Orjanp Skrevet 23. desember 2011 Del Skrevet 23. desember 2011 Lipo cut-off'en slo jo ikke inn da.. Sjekka batteriene og der var det minst 3,7v per celle. Mulig det er noe utenomjordiske krefter som har slått til Sjekket du under last? Volten er lavere under belastning. Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 23. desember 2011 Del Skrevet 23. desember 2011 Om jeg går for å kjøpe helikopter, tenkte jeg på noe som dette, er det lurt imed atj eg aldri har rørt et RC helikopter før? Blir eventuelt denne for vanskelig å styre? Og ja er klar over at alt ikke følger med i den siste der. Ville ikke valgt noen av dem. Begrenset deletilgang og diskutabel kvalitet. Ville valgt Blade mCPx. Utrolig stabilt, og tåler en trøkk. Der får du langt mer flytid enn reparasjonstid. I tillegg vil kostnaden ved å holde den flygende være langt lavere fordi du ødelegger mindre. http://hobby24.no/?PageID=10028&ItemID=21078 Men du trenger en radio i tillegg til helikopteret. Typisk Spektrum DX6 eller DX7. Men den kan du da ta med deg videre til fly og andre helikoptre. Så den er en engangsinvestering, og er også lettsolgt dersom du skulle finne ut at dette ikke var noe for deg. Lenke til kommentar
Deppss Skrevet 23. desember 2011 Del Skrevet 23. desember 2011 (endret) Lipo cut-off'en slo jo ikke inn da.. Sjekka batteriene og der var det minst 3,7v per celle. Mulig det er noe utenomjordiske krefter som har slått til Sjekket du under last? Volten er lavere under belastning. Det er derfor man har cut-off for å hindre at lipo pakkene ikke går under 3V per celle Selvom pakkene har 6,8V så er det krefter nok til å få bilen opp på bakhjula, men den ene runda så kjørte jeg med hjemmelaga vinterdekk og da er det ikke noe vits å tenke på om det er mulig med hjulspinn. Ikke snakk om.. Endret 23. desember 2011 av Deppss Lenke til kommentar
jaricho Skrevet 24. desember 2011 Del Skrevet 24. desember 2011 Om jeg går for å kjøpe helikopter, tenkte jeg på noe som dette, er det lurt imed atj eg aldri har rørt et RC helikopter før? Blir eventuelt denne for vanskelig å styre? Og ja er klar over at alt ikke følger med i den siste der. Ville ikke valgt noen av dem. Begrenset deletilgang og diskutabel kvalitet. Ville valgt Blade mCPx. Utrolig stabilt, og tåler en trøkk. Der får du langt mer flytid enn reparasjonstid. I tillegg vil kostnaden ved å holde den flygende være langt lavere fordi du ødelegger mindre. http://hobby24.no/?PageID=10028&ItemID=21078 Men du trenger en radio i tillegg til helikopteret. Typisk Spektrum DX6 eller DX7. Men den kan du da ta med deg videre til fly og andre helikoptre. Så den er en engangsinvestering, og er også lettsolgt dersom du skulle finne ut at dette ikke var noe for deg. Ikke noe litt større enn 22cm? Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 24. desember 2011 Del Skrevet 24. desember 2011 (endret) Joda http://hobby24.no/?PageID=977&ItemID=20205 Det er de to beste utgangspunktene du har dersom du ønsker å starte med helikopter. De første timene skal du benytte til å lære deg å hovre. Først med halen, så med begge sidene, og til slutt med nesa mot deg. Det er om å gjøre å få så mye stikketrening som mulig. Derfor er det lille så genialt, fordi du kan fly nesten hvor som helst. Selv i stua. Denne er neste å regne som en simulator. Rett og slett fordi den tåler mye. De to du linket til, samt det over, trenger du et egnet område uten andre mennesker og dyr. Dermed tar det lengre tid å lære det grunnleggende fordi du får mindre flytid. Endret 24. desember 2011 av Orjanp Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 24. desember 2011 Del Skrevet 24. desember 2011 Lipo cut-off'en slo jo ikke inn da.. Sjekka batteriene og der var det minst 3,7v per celle. Mulig det er noe utenomjordiske krefter som har slått til Sjekket du under last? Volten er lavere under belastning. Det er derfor man har cut-off for å hindre at lipo pakkene ikke går under 3V per celle Selvom pakkene har 6,8V så er det krefter nok til å få bilen opp på bakhjula, men den ene runda så kjørte jeg med hjemmelaga vinterdekk og da er det ikke noe vits å tenke på om det er mulig med hjulspinn. Ikke snakk om.. Poenget var, hvordan vet du at ikke LiPo-Cut-off slo inn? At du får lavere effekt kan være et tegn på det. Er regulatoren varm? Det kan også være at den er overbelastet. Lenke til kommentar
Deppss Skrevet 24. desember 2011 Del Skrevet 24. desember 2011 Når det er lav spenning og hvis den faller under 3,5V per celle så kutter cut-off'en signalet til regulatoren. (ettermontert cut-off) Om den ble grisevarm vet jeg ikke, men den ble ikke overbelasta for da hadde den gått inn i thermal-shutdown. Lenke til kommentar
migestian Skrevet 25. desember 2011 Del Skrevet 25. desember 2011 Jeg har akkurat greid å ødelegge to stk. innedørs RC helikoptere. Begge av at de kræsja med ganske høy fart med rotoren først. Nå er resultatet på begge helikopterne at det ved full gass, så høres det ut som motoren ikke gir full motorkraft, og helikopteret tar hverken av, og i tillegg så snurrer det rundt på bakken. Hvis jeg plukker opp helikopteret og vrir det i forskjellige retninger så varier motorkraften og rotasjonen på rotorene. Er det noen som vet hva som kan være ødelagt og hvordan man eventuelt kan fikse det? Lenke til kommentar
jivac Skrevet 25. desember 2011 Del Skrevet 25. desember 2011 Til "hobbyelektrikerne"; Jeg ønsker å montere noen LED-lys på en ride-on bil, altså en slik elektrisk bil som barna kan kjøre selv. 2 hvite LED i front som "kjørelys" og 2 røde bak og med en av/ på bryter i dashbord. Noen som kan hjelpe med med hva jeg trenger av komponenter g hvordan dette skal kobles opp? Lenke til kommentar
Lami Skrevet 25. desember 2011 Del Skrevet 25. desember 2011 Vet ikke helt om du kan bruke noe sånt. som dette jeg men.. Usikker på om det er mottaker på den? Er noe "enkle" leketøysbiler som ikke har mottaker. Lenke til kommentar
jacoobholm Skrevet 26. desember 2011 Del Skrevet 26. desember 2011 Hei! Nybegynner her. Jeg har fått rc fly i gave og lurte på hvor flyr dere egentlig? Er dere med i en klubb eller flyr dere kanskje på åpne steder som parker og fotballbaner? Er det regler på slikt, hvor du har lov å fly, hvor stort flyet kan være etc? Lenke til kommentar
Lami Skrevet 26. desember 2011 Del Skrevet 26. desember 2011 Jeg pleide å fly på åpne steder men kom meg aldri inn i en klubb. Men det gøyeste er vel å være i klubb og fly med andre folk. Og da på fotballbaner/åpne steder osv. Er ingen regler ihvertfall utenfor klubb. Lenke til kommentar
Itek Skrevet 26. desember 2011 Del Skrevet 26. desember 2011 Jeg flyr heller ikke i klubb. Har ikke bil og det blir derfor vanskelig å reise rundt med allt utstyret, dessuten er det like greit å kunne gå utenfor huset og hive flyet i lufta... da over en åker... Lenke til kommentar
Deppss Skrevet 27. desember 2011 Del Skrevet 27. desember 2011 Svarte F**n! 5 min før jeg er ferdig med montere 2-speed gir-sett så begynner servoen å slure!!! Blir vel et hellsikes styr siden jeg har kjøpt det hos towerhobbies.. Lenke til kommentar
jacoobholm Skrevet 28. desember 2011 Del Skrevet 28. desember 2011 Dersom jeg handler phoenix rc simulatoren, er det da mulig å bruke usb donglen til for eks RealFlight, slik at jeg kan koble min spektrum sender til begge sim'ene? Lenke til kommentar
Deppss Skrevet 31. desember 2011 Del Skrevet 31. desember 2011 Kikka litt rundt på google og der er den noen som sier at det ikke er øvendig in innkjøring av BL motorer. Er den noen som orker å svare på dette? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 31. desember 2011 Del Skrevet 31. desember 2011 Kikka litt rundt på google og der er den noen som sier at det ikke er øvendig in innkjøring av BL motorer. Er den noen som orker å svare på dette? Børsteløse motorer trenger ingen innkjøring da de ikke har børster. Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 31. desember 2011 Del Skrevet 31. desember 2011 Dersom jeg handler phoenix rc simulatoren, er det da mulig å bruke usb donglen til for eks RealFlight, slik at jeg kan koble min spektrum sender til begge sim'ene? Nei det går ikke for Phoenix har en egen dongle. Lenke til kommentar
Durochris Skrevet 1. januar 2012 Del Skrevet 1. januar 2012 Den så helt sinnsyk ut! http://traxxas.com/products/models/electric/6407xo1 Sjekk den nye kontrolleren og chassi :O Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå