Gå til innhold

Den store R/C-tråden

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

noen som har noen bra forslag til nye lipo-batteri og lader? er på jakt etter 2 & 3-cell lipo med deans-koblinger som jeg skal bruke i en traxxas slash 4x4. er og ute etter en ekstra lader så jeg kan lade 2 batterier samtidigt. anyone?

Batterier og ladere kan www.rc-land.no

Lenke til kommentar

Da har jeg fått bygd om el-4tec-en med differensialer og akslinger fra Nitro 4tec 3.3. Bare vente på god-vær så jeg får testa om det holder. :p

Så. Fungerte det greit?

Nope. :p

Differensialene er littegranne større så beltet bak gnir inntil motoren. Går litt trått.

Men den går egentlig veldig bra. Er bare skeptisk til hvor lenge beltet og diverse lagere holder. Så fort jeg får råd tenkte jeg å heller kjøpe et skikkelig kit.

Lenke til kommentar

Åja, jeg tenkte bare du trengte å holde beltet unna motoren. Kan du ikke kompensere ved å bruke mindre drev i motsatt enda av hvert belte, slik at det blir litt mer slakk?

Får ikke tak i andre størrelser på de dreva. Og de er allerede veldig små. Men tror kanskje jeg kan få på større motordrev. Da kommer motoren lengre ned.

Lenke til kommentar

fant fram RealFlight G4 idag... får mange "warnings" og så kommer det opp at noen av filene inneholder virus også noen error når jeg prøver å installere det. klarer ikke å installere :( har ikke gjort noe med cdene. untatt å installere det på en annen pc. som ikke hadde virus. what to do???

Endret av 3rl3nd
Lenke til kommentar

Nice! Fettern min har lignende. Enten 10' eller 8.5' i fattern sin bil. :thumbup:

Hmf. Får ikke start på Smartech 1/6 bensinbilen min! Den har stått lunt og godt i boden i noen måneder (2-3) og når jeg nå tok den frem i dag vil den ikke starte. Skjekket tennpluggen, var en del bensin og olje på den, men gjorde den rein. Tok litt fint pussepapir og gjorde den blank. Skjekket også om den fikk gnist og det gjør den. Men forsatt ikke en shit! INGEN reaksjon. Den virker helt dau! Sliter snart ut startsnoren..

Har prøvd uten luftfilter og batteriet har fin volt. Rundt 6,7-6,8V på batteriet (6V).

Har slitt så jævlig med de andre nitrobilene mine og det siste jeg trenger er å mekke på en bil med gressklipper-motor! Har gressklippere som funker fint. Rart ikke denne skal fungere. :thumbdown:

Noen som har en ide om hva som er galt før jeg kaster hele shiten på sjøen og synker den?

Lenke til kommentar

Startgass? Tenker du på å gi gass når jeg starter eller slik gass du sprøter på for å starte kjapt?

Vet ikke om jeg har startgass her liggende. Er det det eneste alternativet? :hmm: Da får jeg nok feste på noen 20kg's lodd og senke den til havets bunn hvor den hører hjemme.

Endret av Lami
Lenke til kommentar

Startgass? Tenker du på å gi gass når jeg starter eller slik gass du sprøter på for å starte kjapt?

Vet ikke om jeg har startgass her liggende. Er det det eneste alternativet? :hmm:

Som produktet startgass selvfølgelig.

Endret av Mr. A
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...