sedsberg Skrevet 6. september 2011 Del Skrevet 6. september 2011 Det er regulatoren som regulerer hvor mye strøm motoren skal få ut i fra hvor mye gass du gir på radioen. Andre navn for regulator er fartsregulator og ESC (electronic speed control). Den lille pluggen på LiPo-batteriet er en balanseringsplugg. Den er kun til bruk for lading. Den er koblet til de individuelle cellene i batteriet og laderene bruker disse for å sørge for at alle cellene blir ladet likt. Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 6. september 2011 Del Skrevet 6. september 2011 Med regulatoren mener jeg ESC eller speedcontrolleren som du nevnte. Det vil ikke ha noen hensikt å koble den hvite kontakten til bilen når du kjører. Den benyttes kun til balansering av batteriet under lading. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 6. september 2011 Del Skrevet 6. september 2011 Ser ut til at 4tec-en min nå blir 2wd og ikke 4wd. Siste nettbutikken jeg fant som hadde differensial på lager var visst egentlig utsolgt. Så nå mangler jeg bare drivreima bak. Lenke til kommentar
Griznah Skrevet 7. september 2011 Del Skrevet 7. september 2011 Endelig: Disse skal ikke knekke med det første, så er vel bare å vente på at mellomakslingene ryker nå Jeg har en Traxxas Stampede Lenke til kommentar
Lami Skrevet 7. september 2011 Del Skrevet 7. september 2011 (endret) Ser bra ut. http://www.youtube.com/watch?v=Hn3qvA-RNI8&feature=player_embedded Tuning potte soon! Ehe. Litt startproblemer på Swift'en min http://www.youtube.com/watch?v=stooBevFiRs&feature=related Endret 7. september 2011 av Lami Lenke til kommentar
Griznah Skrevet 7. september 2011 Del Skrevet 7. september 2011 Ser ut som du gir den FOR mye. Den tenner jo ikke i det hele tatt etter du skrudde opp gassen. Da jeg kjørte nitro var det et triks hvor man holdt foran potta for noen omdreininger uten gløderen. Lenke til kommentar
Lami Skrevet 7. september 2011 Del Skrevet 7. september 2011 (endret) Har skrudd både inn og ut på LSN uten noen forandring what so ever. Ellers så var det noen som sa at de ikke så noen fuel i slangene der, vet ikke om den får det men ser ikke sånn ut, og da er nok forgasseren tett. ELLER...? xD EDIT: men for mye hva? fuel? Endret 7. september 2011 av Lami Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 7. september 2011 Del Skrevet 7. september 2011 Med kaldstart må jeg ha en liten skvett fuel rett i forgasseren for å få start. Prøvd det? Lenke til kommentar
Lami Skrevet 7. september 2011 Del Skrevet 7. september 2011 Kaldstart er det ikke her da, men jepp, det har jeg prøvd. Lenke til kommentar
lain Skrevet 7. september 2011 Del Skrevet 7. september 2011 Du har jo start på den flere ganger, så den tenner jo. Spørsmålet er om det er problemer med å få passe med fuel til å gå jevnt til motoren. Fra 2min og utover litt høres det ut som at du sliter med at owb ikke tar tak, og derfor ikke kjører stempelet på motoren. Lenke til kommentar
Lami Skrevet 7. september 2011 Del Skrevet 7. september 2011 Ja, kan være fuelen her også: / Hva mener du med at owb ikke får tak? Owb? Lenke til kommentar
lain Skrevet 7. september 2011 Del Skrevet 7. september 2011 (endret) one way bearing, nå kjenner jeg ikke bilen din, så vet ikke hvordan du starter den, men hørtes jo ut som du brukte en rotorstart, som du spinner igang motoren med, denne går gjerne inn i et hus som er koblet opp imot ei mutter som driver motoren, denne skal i utgangspunktet kun gripe tak en vei når du kjører starteren. Er godt mulig du ikke har denne, og at du starter den på en annen måte, men var en tanke, jeg byttet 2 sånne på min savage pga skade, som gjorde at den ikke grep tak i staget inn i motorhuset, som gjorde at jeg fikk samme fine zum zum lyden i stedet for å høre stempelet gå og motoren tenne. Edit: Ser nå som at jeg dro den opp på youtube i fullskjerm, at du bruker en starterboks sikkert? Så da failer vel det meste jeg sa over her Men jeg mener uansett at når vi hører zum zum, burde det vært lyd av kompresjon ifra motoren. Endret 7. september 2011 av lain Lenke til kommentar
lagee Skrevet 7. september 2011 Del Skrevet 7. september 2011 Ser bra ut. http://www.youtube.com/watch?v=Hn3qvA-RNI8&feature=player_embedded Tuning potte soon! Ehe. Litt startproblemer på Swift'en min http://www.youtube.com/watch?v=stooBevFiRs&feature=related Er det bare meg? Så på den første videon du la ut av de 2. Og syntes den virket utrolig dauv?! Noe mere som kanskje ikke stemmer med bilene din . For meg, så hørtes det ut som om den sperret altfor tidlig ?! 1 Lenke til kommentar
lagee Skrevet 8. september 2011 Del Skrevet 8. september 2011 Hei igjen RC-avhengige meg har et spm Jeg skal discharge et NIMH batteri - dette er et orginal batteri på 2000mAh 7.2v, følgte med denne bilen - LINK: STO. Lurer på hvor mange celler disse batterien har ? er det 6 celler ? 1 Lenke til kommentar
Griznah Skrevet 8. september 2011 Del Skrevet 8. september 2011 Bare å telle antall kladder på batteriet ditt det Mitt 3000mAh 8.4v har 6celler jaffal. Jeg fikk montert stikkaksler i går, og AKKURAT i det jeg hadde satt på hjulene igjen begynte det å regne:( Vanntett bil eller ei, jeg gidder ikke stå ute og bli blaut Lenke til kommentar
lagee Skrevet 8. september 2011 Del Skrevet 8. september 2011 (endret) hehe, jeg selv skulle ut og kjøre igår da det var fint og tørt, men så kom regnværet etter 30 min - vanskelig og kjenne etter eller telle cellene, fordi det er sort teip rundt og ikke mulig og se det heller. spm mitt er ihvertfall: kan jeg innstille laderen på 6V når jeg skal ta discharge på batteriet ? Som sagt er det et nihm 2000 mAH 7.2V EDIT: men idag er det kjempe flott vær, og tenkte å teste et nytt BRONTO LiPo 5000mAH 2S 35c på en skate plass. JUMP JUMP, AND LITTLE HIGHER! Endret 8. september 2011 av lagee 1 Lenke til kommentar
Lami Skrevet 8. september 2011 Del Skrevet 8. september 2011 (endret) lain: Bruker startboks ja. Hmm, får kanskje ta en tur til en fyr som kunne hjelpe meg. lagee: Mener du? Ingen "futt" i den øverste? Jeg måtte stille ut/inn på den ene nålen, husker ikke hvilken det var men, fordi motoren ble så varm. Og før dette gikk den selvfølgelig bedre, men den blir så varm, motoren altså... Var vel oppimot 130C før jeg skrudde litt på nåla. Endret 8. september 2011 av Lami Lenke til kommentar
lagee Skrevet 8. september 2011 Del Skrevet 8. september 2011 lain: Bruker startboks ja. Hmm, får kanskje ta en tur til en fyr som kunne hjelpe meg. lagee: Mener du? Ingen "futt" i den øverste? Jeg måtte stille ut/inn på den ene nålen, husker ikke hvilken det var men, fordi motoren ble så varm. Og før dette gikk den selvfølgelig bedre, men den blir så varm, motoren altså... Var vel oppimot 130C før jeg skrudde litt på nåla. Ja, neida - sikkert en sprek og god bil dette - ikke meninga og rakke ned på den. Syntes bare det virket som om den sperret litt og ikke fikk yte maks av det den muligens kan Virka som om den bråka, mere enn den gikk 1 Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 8. september 2011 Del Skrevet 8. september 2011 (endret) 7,2V NiMh er 6 celler. NiMh har 1,2V per celle. Du må ikke gå under 0,8V per celle (4,8V) når du kjører discharge. Tror ikke jeg ville kjørt det så langt ned en gang. Når du har så mange som 6 celler er det fort gjort at en av cellene blir lada for mye ut og dermed blir ødelagt. Og ryker en celle er hele pakka ubrukelig. Endret 8. september 2011 av sedsberg Lenke til kommentar
lain Skrevet 8. september 2011 Del Skrevet 8. september 2011 Fikk lipo batteriene mine i dag. Glemte seff at de ikke kom med deans, så nye plugger er bestilt, da deans vist ikke var anbefalt på 100amp+ rigger, så får vi se hva som skjer i løpet av helgen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå