Gå til innhold

Den store R/C-tråden

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

har klart og knekt av noen tagger på servoen min, på min HBX Rocket pro :p Kjøpe ny servo eller bytte den lille "tag" shiiten i styre servoen? Den er kjempe liten!""!

Kjøpe ny servo med ståldrev? :p

Jepp :) kjøpte en knall servo carbon torque elns :p

Hvis det også gjelder batterier så vil det få ganske enorme konsekvenser. Det er langt fra bare RC-biler og fly som bruker batterier. :p

Jippi! Pakka fra RC-Mart ligger nå på post'n! :D Masse godsaker til Banditen.

Har du Traxxas Bandit VXL 2WD ? Fornøyd isåfall ?

Lenke til kommentar

Har XL-5 med Novak GTB&Velociti 3.5R. Har ikke fått kjørt så mye enda men den virker knall.

Jeg bruker en computer lader for så og si alle mine batterier. Både Li-PO, NiHM osv...

Hvor mange A kan jeg lade et 1200 mAh NiHM batteri på ? max ?? 0.6A ?

Det vanlige er å lade på 1C. Dvs. 1 x kapasiteten. Har du da et batteri på 1800mAh så lader du på 1,8A eller mindre. Har du ett på 5000mAh så lader du på 5A eller mindre.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Har XL-5 med Novak GTB&Velociti 3.5R. Har ikke fått kjørt så mye enda men den virker knall.

Jeg bruker en computer lader for så og si alle mine batterier. Både Li-PO, NiHM osv...

Hvor mange A kan jeg lade et 1200 mAh NiHM batteri på ? max ?? 0.6A ?

Det vanlige er å lade på 1C. Dvs. 1 x kapasiteten. Har du da et batteri på 1800mAh så lader du på 1,8A eller mindre. Har du ett på 5000mAh så lader du på 5A eller mindre.

Dette gjelder selvfølgelig bare nimh batterier, sant ?

Lenke til kommentar

Noen som har erfaring med E-Revo VXL(mini) Har kjøpt 2stk 2cell(7.4V), men har ikke testet med doble batterier og Y-wireness. Har lest og hørt at mange kjører, samme bil med 3s(cell) LiPo. Blir det akkurat det samme som og kjøre med 2stk 2cell LiPo, eller er dette faktisk kun 1 batteri av typen 3cell 11.1V?

har altså prøvd med 2 stk 7.2V NiHM batterier og dette viste seg å være, "raskere en lynet" :)

EDIT: Legger også til et spm fra en venn, noe jeg selv ikke har helt peiling på.

Han har nettopp motatt ny rc elektro bil. Når han skal gasse og kjøre fremover, gir det kanskje maksimalt 35% av toppfart og når han skal rygge, gir den nok oppimot 100% av ytelsen i forhold til batteriet. Kan dette være en innstillingen på ESC`en, noe som vi allerede har prøvd og lest oss frem til, men fant ingen muligheter. Takker for alle svar, som kan hinte til hvor feilen kan ligge.

Endret av lagee
Lenke til kommentar

Dette gjelder faktisk overraskende mange batterier. Det tryggeste er å se på batteriet, eller i brosjyren til batteriet. Står ofte enten ampere eller C du kan lade med.

Men jeg ser på LiPo-batteriet jeg nettopp kjøpte (2S Bronto 5000mAh) at det kan lades på 4C. Er det tilfelle eller er det bare noe de skriver for at folk skal tro at de er bra, og gambler på at ingen har så heftige ladere at de faktisk kan lade de på 20A?

Lenke til kommentar

EDIT: Legger også til et spm fra en venn, noe jeg selv ikke har helt peiling på.

Han har nettopp motatt ny rc elektro bil. Når han skal gasse og kjøre fremover, gir det kanskje maksimalt 35% av toppfart og når han skal rygge, gir den nok oppimot 100% av ytelsen i forhold til batteriet. Kan dette være en innstillingen på ESC`en, noe som vi allerede har prøvd og lest oss frem til, men fant ingen muligheter. Takker for alle svar, som kan hinte til hvor feilen kan ligge.

Motoren kan være koblet feil. Børstemotor: Bytt om pluss og minus. Børsteløs: Bytt om to av fasene.

Forutsetter at du er 100% sikker på at ESC og radio er satt opp riktig.

Lenke til kommentar

Dette gjelder faktisk overraskende mange batterier. Det tryggeste er å se på batteriet, eller i brosjyren til batteriet. Står ofte enten ampere eller C du kan lade med.

Men jeg ser på LiPo-batteriet jeg nettopp kjøpte (2S Bronto 5000mAh) at det kan lades på 4C. Er det tilfelle eller er det bare noe de skriver for at folk skal tro at de er bra, og gambler på at ingen har så heftige ladere at de faktisk kan lade de på 20A?

Man kan helt klart lade f.eks et LiPo batteri med f.eks 5000 mAh med 5A, men for best levetid for batteriet sin del, så ville jeg ladet ditt batteri 2s Bronto med 2.5A altså halvere "Ampen" i forhold til mAh. Å fortsatt vil kjøretiden med ditt Lipo, også ha innvirkning på levetiden på ditt LiPo. Altså kjør batteri maks ned til 3.40/3.60V pr celle. Dette gjelder 2 cell batterier.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...