nomore Skrevet 27. april 2011 Del Skrevet 27. april 2011 Har en litt eldre bensinbil hvor girene (tannhjulene) har blitt slitt ned. Dro ned til den lokale butikken, men de solgte ikke slike tannhjul lenger. Vil det være mulig å sette på et nyere sett med tannhjul og clutch (?)?. Hei, eg heter Nils og er synsk. Svaret på ditt spørsmål er: Ja, kanskje. Eller, kanskje litt mer info kan hjelpe de som evnt kan hjelpe? Lenke til kommentar
Wiciwato Skrevet 27. april 2011 Del Skrevet 27. april 2011 Er vel ikke så mye mer å si om den saken. Lurer bare på om noen har erfaring med bytte av "girkasse" på slike doninger og hva som må til. Lenke til kommentar
lain Skrevet 27. april 2011 Del Skrevet 27. april 2011 Har en litt eldre bensinbil hvor girene (tannhjulene) har blitt slitt ned. Dro ned til den lokale butikken, men de solgte ikke slike tannhjul lenger. Vil det være mulig å sette på et nyere sett med tannhjul og clutch (?)?. Greit å vist modell og type. Gjerne er det greit å få tak i deler ifra f.eks usa. Vanskelig å si om du kan oppgradere til nyere drev/clutch uten å vite hva du har i dag. Lenke til kommentar
Wiciwato Skrevet 27. april 2011 Del Skrevet 27. april 2011 Hva slags bil er vel greit å vite ja, lol. Kyosho Ultima ST, 2004/05 (?). Lenke til kommentar
nomore Skrevet 27. april 2011 Del Skrevet 27. april 2011 Og det forstod du ikke at eg hintet frem til? 1 Lenke til kommentar
magnusalex Skrevet 27. april 2011 Del Skrevet 27. april 2011 Her er alt du trenger for å få liv i den igjen: http://shop.ebay.com/?_nkw=Kyosho%20Ultima%20ST&_dmpt=Radio_Control_Parts_Accessories&_ds=1&_fcid=154&_localstpos=&_stpos=&gbr=1 Lenke til kommentar
different Skrevet 30. april 2011 Del Skrevet 30. april 2011 Bestilte deler til quadcopter fra alle mulige verdensdeler i går. Og mens jeg venter får jeg bytte aksling på elektroflyet (3D) mitt fra helvette og lufte det litt. Og når jeg får selvtilliten tilbake prøver jeg meg på T-Rexen som har hatt et par års ferie. Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 5. mai 2011 Del Skrevet 5. mai 2011 Da er sommeren rett rundt hjørnet. Noen tips til hva man burde gjøre av forberedelser på nitrobiler? Bilen min er full av veistøv, er det noen enkle måter å fjerne det på uten at bilen tar skade av det? Lenke til kommentar
lain Skrevet 5. mai 2011 Del Skrevet 5. mai 2011 Lufttrykk, blås den ren med komprimert luft. Og smør med 5-56 på ting som beveger seg, olje i motor/girkasse, nytt batteri i mottaker. Tut og kjør. Evt om du vil ha en større jobb, fjern elektronikk, spyl den med hageslangen, smør opp igjen alt av pakninger og få oljet mer eller mindre hele bilen. Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 5. mai 2011 Del Skrevet 5. mai 2011 (endret) Må nok bli sistnevnte da støvet sitter som støpt, takk for tipset. Er nok blandet med en del olje fra nitrobensinen. Såvidt jeg kan huske så hadde bilen problemer med å gire, er det vanskelig å justere? Er en savage x 4,6. En annen ting, sist sommer syntes jeg motorlyden hørtes litt for "grov" fra det den var tidligere. Kan det være noe alvorlig galt? Blir iverfall herlig å starte opp bilen igjen etter en god stund. Bare dumt at de er blitt så strenge på å selge nitrobensin. Må jo innom politistasjonen for å fikse papirer på at man kan kjøpe det. Endret 5. mai 2011 av Mr. A Lenke til kommentar
Cutthroat Bill Skrevet 5. mai 2011 Del Skrevet 5. mai 2011 For å fjerne dritt og smuss kan du bruke en gammel tannbørste. Funker utmerket. Hvorfor i all verden må du ha polititillatelse for å kjøpe nitrometan-drivstoff? Lenke til kommentar
magnusalex Skrevet 5. mai 2011 Del Skrevet 5. mai 2011 Jeg kjøpte Nitrometan over disk som en helt vanlig kunde på mandag, slik jeg alltid har gjort. Lenke til kommentar
lain Skrevet 5. mai 2011 Del Skrevet 5. mai 2011 Må nok bli sistnevnte da støvet sitter som støpt, takk for tipset. Er nok blandet med en del olje fra nitrobensinen. Såvidt jeg kan huske så hadde bilen problemer med å gire, er det vanskelig å justere? Er en savage x 4,6. En annen ting, sist sommer syntes jeg motorlyden hørtes litt for "grov" fra det den var tidligere. Kan det være noe alvorlig galt? Blir iverfall herlig å starte opp bilen igjen etter en god stund. Bare dumt at de er blitt så strenge på å selge nitrobensin. Må jo innom politistasjonen for å fikse papirer på at man kan kjøpe det. Savage ja. Neida, girene er enkle å justere, er skruer på siden av girkassen for dette, sjekk manualen. At motorlyden hørtes grov ut, kan ha med tuning å gjøre. Brodern pleide å bare spyle sin savage, for så blåse med lufttrykk, og så smøre opp igjen ting. Fungerte fint det. Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 6. mai 2011 Del Skrevet 6. mai 2011 Takk for en masse gode tips. Skal begynne vårpussen/tuningen om ikke lenge da. Sist jeg var på hobbybutikken sto vi å diskuterte litt, og da sa han at man måtte til politiet for å få godkjent en hvis mengde bensin. Fikk tilogmed med meg et slikt søkeskjema. Begynner å bli en stund siden nå, så skal stikke ned å høre om det fortsatt er slik Lenke til kommentar
nomore Skrevet 6. mai 2011 Del Skrevet 6. mai 2011 Skal du ha en større mengde med drivstoff så må du søke ja. Men til normalt forbruk er det ikke nødvendig. Eg husker ikke nøyaktig grense, men å oppbevare en eller to dunker nitrofuel er ikke søknadspliktig. Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 6. mai 2011 Del Skrevet 6. mai 2011 Da jeg var der fikk jeg ikke kjøpe en liter uten denne lappen underskrevet av politiet. Lenke til kommentar
nomore Skrevet 6. mai 2011 Del Skrevet 6. mai 2011 Særdeles merkelig. Da må det enten være sær bensin du har prøvd å kjøpe(høyt innhold av en eller annen ingrediens), lokale politivedtekter i kommunen du bor i eller inkompetente butikkansatte. Eg har kjøpt nitro over disk flere ganger uten nevneverdige problemer. Både 16% og høyere. Lenke til kommentar
Illus Skrevet 6. mai 2011 Del Skrevet 6. mai 2011 Så vidt jeg kan finne på google så var det noe tull i bodø og gjøvik rundt dette med fuel og søknad politi. Tror dette er noen lokale regelryttere som har hatt fritidsproblemer. Du kan kjøpe kannevis med fuel på elefun uten problemer. Det eneste er at noen typer kun selges over disk, men tviler på at de har begrensning på volum uansett. Det eneste jeg kan tenke meg kan gi problemer er transport av store kvanta. Men en "kasse" med fire dunker er ikke noe problem å få tilsendt. Dersom din leverandør/lokale sjappe har slike regler i dag så bytt sjappe Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 6. mai 2011 Del Skrevet 6. mai 2011 (endret) Om de fortsatt solgte det samme fuelet som da jeg kjøpte det før så er det 25% Model Technics Molecular blended fuel. Forresten, nå som det er snakk om fuel, hvilken % er best egnet? Har et (forhåpentlig hvis) siste spørsmål. Kan nitrobensin bli ødelagt av å stå for lenge? Har hatt noe bensin stående i rundt 1-2år, og den virker noe mørkere i fargen en det jeg kan huske. Virker nesten som om nitrobensinen har fordampet og at det er mest olje igjen. Endret 6. mai 2011 av Mr. A Lenke til kommentar
Cutthroat Bill Skrevet 6. mai 2011 Del Skrevet 6. mai 2011 (endret) I manualen til Savage X 4,6 står det at 20-25% er anbefalt. Jeg bruker Model Technics Big Bang 25. Den lokale sjappa selger kun denne produsenten, men jeg er fornøyd. Endret 6. mai 2011 av Cutthroat Bill Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå