Gå til innhold

Den store R/C-tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 1 måned senere...

Jeg har sett på dem du linker til før, så jeg aner ikke hvorfor jeg ikke tenkte på dem nå. Når jeg tenker meg om tror jeg faktisk jeg allerede har en centre front dogbone fra I-RC Jeg får bestille ett par når de får dem på lager igjen.

 

Får du kjørt noe med Savage-en din i vinter?

 

Red.: Den du linket til er jo center dogbone, det jeg trenger er de som går fra diffen og ut til hjulene, men de har ikke livstids-garanti. Det er vel derfor jeg ikke øyeblikkelig tenkte på dem. :p Lurer på hvor mye sterkere de er enn HPI sine.

Endret av Cutthroat Bill
Lenke til kommentar

Vurderer sterkt/ har avgjort at jeg skal kjøpe meg en Traxxas summit 1:10 når jeg reiser til Polen om ikke så lenge...

 

Jeg lurer på om det er noe jeg bør tenke på før jeg går inn i den polske butikken? Det er vel kanskje ikke så aktuelt siden man får reservedeler, men har traxxas internasjonal garanti? annet jeg bør tenke på??

Lenke til kommentar

Garantien til Traxxas er ikke mye å skryte av. De har 30-dagers begrenset garanti på elektronikken, og ved feil (f.eks. DOA) krever de at du forsikrer frakta for mer enn verdien og betaler dette av egen lomme. Og da blir det såpass dyrt at man fint kan kjøpe noe bedre om noe ikke fungerer eller ryker. Ellers så er vel ikke RC-ting noe billigere i Polen enn i Kina?

Lenke til kommentar

Noen som kan anbefale meg supersterke dogbones til Savage? Har ødelagt begge bak etter at jeg satte i den nye motoren. Kanskje de bare var utslitt, men bilen har ikke vondt av noen enda sterkere.

 

 

Bare en liten tanke, men hva med å ha noe mykere enn stål rundt de, så det ikke blir så voldsom kraft med en gang?

 

Litt ductape eller gummi eller lignende.

Lenke til kommentar

Garantien til Traxxas er ikke mye å skryte av. De har 30-dagers begrenset garanti på elektronikken, og ved feil (f.eks. DOA) krever de at du forsikrer frakta for mer enn verdien og betaler dette av egen lomme. Og da blir det såpass dyrt at man fint kan kjøpe noe bedre om noe ikke fungerer eller ryker. Ellers så er vel ikke RC-ting noe billigere i Polen enn i Kina?

 

Den lille forskjellen er vel at jeg ikke har planer om å reise til Kina. Dessuten er Traxxas fra USA, også litt merkelig at det skulle være rimelige på motsatt side av kloden...?? ;)

 

Men takk for info om garantien..

Lenke til kommentar

btw lurer jeg på om jeg tok feil ang. produksjon i USA, ser ut til at de monteres eller at komponentene lages i kina... ikke undersøkt så nøye...

 

2160 slotzy = ca 4300 nok.. sparer ca 700 minus 50 kr i "frakt"...

 

ikke mye å spare, men noe er bedre enn ingen ting... Dessuten vil jeg helst unngå globy.no

Lenke til kommentar

Heisann. Jeg har en HPS Tyranosarus Thwarter 4WD (se Link) Det som har skjedd er at jeg har fått ødelagt den, for 2 år siden. Da la jeg den bare i en pappeske og ga rett og slett Fa**. Jeg Har nå begynt å skru på den og har funnet ut at jeg trenger en ny servo(Gass servo viss det er noe som heter det) Trenger også motaker samt nye krystaller. Noen som vet hvor dyrt dette vill bli? trenger faktisk også en startsnor som passer til mottoren min. Noen som vet noe om dette? :)

Endret av zAfroBoyz
Lenke til kommentar

Noen som kan anbefale meg supersterke dogbones til Savage? Har ødelagt begge bak etter at jeg satte i den nye motoren. Kanskje de bare var utslitt, men bilen har ikke vondt av noen enda sterkere.

 

 

Bare en liten tanke, men hva med å ha noe mykere enn stål rundt de, så det ikke blir så voldsom kraft med en gang?

 

Litt ductape eller gummi eller lignende.

Jeg tror ikke det er mulig. Et slik plastikkbelegg måtte i så fall legges utenpå akslingene, uten å gjøre metallet svakere. Men da blir det rett og slett ikke plass.

I tillegg ville nok ett slikt belegg slites ned veldig fort siden modellbiler veier så mye som de gjør. Savager veier omtrent 6 kilo, og har store hjul. Dreiemomentet på de akslingene er nok ganske imponerende.

 

Men slipper-kløtsjen er jo designet for å nettopp lette på belastningene i drivverket. Da spesielt ved hopp og lignende hvor belastningen er større enn ellers.

Endret av Cutthroat Bill
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...