Gå til innhold

Den store R/C-tråden


Anbefalte innlegg

Det er regulatoren som regulerer hvor mye strøm motoren skal få ut i fra hvor mye gass du gir på radioen. Andre navn for regulator er fartsregulator og ESC (electronic speed control).

 

Den lille pluggen på LiPo-batteriet er en balanseringsplugg. Den er kun til bruk for lading. Den er koblet til de individuelle cellene i batteriet og laderene bruker disse for å sørge for at alle cellene blir ladet likt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har skrudd både inn og ut på LSN uten noen forandring what so ever.

 

Ellers så var det noen som sa at de ikke så noen fuel i slangene der, vet ikke om den får det men ser ikke sånn ut, og da er nok forgasseren tett. ELLER...? xD

 

EDIT: men for mye hva? fuel?

Endret av Lami
Lenke til kommentar

Du har jo start på den flere ganger, så den tenner jo.

Spørsmålet er om det er problemer med å få passe med fuel til å gå jevnt til motoren.

 

Fra 2min og utover litt høres det ut som at du sliter med at owb ikke tar tak, og derfor ikke kjører stempelet på motoren.

Lenke til kommentar

one way bearing, nå kjenner jeg ikke bilen din, så vet ikke hvordan du starter den, men hørtes jo ut som du brukte en rotorstart, som du spinner igang motoren med, denne går gjerne inn i et hus som er koblet opp imot ei mutter som driver motoren, denne skal i utgangspunktet kun gripe tak en vei når du kjører starteren.

 

Er godt mulig du ikke har denne, og at du starter den på en annen måte, men var en tanke, jeg byttet 2 sånne på min savage pga skade, som gjorde at den ikke grep tak i staget inn i motorhuset, som gjorde at jeg fikk samme fine zum zum lyden i stedet for å høre stempelet gå og motoren tenne.

 

Edit: Ser nå som at jeg dro den opp på youtube i fullskjerm, at du bruker en starterboks sikkert? Så da failer vel det meste jeg sa over her :p

Men jeg mener uansett at når vi hører zum zum, burde det vært lyd av kompresjon ifra motoren.

Endret av lain
Lenke til kommentar

Ser bra ut. :thumbup:

 

http://www.youtube.com/watch?v=Hn3qvA-RNI8&feature=player_embedded

 

Tuning potte soon! :dribble:

 

Ehe.

 

Litt startproblemer på Swift'en min :(

 

http://www.youtube.com/watch?v=stooBevFiRs&feature=related

 

Er det bare meg? Så på den første videon du la ut av de 2. Og syntes den virket utrolig dauv?! Noe mere som kanskje ikke stemmer med bilene din . For meg, så hørtes det ut som om den sperret altfor tidlig ?!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

hehe, jeg selv skulle ut og kjøre igår da det var fint og tørt, men så kom regnværet etter 30 min :(

 

- vanskelig og kjenne etter eller telle cellene, fordi det er sort teip rundt og ikke mulig og se det heller.

 

spm mitt er ihvertfall: kan jeg innstille laderen på 6V når jeg skal ta discharge på batteriet ? Som sagt er det et nihm 2000 mAH 7.2V :)

 

EDIT: men idag er det kjempe flott vær, og tenkte å teste et nytt BRONTO LiPo 5000mAH 2S 35c på en skate plass. :) JUMP JUMP, AND LITTLE HIGHER!

Endret av lagee
  • Liker 1
Lenke til kommentar

lain: Bruker startboks ja. Hmm, får kanskje ta en tur til en fyr som kunne hjelpe meg.

 

lagee: Mener du? Ingen "futt" i den øverste? Jeg måtte stille ut/inn på den ene nålen, husker ikke hvilken det var men, fordi motoren ble så varm. Og før dette gikk den selvfølgelig bedre, men den blir så varm, motoren altså... :thumbdown:

Var vel oppimot 130C før jeg skrudde litt på nåla.

Endret av Lami
Lenke til kommentar

lain: Bruker startboks ja. Hmm, får kanskje ta en tur til en fyr som kunne hjelpe meg.

 

lagee: Mener du? Ingen "futt" i den øverste? Jeg måtte stille ut/inn på den ene nålen, husker ikke hvilken det var men, fordi motoren ble så varm. Og før dette gikk den selvfølgelig bedre, men den blir så varm, motoren altså... :thumbdown:

Var vel oppimot 130C før jeg skrudde litt på nåla.

 

Ja, neida - sikkert en sprek og god bil dette - ikke meninga og rakke ned på den. Syntes bare det virket som om den sperret litt og ikke fikk yte maks av det den muligens kan :p

 

Virka som om den bråka, mere enn den gikk :p

  • Liker 1
Lenke til kommentar

7,2V NiMh er 6 celler. NiMh har 1,2V per celle. Du må ikke gå under 0,8V per celle (4,8V) når du kjører discharge. Tror ikke jeg ville kjørt det så langt ned en gang. Når du har så mange som 6 celler er det fort gjort at en av cellene blir lada for mye ut og dermed blir ødelagt. Og ryker en celle er hele pakka ubrukelig.

Endret av sedsberg
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...