Deppss Skrevet 26. januar 2012 Del Skrevet 26. januar 2012 Blir du overkjørt av denne... ja, da er du ferdig Lenke til kommentar
Itek Skrevet 26. januar 2012 Del Skrevet 26. januar 2012 Likner på en avfallskomprimerer som trykker sammen avfall... Sikker på at den ikke kommer til å sitte som spikret i underlaget slik at den står bom? - Ser ut til å være litt overKILL lengde på spikerne, men liker prosjektet og utseendet Lenke til kommentar
Deppss Skrevet 26. januar 2012 Del Skrevet 26. januar 2012 Den sitter som spikret, men står ikke bomfast. Kjører jeg pent så triller den fint over snøen, gasser jeg på så er den laaangt der borte. Må nok ha Mamba Monster eller Monster Big Block hvis jeg skal klare å vrenge av snøen fra bakken Kunne hatt kortere spikere, men da er det ikke pappspiker lenger og det må jeg ha hvis jeg ikke vil ha en rullende spikerpistol Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 26. januar 2012 Del Skrevet 26. januar 2012 Bare vær forsiktig med den der. Er jo en viss risiko at det kommer en spiker flygende, og treffer den noen kan det umulig føles spesielt godt. Lenke til kommentar
Deppss Skrevet 26. januar 2012 Del Skrevet 26. januar 2012 (endret) Slapp av...! Det har aldri skjedd og kommer nok ikke til å skje. Hvis disse kommer fresende ut, da kjører du ulovelig fort. Med disse, så ber du om bråk. Endret 27. januar 2012 av Deppss Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 27. januar 2012 Del Skrevet 27. januar 2012 Angående lengden på spikrene så går det fint å klippe den med sideavbiter dersom du ønsker å ha kortere pigger. Laget piggdekk til sykkel i min ungdom med pappspiker. Lenke til kommentar
Deppss Skrevet 27. januar 2012 Del Skrevet 27. januar 2012 Haha!! Nei, så bra! Tror jeg står over spiker klippinga når det er 660 av de... Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 27. januar 2012 Del Skrevet 27. januar 2012 Vi hadde flere hundre på syklene også, men det gikk. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 27. januar 2012 Del Skrevet 27. januar 2012 Lurer på om jeg skal prøve noe slikt på Baja'n hvis det blir is på vannet her i vinter. Men da skal de klippes korte og butte og kjøres med vernebriller. Lenke til kommentar
Deppss Skrevet 27. januar 2012 Del Skrevet 27. januar 2012 Det anbefaler jeg virkelig. Jeg ville nok droppa å butte de for da sitter de bedre på isen, muligens også droppa å kutte de ned for farta sin del. Jeg merka at E-Maxxen min hadde merkbart større topfart med piggdekka. Har aldri opplevd at èn spiker har flydd ut. Friksjonen mellom spikerene, pakkeplasten og gaffa teipen pluss monster hodene på spikerene er så stor at g-kreftene ikke er sterke nok til å få èn spiker til å flytte på seg. Jeg har brukt 2mm tykk pakkeplast for å få god friksjon sånn at dekka ikke skal slure inni der. Anbefaler å legge minst 8 lag med gaffa teip sånn at spikerene ikke vrenger seg side til side og innover. Har ingen tro på at pappspikerene klare å penetrere seg igjennom ett lag med pakkeplast og 8 lag med gaffa med de digre hodene. Så sitter de bedre på godt nedkjørt snø for da graver de seg godt ned Hvis du vil så kan jeg gi deg fremgangsmåten min. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 27. januar 2012 Del Skrevet 27. januar 2012 Men nå er ikke bilen din en halvmeter lang, veier 12kg og har over 3HK på bakhjula. Lenke til kommentar
Lami Skrevet 27. januar 2012 Del Skrevet 27. januar 2012 Hehehe..xD kan nok bli litt skumlere på større biler.. Kanskje jeg skal prøve påin 1/5, men må først fikse den jævla eksosen hvor gjengene inniotoren er ødelagt, som holder eksosen fast. Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 27. januar 2012 Del Skrevet 27. januar 2012 Tegnestifter vil vel også fungere. Lenke til kommentar
Deppss Skrevet 27. januar 2012 Del Skrevet 27. januar 2012 (endret) Men nå er ikke bilen din en halvmeter lang, veier 12kg og har over 3HK på bakhjula. Den er faktisk over halvmetern og er like bred I følge en benktest av Titan 550 motoren så har den 2,52 hester... (http://traxxas.com/forums/showthread.php?309104-Titan-550-motor-specifications) Såå.... Tror jeg ikke trenger å si noe mer... Endret 28. januar 2012 av Deppss Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 28. januar 2012 Del Skrevet 28. januar 2012 Haha! Største BS jeg har hørt på lenge. Hadde den hatt noe i nærheten av det så hadde alt av akslinger og differensialer knekt tvert av. Som fyrstikker. Min Emaxx hadde 2,4HK (ca.) og den spiste differensialer til frokost. Akslingene måtte byttes til herda stål. I følge linken din: This graph shows that at peak efficiency (n)' date=' the motor runs at 17,500 RPM (N), with a 10.5 Amp (I) draw[/quote']10,5Amp * 16,8v = 176,4W = 0,24HP 2,52HP er ca. 1492W. Med en effektivitet på ca. 60% vil Titanen avgi nesten 600W med varme. Motoren ville gløda! Lenke til kommentar
Shotry87t Skrevet 28. januar 2012 Del Skrevet 28. januar 2012 Hei alle sammen. La inn en ny tråd ang. en HPI Savage. kult om noen har tid til og gi det en titt Lenke til kommentar
Lami Skrevet 28. januar 2012 Del Skrevet 28. januar 2012 Depps: Hvordan fikk du spikrene gjennom gaffaen? Tok du bare et par ganger med gaffateip rundt hjulet, så begynte du å legge på spikre og gaffateip oppå der som du kjørte gjennom spikrene? Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 28. januar 2012 Del Skrevet 28. januar 2012 Haha! Største BS jeg har hørt på lenge. Hadde den hatt noe i nærheten av det så hadde alt av akslinger og differensialer knekt tvert av. Som fyrstikker. Min Emaxx hadde 2,4HK (ca.) og den spiste differensialer til frokost. Akslingene måtte byttes til herda stål. I følge linken din: This graph shows that at peak efficiency (n)' date=' the motor runs at 17,500 RPM (N), with a 10.5 Amp (I) draw[/quote']10,5Amp * 16,8v = 176,4W = 0,24HP 2,52HP er ca. 1492W. Med en effektivitet på ca. 60% vil Titanen avgi nesten 600W med varme. Motoren ville gløda! Nå ligger virkningsgraden på børsteløsoppsett på 85-90% da så er motoren et børsteløsmotor vil det ikke gå fult så varmt. Lenke til kommentar
Deppss Skrevet 28. januar 2012 Del Skrevet 28. januar 2012 (endret) Haha! Største BS jeg har hørt på lenge. Hadde den hatt noe i nærheten av det så hadde alt av akslinger og differensialer knekt tvert av. Som fyrstikker. Min Emaxx hadde 2,4HK (ca.) og den spiste differensialer til frokost. Akslingene måtte byttes til herda stål. I følge linken din: This graph shows that at peak efficiency (n)' date=' the motor runs at 17,500 RPM (N), with a 10.5 Amp (I) draw[/quote']10,5Amp * 16,8v = 176,4W = 0,24HP 2,52HP er ca. 1492W. Med en effektivitet på ca. 60% vil Titanen avgi nesten 600W med varme. Motoren ville gløda! Svarte f**n! Den Amp to watt convertern var visst helt på bærtur... I følge grafen så er det der den jobber best i forhold til Amp forbruket. På Max Peak så trekker den 85Amp. 85 x 16,8 = 1428W = 1,91HP. Forsatt gangske brukbart. http://www.mabuchi-motor.co.jp/cgi-bin/catalog/e_catalog.cgi?CAT_ID=rs_550pcvc Depps: Hvordan fikk du spikrene gjennom gaffaen? Tok du bare et par ganger med gaffateip rundt hjulet, så begynte du å legge på spikre og gaffateip oppå der som du kjørte gjennom spikrene? Først tok jeg pakkeplast rundt hjulet, så teipa jeg den sånn at den forsatt er rund når jeg slipper den, så tok jeg 3 runder med gaffa. Gaffa teipen er 5cm bred og pakkeplaste skjærte jeg 10cm bred. Da blir det presisjons teiping Så tok jeg alt av hjulet, tegna opp streker hvor jeg skulle sette spikerene, tok ca 2cm mellom hver strek (totalt 23 rader), tok 5 spiker i bredden. Jeg skrudde de gjennon for å få et finere hull.(vri de frem og tilbake helt til selve spissen er igjennom) Gjorde det 115 ganger per dekk Nå kan du prøve de 2-3 ganger før du må legge på mere gaffa teip. Du skjønner hvorfor når du har kommet så langt. Ta ut alle spikerene, anbefaler å ikke legge på mer enn 3-4 lag med gaffa på om gangen for da blir det veldig tungt å få spikerene igjennom. 8 lag med gaffa holder lenge for 1 vintersesong. (lengere har jeg ikke kommet) Endret 28. januar 2012 av Deppss Lenke til kommentar
Lami Skrevet 28. januar 2012 Del Skrevet 28. januar 2012 (endret) Finally borret nye gjengere i motorblokken! Var tomt.. Finito! Depps: Åja.. Hvis jeg ikke har pakkeplast da? Så du tok plasten på felgen på hjulet? Du har ikke på selve gummidekket? Endret 28. januar 2012 av Lami Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå