Deppss Skrevet 9. desember 2011 Del Skrevet 9. desember 2011 Vet du hvor mye Amp dynamoen er på? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 9. desember 2011 Del Skrevet 9. desember 2011 (endret) Den er 14A @ 14V Med et 4S1P på rundt 3Ah og 5C ladestrøm skal det gå veldig bra. Evt. øke til 4S2P for å være skråsikker. Endret 9. desember 2011 av sedsberg Lenke til kommentar
Deppss Skrevet 9. desember 2011 Del Skrevet 9. desember 2011 (endret) Fant denne på hobbyking: ZIPPY Flightmax 8400mAh 4S2P 30C LiFePo4 Pack Den skal tåle 16,8A lading. Endret 9. desember 2011 av Deppss Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 9. desember 2011 Del Skrevet 9. desember 2011 (endret) Jeg er som sagt litt skeptisk til kvaliteten på Zippy siden de vistnok takler kun 2C ladestrøm. Det er jo dårligere enn mange LiPo-batterier nå for tiden. Andre LiFePo4 jeg har sett på klarer opp til 5C. Muligens mer også. Edit: Bestilte nå et 4S2P på 4,6Ah som kan lades på 20A. Endret 9. desember 2011 av sedsberg Lenke til kommentar
Lami Skrevet 10. desember 2011 Del Skrevet 10. desember 2011 Noe juletilbud som dere vet om da? Kunne trengt meg en ny nitromotor. Lenke til kommentar
Deppss Skrevet 11. desember 2011 Del Skrevet 11. desember 2011 Går det ann å bruke en BL motor på en børstemotor regulator? http://www.ehow.com/how_7879792_install-brushless-motors-emaxx-168v.html Hvis ikke så må de ha røyka en god del sokker. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 11. desember 2011 Del Skrevet 11. desember 2011 Går det ann å bruke en BL motor på en børstemotor regulator? http://www.ehow.com/how_7879792_install-brushless-motors-emaxx-168v.html Hvis ikke så må de ha røyka en god del sokker. Regulatoren MÅ støtte børsteløse motorer. Original EMAXX-ESC støtter kun børstemotorer. Lenke til kommentar
Deppss Skrevet 11. desember 2011 Del Skrevet 11. desember 2011 Det var det jeg trodde. De må ha vært rusa de som har lagd den instruksjonen der. Passer VXL regulatoren rett inn i E-Maxxen, eller er det noe bug jeg må kjøpe/fikse? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 11. desember 2011 Del Skrevet 11. desember 2011 (endret) Det var det jeg trodde. De må ha vært rusa de som har lagd den instruksjonen der. Passer VXL regulatoren rett inn i E-Maxxen, eller er det noe bug jeg må kjøpe/fikse? Litt usikker. Motoren skal passe. Men du kan jo kun bruke 1 motor pér regulator. Vil tro det finnes adaptersett for å montere ESC-en også. De ser veldig like ut så det skulle ikke forundre meg om de passa rett inn. Endret 11. desember 2011 av sedsberg Lenke til kommentar
jaricho Skrevet 19. desember 2011 Del Skrevet 19. desember 2011 Om jeg går for å kjøpe helikopter, tenkte jeg på noe som dette, er det lurt imed atj eg aldri har rørt et RC helikopter før? Blir eventuelt denne for vanskelig å styre? Og ja er klar over at alt ikke følger med i den siste der. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 19. desember 2011 Del Skrevet 19. desember 2011 (endret) Det var det jeg trodde. De må ha vært rusa de som har lagd den instruksjonen der. Tenk reaksjonen til de som faktisk prøver seg på den der. Stolte over å ha dual-brushless-oppsett gir de bånn gass og det eneste de får er et lite rykk og en eim av svidd spole. Endret 19. desember 2011 av sedsberg Lenke til kommentar
Deppss Skrevet 19. desember 2011 Del Skrevet 19. desember 2011 (endret) Det er nydelig det :!: Edit: Hvis jeg har skjønt konstruksjonen av chassiet til E-Maxx'en riktig, så er den bygd for at BL regulatoren skal passe rett inn. Tror den skal smette rett in i de hullene som er halvskjerma rett forran standarfestene til orginal regultoren. Endret 19. desember 2011 av Deppss Lenke til kommentar
Deppss Skrevet 22. desember 2011 Del Skrevet 22. desember 2011 Hvis Man kjører børstemotorer så hardt at de blir nesten kokvarme og motoreffekten begynner å svikte, er det fordi magnetene har blitt for varme da? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 22. desember 2011 Del Skrevet 22. desember 2011 Tror heller det er pga. isolasjonen på spolene har smelta og laget kortslutning. Lenke til kommentar
Deppss Skrevet 22. desember 2011 Del Skrevet 22. desember 2011 Det som er saklig sykt er at jeg fikk max power ut av motorene dagen etter Da kjørte jeg nesten like skamløst og de er i toppform fremdeles... Lenke til kommentar
eXa Skrevet 22. desember 2011 Del Skrevet 22. desember 2011 Motstanden i kobberet(viklingen) går opp når varmen øker, noe som reduserer effekten i motoren. Lenke til kommentar
Deppss Skrevet 23. desember 2011 Del Skrevet 23. desember 2011 Kan motstanden gå så mye opp og redusere motoreffekten med 50-70%? Lenke til kommentar
jaricho Skrevet 23. desember 2011 Del Skrevet 23. desember 2011 Om jeg går for å kjøpe helikopter, tenkte jeg på noe som dette, er det lurt imed atj eg aldri har rørt et RC helikopter før? Blir eventuelt denne for vanskelig å styre? Og ja er klar over at alt ikke følger med i den siste der. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 23. desember 2011 Del Skrevet 23. desember 2011 Kan motstanden gå så mye opp og redusere motoreffekten med 50-70%? Det som også kan ha skjedd er at batteriene kan ha blitt overutladet. Da blir det masse varme og liten fart. Lenke til kommentar
Deppss Skrevet 23. desember 2011 Del Skrevet 23. desember 2011 (endret) Lipo cut-off'en slo jo ikke inn da.. Sjekka batteriene og der var det minst 3,7v per celle. Mulig det er noe utenomjordiske krefter som har slått til Endret 23. desember 2011 av Deppss Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå