Deppss Skrevet 5. mars 2011 Del Skrevet 5. mars 2011 Hvordan hard du tenkt at beltene skal holde seg på plass? Og hvordan skal svinge med den? Første runde så har jeg bare teipa de. Har tenkt å lime siden teipen løsner når jeg spinner. Svingradiusen er som et tog, men det er mulig Det kan umulig være seriøst. Beltene ser ut som de er laget av et plast/isopor lignende pakkemateriale. Det har du helt rett i. Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 5. mars 2011 Del Skrevet 5. mars 2011 Jeg hadde håpet på en bil bygget som en beltebil med brems for hvert belte og skikelig oppheng. Lenke til kommentar
Lami Skrevet 9. mars 2011 Del Skrevet 9. mars 2011 Hm.. Vet ikke om jeg skal kjøpe meg et radiostyrt helikopter. Hva bør jeg begynne med? El eller nitro/bensin eller hva de nå bruker? Isåfall, har erfaring med bensindrevet fly når det gjelder ting som er i luften. Har dere noen å anbefale eller et sted jeg kan leite? Pris spiller ingen rolle, men vil ikke ha så forferdelig dyrt forslag da meste av penger brukes på nitro & bensin RC bil. Lenke til kommentar
Special P Skrevet 10. mars 2011 Del Skrevet 10. mars 2011 Hei Tenkte jeg skulle prøve å få liv i bilen min i dag, men vet ikke hvordan jeg vet at bensin/luft-forholdet blir riktig. Det er en pinne jeg skrur på, men vet ikke hvor den skal stå. Noen som vet om tegn jeg kan se etter for å vite når den står passe bra? Lenke til kommentar
lain Skrevet 10. mars 2011 Del Skrevet 10. mars 2011 Du ser det på eksosen, det skal være litt blårøyk, men ikke så mye. Ofte vil du se folk skru skruen til den er flatt med kanten rundt, også justere seg inn ifra der. Lenke til kommentar
Special P Skrevet 10. mars 2011 Del Skrevet 10. mars 2011 Det er ikke en skrue, det er en pinne som stikker et stykke ut. Det var uansett et veldig diffust svar. Jeg vet ikke hva som er sånn passe. Lenke til kommentar
Deppss Skrevet 12. mars 2011 Del Skrevet 12. mars 2011 Noen som tror dette beistet skyver godt ifra på vinterføret? 2 Lenke til kommentar
lain Skrevet 12. mars 2011 Del Skrevet 12. mars 2011 Håper ikke at det der bare er gaffa med spiker/skruer i? Ser for meg de vil løsne, og du har små metall prosjektiler flyvende. Lenke til kommentar
Deppss Skrevet 12. mars 2011 Del Skrevet 12. mars 2011 Nja, på insiden har jeg sånn tykk plast pakkefolie og spiker hodene er så store at de ikke kan komme igjennom Spikerene er ca 3,7mm brede og hodene er ca 8,7mm diameter, så det skal en de til før de spruter ut. jeg har klart å gå rundt noen ganger, så jeg må være en smule forsiktig med gassen. Lenke til kommentar
Lami Skrevet 12. mars 2011 Del Skrevet 12. mars 2011 ARg.. TEnkte jeg skulle ta å kjøre litt med 1:5 bilen i dag, men så var batteriet i bilen selvfølgelig tom.. Så den må stå til i morgen. Var fint vintervær i dag med snø så håper ikke snøen forsvinner til i morgen Hehe, nice med bakhjulene Deppss Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 12. mars 2011 Del Skrevet 12. mars 2011 Den der må gå som en rakett på skareføre. Virket i hvertfall mere lovende ut en tapebeltene. Lenke til kommentar
Deppss Skrevet 12. mars 2011 Del Skrevet 12. mars 2011 Den der må gå som en rakett på skareføre. Virket i hvertfall mere lovende ut en tapebeltene. Det skal jeg love deg det gjør! Men jeg tror den hadde flytta seg forter hvis den hadde fått litt mer vekt på bakhjula... xD Har planer å få tak i mer pakkeplast for å lage spikerdekk forran og. Jeg viste bilen til en kompis og han var helt rabiat når han så bilen reiste avgårde. Jeg burde ha tatt et par runder ekstra med gaffatape for å få noe mer stbilitet på piggenes sidebevegelser. Det blir litt vedlikehold når jeg skal rette opp 115 pigger per dekk Lenke til kommentar
Lami Skrevet 13. mars 2011 Del Skrevet 13. mars 2011 (endret) Folkens, har et batteri på 3000mAh og en lader som gir ut 300Ah. Det tar 14 timer å lade (3000mAh x 1.4/300mA) Satt den til lading i går kl 17 til 1 på natten stoppet jeg ladingen, ogaå setter jeg den på nå og lader den til rundt kl 13-14. Er dette nok ladetid? Vil gjerne kjøre snarest mulig men vil slippe å tenke på at batteriet går tomr under kjøring! Endret 13. mars 2011 av Lami Lenke til kommentar
Deppss Skrevet 13. mars 2011 Del Skrevet 13. mars 2011 Etter mine beregninger så er jo batteriet fullt på 10 timer. 300mah x 10t = 3000mah. Det er jo sånn det funker med ladern min, men når du setter inn 1,4 så lurer jeg på hvor det kommer fra? Lenke til kommentar
toreae Skrevet 13. mars 2011 Del Skrevet 13. mars 2011 Folkens, har et batteri på 3000mAh og en lader som gir ut 300Ah. Det tar 14 timer å lade (3000mAh x 1.4/300mA) Satt den til lading i går kl 17 til 1 på natten stoppet jeg ladingen, ogaå setter jeg den på nå og lader den til rundt kl 13-14. Er dette nok ladetid? Vil gjerne kjøre snarest mulig men vil slippe å tenke på at batteriet går tomr under kjøring! Jeg går ut fra at du mener laderen din er på 300mA. Ditt regnestykke er riktig så lenge batteriet faktisk tar imot 300mA, og at laderen gir riktig spenning ut. Jeg vil anta at det er riktig. Lenke til kommentar
Lami Skrevet 13. mars 2011 Del Skrevet 13. mars 2011 (endret) Jeg fikk tallet 1,4 fra en annen nettside Men er ikke det riktig å gange med 1,4? Men tror dere jeg kan kjøre om ca 1 time? Og skal ikke batteriet være varmt? Laderen er veldig varm men ikke batteriet. Endret 13. mars 2011 av Lami Lenke til kommentar
Deppss Skrevet 13. mars 2011 Del Skrevet 13. mars 2011 (endret) Jeg fikk tallet 1,4 fra en annen nettside Men er ikke det riktig å gange med 1,4? Men tror dere jeg kan kjøre om ca 1 time? Og skal ikke batteriet være varmt? Laderen er veldig varm men ikke batteriet. Da må det være en tulling som ikke har peiling. Laderen din er på 300mah. Det vil si at den kan levere 300 MilliAmpere i Timen/ 0,3A. Batteriet ditt er på 3000mah. De kan da levere 3 Ampere på 1 time, eller 1500 ampere på 2 timer. Så det blir 3000mah uansett. For å finne ut hvor lang tid det tar å lade batteriet ditt, så blir regnestykket sånn: 3000mah(batteri) / 300mah(lader) = 10Timer Hvis batteriet er varmt så er det på grunn av at det er stor strøm gjennomgang i batteriet. Da bør du vente til det har fått kjølt seg ned før du du bruker det/ setter det til lading. Laderen din blir varm på grumm av at den jobber alt den makter. Eks. hvis du går 500 meter så blir du ikke varm, men hvis du løper alt du makter 500 meter så er det jo rett før du kan steke egg på hodet ditt. I dette sekund, så kan du hive batteriet inn i bilen tute og kjøre. Det skal hvertfall jeg Endret 13. mars 2011 av Deppss Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 13. mars 2011 Del Skrevet 13. mars 2011 Du får ikke et 3Ah-batteri til å bli varmt med en 300mA-lader. Du burde skaffe en skikkelig lader. Er ikke mange kronene for en lader som kan lade batteriet helt opp på ca. 1 time og som stopper, og gir beskjed automatisk når det er fullt. Lenke til kommentar
Lami Skrevet 13. mars 2011 Del Skrevet 13. mars 2011 Okay, tusen takk for svar I appreciate it. Men er denne laderen noe å gå for? Lenke til kommentar
Lami Skrevet 13. mars 2011 Del Skrevet 13. mars 2011 (endret) Hm, har et lite problem folkens. Styringen min funker ikke. Gassen funker helt fint, men den vil ikke svinge når jeg snur på hjulet på fjernkontrollen. Prøvde å skifte ut 4 av 8 batterier i fjernkontrollen (og koblet til lader) men det hjalp ikke. Åpnet en boks på bilen for å skjekke om alle kabler er koblet til, og det er dem. Hva er det som er galt?! Hvorfor fungerer gassen men IKKE styringen?! Har prøvd det meste Endret 13. mars 2011 av Lami Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå