Gå til innhold

Den store R/C-tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Likner på en avfallskomprimerer som trykker sammen avfall... :p

 

Sikker på at den ikke kommer til å sitte som spikret i underlaget slik at den står bom?

 

- Ser ut til å være litt overKILL lengde på spikerne, men liker prosjektet og utseendet :thumbup:

Lenke til kommentar

Den sitter som spikret, men står ikke bomfast. Kjører jeg pent så triller den fint over snøen, gasser jeg på så er den laaangt der borte. :cool:

Må nok ha Mamba Monster eller Monster Big Block hvis jeg skal klare å vrenge av snøen fra bakken :p

 

Kunne hatt kortere spikere, men da er det ikke pappspiker lenger og det må jeg ha hvis jeg ikke vil ha en rullende spikerpistol :green:

Lenke til kommentar

Det anbefaler jeg virkelig. Jeg ville nok droppa å butte de for da sitter de bedre på isen, muligens også droppa å kutte de ned for farta sin del. Jeg merka at E-Maxxen min hadde merkbart større topfart med piggdekka.

Har aldri opplevd at èn spiker har flydd ut. Friksjonen mellom spikerene, pakkeplasten og gaffa teipen pluss monster hodene på spikerene er så stor at g-kreftene ikke er sterke nok til å få èn spiker til å flytte på seg.

 

Jeg har brukt 2mm tykk pakkeplast for å få god friksjon sånn at dekka ikke skal slure inni der. Anbefaler å legge minst 8 lag med gaffa teip sånn at spikerene ikke vrenger seg side til side og innover. Har ingen tro på at pappspikerene klare å penetrere seg igjennom ett lag med pakkeplast og 8 lag med gaffa med de digre hodene. Så sitter de bedre på godt nedkjørt snø for da graver de seg godt ned :p

Hvis du vil så kan jeg gi deg fremgangsmåten min. :thumbup:

Lenke til kommentar

Haha! Største BS jeg har hørt på lenge. :D Hadde den hatt noe i nærheten av det så hadde alt av akslinger og differensialer knekt tvert av. Som fyrstikker. Min Emaxx hadde 2,4HK (ca.) og den spiste differensialer til frokost. Akslingene måtte byttes til herda stål.

 

I følge linken din:

This graph shows that at peak efficiency (n)' date=' the motor runs at 17,500 RPM (N), with a 10.5 Amp (I) draw[/quote']

10,5Amp * 16,8v = 176,4W = 0,24HP

 

2,52HP er ca. 1492W. Med en effektivitet på ca. 60% vil Titanen avgi nesten 600W med varme. Motoren ville gløda!

Lenke til kommentar

Haha! Største BS jeg har hørt på lenge. :D Hadde den hatt noe i nærheten av det så hadde alt av akslinger og differensialer knekt tvert av. Som fyrstikker. Min Emaxx hadde 2,4HK (ca.) og den spiste differensialer til frokost. Akslingene måtte byttes til herda stål.

 

I følge linken din:

This graph shows that at peak efficiency (n)' date=' the motor runs at 17,500 RPM (N), with a 10.5 Amp (I) draw[/quote']

10,5Amp * 16,8v = 176,4W = 0,24HP

 

2,52HP er ca. 1492W. Med en effektivitet på ca. 60% vil Titanen avgi nesten 600W med varme. Motoren ville gløda!

Nå ligger virkningsgraden på børsteløsoppsett på 85-90% da så er motoren et børsteløsmotor vil det ikke gå fult så varmt.

Lenke til kommentar

Haha! Største BS jeg har hørt på lenge. :D Hadde den hatt noe i nærheten av det så hadde alt av akslinger og differensialer knekt tvert av. Som fyrstikker. Min Emaxx hadde 2,4HK (ca.) og den spiste differensialer til frokost. Akslingene måtte byttes til herda stål.

 

I følge linken din:

This graph shows that at peak efficiency (n)' date=' the motor runs at 17,500 RPM (N), with a 10.5 Amp (I) draw[/quote']

10,5Amp * 16,8v = 176,4W = 0,24HP

 

2,52HP er ca. 1492W. Med en effektivitet på ca. 60% vil Titanen avgi nesten 600W med varme. Motoren ville gløda!

Svarte f**n! Den Amp to watt convertern var visst helt på bærtur... :(

I følge grafen så er det der den jobber best i forhold til Amp forbruket.

På Max Peak så trekker den 85Amp. 85 x 16,8 = 1428W = 1,91HP.

Forsatt gangske brukbart. :p

 

http://www.mabuchi-motor.co.jp/cgi-bin/catalog/e_catalog.cgi?CAT_ID=rs_550pcvc

 

 

Depps: Hvordan fikk du spikrene gjennom gaffaen?

Tok du bare et par ganger med gaffateip rundt hjulet, så begynte du å legge på spikre og gaffateip oppå der som du kjørte gjennom spikrene?

Først tok jeg pakkeplast rundt hjulet, så teipa jeg den sånn at den forsatt er rund når jeg slipper den, så tok jeg 3 runder med gaffa. Gaffa teipen er 5cm bred og pakkeplaste skjærte jeg 10cm bred. Da blir det presisjons teiping :p

Så tok jeg alt av hjulet, tegna opp streker hvor jeg skulle sette spikerene, tok ca 2cm mellom hver strek (totalt 23 rader), tok 5 spiker i bredden. Jeg skrudde de gjennon for å få et finere hull.(vri de frem og tilbake helt til selve spissen er igjennom) Gjorde det 115 ganger per dekk :p

Nå kan du prøve de 2-3 ganger før du må legge på mere gaffa teip. Du skjønner hvorfor når du har kommet så langt. :)

Ta ut alle spikerene, anbefaler å ikke legge på mer enn 3-4 lag med gaffa på om gangen for da blir det veldig tungt å få spikerene igjennom. 8 lag med gaffa holder lenge for 1 vintersesong. (lengere har jeg ikke kommet)

Endret av Deppss
Lenke til kommentar

Finally borret nye gjengere i motorblokken! :new_woot:

 

post-121186-0-28546700-1327791262_thumb.jpg

 

Var tomt.. :ph34r:

post-121186-0-14276100-1327791284_thumb.jpg

Finito!

post-121186-0-46176000-1327791301_thumb.jpg

 

 

Depps: Åja.. Hvis jeg ikke har pakkeplast da? :hmm:

 

Så du tok plasten på felgen på hjulet? Du har ikke på selve gummidekket?

Endret av Lami
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...