Gå til innhold

Den store R/C-tråden

Anbefalte innlegg

MGM sine regulatorer er vanntette og du får de helt opp til 12S. Jeg hadde en 6S som jeg kjørte på 4S og den var rett og slett umulig å ødelegge. :p Dog koster de skjorta og armen i veggen.

Når det gjelder motoren kan du risikere gradvis ytelsestap hvis du stadig kjører den på grensa. 70-80C mener jeg skal være ca. anbefalt maks. 100C så bør du virkelig dreve ned.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Usaklig vanskelig det skulle være å finne dekk til 1:10 bilen min da.

Dvs, jeg ønsker enten større, eller i det minste "grus" treads på dekkene.

Hpi sine egne er utsolgt der jeg finner dem, og noen alternativ finner jeg ikke.

Noe av problemet er 3mm og 6mm(evt 5) offset fremme/bak, pga 26mm dekk foran og 31mm bak.

Det jeg egentlig har sett etter, er 6mm offset 31mm med litt større diameter enn stock.

Men ser ut som at det er få (ingen?) som produserer annet enn stock størelsen for 1:10 biler, om dekkene ikke blir mye bredere, og gjerne med 0 offset.

Er div dekk beregnet på offroad (buggy) 1:10, men disse er da igjen gjerne 40mm brede og 0 offset, som gjør at jeg ikke kan sette de på bilen uten å gjøre større modifikasjoner.

Frust!

Lenke til kommentar

Crap, var innom rcbutikk med 1:10 sprint bilen, tenkte å få på noe annet enn drift dekk. (hadde med hele bilen)

Så har de klart å selge meg dekk som ikke passer, enda jeg spurte spesifikk om de gikk på bilen, eller om vi skulle prøve dem på først.

Da har man lært at man skal prøve før man kjøper i tilfeller det er usikkerheter om ting passer.

Satser på at jeg får byttet dem inn igjen til uka, da jeg har kvittering.

Touring dekk (Sorex, Sweep etc) finnes jo stort sett i bare en størrelse (24mm bredt), HPI og noen andre har vel kanskje gummidekk som er hakket breiere (26-28mm), så da lurer jeg på hvordan dekk du har fått? Hva er det som ikke passer?

Lenke til kommentar

Er det den typen her du mener?

cb-33-44-types.png

Hadde jeg kobla bare èn motor fra E-Maxx'en til denna, så hadde den blåst til himmels til de grader.

Edit: Fant noen nyere saker som ser ut som tåler en del mer. Koster jo skjorta bare for en regulator som burde minst tåle de kriteriene som den regulatoren jeg har nå. Vanntetting er ekstrautstyr!? Et par hundrelapper til så kunne jeg heller kjøpt komplett "Mamba Moster" oppsett. :hrm:

Endret av Deppss
Lenke til kommentar

Det er en vesentlig forskjell på dekk og felg. ;) R2hobbies har et godt utvalg av felger med forskjellig bredde og innpress, men hvor mye disse tåler i touring-sammenheng veit jeg ikke. Det skulle vel gå med noen vanlige diskfelger som blir brukt i touring?

Ah, jeg missforsto, var litt småstressa når jeg skrev innlegget.

Jeg kjøpte dekk ferdig limt på felg. Der felgen ikke hadde offset, noe jeg ikke var klar over, da han bak kassa sa de fungerte på bilen min.

Skal sjekke ut siden og se litt rundt hva jeg finner.

Lenke til kommentar

Skjønner nesten ikke hvorfor jeg spurte når jeg kan garantere at motorene blir grikkvarme :innocent:

Blir vel heller "hvem av disse burde jeg kjøpe? Integy Super Motor Heat Sink/Cooling Fan Blue, Integy Twin Motor Cooling Fan + Heatsink 540/550 eller Integy Twin Motor Cooling Fan + Heatsink. Så må jeg ha til 2 motorer :p

Edit1:F**N! :realmad: nå gikk jo det heatsink valget i dass... Har jo ikke tenkt på parallell batteri connection. Da står det igjen mellom børsteløs eller kjøleribbe... :hm:

Edit2: Kom til enda et teoretisk problem. Jeg har lyst til å bygge om girkassa til en 2-trinns, men det blir jo litt unøvendig hvis jeg skal ha BL motor.

Endret av Deppss
Lenke til kommentar

Blir det det samme som om en børste motor når den ikke klarer å få opp turtallet?(eks. burnout, låste hjul)

Børsteløse motorer har jo ikke børster som kan ryke og de har mye bedre kjøling av spolene så noe mer vil de tåle. Men låst motor er noe du absolutt bør unngå uansett.

Etter min erfaring er børsteløse motorer mer hardføre enn børstemotorer. Jeg har enda ikke klart å ta livet av en eneste børsteløs motor men jeg har drept flere børstemotorer. Har hatt 3 børsteløse motorer og sikkert 7 børstemotorer. Og ingen av motorene har blitt behandla pent! :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...