Gå til innhold

Den store R/C-tråden

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Så jeg kan feks putte SR3300T mottakeren i den ene bilen og SR300 i den andre bilen? Så har jeg 2,4GHz på 2 biler?

Så det er bedre å gå for Spectrum enn den fra finn.no? Fordi..?

Men er det da DX2S eller DX3S? Eller har dere noen andre jeg kan gå for? Ganske stiv pris :p

Hvis den ikke finnes billigere et annet sted.

Edit: en fra radiostyrt.no anbefalte meg 3PM radioen.

Endret av Lami
Lenke til kommentar

Så jeg kan feks putte SR3300T mottakeren i den ene bilen og SR300 i den andre bilen? Så har jeg 2,4GHz på 2 biler?

Ja det kan du.

I tillegg kan du kjøpe mottakere jeg linket til fra hobbyking og bruke i resten av bilene dine.

3PM radioen fra futaba er en FM radio der du står med et langt tynt sverd i hånda hvor du må passe på at ingen andre bruker den kanalen du kjører på.

I tillegg er FM radioer kjent for glitch eller korte bortfall av signal som 2,4ghz systemene er mye mindre sårbare for.

Vet ikke hvor viktig dette elementet er for bilkjøring men for fly og heli er det litt mere kritisk.

Men det er nok litt ekkelt når bremsen ikke fungerer i det du skal bremse inn mot en sving i stor fart.

Da kan et sekund være forskjellen på å klare svingen elelr en stygg krasj.

Endret av perpyro
Lenke til kommentar

Jeg prøvde en Futaba kontroll og koblet på en annen styreservo og mottaker, men her funket ikke styringen forsatt. Men gassen og AUX (channel 2 og 3) funket.

Men kontrollen funket ikke hvis jeg hadde den orginale mottakeren. Var ingen respons noen steder. Men kan hende den ikke var kompatibel eller noe sånt med mottakeren.

Edit; når det gjelder ny radio, er skeptisk til Spectrum. Er det egentlig et godt merke?

Isåfall er ikke detteet bra tilbud?

Endret av Lami
Lenke til kommentar

Jeg fant ut at for mitt bruk, er den billige 2.4ghz radioen til TowerHobbies grei.

Faktisk overrasket over hvor bra den fungerer, så jeg kjøpte en til andre bilen også.

Koster ca 1k inn i landet med moms osv, og en mottaker.

Den er dog ganske "dum" i forhold til futaba senderne, som kan justeres i hue og røva.

Nå sitter jeg på sucky 3gnet, så får ikke hentet opp linken.

Lenke til kommentar

Skal du ha skikkelig billige Spektrum kompatible mottakere så skal du ta en titt her http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_listCategoriesAndProducts.asp?catname=2.4Ghz+Spektrum&idCategory=294&ParentCat=190

Og der fikk du plutselig råd til å konvertere hele bilparken til 2,4Ghz.

Disse går vel ikke overens med Surface-protokollen?

Men er det da DX2S eller DX3S?

DX3S har tre kanaler og kommer med to mottakere, i motsetning til DX2S som er en tokanals radio som kommer med en mottaker.

3PM radioen fra futaba er en FM radio der du står med et langt tynt sverd i hånda hvor du må passe på at ingen andre bruker den kanalen du kjører på.

Futaba 3PM blir levert i en 2,4 GHz utgave også.

Edit; når det gjelder ny radio, er skeptisk til Spectrum. Er det egentlig et godt merke?

Isåfall er ikke detteet bra tilbud?

Det er en god pris det ja. Flertallet her i klubben bruker Spektrum (DX3S, DX3R og DX3.0), og ingen har så vidt jeg vet noen negative erfaringer.

traxxas har jo også sender som funker greit:

http://www.bigsquidrc.com/pictures/traxxas/full/traxxas_tq.jpg

for rundt 400kr på ebay..

Denne er i en heeelt annen klasse enn de nevnte radioer fra Futaba og Spektrum. Mye dårligere ergonomi, tungvint menysystem og kun den nyeste Link-utgaven har modellminne. Min erfaring med Traxxas-elektronikk er også ganske begredelig...

Lenke til kommentar

Skal du ha skikkelig billige Spektrum kompatible mottakere så skal du ta en titt her http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_listCategoriesAndProducts.asp?catname=2.4Ghz+Spektrum&idCategory=294&ParentCat=190

Og der fikk du plutselig råd til å konvertere hele bilparken til 2,4Ghz.

Disse går vel ikke overens med Surface-protokollen?

Vet ikke helt hva det betyr for brukeren men jeg vet at de fungerer og flere i flyklubben flyr mindre modellfly med disse.

Endret av perpyro
Lenke til kommentar

Ja, men nå er det snakk om bil(/båt) radioer her, og ikke fly-/heli radioer. Spektrum benytter seg av to forskjellige protokoller her (air og surface).

OK så disse lar seg ikke bruke om hverandre.

Betyr dette også at jeg om jeg skulle ønske det må kjøpe meg ny radio for å kjøre biler eller båter med min heli radio, og vil jeg får dårlig rekkevidde ved å benytte flyradio og mottaker i bil?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...