksom følse at det er spinneren man skal bruke.

Edit: fant et par sider, og virker som om man trenger en egen regulator for børsteløse motorer, og at man bør vinde den på nytt og sette i sterkere magneter for at det skal bli så mye tess.

Endret av Josten
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...