sedsberg Skrevet 17. september 2011 Del Skrevet 17. september 2011 Da var en Traxxas Bandit i hus. Droppa touring-bil og gikk for en buggy jeg VET har solid drivverk. Så var det bare å vente på diverse oppgraderingsdeler fra Hong Kong. Lenke til kommentar
Lami Skrevet 17. september 2011 Del Skrevet 17. september 2011 Mister du strømmen på servoene når du skrur av senderen? Om du ikke gjør det har ikke mottakeren skrudd seg av, det er bare dioden som slukker for å vise at den ikke er bundet til noen sender. Fungerer alt ellers som det skal? Ser ut til at det er kun dioden som slukker. Servoene vil ihvertfall ikke røre på seg og hører at de er "på". Men den vil ikke bremse Selv om jeg stilte på full brems! Lenke til kommentar
Deppss Skrevet 18. september 2011 Del Skrevet 18. september 2011 Har du prøvd å kjøre da? Elektronikk sjafset kan være mer intiligente enn hva man skulle tro. Regulatoren i bilen min vet sån ca. 90% når bilen er i bevegelse. Jeg har prøvd å få den i revers når den kjører fremover, men det er ikke snakk om, uansett fart. Siden du bruker 2,4Ghz så forundrer det meg nok ikke at den er en smule mer intiligent enn FM mottagerene. Lenke til kommentar
Lami Skrevet 18. september 2011 Del Skrevet 18. september 2011 Fikk det til Fikk tips om å ha full brems og SÅ ta ut binde-pluggen mens du har full brems! Utrolig. Gjorde ikke dette da jeg bindet en annen SR-3100T mottaker.. Men trenger tips til ny .21 motor. Fint om dere kunne se gjennom her: http://forum.radiostyrt.no/vb/showthread.php/58551-Ny-.21-motor Lenke til kommentar
Durochris Skrevet 19. september 2011 Del Skrevet 19. september 2011 På driftebiler burde demperne være så stive som mulig. Er det ikke bedre å sette inn et stag der istedenfor dempere? Så kan man senke masse og man slipper at dekka subber oppi karroseriet og skraper vekk lakken. Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 19. september 2011 Del Skrevet 19. september 2011 Har du prøvd å kjøre da? Elektronikk sjafset kan være mer intiligente enn hva man skulle tro. Regulatoren i bilen min vet sån ca. 90% når bilen er i bevegelse. Jeg har prøvd å få den i revers når den kjører fremover, men det er ikke snakk om, uansett fart. Siden du bruker 2,4Ghz så forundrer det meg nok ikke at den er en smule mer intiligent enn FM mottagerene. 2,4Ghz eller 27Mhz spiller ingen rolle for hvordan motorregulatoren oppfører seg med innebygget "inteligens" Den bare tar i mot signalene som mottakeren videresender. Mottakeren er sånn set en ganske så dum dings som følger det senderen befaler. Forskjellen med du nye 2,4Ghz systemene er at nå lytter kun mottakeren til en spesifik radio og ignorerer alle de andre der ute. Siste generasjon FM var faktisk såpas smarte at de kunne skille ut tilhørende radio selv om andre brukte samme kanal. Lenke til kommentar
Illus Skrevet 19. september 2011 Del Skrevet 19. september 2011 Mottakeren er sånn set en ganske så dum dings som følger det senderen befaler. Forskjellen med du nye 2,4Ghz systemene er at nå lytter kun mottakeren til en spesifik radio og ignorerer alle de andre der ute. Det er nå mer og mer vanlig (ihvertfall for oss som har ting i luften) at sender/mottager har toveiskommunikasjon. Dvs. at man får realtime data (aka telemetri) fra fly/helikopter som man kan lese av på senderen (route til alarmer og vibrasjoner o.l.) Så å si at mottageren er er dum dings er å ta litt vel hardt i Lenke til kommentar
Deppss Skrevet 19. september 2011 Del Skrevet 19. september 2011 (endret) På driftebiler burde demperne være så stive som mulig. Er det ikke bedre å sette inn et stag der istedenfor dempere? Så kan man senke masse og man slipper at dekka subber oppi karroseriet og skraper vekk lakken. De bør være stive, men ikke for stive. Hvis du hadde bytta ut demperene på en vanlig bil med metall rør, så hadde bilen blitt rista i stykker. De er der for en grunn. Når man senker bilen så er det ramma og karrosseriet som blir senket, uansett hvordan du vrir og vender på det. Da har du vel 2 valg som jeg vet om er enten ikke ha monster brede dekk og/eller heise karrosseriet hvis det er mulig. Og hvis du skal kjøre i gata, så er det jo litt driti ut om du setter deg fast bare av en liten stein. Også bruker de plastekk og da ser jeg ikke helt hvorfor man skal ha bilen stein stokk stiv xD Endret 19. september 2011 av Deppss Lenke til kommentar
SemikolonP Skrevet 19. september 2011 Del Skrevet 19. september 2011 Dessuten er vel 2.4GHz bedre beskyttet mot forstyrrelser og støy? Regner med at det er digitalt nå til dags? Lenke til kommentar
Hansien Skrevet 19. september 2011 Del Skrevet 19. september 2011 På driftebiler burde demperne være så stive som mulig. Er det ikke bedre å sette inn et stag der istedenfor dempere? Så kan man senke masse og man slipper at dekka subber oppi karroseriet og skraper vekk lakken. Nope. Selv en liten RC bil må ha dempere for å fungere utmerket. Prøvde å stive opp min egen så mye som det overhode gitt, og litt til. Det ressulterte i at bilen ble brutalt fæl å kjøre. Lenke til kommentar
Durochris Skrevet 19. september 2011 Del Skrevet 19. september 2011 På driftebiler burde demperne være så stive som mulig. Er det ikke bedre å sette inn et stag der istedenfor dempere? Så kan man senke masse og man slipper at dekka subber oppi karroseriet og skraper vekk lakken. De bør være stive, men ikke for stive. Hvis du hadde bytta ut demperene på en vanlig bil med metall rør, så hadde bilen blitt rista i stykker. De er der for en grunn. Når man senker bilen så er det ramma og karrosseriet som blir senket, uansett hvordan du vrir og vender på det. Da har du vel 2 valg som jeg vet om er enten ikke ha monster brede dekk og/eller heise karrosseriet hvis det er mulig. Og hvis du skal kjøre i gata, så er det jo litt driti ut om du setter deg fast bare av en liten stein. Også bruker de plastekk og da ser jeg ikke helt hvorfor man skal ha bilen stein stokk stiv xD På driftebiler burde demperne være så stive som mulig. Er det ikke bedre å sette inn et stag der istedenfor dempere? Så kan man senke masse og man slipper at dekka subber oppi karroseriet og skraper vekk lakken. Nope. Selv en liten RC bil må ha dempere for å fungere utmerket. Prøvde å stive opp min egen så mye som det overhode gitt, og litt til. Det ressulterte i at bilen ble brutalt fæl å kjøre. Okei, har demperne på det stiveste og så langt nede som mulig. Nye dekk er bestilt og jeg må dra å reklamere på radioen. Og etter det så blir det DRIFTING!!!! Lenke til kommentar
Znaky Skrevet 19. september 2011 Del Skrevet 19. september 2011 (endret) I RC drifting burde du ha så myke dempere som mulig for å la dekka være i kontakt med bakken mest mulig, fordi driftedekkene er såpass harde. Stive dempere ender med at bilen bare hopper rundt. Drifting med 1:1 bil funker motsatt, meget sitve dempere så bilen ikke krenger, og der er det gummi som er mykt som fester seg i bakken. Endret 19. september 2011 av Znaky Lenke til kommentar
Hansien Skrevet 19. september 2011 Del Skrevet 19. september 2011 Vel, RC drifting er som irl drifting. Oppsettet avhenger av banen og forholdene! Jeg har ikke mine dempere på det stiveste og trivs med dette. Kjører med sperre bak og godt strammet foran diff foran! Med andre ord, har du litt tid til å teste litt forskjellig oppsett så gjør det! Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 19. september 2011 Del Skrevet 19. september 2011 Mottakeren er sånn set en ganske så dum dings som følger det senderen befaler. Forskjellen med du nye 2,4Ghz systemene er at nå lytter kun mottakeren til en spesifik radio og ignorerer alle de andre der ute. Det er nå mer og mer vanlig (ihvertfall for oss som har ting i luften) at sender/mottager har toveiskommunikasjon. Dvs. at man får realtime data (aka telemetri) fra fly/helikopter som man kan lese av på senderen (route til alarmer og vibrasjoner o.l.) Så å si at mottageren er er dum dings er å ta litt vel hardt i Joda telemetri er nylig introdusert mens 2,4Ghz har eksistert noen år. Disse gutta kjører i tillegg bil og bruker nok ikke mere avanserte telemetriumoduler i bilene sine så for dem er nok firtsatt mottakeren en dum ting som videresender signalene fra radio og ut på kanalene. Fordelen med 2,4Ghz som noen har nevnt er at signalet er digitalt og sammenlignet med FM mindre utsatt for støy. Poenget var at en 2,4Ghz mottaker ikke gjør oppsettet mere inteligent i den forstand at det gir kjøretøyet noen logiske funksjoner som unngå å legge inn revers så lenge bilen er i gang. Lenke til kommentar
Deppss Skrevet 19. september 2011 Del Skrevet 19. september 2011 Da var en Traxxas Bandit i hus. Droppa touring-bil og gikk for en buggy jeg VET har solid drivverk. Så var det bare å vente på diverse oppgraderingsdeler fra Hong Kong. Hva slags verting-oppsett er det du skal ha nå da? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 19. september 2011 Del Skrevet 19. september 2011 Da var en Traxxas Bandit i hus. Droppa touring-bil og gikk for en buggy jeg VET har solid drivverk. Så var det bare å vente på diverse oppgraderingsdeler fra Hong Kong. Hva slags verting-oppsett er det du skal ha nå da? Denne gangen blir det bare småting. Novak GTB&Velociti 3.5R på 620 watt. 2S LiPo. Lenke til kommentar
Deppss Skrevet 19. september 2011 Del Skrevet 19. september 2011 (endret) Begynner å bli en smule beskymret når det gjelder lipo pakkene jeg har. De har begynt bule littegrann. Noen som har en formening? Jeg har ikke lagt noe merke til redusert ytelse. Endret 19. september 2011 av Deppss Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 19. september 2011 Del Skrevet 19. september 2011 Buling er bad. Er muligens en celle som har røket, eller blitt degradert. Har du lader som viser spenning pér celle kan du jo holde øye med de før og etter bruk for å se om de lades opp eller ut forskjellig. Lukter de Hubba-Bubba er de punktert. Lenke til kommentar
Illus Skrevet 20. september 2011 Del Skrevet 20. september 2011 Joda telemetri er nylig introdusert mens 2,4Ghz har eksistert noen år. Disse gutta kjører i tillegg bil og bruker nok ikke mere avanserte telemetriumoduler i bilene sine så for dem er nok firtsatt mottakeren en dum ting som videresender signalene fra radio og ut på kanalene. Fortsatt ikke helt enig med deg... Mottagerne er intelligente og reagerer bl.a. på lavt batteri nivå og/eller mistet kontakt med sender. Da går den inn i Fail Safe modus (dersom det er programmert inn) og overstyrer kommando fra sender. Lenke til kommentar
>Jonas< Skrevet 20. september 2011 Del Skrevet 20. september 2011 På driftebiler burde demperne være så stive som mulig. Er det ikke bedre å sette inn et stag der istedenfor dempere? Så kan man senke masse og man slipper at dekka subber oppi karroseriet og skraper vekk lakken. På et helt plant underlag kan demperne være stive, på et underlag som ikke er helt plant derimot bør de være myke, ellers blir bilen bare vond å kjøre. At dekka subber i karosseriet bør nok fikses på andre måter. Joda telemetri er nylig introdusert mens 2,4Ghz har eksistert noen år. Disse gutta kjører i tillegg bil og bruker nok ikke mere avanserte telemetriumoduler i bilene sine så for dem er nok firtsatt mottakeren en dum ting som videresender signalene fra radio og ut på kanalene. Telemetri nylig introdusert? Vi er i 2011 nå, ikke 2004. Ellers må jeg si meg litt enig med Illus, om at mottakerne ikke nødvendigvis er så dumme lenger. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå