Psykopatisk Kaffelefse Skrevet 31. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2005 Fikk Esky Honey Bee T idag På den første turen knakk det hale greia, propellen bak eller den Fikk ikke engang letta Den starta på full gass ^^ Håper det går an å lime den på Kjipt Men den startet på full gass sier du? Hadde du på kontrollen, og gassen nede, når du plugget i batteriet? Tralala, hadde ikke på kontrollen og gassen sto visst på litt når jeg skrudde den på Men men, har bestilt ny propell nå Husker ihverfall å slå den på neste gang da Lenke til kommentar
Åsmund Skrevet 1. august 2005 Del Skrevet 1. august 2005 hvor mange gram klarer denne mottoren å løfte? http://elefun.net/webshop/aspx/produkter.aspx?vareID=267 med denne propellen: http://elefun.net/webshop/aspx/produkter.aspx?vareID=81 Lenke til kommentar
Cutthroat Bill Skrevet 1. august 2005 Del Skrevet 1. august 2005 Kanskje vi kan komme med vår egen drømme bil/fly/båt/helikopter? Her er min: HPI Savage SS4.6 med tretrinns gir og revers pluss Hitec Aggressor CRX Lenke til kommentar
Psykopatisk Kaffelefse Skrevet 1. august 2005 Forfatter Del Skrevet 1. august 2005 hvor mange gram klarer denne mottoren å løfte?http://elefun.net/webshop/aspx/produkter.aspx?vareID=267 med denne propellen: http://elefun.net/webshop/aspx/produkter.aspx?vareID=81 Den klarer nok ikke å drive den propellen uten en girboks. Men hvis du girer den vil den nok klare å løfte rundt 300g vil jeg tro. Men det avhenger også av hvilke batteri du bruker.... Lenke til kommentar
Åsmund Skrevet 1. august 2005 Del Skrevet 1. august 2005 Er du sikker? Badius som er det tidligere flyet mitt bruker denne propellen og en lignende motor. Tror standard motor i badius er vanlig "ikke" turbo 380 motor. Jeg bruker 8.4V 600 eller 1000mAh Lenke til kommentar
Psykopatisk Kaffelefse Skrevet 1. august 2005 Forfatter Del Skrevet 1. august 2005 Er du sikker? Badius som er det tidligere flyet mitt bruker denne propellen og en lignende motor. Tror standard motor i badius er vanlig "ikke" turbo 380 motor. Jeg bruker 8.4V 600 eller 1000mAh Mulig jeg bommet på størrelsen av proppelen, den ser kanskje større ut enn den er. Hvor stor er den? Lenke til kommentar
Åsmund Skrevet 2. august 2005 Del Skrevet 2. august 2005 her er bilde av flyet jeg lager nå. der ser du propellen også. Spørs om det vil fly. Broren min har lagd to fly som ikke funka i det hele tatt. Hvor sansynlig er det at jeg klarer det da. Men nå ungår jeg de feila han gjorde da. Lenke til kommentar
Psykopatisk Kaffelefse Skrevet 2. august 2005 Forfatter Del Skrevet 2. august 2005 her er bilde av flyet jeg lager nå.der ser du propellen også. Spørs om det vil fly. Broren min har lagd to fly som ikke funka i det hele tatt. Hvor sansynlig er det at jeg klarer det da. Men nå ungår jeg de feila han gjorde da. Er en begynnelse ihvertfall. Men jeg tror jeg ser noe som har allerede døddømt flyet. Etter det jeg kan se består vingen av to plater som er vinklet i forhold til hverandre. For meg ser det ut som ett forsøk på å lage en profil for å skape løft, men den profilen der vil bare skape masse motstand, og gjøre flyet ubrukelig. Skal du lage en vinge med profil, bør den se noelunde slik ut fra siden: Men det enkleste, og trolig beste for deg, vil være å droppe den ene platen, og legge den andre platen parallelt med høyderoret Ellers ser det meste greit ut Lenke til kommentar
Åsmund Skrevet 2. august 2005 Del Skrevet 2. august 2005 (endret) Bildet lagret. Neste gang skal jeg skrive den ut og lage noen trebiter og legge vingen etter den. Jeg får ta en teipbit på enden og se hvordan formen blir og sammenligne. Det blir nok ett litt jallafly men jeg får lage ett identisk fly neste gang slik at jeg kan rette opp feil. edit: bilde av vingeprofil Endret 2. august 2005 av Åsmund Lenke til kommentar
Psykopatisk Kaffelefse Skrevet 2. august 2005 Forfatter Del Skrevet 2. august 2005 Bildet lagret. Neste gang skal jeg skrive den ut og lage noen trebiter og legge vingen etter den. Jeg får ta en teipbit på enden og se hvordan formen blir og sammenligne. Det blir nok ett litt jallafly men jeg får lage ett identisk fly neste gang slik at jeg kan rette opp feil. edit: bilde av vingeprofil Den profilen kan nok funke du Du er på god vei ihverfall, bare sørg for at tyngdepunktet er riktig (ca 1/3 fra forkanten til vingen) og slikt så går det sikkert greit. Lenke til kommentar
Marius_EV Skrevet 2. august 2005 Del Skrevet 2. august 2005 [noob talking] Hadde det ikke vært bedre å lime sammen 2-3 slike depronplater og så pusse frem en profil etterpå? Blir vel litt vanskelig å lage ailerons med den profilen? [/noob talking] Lenke til kommentar
Psykopatisk Kaffelefse Skrevet 2. august 2005 Forfatter Del Skrevet 2. august 2005 [noob talking] Hadde det ikke vært bedre å lime sammen 2-3 slike depronplater og så pusse frem en profil etterpå? Blir vel litt vanskelig å lage ailerons med den profilen? [/noob talking] Det kan være bedre ja, hvis du skal ha ailerons da. Men tror Åsmund kjører side/høyderor. Ville ikke vært så veldig vanskelig å lagd balanseror på den vingen hans heller, blir omtrent som en balsavinge når man driver å bygger med depron Lenke til kommentar
Explorer Skrevet 2. august 2005 Del Skrevet 2. august 2005 Skal han kjøre kun høyde/sideror så tror jeg han vil få litt problemer med den vingen, så snart han vil prøve å svinge den ene veien så vil flyet tippe over den andre veien. Dette vil dog la seg løse ved å bygge inn såkalt dihedral. Dette er en V-form på vingene, altså at vingespissene befinner seg på et høyere punkt enn kroppen. The dihedral angle is the angle made between one wing and the horizontal, as viewed from the nose or tail of the aircraft. The uptilt of wing panels toward the tips. Dihedral is applied for purposes of stability and to provide a turning moment for rudder-only models. Lenke til kommentar
Psykopatisk Kaffelefse Skrevet 2. august 2005 Forfatter Del Skrevet 2. august 2005 Skal han kjøre kun høyde/sideror så tror jeg han vil få litt problemer med den vingen, så snart han vil prøve å svinge den ene veien så vil flyet tippe over den andre veien. Dette vil dog la seg løse ved å bygge inn såkalt dihedral.Dette er en V-form på vingene, altså at vingespissene befinner seg på et høyere punkt enn kroppen. The dihedral angle is the angle made between one wing and the horizontal, as viewed from the nose or tail of the aircraft. The uptilt of wing panels toward the tips. Dihedral is applied for purposes of stability and to provide a turning moment for rudder-only models. Lenke til kommentar
Åsmund Skrevet 2. august 2005 Del Skrevet 2. august 2005 takker, jeg får vel bøye vingene da. Var vist ikke bare bare. Lenke til kommentar
Åsmund Skrevet 4. august 2005 Del Skrevet 4. august 2005 (endret) flyet er ferdig, og jeg har testa det. Men desverre hasta jeg litt. medvind førte til at flyet`s første tur gikk rett på nesa, og servoene var ikke festa bra nok. de flytta på seg selv mer en høyde og sideror. Andre flytur, uten å ha festa noenting beviste at flyet kan fly. Jeg prøvde å stige og det steig litt, men det lente seg mot venstre og rett i en tornebusk, propellen datt av og jeg finner den ikke igjen. edit: Nå har jeg konfigurert og flyet går ialefall rett fram og beveger seg der jeg vil den skal. Men jeg fikk det ikke til å stige. Nå brute jeg ett tung og nesten tomt batteri siste gangen. Jeg skal sette ett mindre batteri til lading nå. Endret 4. august 2005 av Åsmund Lenke til kommentar
Mr Bear Skrevet 4. august 2005 Del Skrevet 4. august 2005 Hao Kan du vise bilde av flyet ditt? Lenke til kommentar
Åsmund Skrevet 4. august 2005 Del Skrevet 4. august 2005 her kommer vidunderet,,enterprise kaller jeg den er star trek fan for tiden. Lenke til kommentar
Cutthroat Bill Skrevet 4. august 2005 Del Skrevet 4. august 2005 OH HOLY MOTHER OF GOD... det var mildt sagt spesielt, ikke stygt, spesielt. Bedre enn det jeg ville fått til. Stå på Lenke til kommentar
Psykopatisk Kaffelefse Skrevet 4. august 2005 Forfatter Del Skrevet 4. august 2005 her kommer vidunderet,,enterprise kaller jeg den er star trek fan for tiden. Så bra ut Hva med en film av udyret? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå