Deppss Skrevet 8. januar 2012 Del Skrevet 8. januar 2012 (endret) Gud til svak den børsteløse VXL motoren var... det var så vidt den klarte å få e-maxx'en opp på bakhjula... Endret 8. januar 2012 av Deppss Lenke til kommentar
>Jonas< Skrevet 9. januar 2012 Del Skrevet 9. januar 2012 VXL systemet var i hovedsak beregnet på de mindre 1:10 bilene med bakhjullsdrift (Rustler, Slash, Bandit etc). Selv på Slash 4x4 er det i minste laget, noe Traxxas selv har innrømmet. Nå har ikke kvaliteten vært allverdens på regulatoren heller, og mtp prisen ville jeg styrt unna og kjøpt noe bedre for en billigere penge, som i tillegg er programmerbart. Angående festing er det vel ikke verre enn å lage en brakett å skru den fast til, om du ikke vil feste med dobbeltsidig tape? Lenke til kommentar
Deppss Skrevet 9. januar 2012 Del Skrevet 9. januar 2012 jaja... gjort er gjort. Jeg betalte jo godt under 1000 lappen for det systemet så det svir ikke allverdens. Den var jo så og si perfekt i mine øyne, børsteløs og vanntett. Så er jeg en som helst vil ha alt fra samme produsent. Jeg har planen klar for hvordan jeg skal feste regulatoren, må bare få tak i sånn signalkabel først. Siden jeg synes den var så svak, kan vel være at jeg bare kjørte på 2s lipo... Lenke til kommentar
Cutthroat Bill Skrevet 10. januar 2012 Del Skrevet 10. januar 2012 Hvor fant du VXL til den prisen? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 10. januar 2012 Del Skrevet 10. januar 2012 Siden jeg synes den var så svak, kan vel være at jeg bare kjørte på 2s lipo... Motoren vil gå mer effektivt på 3s. Samt mindre sjanse for å ødelegge motoren. Så fremt giringen er riktig. Lenke til kommentar
Deppss Skrevet 10. januar 2012 Del Skrevet 10. januar 2012 Hvor fant du VXL til den prisen? Towerhobbies så klart... Motoren vil gå mer effektivt på 3s. Samt mindre sjanse for å ødelegge motoren. Så fremt giringen er riktig. Tror jeg safer'n inn å bruker VXL'en til high speed kjøring/drifting og bruker dobbel motor for wheelie kjøring og klatring. VXL'en er sjanseløs å bruke på tomgangs kjøring.. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 11. januar 2012 Del Skrevet 11. januar 2012 VXL'en er sjanseløs å bruke på tomgangs kjøring.. Det er der giring kommer inn. Du girer bilen etter kjøringa. Uheldigvis så kan du ikke stille inn timing og bremse/gass-respons på VXL-en. Lenke til kommentar
Itek Skrevet 11. januar 2012 Del Skrevet 11. januar 2012 Lurer på: Hvorfor blir det nesten bare brukt inrunnere på biler? Er det motorfestet som avgjør eller er det noe annet? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 11. januar 2012 Del Skrevet 11. januar 2012 Uten at jeg er noen ekspert så vil jeg tro størrelse/vekt og muligens at inrunnere har bedre kjøling av spolene (bil-motorene er som regel nesten hermetisk lukka) siden disse ligger ytterst. Lenke til kommentar
Deppss Skrevet 11. januar 2012 Del Skrevet 11. januar 2012 Det er der giring kommer inn. Du girer bilen etter kjøringa. Uheldigvis så kan du ikke stille inn timing og bremse/gass-respons på VXL-en. Får se når jeg får servoen til girsysteme.. Den jeg fikk med gir settet begynte å slure på tennene etter bare noen forsøk. Kan du utdype deg litt om timing og gass/brems respons? Er ikke helt inni det greiene der. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 11. januar 2012 Del Skrevet 11. januar 2012 Kan du utdype deg litt om timing og gass/brems respons? Er ikke helt inni det greiene der. På noen litt dyrere børsteløse regulatorer kan du stille inn hvor lang tid det skal ta fra du gir bånn gass på radioen til du har full effekt på motoren. Samme med bremsen. Du kan da få bilen til å bli litt mer lik en nitrobil. I tillegg vil du ved høy forsinkelse virkelig spare motoren for påkjenninger. Timing er jeg ikke helt stødig på men det har noe med å optimalisere systemet for max effekt eller lengre batteritid. Har visst også litt med hvor mange poler motoren har. Lenke til kommentar
Deppss Skrevet 11. januar 2012 Del Skrevet 11. januar 2012 Enten er det meg eller så har VXL ESC'en en smule av respons programmering. Har lagt merke til at den ikke har den eksplosive pådraget som EVX2'ern har. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 12. januar 2012 Del Skrevet 12. januar 2012 Den har nok en viss forsinkelse men tror ikke det er mulig å endre den. På min forrige ESC kunne jeg velge forskjellige verdier fra ca. 0,1s til 0,36s. Kanskje høyere også. Husker ikke i farta. Men nå var 29cc-sylinder montert på Baja'n! Lenke til kommentar
ThaBear Skrevet 13. januar 2012 Del Skrevet 13. januar 2012 Hei, Ser etter oppgraderinger til min HPI savage x 4.6, ser primært etter ny motor.. men det er jo eit hav av forskjellige typer, samme produsentene har jo kanskje 5 forskjellige .21 ol. Noko som bare gjere oss kunder forvirret.. (ser ikkje på .21) Har vurdert 5.9'n som står i savage xl, men vet ikkje om dette er ein god motor. Slik som bilen er nå går den ikkje opp på bakhjula engang. Noen vil vel si att brushless er veien å gå, men liker lyden av nitro motorer, fuel og alt det der.. Men kommer nok en 1:10 elektro i hus når sesongen begynner for fult. Så kva anbefaler dere av motorer til ein såpass stor bil? ~ThaBear Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 13. januar 2012 Del Skrevet 13. januar 2012 Endelig er alt overhalt og klart for innkjøring! 2 Lenke til kommentar
ThaBear Skrevet 13. januar 2012 Del Skrevet 13. januar 2012 Fy faen baja'n er stor Synest nesten 1:8 biler blir får stort.. Åssen går desse baja bilene da? ~ThaBear Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 13. januar 2012 Del Skrevet 13. januar 2012 De går overraskende bra. Mange som blir overrasket når de ser den i farta. Den ser ut til å være ganske stor, tung og træg. Kappkjørte med en Nitro Revo 3.3 og vi lå så og si likt. Lenke til kommentar
Deppss Skrevet 13. januar 2012 Del Skrevet 13. januar 2012 Bygge om girkassa til 3-4 trinns som er elektronisk styrt med dobbelclutsj, så hadde Revo'en blitt grusa Lenke til kommentar
Håvard Skrevet 13. januar 2012 Del Skrevet 13. januar 2012 Hvor kjøper folk LiPoer billigst? Både batteri og lader.. Virker utrolig dyrt i Norge forhold til andre steder? Lenke til kommentar
Deppss Skrevet 14. januar 2012 Del Skrevet 14. januar 2012 www.towerhobbies.com har sinsykt mye bra og billig greier... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå