Gå til innhold

Den store R/C-tråden


Anbefalte innlegg

Noen som har erfaring med E-Revo VXL(mini) Har kjøpt 2stk 2cell(7.4V), men har ikke testet med doble batterier og Y-wireness. Har lest og hørt at mange kjører, samme bil med 3s(cell) LiPo. Blir det akkurat det samme som og kjøre med 2stk 2cell LiPo, eller er dette faktisk kun 1 batteri av typen 3cell 11.1V?

 

har altså prøvd med 2 stk 7.2V NiHM batterier og dette viste seg å være, "raskere en lynet" :)

Jeg ville heller ha kjørt med 2 batterier i den siden 2 lipo batterier veier så mye som 1/4 av bilen selv.

De lipo batteriene som jeg har i E-Maxx'en min veier ca. det dobbelte av de som passer i bilen din, men nå veier jo den 4 ganger så mye som revoen din så skeiv vektfordeling har ikke så mye å si der.

 

Der røyk kjølevifta på Novaken. Heldigvis bare en standard 30mm-vifte. Fikk også målt toppfart til 73kmt, men hadde ikke maks dreving. Samt litt problemer med å holde nesa nede.

 

Du og dine nese-problemer :wee:

Endret av Deppss
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vet godt hva som er vanlig. Er ikke det jeg lurte på. Men på batteriet så står det at det kan lades med max 20A (4C). Noe jeg synes var mistenkelig mye.

 

 

Ja det virket helt sprøtt. EXPLODE!!! :)

 

Mine Li-Fe kan lades på 10C, 4500mAh (ja, 10C!). Noen er ganske syke.

Se på http://www.maxamps.com/Life-6750-99-Pack.htm, 15C = 101A! Bra, solide batterier av kvalitet = høy chargerate og mange sykluser.

 

 

Å det tar ca 5 min og ladet ? :p

Lenke til kommentar

Jeg ville heller ha kjørt med 2 batterier i den siden 2 lipo batterier veier så mye som 1/4 av bilen selv.

De lipo batteriene som jeg har i E-Maxx'en min veier ca. det dobbelte av de som passer i bilen din, men nå veier jo den 4 ganger så mye som revoen din så skeiv vektfordeling har ikke så mye å si der.

 

Men takler 1/16 e-revo 4cell (2x 1750mah 2cell), med y-wireness? Altså ikke seriekobling! Har byttet til 23T Pinion Gear. Litt usikker på hvor mange tenner det er på Spur gear, orginalt i 1/16 E-Revo.

 

Noen som har erfaring med E-Revo VXL(mini) Har kjøpt 2stk 2cell(7.4V), men har ikke testet med doble batterier og Y-wireness. Har lest og hørt at mange kjører, samme bil med 3s(cell) LiPo. Blir det akkurat det samme som og kjøre med 2stk 2cell LiPo, eller er dette faktisk kun 1 batteri av typen 3cell 11.1V?

 

har altså prøvd med 2 stk 7.2V NiHM batterier og dette viste seg å være, "raskere en lynet" :)

Jeg ville heller ha kjørt med 2 batterier i den siden 2 lipo batterier veier så mye som 1/4 av bilen selv.

De lipo batteriene som jeg har i E-Maxx'en min veier ca. det dobbelte av de som passer i bilen din, men nå veier jo den 4 ganger så mye som revoen din så skeiv vektfordeling har ikke så mye å si der.

 

Der røyk kjølevifta på Novaken. Heldigvis bare en standard 30mm-vifte. Fikk også målt toppfart til 73kmt, men hadde ikke maks dreving. Samt litt problemer med å holde nesa nede.

 

Du og dine nese-problemer :wee:

 

Men takler 1/16 e-revo 4cell (2x 1750mah 2cell), med y-wireness? Altså ikke seriekobling! Har byttet til 23T Pinion Gear. Litt usikker på hvor mange tenner det er på Spur gear, orginalt i 1/16 E-Revo.

Lenke til kommentar

Du kan koble så mange (like) batterier i paralell som du bare orker. Skal ikke ha noe å si annet enn på vekten. 3S er mest sansynlig ett stykk 3S-batteri eller 2 stykk 3S i paralell.

 

Paralellkobling er ofte brukt der ett batteri ikke er i stand til å levere høy nok strøm. Man får også kjøpt batteripakker med paralellkoblede celler. Disse blir indikert med en P. F.eks. 2S2P som er to 2S i paralell.

Lenke til kommentar

Hmm.. sliter litt her. Når jeg var ute sist kræsjet jeg bilen og klarte å bøye den stangen som går mellom armen på høyre hjul, den stangen som støtdemperen er festet til. Problemet er at umbrako-nøkkelen bare glipper inni den. Virker som om skruen der er slitt eller noe sånt siden det går fint an å skru på stangen på andre siden.

 

Hvordan skal jeg få fikset dette? Skruen skal nok en halv cm til inn og kan ikke skru når den bare glipper inni der!

Lenke til kommentar

Hmm.. sliter litt her. Når jeg var ute sist kræsjet jeg bilen og klarte å bøye den stangen som går mellom armen på høyre hjul, den stangen som støtdemperen er festet til. Problemet er at umbrako-nøkkelen bare glipper inni den. Virker som om skruen der er slitt eller noe sånt siden det går fint an å skru på stangen på andre siden.

 

Hvordan skal jeg få fikset dette? Skruen skal nok en halv cm til inn og kan ikke skru når den bare glipper inni der!

 

Ta en unbrako nøkkel som er 0,5 - 1 hakk større. bank den inn, skru den ut og bytt den :p

Lenke til kommentar

Men takler 1/16 e-revo 4cell (2x 1750mah 2cell), med y-wireness? Altså ikke seriekobling! Har byttet til 23T Pinion Gear. Litt usikker på hvor mange tenner det er på Spur gear, orginalt i 1/16 E-Revo.

For å gjøre det veldig lett å forstå, så er AMP = kjøretid og volt = POWEEER!

Det får for det samme som du kjører med 1750Mah eller 17,500Mah Men tviler sterkt på at du få et 17A batteri i en 1/16 bil :p

 

 

Edit: Skal det mye til før en børstemotor begynner å ryke? :innocent:

Endret av Deppss
Lenke til kommentar

Edit: Skal det mye til før en børstemotor begynner å ryke? :innocent:

Nope. Ekstremt lite.

Forrige Baja-tur.

Å faen xD Var kanskje ikke så lurt å ta en burnout da? :dribble:

 

Bajasen var visst ikke så glad i den metall bjelken :p

Metallbjelken var ikkeno problem. Kjørte faktisk over den ovenfra og ned. :p

 

Eneste som skjedde på slutten var piniongen som løsna. Vanlig problem og fort gjort å fikse.

Har bestilt forsterka clutch så det skal snart ikke skje mere. :D

Blakk også på en 30ccm-sylinder på bestillinga i samme slengen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...