Itek Skrevet 20. mars 2011 Del Skrevet 20. mars 2011 Jeg gleder meg, da blir det enda mer FPV Lenke til kommentar
Pungrotta Crash Skrevet 21. mars 2011 Del Skrevet 21. mars 2011 Jeg gleder meg, da blir det enda mer FPV Nå skal ikke jeg være gledesdreperen, men jeg opplever denne bilen som et "piece of junk". Med litt hard kjøring så begynner det å lukte ganske frodig. Det er IKKE nok kraft, uansett batteri. Summit er ganske lite for pengene og kommer til å by på mange problemer. Det mest kjente problemet er "smelt". Lenke til kommentar
>Jonas< Skrevet 21. mars 2011 Del Skrevet 21. mars 2011 (endret) OK så disse lar seg ikke bruke om hverandre. Betyr dette også at jeg om jeg skulle ønske det må kjøpe meg ny radio for å kjøre biler eller båter med min heli radio, og vil jeg får dårlig rekkevidde ved å benytte flyradio og mottaker i bil? Du kan jo fint bruke flyradio til bil/båt, men har man en bil/båt som det er litt fart på er jo ikke akkurat en stikkeradio tingen. Fly-/heli mottakere har jo gjerne to antenner for å unngå polariseringsproblemer, så det burde vel fungere bra mtp. rekkevidden. Endret 21. mars 2011 av >Jonas< Lenke til kommentar
Itek Skrevet 21. mars 2011 Del Skrevet 21. mars 2011 Jeg gleder meg, da blir det enda mer FPV Nå skal ikke jeg være gledesdreperen, men jeg opplever denne bilen som et "piece of junk". Med litt hard kjøring så begynner det å lukte ganske frodig. Det er IKKE nok kraft, uansett batteri. Summit er ganske lite for pengene og kommer til å by på mange problemer. Det mest kjente problemet er "smelt". hmm, endelig noe negativt å høre om den... Jeg vil høre mer! - regner med at det er 1:10 utgaven du snakker om? Lenke til kommentar
Pungrotta Crash Skrevet 21. mars 2011 Del Skrevet 21. mars 2011 Jeg gleder meg, da blir det enda mer FPV Nå skal ikke jeg være gledesdreperen, men jeg opplever denne bilen som et "piece of junk". Med litt hard kjøring så begynner det å lukte ganske frodig. Det er IKKE nok kraft, uansett batteri. Summit er ganske lite for pengene og kommer til å by på mange problemer. Det mest kjente problemet er "smelt". hmm, endelig noe negativt å høre om den... Jeg vil høre mer! - regner med at det er 1:10 utgaven du snakker om? Ja. Vil du ha mer så skal jeg bare peise på! Prisen er ALT for stiv med tanke på det du får. Jeg skjønner egentlig ikke hva traxxas tenker på. Det er plastic fantastisk av første klasse. Brakk 2 bærearmer på 2 timer! Motorene er IKKE laget for den bilen. En bekjent har denne, han angrer sykt. Han byttet til mamba max system, men dette funker VELDIG dårlig. Kjører lett fra han med min Stampede VXL som brukte da et 8.4v batteri. Dette virker kanskje veldig overredevent, men opplever bilen min bedre i terreng. Hjulene er mildt sagt over dimisjonerte. Har mye mer å peise på med Lenke til kommentar
Deppss Skrevet 21. mars 2011 Del Skrevet 21. mars 2011 (endret) Nå skal ikke jeg være gledesdreperen, men jeg opplever denne bilen som et "piece of junk". Med litt hard kjøring så begynner det å lukte ganske frodig. Det er IKKE nok kraft, uansett batteri. Summit er ganske lite for pengene og kommer til å by på mange problemer. Det mest kjente problemet er "smelt". Et det batteriene eller motoren du snakker om? Ja. Vil du ha mer så skal jeg bare peise på! Prisen er ALT for stiv med tanke på det du får. Jeg skjønner egentlig ikke hva traxxas tenker på. Det er plastic fantastisk av første klasse. Brakk 2 bærearmer på 2 timer! Motorene er IKKE laget for den bilen. En bekjent har denne, han angrer sykt. Han byttet til mamba max system, men dette funker VELDIG dårlig. Kjører lett fra han med min Stampede VXL som brukte da et 8.4v batteri. Dette virker kanskje veldig overredevent, men opplever bilen min bedre i terreng. Hjulene er mildt sagt over dimisjonerte. Har mye mer å peise på med Det er jo en grunn til at den koster så mye. Den har jo tross alt 2 gir noe som er litt uvanlig på elbiler, og så har den elekronisk diffsperre forran og bak. så vidt jeg vet så er det ingen andre biler som har det. Hva er det som er så galt med motoren? Hvis du vil kjøre fort så har du valgt feil bil. Summiten er ikke lagd for å kjøre fortere enn 30km/h. Stampede VXL er jo bygd for å bryte norges høyeste fartsgrense som er 100km/h, så da er det ikke så rart at den kjører ifra summiten. Mulig det det oppfattes som overdrevet, men det kommer av på hva du mener med terreng. Er det grass og grus, eller er det fjellvskråninger, store steiner og stubber? Endret 21. mars 2011 av Deppss Lenke til kommentar
Itek Skrevet 21. mars 2011 Del Skrevet 21. mars 2011 Kan jo virke som om du hadde litt andre forventninger, Quattro123. Det jeg ikke forstår er at det luktet brent av motoren. Min plan er å benytte bilen til fpv når ikke været er godt nok til å fly. Bilen tåler jo vann og hvis jeg kan klare å bygge et vantett hus til kamera/sender, kan jeg kjøre rundt selv om det regner og blåser som værst. For meg er også framkommelighet viktig da jeg kommer til å klatre litt rundt omkring og utforske. planlegger å kjøpe bil fra utlandet og ser at jeg burde kunne få den for ca 4300 nok. Da jeg henter den inn til Norge selv! Lenke til kommentar
Pungrotta Crash Skrevet 22. mars 2011 Del Skrevet 22. mars 2011 Det om er det store problemet er at motorene som sitter i bilen er ALT for små, værken har de dreiemoment eller kraft. Med kraft mener jeg ikke fart. Motorene som følger med klarer ikke å levere nok kraft til bilen og etter ca 15 min kjøring begynner det å lukte brent av en eller annen grunn. Det som er det mest utrolige er at et mamba max system med 7.4v klarer heller ikke oppgaven. Tror dette er en VELDIG tungdrevet bil. Klatre og utforske? Kjøp deg eller bygg deg en crawler! Lenke til kommentar
Pungrotta Crash Skrevet 22. mars 2011 Del Skrevet 22. mars 2011 Nå skal ikke jeg være gledesdreperen, men jeg opplever denne bilen som et "piece of junk". Med litt hard kjøring så begynner det å lukte ganske frodig. Det er IKKE nok kraft, uansett batteri. Summit er ganske lite for pengene og kommer til å by på mange problemer. Det mest kjente problemet er "smelt". Et det batteriene eller motoren du snakker om? Ja. Vil du ha mer så skal jeg bare peise på! Prisen er ALT for stiv med tanke på det du får. Jeg skjønner egentlig ikke hva traxxas tenker på. Det er plastic fantastisk av første klasse. Brakk 2 bærearmer på 2 timer! Motorene er IKKE laget for den bilen. En bekjent har denne, han angrer sykt. Han byttet til mamba max system, men dette funker VELDIG dårlig. Kjører lett fra han med min Stampede VXL som brukte da et 8.4v batteri. Dette virker kanskje veldig overredevent, men opplever bilen min bedre i terreng. Hjulene er mildt sagt over dimisjonerte. Har mye mer å peise på med Det er jo en grunn til at den koster så mye. Den har jo tross alt 2 gir noe som er litt uvanlig på elbiler, og så har den elekronisk diffsperre forran og bak. så vidt jeg vet så er det ingen andre biler som har det. Hva er det som er så galt med motoren? Hvis du vil kjøre fort så har du valgt feil bil. Summiten er ikke lagd for å kjøre fortere enn 30km/h. Stampede VXL er jo bygd for å bryte norges høyeste fartsgrense som er 100km/h, så da er det ikke så rart at den kjører ifra summiten. Mulig det det oppfattes som overdrevet, men det kommer av på hva du mener med terreng. Er det grass og grus, eller er det fjellvskråninger, store steiner og stubber? Jeg skal gjøre det litt enklere. Traxxas`en har 2wd. Når summiten har 4x4 og er lagd for terreng, så synes jeg det er litt merkelig at Stampeden tar seg NESTEN like godt fram. Uansett underlag, snø gjelder det ikke. Lenke til kommentar
SemikolonP Skrevet 22. mars 2011 Del Skrevet 22. mars 2011 Hmm.. Våren nærmer seg. Kanskje jeg skal gi fuel buggyen en liten overhaling og frese den litt i terrenget. 1 Lenke til kommentar
provolone Skrevet 23. mars 2011 Del Skrevet 23. mars 2011 noen som vet hvor man kan få tak i en traxxas slash ultimate til billigst pris. anntar at det ikke er mange hundrelappene å spare fra butikk til butikk, men kunne alikevel tenke meg å finne det rimligste alternativet. 3995 er billigste jeg har funnet så langt Lenke til kommentar
Itek Skrevet 23. mars 2011 Del Skrevet 23. mars 2011 Du har jo brukt da, hvis det er aktuelt.. http://rcmarked.no/detail.php?id=33895 Lenke til kommentar
Lami Skrevet 24. mars 2011 Del Skrevet 24. mars 2011 Jaja, det var nok både mottakeren og servoen som måtte byttes. Så jeg tok en tur til Hobbyland (smallsize) og kjøpte meg først en 24,7kg styreservo fra Hitec, en slik Mega Torque, så fant jeg ut at jeg bare kanskje skal kjøpe meg rattradio når jeg først er der, så jeg gikk for Spectrum DX2S Veldig nice rattkontroll må jeg si. Utrolig lett og smarte funksjoner Lenke til kommentar
provolone Skrevet 24. mars 2011 Del Skrevet 24. mars 2011 Du har jo brukt da, hvis det er aktuelt.. http://rcmarked.no/detail.php?id=33895 vurderte det en stund, men gikk for en ny en. rpm-deler og noen xtra hjul nxt:D Lenke til kommentar
Lami Skrevet 27. mars 2011 Del Skrevet 27. mars 2011 Akkurat nå har jeg disse hjulene, vet noen om en nettbutikk i Norge som selger hjul i den størrelsen? Isåfall, vil det gå ann å bruke disse hjulene? Lenke til kommentar
Magronmhr Skrevet 29. mars 2011 Del Skrevet 29. mars 2011 Hvilken Shourt Course-bil anbefaler dere til rundt 2000-3000 kroner? Må være RTR. Lenke til kommentar
Deppss Skrevet 30. mars 2011 Del Skrevet 30. mars 2011 hvis man får noe dritt inn i en børste motor, funker det å skylle motoren i vann og så la den tørke uten at den tar noe skade? Lenke til kommentar
Pungrotta Crash Skrevet 30. mars 2011 Del Skrevet 30. mars 2011 hvis man får noe dritt inn i en børste motor, funker det å skylle motoren i vann og så la den tørke uten at den tar noe skade? Funket på meg Lenke til kommentar
Deppss Skrevet 30. mars 2011 Del Skrevet 30. mars 2011 (endret) hvis man får noe dritt inn i en børste motor, funker det å skylle motoren i vann og så la den tørke uten at den tar noe skade? Funket på meg Det frister å prøve på det når jeg fyller motorene med støv, men siden jeg har klart å rase tvilling motorer 3 ganger så holder tør jeg ikke å gjøre det med det første Noen andre som har god erfaring med dette? Endret 30. mars 2011 av Deppss Lenke til kommentar
Cutthroat Bill Skrevet 30. mars 2011 Del Skrevet 30. mars 2011 Noen av de som bruker slike motorer i konkurranse kjører dem faktisk inn mens de ligger i en glass med sterilisert vann (mindre strømførende). Jeg ser ikke noe problemer med å holde den under krana i vasken uansett. Motoren må bare tørkes skikkelig, og lagrene bør smøres på ny. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå