Gå til innhold

Den store R/C-tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Mine bead-locks henger som bare pokker. Og det selv med plastikk-ringer. Disse dekka har et helt spesielt spor som går inn i et tilsvarende spor i felgen. Når de er på plass kan jeg ikke skjønne at de skal kunne løsne... med mindre du får ei flenge i dekket. Noe som kan skje med alle dekk. Men selv limte dekk har jeg ikke hatt problemer med. Bortsett fra de som går sidelengs inn i et spor.

Har samtidig bestilt disse felgene: http://www3.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXLPW9, samt disse for backup: http://prolineracing.com/wheels/tech-5-3.8-40-series-black-narrow-2.75-wide-zero-offset-17mm-wheels/

 

... så da satser vi på at det blir bra ;) Takk for svar!

Lenke til kommentar

Ja da ble man tvunget til å bytte ut styreservoen. Hadde et kast på bilen som mer eller mindre rev toppen i filler av servoen.

Hadde planer om å bytte den ut uansett, og kjøre en styremod på savage'n, siden jeg føler det er litt dårlig styring etter jeg bygde den om.

 

Ellers er bilen et monster nå, selv med nihm batteri. Men kan være aktuelt å gire den ned og gå over til lipo om jeg trenger mer kraft, får se og teste litt i løpet av sommeren.

 

edit:

Lest litt, og tenkt litt, og tror jeg vet hvorfor jeg har slitt med styring, sier seg jo selv når batteriene ikke klarer å levere hva motoren ønsker, vil det jo gjerne ikke være igjen strøm til styreservoen ved full gass.

Lurer på om jeg kan enkelt få eget batteri til servoen, har liggende den jeg brukte mens bilen var nitrobil.

 

Evt bare å bruke 3-4k på lipo..

Endret av lain
Lenke til kommentar

Det skal ikke komme røyk av børsteløs motorer under drift.

Årsaken kan være så mangt men når det ryker av motoren har lakken som isolerer viklingene inni motoren blitt overopphetet.

Magnetene inni der vil også svekkes av varmen så motoren har på ingen måte godt av dette.

Hvilken ESC er det du benytter på motoren?

 

Et godt tips for å få ned tempen er blandt annet å sette ned timingene til motoren.

Lenke til kommentar

Tror det funker dårlig på fly da det vil gi økt vekt i et fartøy der luft i bevegelse er lett tiljengelig.

Tror heller vi snakker om feile instillinger her en kjøleproblem.

Det eneste elektroflyet jeg har sett med kjøleproblemer var en slank karbonræser med overdimensjonert motor i et trangt uventilert flyskrog.

Lenke til kommentar

Hvis lakken på viklingene først har brent så er det mye mulig motoren er permanent ødelagt. Den vil da yte dårligere samtidig som den blir mye varmere.

 

Børsteløse motorer (el-motorer generelt) er avhengig av riktig spenning. Selv for lav spenning kan skade motoren.

Lenke til kommentar

Skal ikke slike doninger være veldig enkle å fly, da? Jeg trodde det var derfor så mange bruker dem til video og fotografering.

De er vel strengt tatt ikke veldig mye vanskeligere å fly enn et coaxial-heli (bortsett fra at de ikke er selvopprettende), men det ER forskjell på å fly heli og å fly et fly (som den som spurte kun hadde erfaring med).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...