Lami Skrevet 17. juli 2011 Del Skrevet 17. juli 2011 Hm, litt usikker på hvor clutchen ligger på en slik 1/5 bensin-bil. Er det der (se på bilet jeg la til av bilen min over) hvor det står "DANGER"? Isåfall, hva skal jeg se etter? Om den spinner? Hm, ikke lett å komme til/se på akslinger på bilen.. Lenke til kommentar
xibriz Skrevet 17. juli 2011 Del Skrevet 17. juli 2011 Noen her som driver på med crawler? Har lenge holdt på med bil (nitro/elektrisk), men lurer på om jeg skal skaffe meg en elektrisk Crawler siden jeg er interessert i Off Road kjøring (med stor bil ) Lenke til kommentar
>Jonas< Skrevet 17. juli 2011 Del Skrevet 17. juli 2011 Spørs hva du mener med crawler. Jeg driver med skalabiler (longtrail etc.). Har et Gelande chassis og Defender 90 karosseri med en del godis på vei i posten. Lenke til kommentar
Znaky Skrevet 17. juli 2011 Del Skrevet 17. juli 2011 (endret) Hm, litt usikker på hvor clutchen ligger på en slik 1/5 bensin-bil. Er det der (se på bilet jeg la til av bilen min over) hvor det står "DANGER"? Isåfall, hva skal jeg se etter? Om den spinner? Hm, ikke lett å komme til/se på akslinger på bilen.. Jeg tror det, men det er jo bare å åpne opp og se det Hva clutchen skal gjøre, er jeg derimot litt usikker på. Den skal vel spinne, til du får nok turtall og da skal den feste seg til kanten på en måte og dra med seg clutch-huset som igjen drar akslinger til hjul. Noe ala sånt tror jeg. Endret 17. juli 2011 av Znaky Lenke til kommentar
Lami Skrevet 17. juli 2011 Del Skrevet 17. juli 2011 (endret) Hm, ja men når jeg vriv på hjulene så går alt rundt. Clutchen også, og det som er der. Edit: der hvor det står DANGER er det gearbox fant jeg ut. Men glem dette nå, bilen vil ikke starte igjen. Endret 17. juli 2011 av Lami Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 17. juli 2011 Del Skrevet 17. juli 2011 Lurer på hvilket smart hode hos HPI som sa: "Vi driter i kulelagre og setter inn glidelagre av plastikk i differensialer og akslinger!" Når du vrir på hjula på bilen så skal alt utenom motoren gå rundt. Clutchen må ha et turtall på mange tusen omdreininger før den tar tak. Clutchen er skrudd på veivakslingen på motoren. På andre siden av drasnora. Inni har du fjørbelastede sko og utenpå der har du clutchklokka. Motordrevet er skrudd på denne. Det kan hende at drevet har løsna. Det kan også være differensialen. Den sjekker du ved å holde igjen på bremsa og vri det ene hjulet rundt. Da skal det andre hjulet gå rundt den motsatte veien. Hvis du får masse turtall men motordrevet ikke går rundt (under belastning) så er det enten drevet som har løsna eller clutchen det er noe galt med. Lenke til kommentar
xibriz Skrevet 18. juli 2011 Del Skrevet 18. juli 2011 (endret) Spørs hva du mener med crawler. Jeg driver med skalabiler (longtrail etc.). Har et Gelande chassis og Defender 90 karosseri med en del godis på vei i posten. Tenkte på noe ala dette: http://youtu.be/5PQIFU5OFYs Nå er jeg nesten bestemt meg for denne http://cgi.ebay.com/Axial-AX10-Scorpion-Rock-Crawler-2-4GHz-RTC-AX90011-NIB-/390310828507?pt=Radio_Control_Vehicles&hash=item5ae05699db Endret 18. juli 2011 av xibriz Lenke til kommentar
jaakervik Skrevet 24. juli 2011 Del Skrevet 24. juli 2011 har tenkt å kjøpe micro rc helikopter, pris ca 500kr. er helt nybegynner så det må tåle mange krasj helst lang flyvetid før lading. noen tips? Lenke til kommentar
xibriz Skrevet 26. juli 2011 Del Skrevet 26. juli 2011 Fikk låne ett slikt ett fra svigerfar, og har allerde krasjet i absoultt alt jeg har i stuen å skadet helikopteret 3 ganger Mitt tips er derfor at hvis du ikke har flydd helikopter før, så må man ha god tolmodighet å ikke gi opp før man ha flydd 4-5 timer minst. Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 26. juli 2011 Del Skrevet 26. juli 2011 Slike heli er farlige for du blir fort avhengig og går fra den der til en sånn en ganske fort. Lenke til kommentar
xibriz Skrevet 26. juli 2011 Del Skrevet 26. juli 2011 Det skal man ikke se bort ifra Jeg fikk jo låne helikopteret fordi jeg ville ha litt mer utfordning enn det bilene mine gir meg Lenke til kommentar
Illus Skrevet 26. juli 2011 Del Skrevet 26. juli 2011 Må bare nevne at de små micro-heliene til under tusenlappen nok ikke vil gi så mye glede, men desto mer frustrasjon. De har meget begrensede manøvreringsegenskaper og er svært lite robuste. Det er alt for mange som mister interessen for denne fantastiske hobbyen bare fordi de kjøpte noe billig vræl som i utgangspunktet er dømt til å krasje. Men om man tar det for det det er.. billig 5-minutters leketøy så er det bare å kjøre på Lenke til kommentar
William_S Skrevet 29. juli 2011 Del Skrevet 29. juli 2011 Har et spørsmål om nitrofuel. Hvorfor brukes det langt giftigere metanol enn etanol i nitrofuel? Egner ikke etanol seg på nitromotorer, dårlige kjemiske egenskaper? Det gjør jo sitt til at det må håndteres forbanna forsiktig. Lenke til kommentar
Illus Skrevet 29. juli 2011 Del Skrevet 29. juli 2011 Har et spørsmål om nitrofuel. Hvorfor brukes det langt giftigere metanol enn etanol i nitrofuel? Egner ikke etanol seg på nitromotorer, dårlige kjemiske egenskaper? Det gjør jo sitt til at det må håndteres forbanna forsiktig. Så vidt jeg vet: Ethanol har større energi i seg selv, men methanol har en bedre air/fuel ratio. I praksis betyr det at ethanol gir ca. 90% av energien kontra methanol. I tillegg tror jeg det har noe med reaksjonen mellom methanol og platinum i glødepluggen slik at denne holder seg glødende. Går du over til etanol må du muligens ha separat tenningsanlegg(?) Lenke til kommentar
xibriz Skrevet 1. august 2011 Del Skrevet 1. august 2011 Har blitt litt hekta på crawling Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 1. august 2011 Del Skrevet 1. august 2011 Har et spørsmål om nitrofuel. Hvorfor brukes det langt giftigere metanol enn etanol i nitrofuel? Egner ikke etanol seg på nitromotorer, dårlige kjemiske egenskaper? Det gjør jo sitt til at det må håndteres forbanna forsiktig. Når det kommer til giftgehalten spiller det noen rolle. Man sitter ikke akkurat og nipper til 95 oktan pumpen heller. Er vel kun hjemmelaget "biodiesel" man tåler en slurk av. Lenke til kommentar
Deppss Skrevet 2. august 2011 Del Skrevet 2. august 2011 Har blitt litt hekta på crawling Det er grisemoro det der Bare synd E-Maxxen min ikke er egnet til det der... Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 2. august 2011 Del Skrevet 2. august 2011 (endret) Jeg kjøpte et lite radiostyrt fly i går av typen Nine Eagles Yak-54. (se bilde nedenfor). Dette er det første radiostyrte flyet jeg har hatt, så jeg vet ingenting om sånne greier. Anyway, den første testflygingen min var i går kveld bare for å se om ting fungerte. Flyet startet helt fint og kjørte rett i veggen. Deretter holdt jeg det i hånden og startet propellen for å se om det fungerte, noe det gjorde. Men da jeg skulle prøvde det utendørs i dag mistet jeg kontrolleren i golvet, og etter det har jeg ikke fått noe som helst kontakt med flyet. Batteriene i kontrolleren var løse, men jeg ordnet det med et skrujern. Men det er ikke livstegn i flyet. Noen som vet hva jeg kan gjøre? Batteriet til flyet står på ladding i kontrolleren, men det er ikke noe lys i den for å indikere om batteriet er fullt eller ikke. (det er helt nye batterier i kontolleren, btw.) Tips mottak med stor takk. Bilde av flyet: Edit: Glem det, var bare batteriet til flyet som var tomt. Men nå har jeg et annet problem. Den øverste delen av halen knakk, og selve propellen er ganske løs. Har teipet begge delene, og det fungerer relativt bra. Jeg har lite styring, men det hadde jeg ikke før heller. Men til poenget. Kan noen anbefale et litt sterkere fly som tåler litt mer og er lett å fly utendørs? Jeg er ekstremt nybegynner. Endret 2. august 2011 av vikingkylling Lenke til kommentar
FuzzFuet Skrevet 8. august 2011 Del Skrevet 8. august 2011 Jeg kjøpte et lite radiostyrt fly i går av typen Nine Eagles Yak-54. (se bilde nedenfor). Dette er det første radiostyrte flyet jeg har hatt, så jeg vet ingenting om sånne greier. Anyway, den første testflygingen min var i går kveld bare for å se om ting fungerte. Flyet startet helt fint og kjørte rett i veggen. Deretter holdt jeg det i hånden og startet propellen for å se om det fungerte, noe det gjorde. Men da jeg skulle prøvde det utendørs i dag mistet jeg kontrolleren i golvet, og etter det har jeg ikke fått noe som helst kontakt med flyet. Batteriene i kontrolleren var løse, men jeg ordnet det med et skrujern. Men det er ikke livstegn i flyet. Noen som vet hva jeg kan gjøre? Batteriet til flyet står på ladding i kontrolleren, men det er ikke noe lys i den for å indikere om batteriet er fullt eller ikke. (det er helt nye batterier i kontolleren, btw.) Tips mottak med stor takk. Bilde av flyet: Edit: Glem det, var bare batteriet til flyet som var tomt. Men nå har jeg et annet problem. Den øverste delen av halen knakk, og selve propellen er ganske løs. Har teipet begge delene, og det fungerer relativt bra. Jeg har lite styring, men det hadde jeg ikke før heller. Men til poenget. Kan noen anbefale et litt sterkere fly som tåler litt mer og er lett å fly utendørs? Jeg er ekstremt nybegynner. Se her http://www.throttlestore.com/fly/nybegynner.aspx?lang=NO Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 8. august 2011 Del Skrevet 8. august 2011 Takk for tips. Har bestilt et fly som skal tåle det meste. Vi får se hvor lenge det varer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå