lagee Skrevet 2. september 2011 Del Skrevet 2. september 2011 Jeg har et spørsmål angående, min SPEED CONTROLLER, på HBX ROCKET PRO BRUSHLESS: Kan det stemme at den har 90A? Lenke til kommentar
LithitiumS Skrevet 2. september 2011 Del Skrevet 2. september 2011 (endret) Har en nitro motor liggende, er ikke monter på bil, bare motor, potte, tank og gass. Er det noe morro jeg kan få til med den? Fks kjøre den på ett sykt turtall uten at den dør? Endret 2. september 2011 av Kvittering Lenke til kommentar
lagee Skrevet 2. september 2011 Del Skrevet 2. september 2011 Jeg lurer på hva som vil skje om jeg kjører på bane med AM-2ch og alle andre har 2.4GHZ - vis jeg er den eneste med AM-2ch, vil vel ingen kunne ta over styringen på min.!? Lenke til kommentar
Illus Skrevet 2. september 2011 Del Skrevet 2. september 2011 Jeg lurer på hva som vil skje om jeg kjører på bane med AM-2ch og alle andre har 2.4GHZ - vis jeg er den eneste med AM-2ch, vil vel ingen kunne ta over styringen på min.!? Dersom alle andre kjører på 2,4GHz så kan de ikke forstyrre deg på AM-båndet som som regel ligger på 35/40 MHz Men du kan bli forstyrret av andre tilfeldige støykilder så om du er redd for å miste kontakt med bilen så ønsker du deg 2,4GHz sender og mottager til jul Lenke til kommentar
lagee Skrevet 2. september 2011 Del Skrevet 2. september 2011 Jeg lurer på hva som vil skje om jeg kjører på bane med AM-2ch og alle andre har 2.4GHZ - vis jeg er den eneste med AM-2ch, vil vel ingen kunne ta over styringen på min.!? Dersom alle andre kjører på 2,4GHz så kan de ikke forstyrre deg på AM-båndet som som regel ligger på 35/40 MHz Men du kan bli forstyrret av andre tilfeldige støykilder så om du er redd for å miste kontakt med bilen så ønsker du deg 2,4GHz sender og mottager til jul Tusen takk for svar - har ikke tolmodighet til og ønske! Må kjøpe selv med engang Skal muligens kjøre på en buggy bane idag og veldig kjipt og miste styringen på den i et hopp eller i en sving etc har et spm til: Så det vil ikke være noe problem og bruke 2.4GHZ til HBX ROCKET PRO ? noen aning om det... ? Lenke til kommentar
Illus Skrevet 2. september 2011 Del Skrevet 2. september 2011 har et spm til: Så det vil ikke være noe problem og bruke 2.4GHZ til HBX ROCKET PRO ? noen aning om det... ? Nei, ser ikke noe grunn til at det ikke skal fungere.. men du må som nevnt kjøpe både mottager og sender. En 2,4 sender kan ikke snakke med en am mottager. De fleste HBX pakker kommer nå med 2,4GHz http://www.rcbutikken.no/produkter/fjernstyrt-rc-elektriske-biler/hbx-max-xt-buggy-na-med-24ghz-110-4wd-rtr-40kmt-se-video.aspx Lenke til kommentar
lagee Skrevet 2. september 2011 Del Skrevet 2. september 2011 (endret) har et spm til: Så det vil ikke være noe problem og bruke 2.4GHZ til HBX ROCKET PRO ? noen aning om det... ? Nei, ser ikke noe grunn til at det ikke skal fungere.. men du må som nevnt kjøpe både mottager og sender. En 2,4 sender kan ikke snakke med en am mottager. De fleste HBX pakker kommer nå med 2,4GHz http://www.rcbutikken.no/produkter/fjernstyrt-rc-elektriske-biler/hbx-max-xt-buggy-na-med-24ghz-110-4wd-rtr-40kmt-se-video.aspx Høres veldig logisk ut var det jeg ville komme frem til, men linken du rettet meg til kom ikke til kjøp av kun sender og mottager, men direkte til en bil med 2.4 GHZ sender KJøper ikke ny bil for og få meg en 2.4 GHZ sender/mottager Endret 2. september 2011 av lagee Lenke til kommentar
Illus Skrevet 2. september 2011 Del Skrevet 2. september 2011 (endret) nei nei.. det var bare ett eksempel på at hbx pakker nå kommer med 2,4GHz så da er det bare å sende en mail til diverse nettbutikker (f.eks. http://www.throttlestore.com/ eller http://elefun.no/rc/hobby.aspx) så hjelper de deg til å finne noe som er billig og bra til din bil. Vil tippe en hvilken som helst 2,4GHz bilradio vil fungere for deg så da er det bare snakk om hvor mye penger du ønsker å bruke på dette Personlig så synes jeg du skal bruke den senderen du har da radiostøy sjeldent forekommer. Tipper bilen din har fail-safe slik at den ikke stikker av (bremser automatisk) om du mister radiokontakt. Dersom dette er noe du vet du kommer til å bruke mye tid og penger på i årene framover så investerer du i en god og litt dyrere 2,4GHz radio som du kan bruke i mange år. Dersom ikke så kommer de fleste bil-pakkene med radio og nå er det så og si bare 2,4GHz å finne i disse. Så da får du automatisk 2,4GHz når du kjøper deg ny bil Endret 2. september 2011 av Illus Lenke til kommentar
lagee Skrevet 2. september 2011 Del Skrevet 2. september 2011 nei nei.. det var bare ett eksempel på at hbx pakker nå kommer med 2,4GHz så da er det bare å sende en mail til diverse nettbutikker (f.eks. http://www.throttlestore.com/ eller http://elefun.no/rc/hobby.aspx) så hjelper de deg til å finne noe som er billig og bra til din bil. Vil tippe en hvilken som helst 2,4GHz bilradio vil fungere for deg så da er det bare snakk om hvor mye penger du ønsker å bruke på dette Personlig så synes jeg du skal bruke den senderen du har da radiostøy sjeldent forekommer. Tipper bilen din har fail-safe slik at den ikke stikker av (bremser automatisk) om du mister radiokontakt. Dersom dette er noe du vet du kommer til å bruke mye tid og penger på i årene framover så investerer du i en god og litt dyrere 2,4GHz radio som du kan bruke i mange år. Dersom ikke så kommer de fleste bil-pakkene med radio og nå er det så og si bare 2,4GHz å finne i disse. Så da får du automatisk 2,4GHz når du kjøper deg ny bil Sier takk igjen jeg kjære deg! En ting som er sikkert, er at jeg nok kommer til og invistere mye penger i R/C fremover og at en Traxxas E-Revo VLX er på vei med diverse specs osv. Så da har jeg 2 biler med liten erfaring innen R/C cars, he-he. har blitt hekta på "no-time!" Lenke til kommentar
Illus Skrevet 2. september 2011 Del Skrevet 2. september 2011 Lykke til med bilene Personlig holder jeg meg for det meste til helikopter.. utfordringer i bøtter og spann, men krever veldig mye tålmodighet og trening Lenke til kommentar
lagee Skrevet 2. september 2011 Del Skrevet 2. september 2011 Lykke til med bilene Personlig holder jeg meg for det meste til helikopter.. utfordringer i bøtter og spann, men krever veldig mye tålmodighet og trening Ja det vil jeg absolutt tro Har et R/C fly og er noen utfordringer der også, men finnes absolutt utfordringer til R/C biler. Ihvertfall når det gjelder og kjøre på bane. Både med buggy og touring car. Tilbake til flyet jeg har - "VANSKELIG og ganske ødelagt " Lenke til kommentar
lagee Skrevet 3. september 2011 Del Skrevet 3. september 2011 Hei igjen! jeg vet jeg er en smule altfor aktiv i denne tråden, men som sagt tidligere er jeg rimelig ny i R/C "miljøet" Jeg har da altså kjøpt meg 2 nye rc-biler, som jeg har nevnt i tidligere innlegg. Jeg lurer på om det fungerer slik med elektro biler, som det gjør med nitro etc, at man må kjøre inn bilen og på hvilken måte skal den kjøres inn ? Full speed/50% trottle? Takker for alle svar Å vis det er slik at en lektro bil også må kjøres inn, kan man eventuelt kjøre den inn uten bakkekontakt, med bruk av TH.Trim? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 3. september 2011 Del Skrevet 3. september 2011 Jeg lurer på om det fungerer slik med elektro biler, som det gjør med nitro etc, at man må kjøre inn bilen og på hvilken måte skal den kjøres inn ? Full speed/50% trottle? Takker for alle svar Å vis det er slik at en lektro bil også må kjøres inn, kan man eventuelt kjøre den inn uten bakkekontakt, med bruk av TH.Trim? På børstemotorer er det en bitteliten innkjøringsperiode. Kan bare kjøre normalt men ikke presse den 100% i starten. Tipper rundt 1-2 ladinger. Er bare så børstene skal slite seg til. På børsteløse motorer er det ingen innkjøring. Bånn gass fra første stund. Lenke til kommentar
lagee Skrevet 3. september 2011 Del Skrevet 3. september 2011 Jeg lurer på om det fungerer slik med elektro biler, som det gjør med nitro etc, at man må kjøre inn bilen og på hvilken måte skal den kjøres inn ? Full speed/50% trottle? Takker for alle svar Å vis det er slik at en lektro bil også må kjøres inn, kan man eventuelt kjøre den inn uten bakkekontakt, med bruk av TH.Trim? På børstemotorer er det en bitteliten innkjøringsperiode. Kan bare kjøre normalt men ikke presse den 100% i starten. Tipper rundt 1-2 ladinger. Er bare så børstene skal slite seg til. På børsteløse motorer er det ingen innkjøring. Bånn gass fra første stund. Aha - vet du om orginal lader som følger med i pakken kan lade et LIPO batteri - 7.4v 5000mAH 2 cell 25c. Har lest at batteriet kan kanskje begynne og boble å muligens ta fyr ? Hva anbefales? Kjøp av LIPO lader ? Jeg leser samtidig at den orginale laderen som følger med takler opptil 7.5v, men det blir kanskje annerledes med et LIPO ? Lenke til kommentar
Bruker-33331 Skrevet 3. september 2011 Del Skrevet 3. september 2011 Det er annerledes med LiPO Lenke til kommentar
lagee Skrevet 3. september 2011 Del Skrevet 3. september 2011 Det er annerledes med LiPO Så svaret er og kjøpe en Lipo lader ? Lenke til kommentar
Illus Skrevet 3. september 2011 Del Skrevet 3. september 2011 Så svaret er og kjøpe en Lipo lader ? Du trenger noe ala denne: http://www.throttlestore.com/ladere/lipo%2c_liion_og_life/thunder_ac6_lipo%2c_liion%2c_life_1-6_cell_ac_multilader.aspx?lang=NO Lenke til kommentar
Illus Skrevet 3. september 2011 Del Skrevet 3. september 2011 (endret) Har lest at batteriet kan kanskje begynne og boble å muligens ta fyr ? Det er mye skremselspropeganda ute ang lipo batterier. Dersom du behandler det etter forskriftene (Ikke lader det når det er varmt og ikke kjører det helt flatt) så er lipo like trygt som andre batterier. Bare husk å oppbevare dem i en brannsikker ladepose for sikkerhetsskyld. Men dersom du skulle være så uheldig å overopphete eller på annen måte kortslutte det så vil det ikke eksplodere, men stikkflammene er ganske intense og det kan komme ganske mye røyk. Så å lade på tregulv/syntetisk teppe anbefales ikke. Endret 3. september 2011 av Illus Lenke til kommentar
Bruker-33331 Skrevet 3. september 2011 Del Skrevet 3. september 2011 http://www.youtube.com/watch?v=0MiM2E6pvfg Kanskje med god grunn? Hør den brøler Lenke til kommentar
Illus Skrevet 3. september 2011 Del Skrevet 3. september 2011 Kanskje med god grunn? Hør den brøler Nøyaktig hva jeg mener ang. skremselspropaganda. Dette er overhode ikke normal bruk. Alt kan være farlig når det missbrukes. PS: Glemte å si i farta at du alltid skal lade batteriet med ballanserer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå