Gå til innhold

Den store R/C-tråden

Anbefalte innlegg

Har øvd litt på RealFlight sim med akkurat likt helikopter, bare større scala.

Dette har jeg kun tenkt å øve med inne i stua, hovre over gulvet. Kommer sikkert til å knuse en god del før jeg får taket på det, hehe. :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har øvd litt på RealFlight sim med akkurat likt helikopter, bare større scala.

Dette har jeg kun tenkt å øve med inne i stua, hovre over gulvet. Kommer sikkert til å knuse en god del før jeg får taket på det, hehe. :p

Realflight er desverre en veldig dårlig simulator for små helikoptre. Klarer du å få fatt i Piccofly kommer det til å spare deg for masse penger. Den er utvilsomt den beste simulatoren på markedet for micro-helikoptre, fordi den imiterer følsomheten og "sprettheten" til ett slikt helikopter veldig bra. Jeg lærte å fly på denne :D

Lenke til kommentar
Btw, har du kjøpt det brukt? Har en kompis som nettopp har solgt sin...

LOL!!! Ja hvis du bor i Bergen, så er det nok meg ja. :!:

Fant det inne på RCmarked.no

Jepp, da er det nok han ja. Helikopteret er i veldig god stand, nesten ikke brukt, så du gjorde ett godt kjøp der ja. Han har desverre ikke sendt det enda, skal gjøre det imorgen...

Lenke til kommentar

OI oi oi for en dreven helikopter kar :)

Hmm... ja nei jeg vet =)

Men hvis jeg referer til han karen med Movie Star ... han fløy faktisk 1km unna huset sitt... via monitor.. eller hadde han rett og slett bare plottet inn kursen med Gps'en sin først? Slik at det kjørte autopilot?

EDIT : WEEE inlegg 300 :p

Endret av snoemann
Lenke til kommentar
Jepp, da er det nok han ja. Helikopteret er i veldig god stand, nesten ikke brukt, så du gjorde ett godt kjøp der ja. Han har desverre ikke sendt det enda, skal gjøre det imorgen...

*Sitre sitre*

Ja du må bare minne han på å få det avgårde i morgen. Si at jeg holder på å dø av spenning. :D

Ja, har vært på utkikk etter simulator. Den jeg har flydd på er det en kompis av meg som eier, så jeg har ikke all verden av erfaring.

Fant ihvertfall ut at det var enklere å fly helikopter enn vanlig fly. Hadde et fly en gang. Et sånn pappfly fra det glassmagasinet på vestlandet. Kjempeflott fly, lett å fly når jeg fikk det i lufta. men da jeg skulle lande det, kom det en vindkast som fikk flyet til å reise seg, kaste seg på rygg og stypte rett ned i en bekk 10 meter unna. Kan jo tenke deg hvordan et pappfly reagerer med vann, hehe. :p

Det var min karriere som pilot. (Dette var første turen av alle ting, hehe).

Lenke til kommentar

Det er vel ikke umulig å fly 1km unna med god radiostyring, for dekninges del. Videoutstyret han fyren bruker er nok også endel mer avansert en det gjennomsnittlige kameraet. Han hadde jo blandt annet en hjelm med en yagi-antenne montert på toppen som han siktet inn mot flyet.

Leste også her om en gang om en svenske som bygde seg et slikt GPS-styrt fly, men det var nok noe mer avansert. Drevet av en stykk børsteløs motor til å skyve flyet, lithium batteri og en GPS med tilhørende styring. Han hadde også høydemåler i form av et pitot-static system (barometrisk måling av høyden). Dette flyet kunne han programere hvor det skulle fly, så fløy det dit, tar et bilde så returnerer det til utgangspunktet og lander.

Lenke til kommentar

Japp han herre karen i Rakkestad med Movie Star hadde også høydemåler faktisk... vet han hadde gps styring men tror han styrte selv 1km unna... hmm...

Men i all verden, fly over atlanteren og da!!! omfg! :D hehe

Hmm men den antenna på hjelmen hans forstod jeg som at var veldig billig... i værste fall så kan man vel bygge seg en mast ute i gården ? :D

EDIT : btw gratulerer med kopter ed209 :D

Endret av snoemann
Lenke til kommentar

Noen som vet hvordan et sånn autopilotsystem med GPS og greier vet hvordan det ligger i luften? Bruk av gyroer kanskje? Kan vel i så tilfelle bli likt et fly by wire system, som vil kunne kalles ganske tøft. :D

Da skulle det jo også være mulig å bygge et ustabilt veldig manøvrerbart fly

Lenke til kommentar
Noen som vet hvordan et sånn autopilotsystem med GPS og greier vet hvordan det ligger i luften? Bruk av gyroer kanskje? Kan vel i så tilfelle bli likt et fly by wire system, som vil kunne kalles ganske tøft. :D

Da skulle det jo også være mulig å bygge et ustabilt veldig manøvrerbart fly

Denne artikkelen dekker noe lignende, finner sikkert svar der:

http://www.rcgroups.com/links/index.php?id=4678

Lenke til kommentar

Begynte du akkurat NUH ? Da er du dreven :D

BTW. Explorer når det gjelder den Piper Cub'en ... eller det var kanskje ikke piper... men den til 995 uten radio utstyr.

Holder det å kjøpe en radio da? Eller er detikke med mottaker og slikt heller?

Men piper cub'en var vel 3 kanals?

Endret av snoemann
Lenke til kommentar

Det er ikke noen av dere her som har litt sånn über skillz i aerodynamikk? Driver å planlegger en flyvende vinge som skal bygges til neste år, men ble pluttselig så usikker på deignet på denne, om jeg skulle la den bli som B-2 bombeflyet (som forsåvidt må ha hjelp av datamaskin for å fly) eller legge bak et par bommer og lage en høydestabilisator (og ror da) bak selve vingen.

Legger ved et worddokument på de forskjellige designene jeg hadde tenkt: Forskjellige flyvende vinger.doc

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...