Gå til innhold

Den store R/C-tråden

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kjøp elektro. Det egner seg mye bedre til drifting, samt at du kan bruke en elektrobil både innendørs og utendørs, og du plager heller ikke vettet av naboene dine. Skulle du også få lyst til å bli med i konkurranse en gang er det elektro som gjelder.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Tror 1:10 Traxxas 4tec (el) med Novak GTB Velociti 3.5R var en smule overkill. :p

ESC-en er iskald og motoren gløder nesten. Og større utveksling finnes ikke. I tillegg blåste den i stykker et par bakdekk. Noen som vet om noen gode touringdekk til en alt for sprek 1:10 touring-bil? De billih-dekka jeg har nå er som å kjøre på speilis.

Lenke til kommentar

Jeg ville uansett heller satset på skumgummi dekk en vanlig gummidekk. Greia med skumgummidekk er at utsiden av felgene og innsiden av dekkene er helt flate. Kontaktflaten hvor det er limt er altså mange ganger større en med vanlige dekk. I tillegg vil de ikke øke nevneverdig i diameter når du gir på.

Jeg har kjørt min TF-5 med Velineon, 3-cell LiPo og slike dekk, og det var aldri noe problem. Kan nesten ikke se at de er slitt engang. Kjøp noen litt harde noen, så holder de lengre. Jeg bruker vel 40 og 42,5 shore. Sistnevnte er hardest, og gir likevel bedre grep en gummi.

Red.: Han her kjører 160 km/t med skumgummihjul. :]

Endret av Cutthroat Bill
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Det er festa i chassis. :p Det jeg tenkte meg var å få noe gummi/skum/e.l. mellom kamera og festeplate for å absorbere noe av vibrasjonene. Problemet er jo at hele bilen vibrerer og rister noe j#"!¤ig.

Edit: Filmen er oprinnelig i 720P50 men Youtube støtter kun P30. Kildefilen er veldig mye bedre å se på.

Endret av sedsberg
Lenke til kommentar

Er det noen som vet om en god og relativt rimelig touring-bil? 4tec-en jeg har er rett og slett for vinglete og dårlig til motoren jeg bruker nå. I tillegg er ikke drivverket kraftig nok. En bil uten motor og radioustyr hadde vært idéellt. :) Om det så er et byggesett gjør heller ingenting. Poenget er at det må være "tight" og stabilt. Ikke slarkete og vinglete.

Motoren er en GTB Velociti 3.5R. 650watt, 10500kV.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...