Gå til innhold

Den store R/C-tråden

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kanskje med god grunn? Hør den brøler :)

Nøyaktig hva jeg mener ang. skremselspropaganda. Dette er overhode ikke normal bruk.

Alt kan være farlig når det missbrukes.

PS: Glemte å si i farta at du alltid skal lade batteriet med ballanserer.

Så jeg burde absolutt ikke ta sjangsen på og lade med en orginal-lader. tror det ville blitt en altfor stor risk ? hadde ingen aning om dette, til jeg tilfeldigvis leste instruksjonshefte som fulgte med batteriet. Skummelt - men da får jeg vente med og lade batteriet, til jeg har skaffet meg en ordentlig lader. Tror det er slik og forstå :p

Men tilbake til lading av lipo batterier. Første gangen man lader et lipo batteri, skal det var maks 6 timer? og hva er den egentlige normale ladingstiden på et Lipo ?

Endret av lagee
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Men tilbake til lading av lipo batterier. Første gangen man lader et lipo batteri, skal det var maks 6 timer? og hva er den egentlig normale ladingstiden på et Lipo ?

Les litt her:

http://bmk-rc.com/index.php?option=com_content&task=view&id=46&Itemid=52

Og er du fortsatt usikker så bare spør :)

Denne beskrivlsen av behandling av Lipo og hvordan oppbevare lipo batteriet lengst mulig, var jo så detaljert som det kunne få blitt.

Er slike Lipo ladere og få tak i hvor som helst - eller er det kun mulig og få kjøpt slike laderen hos en hobby butikk som selger rc og lipo batterier osv. Vet jo at man såklart kan bestille disse på nett, men nå vil jeg helst gi meg med nettbestilling for en stund. Tolmodigheten min rakner av slikt :p SÅ?!

Endret av lagee
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Denne beskrivlsen av behandling av Lipo og hvordan oppbevare lipo batteriet lengst mulig, var jo så detaljert som det kunne få blitt.

Er slike Lipo ladere og få tak i hvor som helst - eller er det kun mulig og få kjøpt slike laderen hos en hobby butikk som selger rc og lipo batterier osv. Vet jo at man såklart kan bestille disse på nett, men nå vil jeg helst gi meg med nettbestilling for en stund. Tolmodigheten min rakner av slikt :p SÅ?!

Computerladere er ikke normalvare, ganske spesifikt mot RC og denne typen batterier. www.samirc.no holder til i Oslo, og der kan du hente uten å vente lenge.

Lenke til kommentar

Computerladere er ikke normalvare, ganske spesifikt mot RC og denne typen batterier. www.samirc.no holder til i Oslo, og der kan du hente uten å vente lenge.

Wow - den sia der likte jeg veldig godt - fikk jo lyst på alle Traxxas modellene!

• Liker 1
Lenke til kommentar

Wow - den sia der likte jeg veldig godt - fikk jo lyst på alle Traxxas modellene!

Fyren som driver der er også kjempekoselig og veldig behjelpelig, en skikkelig entusiast.

Lenke til kommentar

Fyren som driver der er også kjempekoselig og veldig behjelpelig, en skikkelig entusiast.

Men har denne nettsiden en butikk eller er det kun lager og internett-bestilling som gjelder ?

Endret av lagee
Lenke til kommentar

Noen som vil ha et lipo batteri med et halv døgns kjøre tid?

2875.jpg

Ja - takk til det lipo batteriet :) send meg en melding privat, ble veldig interesert faktiskt :)

Det var mer ment som en ironi. :wee:

Det batteriet er over 3 ganger så stort som de jeg har E-Maxx'en min. Hvis jeg skulle hatt de 2 av de i bilen, så hadde jeg hatt STORE problemer med å bruke de opp på under 1 time. :w00t:

Endret av Deppss
Lenke til kommentar

2875.jpg

Ja - takk til det lipo batteriet :) send meg en melding privat, ble veldig interesert faktiskt :)

Det batteriet er over 3 ganger så stort som de jeg har E-Mann'en min. Hvis jeg skulle hatt de 2 av de i bilen, så hadde jeg hatt STORE problemer med å bruke de opp på under 1 time. :w00t:

Hva er prisen på slike Lipo batterier ?

Lenke til kommentar

2875.jpg

Det batteriet er over 3 ganger så stort som de jeg har E-Mann'en min. Hvis jeg skulle hatt de 2 av de i bilen, så hadde jeg hatt STORE problemer med å bruke de opp på under 1 time. :w00t:

At du har en e-mann som går på batteri hjemme er vel noe du helst ikke trenger å dele med oss andre, legningen din angår ikke oss.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Hvis jeg skal ha større dekk, er jeg nødt til å kjøpe piniongdrev på 23 tenner, og spurdrev på 44 tenner hvis de skal ha en utveksling på 1,91? Akkurat nå har jeg piniongdrev med 16 tenner og spurdrev med 48 tenner. Hjulene har en diameter på 150mm.

Får man da drevet ned som de heter? Er snakk om nye dekk på en 1/5 bensinbil.

Hvis jeg skal ha dekk med mindre diameter og bredde enn orginalen, er jeg nødt til å dreve opp. Må jeg da kjøpe piniongdrev og spurdrev med flere tenner?

Endret av Lami
Lenke til kommentar

Noen som vil ha et lipo batteri med et halv døgns kjøre tid? :w00t:

2875.jpg

Det batteriet har latterlig stor AH kapasitet til den lave spenningen.

Blir unødvendig spenningstap ved å kjøre såpas store effekter på så lav spenning.

Til sammenligning flyr jeg heli på 12S 2650mAh som inneholder mere energi en denne pakken og jeg bruker det opp på 5 minutter og den store forskjellen er 44,4V vs 7,4V nominell spenning.

Lenke til kommentar

Hva er prisen på slike Lipo batterier ?

Det koster $189,99 = 1028NOK Litt vel mye men... :p

At du har en e-mann som går på batteri hjemme er vel noe du helst ikke trenger å dele med oss andre, legningen din angår ikke oss.

Sorry for at jeg skrev feil da.

Endret av Deppss
Lenke til kommentar

Nja... jeg bruker 2 stk 2-celler LiPo i min E-Revo, begge batteriene på 5200mAh. De seriekobles, så kapasiteten blir den samme, men 5200mAh flyr lett unna på 10-15 minutter... Castle Mamba Monster, forøvrig. Burde klare en halvtime med 2 slike da ;)

Da må jeg nesten få vite hva du gjør for å klare det. :p

Den eneste gangen jeg har klart å tømme batteriene som er 2stk 2s på 4000mah på ca 20min er når jeg har montert på de såkalte "torturdekka" som er spikerdekk. :thumbs: Det er broren til E-Revo'en hvis du lurer.

Endret av Deppss
Lenke til kommentar

Idag får jeg min Traxxas E-Revo VXL: Denne bilen støtter 2 batterier koblet til samtidig, som sikkert noen her vet. Jeg lurer bare på om det har noe og si om det ene batteriet er NIHM og det andre lipo f.eks - eller f.eks om det ene batteriet har 2600mAH og det andre 5000mAH. Vil dette skade bilen på noen måte ? Det beste er vel sikkert om begge batteriene er helt like, men som sagt - noen som kan svare på spm mitt :p

Lage, takker alltid på seriøse svar :)

Lenke til kommentar

Idag får jeg min Traxxas E-Revo VXL: Denne bilen støtter 2 batterier koblet til samtidig, som sikkert noen her vet. Jeg lurer bare på om det har noe og si om det ene batteriet er NIHM og det andre lipo f.eks - eller f.eks om det ene batteriet har 2600mAH og det andre 5000mAH. Vil dette skade bilen på noen måte ? Det beste er vel sikkert om begge batteriene er helt like, men som sagt - noen som kan svare på spm mitt :p

Lage, takker alltid på seriøse svar :)

Jeg ville aldri kjørt med noe annet enn identiske batterier selv om det i teorien er mulig å bruke forskjellige.

Dersom du følger ditt eksempel og har ett lipo batteri på 2600 og ett nimh batteri på 5000 så vil lipo batteriet bli tomt først (antar begge tappes likt og jevnt i bilen) og du vil komme under kritisk celle volt og bilen din kan brenne opp.

Dersom du har en lipo-alarm og stopper når batteriet har ca. 20% kapasitet igjen (som er anbefalt) så vil nimh batteriet fortsatt ha masse kapasitet igjen og du kjører i praksis rundt med ubrukelig dødvekt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...