Gå til innhold

Den store R/C-tråden

Anbefalte innlegg

Har telemetri vært vanlig på 2,4Ghz siden 2004?

Tror mere det har ligget som en mulighet uten at massene har tatt det i bruk.

Det er først med Spektrums nye radioer (DX8 og DX10) telemetri er bragt til massene.

Failsafe er kjekt og gjør mottakere med dette ikke fult så dumme.

Spektrum model match er helelr ingen dum funksjon, bare spørr futaba folk om det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har en Traxxas E-revo VXL(1/16 scale) Jeg kjøpte et lipo batteri 3s 2500mAh 20c. Ved siden av for og få mere ytelse ut av leketøyet :)

Jeg var også veldig klar over at disse type batterien jeg skulle ha måtte være i en mindre utgave. Da jeg kom hjem og skulle putte dette batteriet inne i rommet på min traxxas E-revo VXL, så viste det seg høyten på batteriet var noen millimeter for høy for og få plass, men lengden var så akkurat passe. Hmmm jeg ble litt forbauset da batteriet ikke passet i rommet der det skal ligge. Jeg så jo at batteriet var for høy i forhold til det orginale batteriet. (power cell NIMH) men lengden var helt lik. Hva gjør jeg nå ? bytte batteriet eller skal det være mulig og få det inn/på plass.

Batteriet har jo så og si lik størrelse, men lengden og høyden var noen millimeter for mye. :(

Lenke til kommentar

Om du kjøpte på norsk nettbutikk, send det i retur.

Om du kjøpte over skranke, har du ingen bytte/returrett, men om du tar med deg batteriet tilbake, kan du kanskje få til noe.

Jeg endte med å modifisere batteriboksene mine, for å få plass til de batteriene jeg ønsket i min bil.

Er veldig viktig å måle og lese spec når man kjøper batteri, da det er små marginer gjerne.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Om du kjøpte på norsk nettbutikk, send det i retur.

Om du kjøpte over skranke, har du ingen bytte/returrett, men om du tar med deg batteriet tilbake, kan du kanskje få til noe.

Jeg endte med å modifisere batteriboksene mine, for å få plass til de batteriene jeg ønsket i min bil.

Er veldig viktig å måle og lese spec når man kjøper batteri, da det er små marginer gjerne.

Ok du hr en 1:16 scale selv ? traxxas ? Kan kanskje lage noe hakk i vær ende for og få plass :_)

Lenke til kommentar

Da er det mye bedre råd å spare de mange kronene på karrosseri og heller spytte noen få få få kroner i et par stris og litt teip, kjøre det remmer og tøy holder og kjøpe nytt når det ikke går an å lappe det mer. Bilen skal da ikke se fin ut, den skal brukes.

Lenke til kommentar

Er ikke så lett å få tak i deksel som passer akkurat den bilen. Er ikke en baja heller.

Strips og teip har jeg, så jeg gjør heller det framfor å leite nettet gjennom og kjøpe nytt karrosseri, og så får jeg eventuelt kjøpe nytt når det blir riktig stygt. :thumbup:

Lenke til kommentar

Her er det en som har gått totalt av hengslene med en E-Maxx som det runger 12HP ut av... Det vil vel sånn ca. være 2700 HP per tonn :dribble:

Jeg gjorde det samme med min E-Revo, monterte 2 stk 2200kV Mamba Monster. Det ble rett og slett for mye, og nesten umulig å kontrollere. Kjørte med 4 celler på hver motor. Solgte den ene og gikk tilbake til 1 enkel motor, og bilen går mer enn fort nok!

Endret av magnusalex
Lenke til kommentar

Her er det en som har gått totalt av hengslene med en E-Maxx som det runger 12HP ut av... Det vil vel sånn ca. være 2700 HP per tonn :dribble:

Jeg gjorde det samme med min E-Revo, monterte 2 stk 2200kV Mamba Monster. Det ble rett og slett for mye, og nesten umulig å kontrollere. Kjørte med 4 celler på hver motor. Solgte den ene og gikk tilbake til 1 enkel motor, og bilen går mer enn fort nok!

Er nok enig der, men det hadde vært moro å se hvor mye den kunne trekke hvis den hadde nok grep da :p Tror kanskje den hadde klart å trekke bilen til pappa som veier 2 tonn :cool:

Lenke til kommentar

Fikk en mail fra TowerHobbies der det står noe om lovendring av frakt av rakett motorer og batterier. Fra "Brennbart Materiale" til "Eksplosiver". :hm:

Dear Tower Hobbies Customer,

Many people are concerned with new government regulations that are designed to limit our hobby industry. You've probably heard about the new FAA regulations limiting our use of R/C airplanes and proposed shipping bans for R/C batteries.

New regulations are being considered regarding model rocket motors. This may not immediately impact your particular hobby but it's just another step toward regulation of materials used in hobbies and deserves your attention.

The US Department of Transportation (DOT) has recently advised that they propose to terminate a special permit under which model rocket motors and igniters have been shipped for the last 33 years. If the permit is terminated model rocket motors and igniters will no longer be able to be shipped as "Flammable Solids" and will instead have to be shipped as "Explosives."

In 33 years there have been no incidents involved in the shipping and transporting of model rocket motors and igniters.

Hobbyists need your support. Attached is a sample e-mail that we request you send immediately to express your support.

We believe that shipping model rocket motors and igniters as "Explosives" would only cause unnecessary concern for hobby shops, educators, youth group leaders and families using model rockets for educational and recreational purposes.

If you believe as we do, please send an e-mail to the Department of Transportation no later than October 10, 2011.

Regner med at jeg må kjøpe nye batterier siden de jeg har har begynt å pumpe :cool: Er da litt usikker på om den nye loven har noe å si...?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...