khmoe Skrevet 14. juli 2011 Del Skrevet 14. juli 2011 Ahh... Slask Jeg må kjøre en time og en halv for å komme til en sikkelig rc butikk, mens du han bare svosje til siden så er du hos Modellers som visst nok ligger i Tønsberg Kom deg til Kodalrc.no banene der er bra om det er asfalt eller offroad du vil kjøre Modellers / Gullsmeden er jo alt for dyre. Rart at de overlever egentlig. Lenke til kommentar
Spuurv Skrevet 14. juli 2011 Del Skrevet 14. juli 2011 Ja, skal se litt på det! Men hvordan er motoren og sånn på denne bilen her? Ca. hvor stor fart kan jeg få den opp i? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 14. juli 2011 Del Skrevet 14. juli 2011 Typisk nybegynnerfeil for mange når de kjøper første radiostyrte bil er å ikke sjekke deletilgangen først. Det er ikke snakk om hvis noe ryker. Det er snakk om når noe ryker. 1 Lenke til kommentar
Deppss Skrevet 14. juli 2011 Del Skrevet 14. juli 2011 (endret) Ahh... Slask Jeg må kjøre en time og en halv for å komme til en sikkelig rc butikk, mens du han bare svosje til siden så er du hos Modellers som visst nok ligger i Tønsberg Kom deg til Kodalrc.no banene der er bra om det er asfalt eller offroad du vil kjøre Modellers / Gullsmeden er jo alt for dyre. Rart at de overlever egentlig. Da holder jeg meg til Rc banen på Geiteryggen, 1 time kortere kjøring Du har vel ikke noe bilde av banen? ble litt nyskjerrig på de banene. Var innom hjemmesia, men når de bruker gulesider som veibeskrivelse så kommer du like langt om du spør en GNU om veien. :!: Ja, skal se litt på det! Men hvordan er motoren og sånn på denne bilen her? Ca. hvor stor fart kan jeg få den opp i? Har du tatt en titt på TRAXXAS eller HPI?Det er kvalitets biler og du finner helt sikkert noe du liker. De har biler som har en topfart fra 30km/h til 100km/h+ Endret 14. juli 2011 av Deppss Lenke til kommentar
DJCrapBag Skrevet 15. juli 2011 Del Skrevet 15. juli 2011 (endret) Noen som vet om en norsk nettbutikk hvor jeg kan bestille HPI Bullet MT 3.0 RTR? Kan forsåvidt være en utenlandsk side og, så lenge den er til å stole på. Endret 15. juli 2011 av DJCrapBag Lenke til kommentar
Spuurv Skrevet 15. juli 2011 Del Skrevet 15. juli 2011 (endret) Jeg så på noen biler på Traxxas og HPI, men jeg syntes det hadde vært greit om jeg kunne kjøpt den på en norsk butikk. Så jeg tror jeg går for den bilen jeg linket til tidligere. Endret 15. juli 2011 av Huxiz Lenke til kommentar
Griznah Skrevet 15. juli 2011 Del Skrevet 15. juli 2011 (endret) Jeg så på noen biler på Traxxas og HPI, men jeg syntes det hadde vært greit om jeg kunne kjøpt den på en norsk butikk. Så jeg tror jeg går for den bilen jeg linket til tidligere. www.samirc.no ! Jeg har ikke annet enn positive ting å si om denne sjappa. Man har også www.elefun.no som hard bredere utvalg. Endret 15. juli 2011 av Sub-Lock Lenke til kommentar
Cutthroat Bill Skrevet 15. juli 2011 Del Skrevet 15. juli 2011 Har dere lagt merke til at Elefun har begynt å føre Kyosho? Jeg ble så overrasket da jeg så det. Jeg trodde Kyosho bare hadde egne butikker, men det solgta kanskje ikke så bra. Lenke til kommentar
Deppss Skrevet 15. juli 2011 Del Skrevet 15. juli 2011 (endret) Jeg så på noen biler på Traxxas og HPI, men jeg syntes det hadde vært greit om jeg kunne kjøpt den på en norsk butikk. Så jeg tror jeg går for den bilen jeg linket til tidligere. De sidene var mest for å vise hva de merkene hadde. Når jeg skulle kjøpe bil, så kikka jeg etter en bil jeg ville ha, så fant jeg en butikk som solgte den bilen, så kjøpte jeg den Når jeg tenker tilbake da jeg skulle kjøpe rc bil, så hadde jeg vel flaks i uflaksen jeg hadde tenkt kjøpe denne: Kyosho TwinForce Men monstertrucker var visst ikke mye suksess for kyosho da. Fikk beskjed i butikken at de ikke solgte de legner. Så kikka jeg på nettet og da kom jeg over denne: Traxxas E-Maxx Og den ble det. Det flommer over med deler til den bilen hos Modellers og Elefun, så jeg slipper den frustrasjonen Jeg syns E-Maxx'en ser mye kulere ut, ser mer solid ut, og så har den dobbelt så mye bakkeklaring og ikke minst vanntett elektronikk Den buggyen du ser på ser ikke så verst ut, ser ut som den tåler litt, men den deletilgangen på den sia var litt stusselig syns jeg, men nå har jeg ikke giddi kikke så mye etter det heller da. Har dere lagt merke til at Elefun har begynt å føre Kyosho? Jeg ble så overrasket da jeg så det. Jeg trodde Kyosho bare hadde egne butikker, men det solgta kanskje ikke så bra. Det må vel være det. Kyosho butikken i Porsgrunn ble lagt ned for flere år siden og da ble de overført til XS hobby som var like ved og så i fjor så ble den og lagt ned på grunn av at det gikk for dårlig Endret 15. juli 2011 av Deppss Lenke til kommentar
Lami Skrevet 16. juli 2011 Del Skrevet 16. juli 2011 Okay, var innom Radiostyrt modell-butikk (eller hva den nå het) her og hørte om de viste hva som kunne være galt. De sa at kanskje membranen i forgasseren (?) var tørr og måtte våtes litt. Hørte også at startgass er det samme som å helle bensin oppi der med tennpluggen. Så idag prøvde jeg å kjøre litt bensin gjennom der bak med luftfilteret pluss at jeg helte bensin oppi der med tennpluggen. Prøvde å starte igjen, men ingenting nå heller. Ikke anntydning engang. Så nå har jeg ikke peiling. Synes også det er veldig rart at tennpluggen skal bli dårlig/ikke fungerer når bilen har stått tørt og ikke brukt på kun 2-3 måneder. Hvordan kan den bli dårlig? Så jeg har nesten gitt opp nå. Har dere noen flere forslag? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 16. juli 2011 Del Skrevet 16. juli 2011 (endret) Startgass er IKKE det samme som å helle bensin i tennplugghullet. Startgass er stort sett heptan, som antenner ekstremt lett. Tennpluggen kan ryke nesten umiddelbart om en starter litt feil. Typisk problem på totaktere. Endret 16. juli 2011 av sedsberg Lenke til kommentar
Lami Skrevet 16. juli 2011 Del Skrevet 16. juli 2011 (endret) Hm, okay, så du mener jeg burde gå på bensinstasjonen å kjøpe startgass? Starter feil? Hvordan kan jeg starte feil? Ja, tror det er en 2-taker dette her. Link til bil. Endret 16. juli 2011 av Lami Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 16. juli 2011 Del Skrevet 16. juli 2011 (endret) Merkelig at den har glødeplugg(??) Det burde bety at det er en nitro-bil og ikke en med bensinmotor. Med mindre de har skrevet feil. Det kan ha noe med at den har stått lenge selv om det ikke pleier å ha noe å si. Tennpluggen er uansett noe man ofte bytter uansett under feilsøking. Er tennpluggen fuktig etter du har dratt en del ganger? I så fall får den bensin. Hvis ikke kan det hende du må gjøre ren forgasser og muligens luftfilter. Drar du mange ganger med choken på? Da er det fort gjort å "drukne" motoren. Da får du i hvertfall ikke starta. Tror jeg også ville satsa på startgass hvis alt anna feiler. Edit: Ser jeg feil? Eller har den luftinntaket bak og blåser eksosen rett på bensintanken? Endret 16. juli 2011 av sedsberg Lenke til kommentar
Deppss Skrevet 16. juli 2011 Del Skrevet 16. juli 2011 (endret) For at en bensin motor skal fungere så trenger den: luft, bensin, kompresjon og en gnist. (Håper jeg ikke har glemt noe) En av de tingene må da være vekk, men hvem? hvordan ser tenn- glødepluggen din ut? Hvem av disser der det? 1. 2. En tennplugg skal se sånn ut: Normal - Tennpluggen har en lys grå/brun farge og IKKE sånn: Olje/fuktig - Våte og oljeaktige avleiringer på tennpluggen Symptom: Vanskelig å starte, feiltenning Årsak: Problem med stempelringer, sylinder eller ventiltettninger. For mye olje i drivstoffet (totaktsmotorer) ---------------------------------------------------------------- Kald/Karbonavleiringer - Tørre, myke avleiringer pga. for lav temp. Symptom: Vanskelig å starte, feiltenning Årsak: For rik blanding (for mye bensin i forhold til luft) For sent tenningstidspunkt For kald tennplugg (bytt til varmere tennplugg) ---------------------------------------------------------------- For varm - Ekstremt hvit isolator, gjerne med små svarte prikker Symptom: Redusert motoreffekt/fusking ved høye turtall/last Årsak: Tennplugg ikke skikkelig skrudd fast For dårlig kjøling av motor For tidlig tenningstidspunkt For varm tennplugg (bytt til kaldere plugg) For mager blanding (for lite bensin i forhold til luft) ---------------------------------------------------------------- Den her taler for seg selv I fjor så fikk jeg startproblemer med gokarten (2 takter) jeg drukna nesten motoren med startgass og ikke en dritt skjedde. Etter hvert fant jeg ut av coilen ikke hadde joring (brudd i kretsen). så fikk jeg fiksa det og da var det full fres med en gang. Håper noe av dette var til hjelp Edit: Ser jeg feil? Eller har den luftinntaket bak og blåser eksosen rett på bensintanken? De bildene er bare søppel så jeg klarer ikke å se det Endret 16. juli 2011 av Deppss Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 16. juli 2011 Del Skrevet 16. juli 2011 (endret) Jovisst går eksosen rett på bensintanken. Man må være blind for å ikke se det. Menmen.. Bildet. Glødepluggen på bildet er til en dieselmotor. Glødeplugger til nitrobiler er helt annerledes. Fargen får han ikke sjekka før han får starta den. Eneste han kan sjekke før det er om den er våt eller tørr. Disse motorene startes som motorsager. Choke på. Dra til man hører det tenner. Choke av og dra til den starter. Starter den ikke etter noen drag så er det på med choke igjen, dra til den tenner, av med choke og dra videre til den starter. Drar man for mange ganger med choke på drukner man motoren. Choken fungerer annerledes enn på de fleste mopeder etc. hvor man kan starte med choken på. Får du bensin i returslangen når du pumper på forgasseren? Endret 16. juli 2011 av sedsberg Lenke til kommentar
Lami Skrevet 16. juli 2011 Del Skrevet 16. juli 2011 Merkelig at den har glødeplugg(??) Det burde bety at det er en nitro-bil og ikke en med bensinmotor. Med mindre de har skrevet feil. Det kan ha noe med at den har stått lenge selv om det ikke pleier å ha noe å si. Tennpluggen er uansett noe man ofte bytter uansett under feilsøking. Er tennpluggen fuktig etter du har dratt en del ganger? I så fall får den bensin. Hvis ikke kan det hende du må gjøre ren forgasser og muligens luftfilter. Drar du mange ganger med choken på? Da er det fort gjort å "drukne" motoren. Da får du i hvertfall ikke starta. Tror jeg også ville satsa på startgass hvis alt anna feiler. Edit: Ser jeg feil? Eller har den luftinntaket bak og blåser eksosen rett på bensintanken? Hehe. Kan være feil på bildet men jeg har tennplugg og ikke glødeplugg. Tennpluggen blir fuktig når jeg har dratt et par ganger ja. Prøver litt egentlig. Tar først full choke og hvis jeg ikke får start prøver jeg uten choke og med 50/50. For at en bensin motor skal fungere så trenger den: luft, bensin, kompresjon og en gnist. (Håper jeg ikke har glemt noe) En av de tingene må da være vekk, men hvem? hvordan ser tenn- glødepluggen din ut? Hvem av disser der det? I fjor så fikk jeg startproblemer med gokarten (2 takter) jeg drukna nesten motoren med startgass og ikke en dritt skjedde. Etter hvert fant jeg ut av coilen ikke hadde joring (brudd i kretsen). så fikk jeg fiksa det og da var det full fres med en gang. Håper noe av dette var til hjelp Jeg vet hvordan en tennplugg ser ut og det er det jeg har. Altså nummer 1. Tror du coilen er problemet i denne sammenheng? Hvordan kan det være brudd i kresten når den har stått urørt en stund? Har en mus kanskje spist den. Disse motorene startes som motorsager. Choke på. Dra til man hører det tenner. Choke av og dra til den starter. Starter den ikke etter noen drag så er det på med choke igjen, dra til den tenner, av med choke og dra videre til den starter. Drar man for mange ganger med choke på drukner man motoren. Choken fungerer annerledes enn på de fleste mopeder etc. hvor man kan starte med choken på. Får du bensin i returslangen når du pumper på forgasseren? Stemmer det du sier. Trengs ingen heksebok for å få start på gressklipper-motorer/motorsag. Hvordan kan jeg skjekke om den får bensin i returslangen? Jeg regner da med det, eller så hadde vel motoren vært fylt opp med bensin for lenge siden (?): Har bilde av bilen: Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 16. juli 2011 Del Skrevet 16. juli 2011 Min bensinbil har klar returslange så da ser jeg det med en gang. Men så lenge du pumper til pumpa er full av bensin så burde det holde. Du kan evt. prøve å justere forgasseren på nytt etter boka. Tviler på det skulle hatt noe å si men... Derimot fikk jeg testa 4-tec'n i dag. De nye differensialene holdt men beltene ryker etter et par minutter. Fikk målt den til 84km/t med GPS før de røyk. Så nå blir det å lete etter ny bil med drivverk som tåler motoren jeg har. Lenke til kommentar
Deppss Skrevet 16. juli 2011 Del Skrevet 16. juli 2011 Kanskje like greit når man har en bil med 2-3000 hester per tonn... Lenke til kommentar
Lami Skrevet 17. juli 2011 Del Skrevet 17. juli 2011 Shit! JEG FIKK ENDELIG START PÅ BILEN!!!!!!!!! :new_woot: Steike altså, helt utrolig! Gjorde ikke noe særlig heller. Dette gjorde jeg: Åpnet det innerste svarte lokket på siden der ved startsnoren(se bildet over), fiklet litt rundt der, skjekket volten på den stop knappen for å se om det var noe der og skjekket tennpluggen og det. Så sa fattern at jeg skulle prøve å fjerne støvet som lå på den magnetiske spolen. Tok vekk det som lå oppå spolen, på det hjulet som går rundt når jeg trekker. Var kun litt støv der. Så skrudde jeg sammen. Startet med full choke, jeg hørte at den nesten fikk start, så tok jeg på halv choke og dro et par ganger, og VIPS, SÅ STARTET DEN! WOHO! MEN, jeg har et problem. Dette problemet skjedde sist jeg kjørte også. Når jeg gir gass rører den ikke på seg. Jeg gir full gass og den beveger seg noen centimeter. Når jeg løfter opp bilen og gir gass går hjulene fint rundt. Har også prøvd å stille på forgasseren, men med en gang jeg setter ned bilen så virker det som at den ikke har noe som helst kraft. Sist jeg kjørte så plutselig stoppet den og ville ikke rikke på seg. Tenkte at det var de bremseskivene som var stuck, så jeg tok litt borti der men forsatt samme greien. Jeg vet ikke om dette henger sammen eller hva. Men problemet er altså at det virker som at den ikke har noen kraft når jeg setter bilen på bakken og gir gass! Hva kan være galt? Kan det ha noe å si at jeg har 93-oktan bensin på når det står 95-oktan? Det kan vel ikke ha mye og si. Oljeblandingen virker fin også, siden hvis det var for mye ville det kommet mye svart røyk ut men hos meg kommer det lite svart røyk, så da kan det ikke være oljeblandingen. Men oktanen kan vel ikke ha mye å si. Så hva er galt? Lenke til kommentar
Znaky Skrevet 17. juli 2011 Del Skrevet 17. juli 2011 Har du sett på clutchen? Eller akslinger om de er slitte osv. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå