Cutthroat Bill Skrevet 24. juli 2005 Del Skrevet 24. juli 2005 Skal du ha Kyosho så er jo den lokale hobbysjappa en grei plass. Skal du ha Multiplex (jada jada, jeg har kun gode erfaringer med multiplex og derfor fortsetter jeg å anbefale dem, har hatt 5 multiplexfly opp gjennom tidene og nr.6 er på vei) så er Øgrey hobby plassen som selger dem. De har ingen webshop, men senden mail til Thor Øgrey der på modeltec@øgrey.com så får du all hjelp du måtte ønske. Er også veldig greie på telefon En ting som er med Cuber som du vil slippe på en Easy Star eller annet fly er det at propellen på Cuben er montert forran. Det er det første som treffer bakken når du krasjer og den knekker ganske lett. Dette har jeg selv erfart da ett av mine første fly var en Cub, Multiplex sin that is, men den så ganske lik ut og bygget i samme stoffet. Er denne modellen ferdig bygd og følger det med en kontroll? Lenke til kommentar
Psykopatisk Kaffelefse Skrevet 24. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 24. juli 2005 En ting som er med Cuber som du vil slippe på en Easy Star eller annet fly er det at propellen på Cuben er montert forran. Det er det første som treffer bakken når du krasjer og den knekker ganske lett. Dette har jeg selv erfart da ett av mine første fly var en Cub, Multiplex sin that is, men den så ganske lik ut og bygget i samme stoffet. Men hvis du invisterer i en prop-saver, som denne: http://mosshobby.no/pd1498883111.htm?categoryId=34 , så er det problemet løst. Da bøyer proppelen seg unna, og overlever smellen i 90% av tilfellene. Borsett fra når Explorer flyr da Lenke til kommentar
Psykopatisk Kaffelefse Skrevet 24. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 24. juli 2005 Skal du ha Kyosho så er jo den lokale hobbysjappa en grei plass. Skal du ha Multiplex (jada jada, jeg har kun gode erfaringer med multiplex og derfor fortsetter jeg å anbefale dem, har hatt 5 multiplexfly opp gjennom tidene og nr.6 er på vei) så er Øgrey hobby plassen som selger dem. De har ingen webshop, men senden mail til Thor Øgrey der på modeltec@øgrey.com så får du all hjelp du måtte ønske. Er også veldig greie på telefon En ting som er med Cuber som du vil slippe på en Easy Star eller annet fly er det at propellen på Cuben er montert forran. Det er det første som treffer bakken når du krasjer og den knekker ganske lett. Dette har jeg selv erfart da ett av mine første fly var en Cub, Multiplex sin that is, men den så ganske lik ut og bygget i samme stoffet. Er denne modellen ferdig bygd og følger det med en kontroll? Den må bygges, og det følger ikke med kontroll. Men Øgrey kan sikkert sette sammen en pakke til deg Lenke til kommentar
Explorer Skrevet 24. juli 2005 Del Skrevet 24. juli 2005 Du får den som ferdig sett, der det bare er å klikke på vingene og med kontroll men da dette ikke er en spesielt god kontroll hvis du planlegger å gå videre med fly så er det greiere å kjøpe en kontroll for seg selv (Psykopatisk Kaffelefse har anbefalt Hitec Optic 6, som er meget avansert, når du har fått til å fly ditt første, andre og kanskje tredje fly så kommer du til å takke degselv for å ha valgt en litt avansert kontroll. Jeg gjorde ikke det ). Byggingen er ikke noe problem, og er egentlig veldig morsom. Er egentlig et par veldig interessante timer uansett å kan få gjort det selv. Lenke til kommentar
Cutthroat Bill Skrevet 24. juli 2005 Del Skrevet 24. juli 2005 Jeg har veldig lyst på RC-fly, og visst jeg skal prøve noe så blir det antakelig Kyosho's Piper J-3 Cub. Men er dette egentlig noe bra fly? Noen som har prøvd det? Kyosho sin J-3 Piper er ett ganske bra nybegynnerfly. Det kommer RTF (ready-to-fly) men en skikkelig sender, lader, batteri osv. Testet denne modellen for ett par uker siden, ble ganske imponert over hvor lett den var å fly. Motoren gir mer enn nok guff for modellen, og den glir ganske bra hvis du klarer å tømme batteriet Han som eide modellen hadde aldri flydd fly før, men hadde holdt på med biler. Han klarte å fly den selv på første turen, det beviser hvor stabil den egentlig er. I tillegg er kyosho, som multiplex, veldig god på bruksanvisninger. J-3 Piper'en følger det med en instruksjonvideo også, som leder deg fra sammensetting til tips under flyging. Gå for den Hvis du blar litt tilbake ser du sikkert diskusjonene mellom meg og Explorer angående Pico stick. Mitt råd: Har du plass til å fly Piper'en, kjøp den. Har du ikke det, vurder Pico-stick en... Tror jeg velger Kyosho's i så fall, fordi det er enkelt å få tak i deler, det er som sagt enkelt å fly, det er veldig fint og det er komplett og ferdigbygd. Vel.. når det gjelder plass så er det uansett ikke plass her jeg bor, men hvis jeg kjører 1.3 mil så kommer jeg til en plass hvor det er to full størrelse fotballbaner side om side, en kunstgress og en grus, er dett god nok plass å fly på? Lenke til kommentar
Psykopatisk Kaffelefse Skrevet 24. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 24. juli 2005 Jeg har veldig lyst på RC-fly, og visst jeg skal prøve noe så blir det antakelig Kyosho's Piper J-3 Cub. Men er dette egentlig noe bra fly? Noen som har prøvd det? Kyosho sin J-3 Piper er ett ganske bra nybegynnerfly. Det kommer RTF (ready-to-fly) men en skikkelig sender, lader, batteri osv. Testet denne modellen for ett par uker siden, ble ganske imponert over hvor lett den var å fly. Motoren gir mer enn nok guff for modellen, og den glir ganske bra hvis du klarer å tømme batteriet Han som eide modellen hadde aldri flydd fly før, men hadde holdt på med biler. Han klarte å fly den selv på første turen, det beviser hvor stabil den egentlig er. I tillegg er kyosho, som multiplex, veldig god på bruksanvisninger. J-3 Piper'en følger det med en instruksjonvideo også, som leder deg fra sammensetting til tips under flyging. Gå for den Hvis du blar litt tilbake ser du sikkert diskusjonene mellom meg og Explorer angående Pico stick. Mitt råd: Har du plass til å fly Piper'en, kjøp den. Har du ikke det, vurder Pico-stick en... Tror jeg velger Kyosho's i så fall, fordi det er enkelt å få tak i deler, det er som sagt enkelt å fly, det er veldig fint og det er komplett og ferdigbygd. Vel.. når det gjelder plass så er det uansett ikke plass her jeg bor, men hvis jeg kjører 1.3 mil så kommer jeg til en plass hvor det er to full størrelse fotballbaner side om side, en kunstgress og en grus, er dett god nok plass å fly på? Der hadde jeg flydd bensinfly for å si det sånn Lenke til kommentar
Explorer Skrevet 24. juli 2005 Del Skrevet 24. juli 2005 Jeg er fortsatt overbevist om at det er lettere å få til å fly med MPX Easy Star, den er mer solid og det skal mer til for å knuse den. Hvis man (som jeg også har nevnt endel ganger) ser på RC Groups så finnes det utallige poster med skryt om dette flyet. Tror det er omtrent 10 500 poster. Siterer også Multiplex USA her: The Easy Star was designed for first time pilots in mind, and offers incredibly stable flight characteristics and durability. Powered by a powerful Speed 400 motor mounted on the top so hard landings won’t break the prop or hurt the motor. The Easy Star flies with little input and has the ability to recover easily. Made from Multiplex’s durable “Elapor” foam, the Easy Star will take a tremendous amount of abuse without breaking. When it does break it's easily repaired with CA (super) glue. Even after many crashes, the Easy Star will be ready for more.This is a great plane to teach someone to fly where other trainers would be ready for the trash can! Når det gjelder reservedeler så er det noe som ikker så ofte bruk for på et slikt fly uansett, og iallefall ikke værre enn at Øgrey raskt og greit skaffer det. Uansett, når du må ha reservedeler til Easy Star så tror jeg det er på tide å pensjonere den. Lenke til kommentar
Cutthroat Bill Skrevet 24. juli 2005 Del Skrevet 24. juli 2005 Jeg har veldig lyst på RC-fly, og visst jeg skal prøve noe så blir det antakelig Kyosho's Piper J-3 Cub. Men er dette egentlig noe bra fly? Noen som har prøvd det? Kyosho sin J-3 Piper er ett ganske bra nybegynnerfly. Det kommer RTF (ready-to-fly) men en skikkelig sender, lader, batteri osv. Testet denne modellen for ett par uker siden, ble ganske imponert over hvor lett den var å fly. Motoren gir mer enn nok guff for modellen, og den glir ganske bra hvis du klarer å tømme batteriet Han som eide modellen hadde aldri flydd fly før, men hadde holdt på med biler. Han klarte å fly den selv på første turen, det beviser hvor stabil den egentlig er. I tillegg er kyosho, som multiplex, veldig god på bruksanvisninger. J-3 Piper'en følger det med en instruksjonvideo også, som leder deg fra sammensetting til tips under flyging. Gå for den Hvis du blar litt tilbake ser du sikkert diskusjonene mellom meg og Explorer angående Pico stick. Mitt råd: Har du plass til å fly Piper'en, kjøp den. Har du ikke det, vurder Pico-stick en... Tror jeg velger Kyosho's i så fall, fordi det er enkelt å få tak i deler, det er som sagt enkelt å fly, det er veldig fint og det er komplett og ferdigbygd. Vel.. når det gjelder plass så er det uansett ikke plass her jeg bor, men hvis jeg kjører 1.3 mil så kommer jeg til en plass hvor det er to full størrelse fotballbaner side om side, en kunstgress og en grus, er dett god nok plass å fly på? Der hadde jeg flydd bensinfly for å si det sånn Åhh... nå ble jeg lettet, jeg var litt redd det var for liten plass. Lenke til kommentar
Psykopatisk Kaffelefse Skrevet 24. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 24. juli 2005 Jeg er fortsatt overbevist om at det er lettere å få til å fly med MPX Easy Star, den er mer solid og det skal mer til for å knuse den.Hvis man (som jeg også har nevnt endel ganger) ser på RC Groups så finnes det utallige poster med skryt om dette flyet. Tror det er omtrent 10 500 poster. Siterer også Multiplex USA her: The Easy Star was designed for first time pilots in mind, and offers incredibly stable flight characteristics and durability. Powered by a powerful Speed 400 motor mounted on the top so hard landings won’t break the prop or hurt the motor. The Easy Star flies with little input and has the ability to recover easily. Made from Multiplex’s durable “Elapor” foam, the Easy Star will take a tremendous amount of abuse without breaking. When it does break it's easily repaired with CA (super) glue. Even after many crashes, the Easy Star will be ready for more.This is a great plane to teach someone to fly where other trainers would be ready for the trash can! Når det gjelder reservedeler så er det noe som ikker så ofte bruk for på et slikt fly uansett, og iallefall ikke værre enn at Øgrey raskt og greit skaffer det. Uansett, når du må ha reservedeler til Easy Star så tror jeg det er på tide å pensjonere den. Easy-star tåler nok mer enn J-3 en ja. Men det er ett par punkter med J-3'en som gjør den til ett godt valg: Den ser ut som ett fly Den er billigere enn Easy-star Den kommer ferdig montert med radioutstyr Den leveres med en god manual som forklarer det meste, og en instruksjonvideo Den er omtrent selvflygende! Den har understell. Ingenting er så gøy som å lande/lette, og takse rundt på bakken Lenke til kommentar
Cutthroat Bill Skrevet 24. juli 2005 Del Skrevet 24. juli 2005 Jeg er fortsatt overbevist om at det er lettere å få til å fly med MPX Easy Star, den er mer solid og det skal mer til for å knuse den.Hvis man (som jeg også har nevnt endel ganger) ser på RC Groups så finnes det utallige poster med skryt om dette flyet. Tror det er omtrent 10 500 poster. Siterer også Multiplex USA her: The Easy Star was designed for first time pilots in mind, and offers incredibly stable flight characteristics and durability. Powered by a powerful Speed 400 motor mounted on the top so hard landings won’t break the prop or hurt the motor. The Easy Star flies with little input and has the ability to recover easily. Made from Multiplex’s durable “Elapor” foam, the Easy Star will take a tremendous amount of abuse without breaking. When it does break it's easily repaired with CA (super) glue. Even after many crashes, the Easy Star will be ready for more.This is a great plane to teach someone to fly where other trainers would be ready for the trash can! Når det gjelder reservedeler så er det noe som ikker så ofte bruk for på et slikt fly uansett, og iallefall ikke værre enn at Øgrey raskt og greit skaffer det. Uansett, når du må ha reservedeler til Easy Star så tror jeg det er på tide å pensjonere den. Easy-star tåler nok mer enn J-3 en ja. Men det er ett par punkter med J-3'en som gjør den til ett godt valg: Den ser ut som ett fly Den er billigere enn Easy-star Den kommer ferdig montert med radioutstyr Den leveres med en god manual som forklarer det meste, og en instruksjonvideo Den er omtrent selvflygende! Den har understell. Ingenting er så gøy som å lande/lette, og takse rundt på bakken Er dette flyet lett nok og sterkt nok til å lett vertikalt? Lenke til kommentar
Psykopatisk Kaffelefse Skrevet 24. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 24. juli 2005 Med vertikalt mener du rett opp? Er nok ikke det du, hvis du da ikke invisterer i litt kraftigere motor/batteri. Men det er mer enn nok guff til å ta av fra bakken, og tror det er det du bør konsentrere deg om Lenke til kommentar
Explorer Skrevet 24. juli 2005 Del Skrevet 24. juli 2005 Er dette flyet lett nok og sterkt nok til å lett vertikalt? Nei det kan det ikke. Men så til dette resonementet ditt Psykopatisk Kaffelefse: Jeg har hatt en Cub, ganske lik denne men litt større. Etter TRE turer så ser ikke den heller ut som et fly. I tillegg ser Easy Star ganske stilig ut faktisk, og igjen: man kan gjøre mye mer morsomt med den! Jeg har fortsatt til overs å se en Cub av noe slag stige og gli inn og ut av termikkbobler Jeg har ikke sett mye muligheter til å montere kamera på en cub av den størelse. Flyfotografering er morsomt! Prisen vil heller slå andre veien ettersom cuben helt sannsynligvis vil trenge reservedeler for (referere til punkt 1) å fortsatt se ut som et fly. Easy Star treger jo ikke å se ut som et fly, men den vil fortsette å se ut som den gjør da den, UANSETT HVORDAN DU SNUR OG VENDER PÅ DET, er sterkere enn Cuben. Så det så! Lenke til kommentar
Psykopatisk Kaffelefse Skrevet 25. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2005 (endret) Jeg har hatt en Cub, ganske lik denne men litt større. Etter TRE turer så ser ikke den heller ut som et fly. Nå er det ikke sikkert den cub'en tålte like mye, og hvor dårlig du er i begynnelsen er høyst individuellt. noen tar lettere på det enn andre. Jeg har fortsatt til overs å se en Cub av noe slag stige og gli inn og ut av termikkbobler Det har jeg og En cub er ikke beregnet for seilflyging. Skal man seilfly, kjøp ett seilfly. Ett seilfly gjør jobben mye bedre enn både easy-star og Cub'en. Dessuten, hvilke nybegynnere er det som leter etter, eller i det hele tatt vet hva en termikkboble er? Jeg har ikke sett mye muligheter til å montere kamera på en cub av den størelse. Flyfotografering er morsomt! Er plass til ett lite trådløst kamera inni der, eller ett digitalkamera av den lette typen. Men nei, Easy star'en er bedre egnet for kamera enn hva Cub'en er. Prisen vil heller slå andre veien ettersom cuben helt sannsynligvis vil trenge reservedeler for (referere til punkt 1) å fortsatt se ut som et fly. Easy Star treger jo ikke å se ut som et fly, men den vil fortsette å se ut som den gjør da den, UANSETT HVORDAN DU SNUR OG VENDER PÅ DET, er sterkere enn Cuben. Som jeg nevnte tidligere, Cub'en tåler mindre enn Easy star. Har ikke tenkt å snu og vende på det, for det er rett og slett ikke mulig. Men Cub'en er ikke ett flygende korthus som du antyder, den tåler en god del smeller før du må kjøpe deler til den. Og før du kjøper deler reparerer du de. Du kommer langt med teip og lim, og gjør du jobben ordentlig ser det ikke så gale ut heller Når det gjelder pris tror jeg Easy-star'en må se seg slått. Kyosho J-3 Piper Cub kr. 1460 hos Martinsens Hobby Du får da med: 4ch sender Alt som trengs av servoer, motakker og regulator Batteri og lader Instruksjonsvideo Den er altså flyklar, og det for 1460! Så det så Endret 25. juli 2005 av Psykopatisk Kaffelefse Lenke til kommentar
Explorer Skrevet 25. juli 2005 Del Skrevet 25. juli 2005 Hele teksten... Vel, tror jeg hadde et relatvt godt utgangspunkt da jeg startet med min Cub, hadde da fått endel flytid og trening, om ikke så veldig bra men allikevel, på Pico Sticken. I tillegg hadde jeg da en GOD del antall timer med flyspill og simulatorer av ymse slag. Multiplex-Cuben var nok like sterk som Kyoshocuben så det tror jeg ikke er noe argument... Det med termikk og slikt tenkte jeg på når en person har begnyt å bli lei av første flyet så går det ann å prøve seg på andre ting. Vet iallefall at jeg selv ikke ville kjøpt et seilfly bare for å finne ut om jeg kunne tenke meg å fortsette med det, og jeg tviler sterkt på at jeg ville kjøpt noe seilfly som førstefly. Cub duger ikke til det, Easy Star duger til det. En fyr på RC Groups var mildt sagt overrasket da han greide å holde sin Easy Star i luften i 3 timer og 45 minutter på en KAN 950mAh pakke sammen med litt termikk. Da slipper man å kjøpe et eget seilfly, selvom et seilfly selvsagt seiler bedre enn en Easy Star. Prisforskjellen kan fortsatt forsvares med at EPP er dyrere enn EPS, men da også tilsvarende sterkere. I tillegg så vil jeg ganske sikkert tro at Multiplex har høyere kvalitet på servoer, fartsregulatorer og batterier. Radioen er HiTec så den skal jeg ikke uttale meg om, men det kan sikkert du . Kameraplassen i en cub er også dårligere ettersom cuben har både propell og "cockpit" som sitter faststøpt og derfor er vanskeligere å modifisere for kamera. På EZ* så tar man bare av cocpitdekslet og fester et hvilket som helst digitalkamera (helst ikke speilrefleks da... ) med et par sterke strikk eller tape. Er usikker på hva prisen på Easy Star er, men tror det er omkring 17-1800 kroner. Når jeg får min pakke fra øgrey med Twin Staren så får jeg en prisliste også så da kan jeg gi priser på alt fra MPX. Lenke til kommentar
tørrfisk Skrevet 26. juli 2005 Del Skrevet 26. juli 2005 Noen som vet hvordan jeg får fjernet senterhub/rotorhode fra balanserornav på esky honey bee? Haster veldig siden jeg vil få det oppi luften før mine amerikanske slektninger drar!! Lenke til kommentar
Psykopatisk Kaffelefse Skrevet 26. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2005 Noen som vet hvordan jeg får fjernet senterhub/rotorhode fra balanserornav på esky honey bee? Haster veldig siden jeg vil få det oppi luften før mine amerikanske slektninger drar!! I denne manualen er det en tegning over hvordan helikopteret er satt sammen. Se om du får noe ut av det http://www.modelflight.com.au/d/twister_manual.pdf Lenke til kommentar
eivi91 Skrevet 27. juli 2005 Del Skrevet 27. juli 2005 Jeg holder meg på bakken jeg. Har en Kyosho Pure Ten Alpha 3 GP. :!: Lenke til kommentar
L4ss3 Skrevet 28. juli 2005 Del Skrevet 28. juli 2005 Fikk Esky Honey Bee T idag På den første turen knakk det hale greia, propellen bak eller den Fikk ikke engang letta Den starta på full gass ^^ Håper det går an å lime den på Lenke til kommentar
Psykopatisk Kaffelefse Skrevet 28. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2005 Fikk Esky Honey Bee T idag På den første turen knakk det hale greia, propellen bak eller den Fikk ikke engang letta Den starta på full gass ^^ Håper det går an å lime den på Kjipt Men den startet på full gass sier du? Hadde du på kontrollen, og gassen nede, når du plugget i batteriet? Lenke til kommentar
L4ss3 Skrevet 31. juli 2005 Del Skrevet 31. juli 2005 (endret) Fikk Esky Honey Bee T idag På den første turen knakk det hale greia, propellen bak eller den Fikk ikke engang letta Den starta på full gass ^^ Håper det går an å lime den på Kjipt Men den startet på full gass sier du? Hadde du på kontrollen, og gassen nede, når du plugget i batteriet? Tralala, hadde ikke på kontrollen og gassen sto visst på litt når jeg skrudde den på Men men, har bestilt ny propell nå Endret 31. juli 2005 av L4ss3 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå