sedsberg Skrevet 8. september 2011 Del Skrevet 8. september 2011 Jeg brukte deans på min 160A-regulator. Men måtte pent bytte til high current bullet-connectors. Da jeg hadde rekordavlesning på 500A etter en kjøretur var deans-pluggene sveisa i sammen. Lenke til kommentar
lain Skrevet 8. september 2011 Del Skrevet 8. september 2011 Haha, holy crap, det er mye. Jeg går for 5mm bullet. Enkleste med tanke på at batteriene kom med den. Også skal jeg lage meg en overgang, deans til bullet, så jeg kan koble deans til esc og kjøre på nimh batterier om ønskelig. Greit å ha litt muligheter. Spesielt når småtasser skal kjøre, er det samme om det ikke er 22.2v lipo i bilen. Lenke til kommentar
N* Skrevet 8. september 2011 Del Skrevet 8. september 2011 Haha, holy crap, det er mye. Jeg går for 5mm bullet. Enkleste med tanke på at batteriene kom med den. Også skal jeg lage meg en overgang, deans til bullet, så jeg kan koble deans til esc og kjøre på nimh batterier om ønskelig. Greit å ha litt muligheter. Spesielt når småtasser skal kjøre, er det samme om det ikke er 22.2v lipo i bilen. Hehe - likte det siste du skrev der har du opplevd at småtasser ødelegger bilen din med et kraftfullt LiPo ? Lenke til kommentar
Griznah Skrevet 9. september 2011 Del Skrevet 9. september 2011 Jeg vet at jeg har problemer selv med å kjøre 22.2v, så ikke snakk om at ferske småtroll skal få kjøre med det samme:) Ei heller med 11.1v (single batt) skal småttiser få prøve Lenke til kommentar
lagee Skrevet 9. september 2011 Del Skrevet 9. september 2011 Du har nok helt riktig - det krever helt klart noe Jeg prøvde mitt nye batteri igår, Bronto 2s 5000mAh 35c - og herremin heit og det dro å gikk og sleit på dekka Helt ny bil og et dekk slitt etter 13 min kjøring og må straks byttes. Det skal sies at jeg var veldig ivrig og var ikke redd for oå utnytte meg av dekka, for og si det slik. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 9. september 2011 Del Skrevet 9. september 2011 Jeg vet at jeg har problemer selv med å kjøre 22.2v, så ikke snakk om at ferske småtroll skal få kjøre med det samme:) Ei heller med 11.1v (single batt) skal småttiser få prøve Jeg har prøvd en EMAXX med 37V. Teoretisk ca. 4,4kW. Typisk kjøretid før noe røk på den var ca. 1 min. Lenke til kommentar
lain Skrevet 9. september 2011 Del Skrevet 9. september 2011 Da var ny loddebolt og div kjøpt inn, så er det bare å vente på brevposen ifra elefun i morgen, så kan jeg få gjort klart for lipo på bilen. Håper bare været holder seg, vært perfekt kjørevær i dag, blir sikkert dritt i morgen. Lenke til kommentar
lagee Skrevet 9. september 2011 Del Skrevet 9. september 2011 Da var ny loddebolt og div kjøpt inn, så er det bare å vente på brevposen ifra elefun i morgen, så kan jeg få gjort klart for lipo på bilen. Håper bare været holder seg, vært perfekt kjørevær i dag, blir sikkert dritt i morgen. Har ikke meldt noe bra vær - her i disktriktet hvertfall. Men vannvittig fort orginal dekka på min buggy blir slitt. Har kjørt 2 ganger, med et lipo 2s 5000mAh 35c, men har kun kjørt på asfalt, så skjønner at det gjør susen på dekka, men de er jo nesten helt glatte etter 2 ganger kjørt med hele bilen Finnes det noen slitesterke dekk til asfalt kjøring ? Lenke til kommentar
lain Skrevet 9. september 2011 Del Skrevet 9. september 2011 Kjapt spørsmål. Prøver å finne noe fornuftig info angående giring på savage med lipo. Per i dag sitter det et 20t gear på motoren, og stock 44t som spur drev. Jeg har valget om å gå ned til 15t, 18t eller opp til 25t. Opp vil øke toppfart, men gjøre alt varmere, og siden jeg fokuserer på bashing, ser jeg ikke helt poenget med å risikere noe med det. Spørsmålet er om jeg burde gå ned til 18t, eller evt helt ned til 15t, som gir mer kraft, snillere med motor og girkasse. Og hva som evt passer "riktig" av disse opp imot 44t spurdrev. Mulig alt gir bedre mening når jeg står opp i morgen, men akkurat nå klør jeg meg litt i hodet. Fant "kart" på hpi sine sider, men det var da seff kun 47t eller flere t oversikt. Lenke til kommentar
Deppss Skrevet 9. september 2011 Del Skrevet 9. september 2011 Etter min erfaing med hopping er at man må jo ha litt fart + noe ekstra for å tilte bilen bakover i lufta. Kommer du med gassen i bånn når bilen tar av, så har du ikke noe å gå på for å mulig hindre en front kollisjon. Jeg ville muligens gått ut ifra den nåværende topfarta på bilen og drevet den ned om den har masse fart fra før. Lenke til kommentar
TanteEdgar Skrevet 10. september 2011 Del Skrevet 10. september 2011 Tror du bare kan ha drevingen akkurat som den er. Den går vel + - 100kmt med 22,2 volt, det skulle jo holde da. Lavere dreving er snillere med motoren ja, men IKKE med resten av drivverket. Det er vel lite sannsynlig at du har tenkt å kjøre på et hopp i 100 kmt, iallefall hvis du har tenkt å bruke bilen igjen etterpå. Lenke til kommentar
lain Skrevet 10. september 2011 Del Skrevet 10. september 2011 Jupp, lar ting være først, til jeg har fått kjørt og testet litt. Kan jo alltids justere ned ved behov senere. Akkurat ferdig med å lodde på nye kontakter på esc, batteri og lader kabler, 1 batteri ferdig ladet, og 1 batteri forhåpentligvis snart ferdig, så da blri det test av monsteret. Tror dette kan bli gøy ^^ Lenke til kommentar
Lami Skrevet 10. september 2011 Del Skrevet 10. september 2011 (endret) Ah, great. Den ene skruen til eksospotten løsnet.. Og fant den ikke igjen. Flott det. Men like greit, skal bestille meg tunings-potte når som helst så Endret 10. september 2011 av Lami Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 10. september 2011 Del Skrevet 10. september 2011 Finnes det noen slitesterke dekk til asfalt kjøring ? Ja, garantert. Asflat-dekk, tarmax tires, slicks osv. Mange varianter. Å kjøre med off-road-dekk på asfalt er stort sett ren idioti. Slet selv ut originaldekka på Baja'n min etter en tur. Og et par dekk til den koster flere hundre. Lenke til kommentar
lain Skrevet 10. september 2011 Del Skrevet 10. september 2011 Mine offroad dekk til savage klarer seg greit på asfalt, sånn i forhold til slitasje, men ikke akkurat noe lavprofil. Om jeg gidder, noe jeg ca aldri gjør da jeg kjører hovedsaklig i grustak o.l., har jeg HPi Phatline dekk, som er for asfalt, lavprofil, bling bling, og slitesterke. Har akkurat vært ute å testet nye oppsettet på bilen i 5min, holy crap for et beast den har blitt. Giringen så ut til å fungere greit, gikk som et lyn i det minste. Håper på ok vær i morgen, så blir det en tur til et grustak tror jeg, se hvor mye jeg klarer å ødelegge på et par timer. Lenke til kommentar
Lami Skrevet 10. september 2011 Del Skrevet 10. september 2011 (endret) Har slitt ut off-road dekka på 1/5 bilen min så sinnsykt. Kanskje en halv centimeter på midten og på siden av dekka er det zero pigger. Men det er bare til å sette fremhjulene som ikke er slitte, bak. Litt dumt egentlig når jeg ser hvor mye 2 slike dekk koster i norsk nettbutikk. 599,- .. ehe. Håper virkelig elefun får inn denne pipa snart. For 9 dager siden skrev de at den ble sendt fra JetPro i USA for 5 dager siden. Så nå har det gått 14 dager. Dette tok tid! Endret 10. september 2011 av Lami Lenke til kommentar
lagee Skrevet 10. september 2011 Del Skrevet 10. september 2011 (endret) Har slitt ut off-road dekka på 1/5 bilen min så sinnsykt. Kanskje en halv centimeter på midten og på siden av dekka er det zero pigger. Men det er bare til å sette fremhjulene som ikke er slitte, bak. Litt dumt egentlig når jeg ser hvor mye 2 slike dekk koster i norsk nettbutikk. 599,- .. ehe. Håper virkelig elefun får inn denne pipa snart. For 9 dager siden skrev de at den ble sendt fra JetPro i USA for 5 dager siden. Så nå har det gått 14 dager. Dette tok tid! Jeg kan ikke sette for dekka bak på min. Det er en buggy og dekka er smalere foran enn bak, men selvsagt går det Endret 10. september 2011 av lagee Lenke til kommentar
Deppss Skrevet 11. september 2011 Del Skrevet 11. september 2011 Kjøp traktor dekk, da holder de uansett hva du kjører på :!: Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 11. september 2011 Del Skrevet 11. september 2011 En kollega av meg har en KDS Power RC-3s lipo lader som har feilet. Det blinker kontinuerlig i "Power" lampen (den røde dioden) på laderen, og det gis ingen spenning ut til batteriet. Skjedde helt av seg selv, den virket, så neste gang han skulle lade var den i denne tilstanden. Den har spenning inn fra adapteren. Noen som har denne typen lader og kjenner til mulig årsak? Lenke til kommentar
Lami Skrevet 11. september 2011 Del Skrevet 11. september 2011 Nå er det slik at jeg skal ha meg en ny nitro .21 motor, men er usikker på blandt annet hvilken motor jeg skal ha og hvor jeg skal handle fra. Jeg tenker kanskje å gå for en O.S MAX 21 motor? Har allerede en O.S MAX 18 motor i en annen bil jeg kjøpte i USA i butikk for litt over $100, og når jeg ser her i norske nettbutikker så er det mye dyrere her for den motoren. Så jeg kommer nok KANSKJE til å handle fra en utenlandsk nettside, men hvilken skal det være? Eller finnes det noe i norske? Ellers kan dere komme med forslag til motor hvis det finnes noe bedre. Takker for svar Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå