gwh Skrevet 10. april 2011 Del Skrevet 10. april 2011 Tenkte litt større, kanskje noe sånt? Nine eagle sky eagle 3ch Lenke til kommentar
magnusalex Skrevet 10. april 2011 Del Skrevet 10. april 2011 Mine bead-locks henger som bare pokker. Og det selv med plastikk-ringer. Disse dekka har et helt spesielt spor som går inn i et tilsvarende spor i felgen. Når de er på plass kan jeg ikke skjønne at de skal kunne løsne... med mindre du får ei flenge i dekket. Noe som kan skje med alle dekk. Men selv limte dekk har jeg ikke hatt problemer med. Bortsett fra de som går sidelengs inn i et spor. Har samtidig bestilt disse felgene: http://www3.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXLPW9, samt disse for backup: http://prolineracing.com/wheels/tech-5-3.8-40-series-black-narrow-2.75-wide-zero-offset-17mm-wheels/ ... så da satser vi på at det blir bra Takk for svar! Lenke til kommentar
lain Skrevet 16. april 2011 Del Skrevet 16. april 2011 (endret) Ja da ble man tvunget til å bytte ut styreservoen. Hadde et kast på bilen som mer eller mindre rev toppen i filler av servoen. Hadde planer om å bytte den ut uansett, og kjøre en styremod på savage'n, siden jeg føler det er litt dårlig styring etter jeg bygde den om. Ellers er bilen et monster nå, selv med nihm batteri. Men kan være aktuelt å gire den ned og gå over til lipo om jeg trenger mer kraft, får se og teste litt i løpet av sommeren. edit: Lest litt, og tenkt litt, og tror jeg vet hvorfor jeg har slitt med styring, sier seg jo selv når batteriene ikke klarer å levere hva motoren ønsker, vil det jo gjerne ikke være igjen strøm til styreservoen ved full gass. Lurer på om jeg kan enkelt få eget batteri til servoen, har liggende den jeg brukte mens bilen var nitrobil. Evt bare å bruke 3-4k på lipo.. Endret 16. april 2011 av lain Lenke til kommentar
fsx v1.1 Skrevet 18. april 2011 Del Skrevet 18. april 2011 Jeg sliter med at jeg har børstløs motor den blir kokvarm man ser det kommer litt røyk når man gir full throttle, er dette normalt? Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 18. april 2011 Del Skrevet 18. april 2011 Det skal ikke komme røyk av børsteløs motorer under drift. Årsaken kan være så mangt men når det ryker av motoren har lakken som isolerer viklingene inni motoren blitt overopphetet. Magnetene inni der vil også svekkes av varmen så motoren har på ingen måte godt av dette. Hvilken ESC er det du benytter på motoren? Et godt tips for å få ned tempen er blandt annet å sette ned timingene til motoren. Lenke til kommentar
fsx v1.1 Skrevet 18. april 2011 Del Skrevet 18. april 2011 Tok en test inne og vis jeg har proppelen på så blir den veldig varm men mens jeg ikke har propelen på så blir den bare litt varm Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 18. april 2011 Del Skrevet 18. april 2011 Husk at motoren også skal ha sirkulasjon av luft rundt seg, ellers vil den brenne fort men for hløye timinger vil gjøre motoren unødvendig varm og tømme batteriet unødvendig fort. Lenke til kommentar
Deppss Skrevet 18. april 2011 Del Skrevet 18. april 2011 Her er den perfekte løsningen: VANNKJØLING! Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 18. april 2011 Del Skrevet 18. april 2011 Tror det funker dårlig på fly da det vil gi økt vekt i et fartøy der luft i bevegelse er lett tiljengelig. Tror heller vi snakker om feile instillinger her en kjøleproblem. Det eneste elektroflyet jeg har sett med kjøleproblemer var en slank karbonræser med overdimensjonert motor i et trangt uventilert flyskrog. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 18. april 2011 Del Skrevet 18. april 2011 Hvis lakken på viklingene først har brent så er det mye mulig motoren er permanent ødelagt. Den vil da yte dårligere samtidig som den blir mye varmere. Børsteløse motorer (el-motorer generelt) er avhengig av riktig spenning. Selv for lav spenning kan skade motoren. Lenke til kommentar
Deppss Skrevet 18. april 2011 Del Skrevet 18. april 2011 (endret) Hvordan kan det ha seg sånn når det er spenninga som regulerer effekten på motoren? Eller er det mulig å regulere amp mengden uten at det går utover spenninga? Endret 18. april 2011 av Deppss Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 18. april 2011 Del Skrevet 18. april 2011 Motoren vil trekke en bestemt effekt. Senker du spenninga vil motoren trekke mer strøm (P=U*I). Mer strøm gir mer varme. Mer varme gjør mer skade. Fartsregulatorer regulerer ikke spenninga. De regulerer pulsbredda. Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 19. april 2011 Del Skrevet 19. april 2011 Og på børsteløse motorer har man 3 forskjellige pulstog man manipulerer pulsbredden på for man må simulere 3~ for å få motoren til å gå. Lenke til kommentar
Kamikazesmurf Skrevet 25. april 2011 Del Skrevet 25. april 2011 Har fått meg nytt leketøy: Quadrokopter for å filme fra! Her er en liten videosnutt fra mine første, spede forsøk med et eldgammelt kompaktkamera (skal sette på bedre nå som jeg er trygg på at farkosten fungerer). http://vimeo.com/22841072 Lenke til kommentar
Itek Skrevet 26. april 2011 Del Skrevet 26. april 2011 fett! - Hvis jeg er heldig får jeg tak i et trikopter veldig snart , så da er det bare å begynne å bygge! - ser du har ramme fra Quadframe ?? Er det lett å lære seg å fly når man kun har fløyet fly fra før av? Lenke til kommentar
Kamikazesmurf Skrevet 26. april 2011 Del Skrevet 26. april 2011 (endret) Vil nok anbefale på det sterkeste at du i alle fall flyr litt heli på simulator først... Selv har jeg flydd MANGE timer med en Blade mSR, som har hjulpet veldig. Endret 26. april 2011 av Kamikazesmurf Lenke til kommentar
Cutthroat Bill Skrevet 26. april 2011 Del Skrevet 26. april 2011 Skal ikke slike doninger være veldig enkle å fly, da? Jeg trodde det var derfor så mange bruker dem til video og fotografering. Lenke til kommentar
nomore Skrevet 27. april 2011 Del Skrevet 27. april 2011 Forskjell på enkel og stabil Det er mulig å gjennomføre en biltur og uten trening/opplæring, men det er langt i fra anbefalt og det gir ikke nødvendig kunnskap til å takle evnt problemer eller uforutsette ting. Lenke til kommentar
Wiciwato Skrevet 27. april 2011 Del Skrevet 27. april 2011 Har en litt eldre bensinbil hvor girene (tannhjulene) har blitt slitt ned. Dro ned til den lokale butikken, men de solgte ikke slike tannhjul lenger. Vil det være mulig å sette på et nyere sett med tannhjul og clutch (?)?. Lenke til kommentar
Kamikazesmurf Skrevet 27. april 2011 Del Skrevet 27. april 2011 Skal ikke slike doninger være veldig enkle å fly, da? Jeg trodde det var derfor så mange bruker dem til video og fotografering. De er vel strengt tatt ikke veldig mye vanskeligere å fly enn et coaxial-heli (bortsett fra at de ikke er selvopprettende), men det ER forskjell på å fly heli og å fly et fly (som den som spurte kun hadde erfaring med). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå