sedsberg Skrevet 29. september 2011 Del Skrevet 29. september 2011 (endret) Hvis det også gjelder batterier så vil det få ganske enorme konsekvenser. Det er langt fra bare RC-biler og fly som bruker batterier. Jippi! Pakka fra RC-Mart ligger nå på post'n! Masse godsaker til Banditen. Endret 29. september 2011 av sedsberg Lenke til kommentar
Deppss Skrevet 29. september 2011 Del Skrevet 29. september 2011 Kan du komme med den liten forklaring? Jeg skjønner ikke en kvekk av dette kalaset.. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 29. september 2011 Del Skrevet 29. september 2011 Batterikalaset? Hvis batterier plutselig skal bli klassifisert som eksplosiver så må jo det også gjelde for mobilbatterier, PC-batterier, bilbatterier, forbruksbatterier, dildobatterier, barbermaskinbatterier, tannbørster, mp3-spillere, batteridriller etc. etc. Lenke til kommentar
Deppss Skrevet 29. september 2011 Del Skrevet 29. september 2011 Sånn å forstå Da blir det jo mildt sakt ett helvete. Lenke til kommentar
Cutthroat Bill Skrevet 30. september 2011 Del Skrevet 30. september 2011 (endret) På tide den kom med 4WD. Endret 30. september 2011 av Cutthroat Bill Lenke til kommentar
lagee Skrevet 30. september 2011 Del Skrevet 30. september 2011 har klart og knekt av noen tagger på servoen min, på min HBX Rocket pro Kjøpe ny servo eller bytte den lille "tag" shiiten i styre servoen? Den er kjempe liten!""! Kjøpe ny servo med ståldrev? Jepp kjøpte en knall servo carbon torque elns Hvis det også gjelder batterier så vil det få ganske enorme konsekvenser. Det er langt fra bare RC-biler og fly som bruker batterier. Jippi! Pakka fra RC-Mart ligger nå på post'n! Masse godsaker til Banditen. Har du Traxxas Bandit VXL 2WD ? Fornøyd isåfall ? Lenke til kommentar
lagee Skrevet 30. september 2011 Del Skrevet 30. september 2011 Dette batteriet passer i en E-Revo 1/16: http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=7312 ... om du skulle trenge noen nye. Om du seriekobler 2 av dem (og har ett på hver side av bilen), får i praksis et 4 cellers batteri på 1750 mAh. Det holder en stund i 1/16 modellen. Ja disse har jeg bestilt meg, men bestilte de på SAMIRC Lenke til kommentar
lagee Skrevet 30. september 2011 Del Skrevet 30. september 2011 Jeg bruker en computer lader for så og si alle mine batterier. Både Li-PO, NiHM osv... Hvor mange A kan jeg lade et 1200 mAh NiHM batteri på ? max ?? 0.6A ? Lenke til kommentar
Lami Skrevet 30. september 2011 Del Skrevet 30. september 2011 (endret) Åå! Sånn går'e når en skal filme samtidig som man styrer, dette er da = kjøre inn i en fortauskant. Begge festene på "bordet" (hvor servoen, batteri osv er festet) knakk.. Endret 30. september 2011 av Lami Lenke til kommentar
Griznah Skrevet 30. september 2011 Del Skrevet 30. september 2011 Jeg bruker en computer lader for så og si alle mine batterier. Både Li-PO, NiHM osv... Hvor mange A kan jeg lade et 1200 mAh NiHM batteri på ? max ?? 0.6A ? Det er helt individuelt fra batteri til batteri. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 30. september 2011 Del Skrevet 30. september 2011 Har du Traxxas Bandit VXL 2WD ? Fornøyd isåfall ? Har XL-5 med Novak GTB&Velociti 3.5R. Har ikke fått kjørt så mye enda men den virker knall. Jeg bruker en computer lader for så og si alle mine batterier. Både Li-PO, NiHM osv... Hvor mange A kan jeg lade et 1200 mAh NiHM batteri på ? max ?? 0.6A ? Det vanlige er å lade på 1C. Dvs. 1 x kapasiteten. Har du da et batteri på 1800mAh så lader du på 1,8A eller mindre. Har du ett på 5000mAh så lader du på 5A eller mindre. Lenke til kommentar
lagee Skrevet 14. oktober 2011 Del Skrevet 14. oktober 2011 Har du Traxxas Bandit VXL 2WD ? Fornøyd isåfall ? Har XL-5 med Novak GTB&Velociti 3.5R. Har ikke fått kjørt så mye enda men den virker knall. Jeg bruker en computer lader for så og si alle mine batterier. Både Li-PO, NiHM osv... Hvor mange A kan jeg lade et 1200 mAh NiHM batteri på ? max ?? 0.6A ? Det vanlige er å lade på 1C. Dvs. 1 x kapasiteten. Har du da et batteri på 1800mAh så lader du på 1,8A eller mindre. Har du ett på 5000mAh så lader du på 5A eller mindre. Dette gjelder selvfølgelig bare nimh batterier, sant ? Lenke til kommentar
lagee Skrevet 14. oktober 2011 Del Skrevet 14. oktober 2011 (endret) Noen som har erfaring med E-Revo VXL(mini) Har kjøpt 2stk 2cell(7.4V), men har ikke testet med doble batterier og Y-wireness. Har lest og hørt at mange kjører, samme bil med 3s(cell) LiPo. Blir det akkurat det samme som og kjøre med 2stk 2cell LiPo, eller er dette faktisk kun 1 batteri av typen 3cell 11.1V? har altså prøvd med 2 stk 7.2V NiHM batterier og dette viste seg å være, "raskere en lynet" EDIT: Legger også til et spm fra en venn, noe jeg selv ikke har helt peiling på. Han har nettopp motatt ny rc elektro bil. Når han skal gasse og kjøre fremover, gir det kanskje maksimalt 35% av toppfart og når han skal rygge, gir den nok oppimot 100% av ytelsen i forhold til batteriet. Kan dette være en innstillingen på ESC`en, noe som vi allerede har prøvd og lest oss frem til, men fant ingen muligheter. Takker for alle svar, som kan hinte til hvor feilen kan ligge. Endret 14. oktober 2011 av lagee Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 14. oktober 2011 Del Skrevet 14. oktober 2011 Dette gjelder selvfølgelig bare nimh batterier, sant ? Dette gjelder faktisk overraskende mange batterier. Det tryggeste er å se på batteriet, eller i brosjyren til batteriet. Står ofte enten ampere eller C du kan lade med. Men jeg ser på LiPo-batteriet jeg nettopp kjøpte (2S Bronto 5000mAh) at det kan lades på 4C. Er det tilfelle eller er det bare noe de skriver for at folk skal tro at de er bra, og gambler på at ingen har så heftige ladere at de faktisk kan lade de på 20A? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 14. oktober 2011 Del Skrevet 14. oktober 2011 EDIT: Legger også til et spm fra en venn, noe jeg selv ikke har helt peiling på. Han har nettopp motatt ny rc elektro bil. Når han skal gasse og kjøre fremover, gir det kanskje maksimalt 35% av toppfart og når han skal rygge, gir den nok oppimot 100% av ytelsen i forhold til batteriet. Kan dette være en innstillingen på ESC`en, noe som vi allerede har prøvd og lest oss frem til, men fant ingen muligheter. Takker for alle svar, som kan hinte til hvor feilen kan ligge. Motoren kan være koblet feil. Børstemotor: Bytt om pluss og minus. Børsteløs: Bytt om to av fasene. Forutsetter at du er 100% sikker på at ESC og radio er satt opp riktig. Lenke til kommentar
lagee Skrevet 14. oktober 2011 Del Skrevet 14. oktober 2011 Dette gjelder selvfølgelig bare nimh batterier, sant ? Dette gjelder faktisk overraskende mange batterier. Det tryggeste er å se på batteriet, eller i brosjyren til batteriet. Står ofte enten ampere eller C du kan lade med. Men jeg ser på LiPo-batteriet jeg nettopp kjøpte (2S Bronto 5000mAh) at det kan lades på 4C. Er det tilfelle eller er det bare noe de skriver for at folk skal tro at de er bra, og gambler på at ingen har så heftige ladere at de faktisk kan lade de på 20A? Man kan helt klart lade f.eks et LiPo batteri med f.eks 5000 mAh med 5A, men for best levetid for batteriet sin del, så ville jeg ladet ditt batteri 2s Bronto med 2.5A altså halvere "Ampen" i forhold til mAh. Å fortsatt vil kjøretiden med ditt Lipo, også ha innvirkning på levetiden på ditt LiPo. Altså kjør batteri maks ned til 3.40/3.60V pr celle. Dette gjelder 2 cell batterier. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 14. oktober 2011 Del Skrevet 14. oktober 2011 Jeg vet godt hva som er vanlig. Er ikke det jeg lurte på. Men på batteriet så står det at det kan lades med max 20A (4C). Noe jeg synes var mistenkelig mye. Lenke til kommentar
Itek Skrevet 14. oktober 2011 Del Skrevet 14. oktober 2011 (endret) 4c ER veldig mye! Vanlig på mine pakker er 1c, maks 2c... 20A 4c altså et 5000mah batteri? Edit, leste ikke så langt opp her... Endret 14. oktober 2011 av Itek Lenke til kommentar
Griznah Skrevet 14. oktober 2011 Del Skrevet 14. oktober 2011 Mine Li-Fe kan lades på 10C, 4500mAh (ja, 10C!). Noen er ganske syke. Se på http://www.maxamps.com/Life-6750-99-Pack.htm, 15C = 101A! Bra, solide batterier av kvalitet = høy chargerate og mange sykluser. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 14. oktober 2011 Del Skrevet 14. oktober 2011 Der røyk kjølevifta på Novaken. Heldigvis bare en standard 30mm-vifte. Fikk også målt toppfart til 73kmt, men hadde ikke maks dreving. Samt litt problemer med å holde nesa nede. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå