Sjohej Skrevet 6. mai 2011 Del Skrevet 6. mai 2011 noen som har en nitro driftebil til under 3500 å anbefale meg? er førstegangs kjøper. har sett litt på denne Lenke til kommentar
>Jonas< Skrevet 6. mai 2011 Del Skrevet 6. mai 2011 Kjøp elektro. Det egner seg mye bedre til drifting, samt at du kan bruke en elektrobil både innendørs og utendørs, og du plager heller ikke vettet av naboene dine. Skulle du også få lyst til å bli med i konkurranse en gang er det elektro som gjelder. 1 Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 7. mai 2011 Del Skrevet 7. mai 2011 Tror 1:10 Traxxas 4tec (el) med Novak GTB Velociti 3.5R var en smule overkill. ESC-en er iskald og motoren gløder nesten. Og større utveksling finnes ikke. I tillegg blåste den i stykker et par bakdekk. Noen som vet om noen gode touringdekk til en alt for sprek 1:10 touring-bil? De billih-dekka jeg har nå er som å kjøre på speilis. Lenke til kommentar
Cutthroat Bill Skrevet 8. mai 2011 Del Skrevet 8. mai 2011 Kan du ikke kjøpe skumdekk? De er limt på annet vis en vanlige gummidekk. De burde holde bedre. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 8. mai 2011 Del Skrevet 8. mai 2011 Med en effekt på mange hundre watt (490w) og toppfart på rundt 90km/t ser jeg for meg at de blir revet i fillbiter på et par sekunder på asfalt(?) Lenke til kommentar
Cutthroat Bill Skrevet 8. mai 2011 Del Skrevet 8. mai 2011 (endret) Jeg ville uansett heller satset på skumgummi dekk en vanlig gummidekk. Greia med skumgummidekk er at utsiden av felgene og innsiden av dekkene er helt flate. Kontaktflaten hvor det er limt er altså mange ganger større en med vanlige dekk. I tillegg vil de ikke øke nevneverdig i diameter når du gir på. Jeg har kjørt min TF-5 med Velineon, 3-cell LiPo og slike dekk, og det var aldri noe problem. Kan nesten ikke se at de er slitt engang. Kjøp noen litt harde noen, så holder de lengre. Jeg bruker vel 40 og 42,5 shore. Sistnevnte er hardest, og gir likevel bedre grep en gummi. Red.: Han her kjører 160 km/t med skumgummihjul. :] Endret 8. mai 2011 av Cutthroat Bill Lenke til kommentar
birdy113 Skrevet 10. mai 2011 Del Skrevet 10. mai 2011 Hvor får man kjøpt billig truggy deler i norge? Akslingen er bøyd Dra snoren falt av og bakhjulet sitter ikke sikklig på plass ser ut som noe er knekt. Lenke til kommentar
jaakervik Skrevet 12. mai 2011 Del Skrevet 12. mai 2011 (endret) er det noen som har tips til billig, noen (hundrelapper)innendørs micro helikopter, har aldri fløyet før så det må tåle mange krasj. Endret 13. mai 2011 av jaakervik Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 21. mai 2011 Del Skrevet 21. mai 2011 Der sleit jeg ut et drivbelte og en differensial på 4tec'n. :/ Men fikk testa å montere kamera på Baja'n. http://www.youtube.com/watch?v=YRxp8-hfpc4 Lenke til kommentar
Cutthroat Bill Skrevet 21. mai 2011 Del Skrevet 21. mai 2011 (endret) Ser ut som bildekvaliteten er god, men all ristingen gjør det stygt og slitsomt å se på. Er det mulig å feste kameraet i chassiset på noe vis, istedenfor i det altfor fleksible karosseriet? Endret 21. mai 2011 av Cutthroat Bill Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 21. mai 2011 Del Skrevet 21. mai 2011 (endret) Det er festa i chassis. Det jeg tenkte meg var å få noe gummi/skum/e.l. mellom kamera og festeplate for å absorbere noe av vibrasjonene. Problemet er jo at hele bilen vibrerer og rister noe j#"!¤ig. Edit: Filmen er oprinnelig i 720P50 men Youtube støtter kun P30. Kildefilen er veldig mye bedre å se på. Endret 21. mai 2011 av sedsberg Lenke til kommentar
Cutthroat Bill Skrevet 21. mai 2011 Del Skrevet 21. mai 2011 Oh, snap! Jeg ser for meg at kameraet vil bevege seg enda mer med demping, men kanskje litt tregere slik at det blir bedre å se på. Er det noe fleks noen plass som kan stives opp? Kanskje med noe aluminium. Dette er ukjent terriotorium for meg, så jeg aner ikke hva som er best. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 22. mai 2011 Del Skrevet 22. mai 2011 Det beste hadde vært om Youtube e.l. støtta 50P eller 60P. Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 22. mai 2011 Del Skrevet 22. mai 2011 Hvilken støtte har vimeo.com? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 22. mai 2011 Del Skrevet 22. mai 2011 (endret) Maks 30P sist jeg sjekka. Må kanskje sjekke igjen om det har blitt noen forandringer i det siste. Edit: Men man kan vel laste ned den originale kildefila? Endret 22. mai 2011 av sedsberg Lenke til kommentar
Sjohej Skrevet 22. mai 2011 Del Skrevet 22. mai 2011 (endret) hvilken el driftebil kan dere anbefale til en førstegangskjøper? bør ikke koste over 3k med batteri og lader edit: helst børsteløs motor: ) Endret 22. mai 2011 av anderssxd Lenke til kommentar
Cutthroat Bill Skrevet 24. mai 2011 Del Skrevet 24. mai 2011 Sjekk ut HPI Sprint Drift. Eneste jeg kan komme på i farten. Du trenger ikke børsteløs motor når du skal drifte. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 29. mai 2011 Del Skrevet 29. mai 2011 Er det noen som vet om en god og relativt rimelig touring-bil? 4tec-en jeg har er rett og slett for vinglete og dårlig til motoren jeg bruker nå. I tillegg er ikke drivverket kraftig nok. En bil uten motor og radioustyr hadde vært idéellt. Om det så er et byggesett gjør heller ingenting. Poenget er at det må være "tight" og stabilt. Ikke slarkete og vinglete. Motoren er en GTB Velociti 3.5R. 650watt, 10500kV. Lenke til kommentar
Griznah Skrevet 31. mai 2011 Del Skrevet 31. mai 2011 I'm back! Akkurat bestilt meg en Traxxas Stampede Jeg hadde en Kyosho Inferno 28cc(?) for noen år siden, se om elektro er noe gøy denne gangen =) Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 31. mai 2011 Del Skrevet 31. mai 2011 Fikk litt hakeslepp da jeg var inne på Dave's Motors og kjikka. Nå har de fått to nye motorer til Baja 5B/T, FG etc. En tosylindra 50ccm-motor og en 60cc-motor! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå