Gå til innhold

Den store R/C-tråden

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

måtte bare si at flyet til broren min (bjørn) funka ikke.

Han lagde balanseror og det fungerte, men det var umulig å styre alt for responsivt.

Han fikk ikke testa med motoren da.

Motoren var bak så han ødela propellen i det han kaste :D

"au" Knoken blødde litt da ja.

Han skal lage nytt fly. Seilfly med motor.

Lenke til kommentar

Jeg har anbefalt den før, og anbefaler den igjen: Skal du starte med helt blanke ark så bør du ikke velge kyosho. De har flotte fly, og god kvalitet men de er ikke så solide. Uten å være helt sikker på den Cuben du tenker på (har en katalog som er 3-4år gammel) så vil jeg tro det er et balsafly. Balsafly er ikke det mest motiverende å starte med da de er et sant helvete å reparere i forhold til et fly i f.eks. Elapor® aka. EPP.

I tillegg, det er ikke noen vits at det første flyet skal være så veldig pent, du kommer 95% sikkert til å krasje det minst en gang og da ser det ikke så pent ut lengre.

Har selv en selvbygd Cub hengende i taket, vingespenn på 1550mm og giret 600 motor. Var senest ute i kveld å fløy den. Den fly flott, men det er ikke noe nybegynnerfly. Får det for lite fart og man prøver å manøvrere da så går det i stup. Da bør man være høyt oppe, ellers blir det et fint knas.

Jeg vil da, som tidligere, anbefale Multiplex's Easy Star. Dette er et solid fly som du kan ha å vokse i. Du kan utstyre det med kamera (flyet bærer last meget godt), du kan bygge balanseror på det når du begynner å få til å fly det normalt.

Nå kommer helt sikkert Psykopatisk Kaffelefse å anbefaler den Pico Sticken :p , det er et flott fly det også. Ikke like solid som Easy Star, mye mye lettere er det også, kan derfor fly på en mindre plass enn det du trenger når du skal fly en Easy Star. Er også litt billigere...

Men ettersom du tenker på den Kyosho-Cuben så har du helt sikkert en plass å fly på, og da vil iallefall jeg mene at MPX Easy Star er et bedre valg.

img_1.jpg

Bilde av MPX Easy Star, ikke så pen som en Cub, men etter et par turer i bakken så vil nok Easy Staren være penere for øyet enn Cuben.

Og, den ser iallefall bedre ut en GWS Pico Stick da :p

Edit: Ønsker du mer info og bilder så ligger det et par sider lengre bak i tråden

Endret av Explorer
Lenke til kommentar
Jeg har veldig lyst på RC-fly, og visst jeg skal prøve noe så blir det antakelig Kyosho's Piper J-3 Cub. Men er dette egentlig noe bra fly? Noen som har prøvd det?

Kyosho sin J-3 Piper er ett ganske bra nybegynnerfly. Det kommer RTF (ready-to-fly) men en skikkelig sender, lader, batteri osv.

Testet denne modellen for ett par uker siden, ble ganske imponert over hvor lett den var å fly. Motoren gir mer enn nok guff for modellen, og den glir ganske bra hvis du klarer å tømme batteriet :p

Han som eide modellen hadde aldri flydd fly før, men hadde holdt på med biler. Han klarte å fly den selv på første turen, det beviser hvor stabil den egentlig er.

I tillegg er kyosho, som multiplex, veldig god på bruksanvisninger. J-3 Piper'en følger det med en instruksjonvideo også, som leder deg fra sammensetting til tips under flyging. Gå for den :thumbup:

Hvis du blar litt tilbake ser du sikkert diskusjonene mellom meg og Explorer angående Pico stick. Mitt råd: Har du plass til å fly Piper'en, kjøp den. Har du ikke det, vurder Pico-stick en...

Lenke til kommentar

Skal du ha Kyosho så er jo den lokale hobbysjappa en grei plass. Skal du ha Multiplex (jada jada, jeg har kun gode erfaringer med multiplex og derfor fortsetter jeg å anbefale dem, har hatt 5 multiplexfly opp gjennom tidene og nr.6 er på vei) så er Øgrey hobby plassen som selger dem. De har ingen webshop, men senden mail til Thor Øgrey der på modeltec@øgrey.com så får du all hjelp du måtte ønske. Er også veldig greie på telefon :)

En ting som er med Cuber som du vil slippe på en Easy Star eller annet fly er det at propellen på Cuben er montert forran. Det er det første som treffer bakken når du krasjer og den knekker ganske lett. Dette har jeg selv erfart da ett av mine første fly var en Cub, Multiplex sin that is, men den så ganske lik ut og bygget i samme stoffet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...