Gå til innhold

Den store R/C-tråden

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Om jeg går for å kjøpe helikopter, tenkte jeg på noe som dette, er det lurt imed atj eg aldri har rørt et RC helikopter før?

Blir eventuelt denne for vanskelig å styre?

Og ja er klar over at alt ikke følger med i den siste der. :)

Ville ikke valgt noen av dem. Begrenset deletilgang og diskutabel kvalitet.

Ville valgt Blade mCPx. Utrolig stabilt, og tåler en trøkk. Der får du langt mer flytid enn reparasjonstid. I tillegg vil kostnaden ved å holde den flygende være langt lavere fordi du ødelegger mindre.

http://hobby24.no/?PageID=10028&ItemID=21078

Men du trenger en radio i tillegg til helikopteret. Typisk Spektrum DX6 eller DX7. Men den kan du da ta med deg videre til fly og andre helikoptre. Så den er en engangsinvestering, og er også lettsolgt dersom du skulle finne ut at dette ikke var noe for deg.

Lenke til kommentar

Lipo cut-off'en slo jo ikke inn da.. Sjekka batteriene og der var det minst 3,7v per celle.

Mulig det er noe utenomjordiske krefter som har slått til :p

Sjekket du under last? Volten er lavere under belastning.

Det er derfor man har cut-off for å hindre at lipo pakkene ikke går under 3V per celle :p

Selvom pakkene har 6,8V så er det krefter nok til å få bilen opp på bakhjula, men den ene runda så kjørte jeg med hjemmelaga vinterdekk og da er det ikke noe vits å tenke på om det er mulig med hjulspinn. Ikke snakk om.. :w00t:

Endret av Deppss
Lenke til kommentar

Om jeg går for å kjøpe helikopter, tenkte jeg på noe som dette, er det lurt imed atj eg aldri har rørt et RC helikopter før?

Blir eventuelt denne for vanskelig å styre?

Og ja er klar over at alt ikke følger med i den siste der. :)

Ville ikke valgt noen av dem. Begrenset deletilgang og diskutabel kvalitet.

Ville valgt Blade mCPx. Utrolig stabilt, og tåler en trøkk. Der får du langt mer flytid enn reparasjonstid. I tillegg vil kostnaden ved å holde den flygende være langt lavere fordi du ødelegger mindre.

http://hobby24.no/?PageID=10028&ItemID=21078

Men du trenger en radio i tillegg til helikopteret. Typisk Spektrum DX6 eller DX7. Men den kan du da ta med deg videre til fly og andre helikoptre. Så den er en engangsinvestering, og er også lettsolgt dersom du skulle finne ut at dette ikke var noe for deg.

Ikke noe litt større enn 22cm? :innocent:

Lenke til kommentar

Joda

http://hobby24.no/?PageID=977&ItemID=20205

Det er de to beste utgangspunktene du har dersom du ønsker å starte med helikopter.

De første timene skal du benytte til å lære deg å hovre. Først med halen, så med begge sidene, og til slutt med nesa mot deg. Det er om å gjøre å få så mye stikketrening som mulig. Derfor er det lille så genialt, fordi du kan fly nesten hvor som helst. Selv i stua. Denne er neste å regne som en simulator. Rett og slett fordi den tåler mye.

De to du linket til, samt det over, trenger du et egnet område uten andre mennesker og dyr. Dermed tar det lengre tid å lære det grunnleggende fordi du får mindre flytid.

Endret av Orjanp
Lenke til kommentar

Lipo cut-off'en slo jo ikke inn da.. Sjekka batteriene og der var det minst 3,7v per celle.

Mulig det er noe utenomjordiske krefter som har slått til :p

Sjekket du under last? Volten er lavere under belastning.

Det er derfor man har cut-off for å hindre at lipo pakkene ikke går under 3V per celle :p

Selvom pakkene har 6,8V så er det krefter nok til å få bilen opp på bakhjula, men den ene runda så kjørte jeg med hjemmelaga vinterdekk og da er det ikke noe vits å tenke på om det er mulig med hjulspinn. Ikke snakk om.. :w00t:

Poenget var, hvordan vet du at ikke LiPo-Cut-off slo inn? At du får lavere effekt kan være et tegn på det.

Er regulatoren varm? Det kan også være at den er overbelastet.

Lenke til kommentar

Jeg har akkurat greid å ødelegge to stk. innedørs RC helikoptere.

Begge av at de kræsja med ganske høy fart med rotoren først.

Nå er resultatet på begge helikopterne at det ved full gass, så høres det ut som motoren ikke gir full motorkraft, og helikopteret tar hverken av, og i tillegg så snurrer det rundt på bakken.

Hvis jeg plukker opp helikopteret og vrir det i forskjellige retninger så varier motorkraften og rotasjonen på rotorene.

Er det noen som vet hva som kan være ødelagt og hvordan man eventuelt kan fikse det?

Lenke til kommentar

Til "hobbyelektrikerne";

Jeg ønsker å montere noen LED-lys på en ride-on bil, altså en slik elektrisk bil som barna kan kjøre selv.

2 hvite LED i front som "kjørelys" og 2 røde bak og med en av/ på bryter i dashbord.

Noen som kan hjelpe med med hva jeg trenger av komponenter g hvordan dette skal kobles opp?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...