lain Skrevet 14. januar 2012 Del Skrevet 14. januar 2012 http://hobbyking.com/hobbyking/store/__14391__ZIPPY_Flightmax_5800mAh_3S1P_30C_DE_Warehouse_.html Om det er billigst vet jeg ikke. Men min savageX går så det griner med 2 sånne, kjøpte 4stk, og ingen av mine var "dårlige". Lenke til kommentar
fsx v1.1 Skrevet 14. januar 2012 Del Skrevet 14. januar 2012 (endret) Har AT40 som skal selge AT40 komplett med alt som trengs for og fly også litt fuel Hva salgs pris er best? kjøpte den for litt over 4k Endret 14. januar 2012 av fsx v1.1 Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 14. januar 2012 Del Skrevet 14. januar 2012 Kan en 2,4GHz-radio forstyrre trådløse nett etc. i nærheten og kan mottageren bli forstyrra tilsvarende av annet 2,4GHz-utstyr? Må ha ny radio og valget står mellom 40MHz FM og 2,4GHz. Lenke til kommentar
Lami Skrevet 14. januar 2012 Del Skrevet 14. januar 2012 Nei. Er FM som kan bli forstyrret. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 14. januar 2012 Del Skrevet 14. januar 2012 Bare lurte siden den trådløse audio/videosenderen vi har blir forstyrra hver gang naboen kjører med radiobil. 2,4GHz. Mine AM og FM-kontrollere derimot lager ikke slike forstyrrelser. Lenke til kommentar
Illus Skrevet 14. januar 2012 Del Skrevet 14. januar 2012 Skal du kjøpe ny radio så kjøper du 2,4GHz system. Det er tryggest for deg og dine modeller. Alle signaler på samme frekvensbånd kan påvirke hverandre, men 2,4GHz systemet til de fleste leverandører hopper mellom flere sub-kanaler.. og det skal godt gjøres for eksterne kilder å blokkere/jamme alle disse. Dette er spesielt viktig for oss som har ting i luften. "Støy" fra andre sendere elimineres ved at du linker din radio til mottageren med en unik kode. Dvs. at sender/mottager ignorerer alle andre samsvarende signaler så lenge den ikke er "kryptert" med din unike nøkkel. Støyen du opplever på din audio/videosender er slik det gamle fm-båndet ofte ble påvirket. Og det er ikke noe vanskelig å skjønne konsekvensene av slik støy. Mye pinneved :o) Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 14. januar 2012 Del Skrevet 14. januar 2012 Kjøpte en Futaba 2,4GHz-radio. Får håpe den ikke driver havoc med naboenes trådløse nett eller noe. Lenke til kommentar
Deppss Skrevet 14. januar 2012 Del Skrevet 14. januar 2012 Har litt sender/motaker problemer selv. Etter jeg satte inn VXL systemet, så begynner motoren å kødde noe så sinsykt mye når den er 10-15 meter unna sendern med antenna helt ute. Når jeg drar inn antenna så skal det bare noen meter før det skjer, men styringa er like fin. Noen som har peiling? Tenkt å se om pluggen står sikkelig i mottakeren i morra. Lenke til kommentar
Lami Skrevet 14. januar 2012 Del Skrevet 14. januar 2012 Batteri? Se om det er bra batteri i både sender og mottaker, altså at det er nok strøm. Kan være lite batteri selv om styringen er fin. Lenke til kommentar
Deppss Skrevet 14. januar 2012 Del Skrevet 14. januar 2012 Batteriene i sendern bytta jeg i romjula og kjører alltid med fulle batterier i bilen. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 15. januar 2012 Del Skrevet 15. januar 2012 Har litt sender/motaker problemer selv. Etter jeg satte inn VXL systemet, så begynner motoren å kødde noe så sinsykt mye når den er 10-15 meter unna sendern med antenna helt ute. Når jeg drar inn antenna så skal det bare noen meter før det skjer, men styringa er like fin. Noen som har peiling? Tenkt å se om pluggen står sikkelig i mottakeren i morra. Veldig vanlig problem med børsteløse motoroppsett. De støyer noe vanvittig. Tipper radioen din er 27MHz AM. Bytt til FM eller 2,4GHZ så er problemet løst. Har hatt nøyaktig samme problemet på 4 biler selv etter å ha bytta til børsteløst. Lenke til kommentar
MrPool Skrevet 15. januar 2012 Del Skrevet 15. januar 2012 Sitter her og ser etter ny snorstart til bilen min. Har en slik bil. Er det noen som vet om en snorstart som passer og noen som kan fortelle meg om snorer med 12 mm enveislager passer på motoren. Lenke til kommentar
Deppss Skrevet 15. januar 2012 Del Skrevet 15. januar 2012 (endret) Veldig vanlig problem med børsteløse motoroppsett. De støyer noe vanvittig. Tipper radioen din er 27MHz AM. Bytt til FM eller 2,4GHZ så er problemet løst. Har hatt nøyaktig samme problemet på 4 biler selv etter å ha bytta til børsteløst. Går det av å bruke FM crystal i en AM sender? Er det mulig å få dempet støyen på en eller annen måte? Endret 15. januar 2012 av Deppss Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 15. januar 2012 Del Skrevet 15. januar 2012 Dempet støyen får du ikke men et stalltips er å ha mottakeren så langt unna som mulig ESC og motor. Ferittkjerne på throttle kabelen hjelper også og hold antenna unna motor og ESC. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 15. januar 2012 Del Skrevet 15. januar 2012 Veldig vanlig problem med børsteløse motoroppsett. De støyer noe vanvittig. Tipper radioen din er 27MHz AM. Bytt til FM eller 2,4GHZ så er problemet løst. Har hatt nøyaktig samme problemet på 4 biler selv etter å ha bytta til børsteløst. Går det av å bruke FM crystal i en AM sender? Er det mulig å få dempet støyen på en eller annen måte? Det mest effektive er å byte til FM eller 2,4G. Gjorde nettopp dette selv i dag. 10x lengre rekkevidde og jeg kan endelig kjøre rett mot meg selv uten at gassen går agurk. Andre fordeler (2,4GHz) er mangel på ekstern antenne, bortsett fra en bitteliten stump i bilen. Men den er så kort at jeg tror du nesten kan ha den innenfor karosseriet i en EMAXX. Samt at du slipper å styrte fly/helikoptere idét du skrur på radioen. Lenke til kommentar
lain Skrevet 15. januar 2012 Del Skrevet 15. januar 2012 Mine 2.4GHz mottakere er uten ekstern antenne av noe slag. Kun evt noe internt i den lille sorte boksen man får. Fungerer fjell hos meg. Jeg har klokket inn en rekkevidde på 280-300 meter, men da med litt lag. Lenke til kommentar
Deppss Skrevet 15. januar 2012 Del Skrevet 15. januar 2012 Har akkurat kjøpt en 3-kanals sender, å kjøpe en ny blir litt "waste of money". Har kjørt bortimot 100 meter unna og har ikke hatt noen problemer og over 100 meter med båten (børstemotor), men det skyldes sikkert på at landskapet er så og si øde for elektronikk. Leste litt om feritkjerne og da kom jeg over at man kan bruke aluforlie til å sperre for RF-støy, men da blokkerer jeg kanskje for radiosignalene også? Satte på en sånn Feritkjerne litt rundtomkring og fikk noe større rekkevidde, men den største effekten var når jeg satte den på en av motor kablene men da kom det en sabla høyfrekvent lyd. Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 15. januar 2012 Del Skrevet 15. januar 2012 Du bør ikke ha ferittkjernen på motorkablene og i hvertfall ikke på bare en for signalet til motoren er både høyfrekivent og fordelt på de 3 lederne til motoren. Når du setter ferittkjerne på den ene får motoren skjevbelastning elektrisk sett og kan gi artige resultater, så ikke gjør det. Jeg snakket om på throttle kabelen fra mottaker til ESC. Lenke til kommentar
Deppss Skrevet 15. januar 2012 Del Skrevet 15. januar 2012 Er enig med deg der. Var ikke mye begeistret for den lyden. Satten den klossen på kabelen til ESC'en, ble noe større rekkevidde men ikke stort. Leste også om at det er forskjeller på de feritkjernene. Den jeg satte på er fra en lader til et videokamera. Skal finn en større/bedre. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 15. januar 2012 Del Skrevet 15. januar 2012 Husk at den skal surres rundt og ikke bare stikkes gjennom. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå