Gå til innhold

Den store R/C-tråden

Anbefalte innlegg

Hvor er det du utfører rage testen?

Jeg tenker om det er noe i området som kan forstyrre radioen.

Vi har et spesielt sted på den ene siden av flystripa vår som forstyrrer FM radioer.

Ingen vet hva det er men på et bestemt sted under innflyging fra sør glitcher FM systemene, og det skjer på samme sted over åkeren.

Hjemme utfår huset og den begyner og forstyre på akuratt 30 skritt der range testen

Forstyrer endå mere når motoren er i gang

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kommer du til å lage en arbeidslogg når du starter ombyggingen, lain? Det er morsomt å følge med på slike prosjekter. Pluss, jeg kommer antagelig til å gjøre noe lignende en gang i tiden, når min ZR.30 tar kvelden. Kanskje jeg lærer noe. ;]

Skal du bruke NiMH-batterier?

Det ble ingen arbeidslogg. Mente jeg skulle bruke helgen på å bygge, og ta skikkelige bilder.

Men "problemet" er at kit conversion til hpi er så latterlig enkel og rask å sette sammen.

Og jeg hadde bare mobilen å ta bilder med når jeg fant ut at jeg kom til å bli ca ferdig i kveld.

Eneste jeg ikke liker, er at det ser ut som at ene motorskruen er ca umulig å komme til uten å ta av hele bakenden på bilen, så om jeg skal bytte drev, er det endel ekstra jobb.

Har satt på 15/44 nå, men kan vel gå opp til 20 eller 25 uten spesielle problemer.

Men må si jeg liker oppsettet ellers på bilen, ser solid ut, har ekstra diffhus/differ om de jeg allerede har oppgradert ryker, og mangler nå bare kabler/kontakter ifra elefun, så kan det siste på bilen monteres og testes.

Eneste å legge merke til, som jeg var klar over før jeg kjøpte ting, er at flux motorfester er 39,7mm, og pga ekstra kjøleribber på CC Mamba er denne 40,8 ca. Jeg valgte å fjerne akkurat nok til at jeg fikk festet den, og da jeg kommer til å kjøre aktiv kjøler i tillegg, satser jeg på at det går greit.

Skal få sett om jeg får tatt noen skikkelig bilder, men blir lite aktuelt å skru den fra hverandre igjen om jeg ikke må av andre årsaker :p

Lenke til kommentar

Da jeg må kjøpe nye ladere m.m. når jeg går over på lipo, så blir det 2x 7.2V nimh per nå.

Regner med at det går greit i forhold til kjøling egentlig, men tenkte jeg skulle prøve å legge opp til en løsning for det, ved behov, spesielt siden jeg nå kommer enklere til i forhold til ledninger osv.

Lenke til kommentar

Du kommer til å få hakeslipp når du først får testet lipo. Det kan omtrent ikke sammenlignes engang.

Er litt morsomt at man må begrense gasspådraget når man herjer rundt. 100% gass går bare ikke ann når man har 22.2v lipo. Da sprenger dekk før batteriene er tomme for strøm. Og i ditt tilfelle så vil vell bilen rulle rundt på taket hvis man er for ivrig. Men det er jo også da det er ekstra gøy. At man kan justere bilen på bakhjulene med gassen for å se hvor lenge man klarer å holde den på bakhjulene.

Jeg klarte rundt 100 meter engang med min 8ight-t, og denne har ingen "wheeliebars", så det var ganske morsomt.

Lenke til kommentar

Nei det vil fungere dårlig.

Du ender opp med altfor lavt rotorturtall og lite kraft.

Prøvde 3S på mitt heli etter å ha oppgradert det til 4S oppsett og det var heller triste greier samtidig med at det lave rotorturtallet gav halerotoren liten autoritet over halen.

Lenke til kommentar

Da er bilen testet, og 2 nimh batteri gjør helt grei jobb i min mening.

Og til bashing vet jeg ærlig talt ikke om det er så stort poeng å bruke 2-3k ekstra for lipo og alt det innebærer.

Men vi får se når sommern kommer, og jeg får kjørt gris skikkelig.

Lenke til kommentar

Har ikke prøvd stillestående backflip per nå.

Kjører 2x5000mah i serie, så har 14,4volt i det minste.

Jeg er som sagt en basher, så å tune 101% for å komme et sekund lavere på rundetid osv er ikke noe for meg.

Men igjen, dette var bare en liten testkjøring for å se at alt fungerte, så godt mulig jeg koster på meg lipo og lader når feriepengene kommer f.eks, og jeg har fått kjørt litt mer ute.

Lenke til kommentar

Med det beistet du har i den bilen, så vil jeg av vi snakker om to siffertet tall, kortere på rundetiden. Den har jo tross alt 6HP og nesten halvparten blir jo ikke brukt med de batteriene du bruker nå :p

Men på enannen side, så er det jo tryggere og billigere å kræsje med de batteriene, siden den mest sansynlig ikke går i 100 km/h...

Lenke til kommentar

Telemetry is a technology that allows remote measurement and reporting of information. The word is derived from Greek roots tele = remote, and metron = measure. Systems that need external instructions and data to operate require the counterpart of telemetry, telecommand.

(wikipedia)

Google Translate oversetter til noe drlig norsk, så jeg droppa det :p

Endret av Deppss
Lenke til kommentar

Ok takk for svar! :) vil den funke i min radio? Hitec eclipse 7

Jeg har litt liten tro på det, fordi det er en FM sender og hvis det er flere sendere på samme frekvens så tror jeg det blir bare kluss. Men er jo da min teori. Men så må du jo ha en mottager i kjøretøyet ditt som kan motta og sende.

Jeg har hørt det går og pakke motakkeren i aluminiums folie? Hvor godt skal den pakkes?

Hva skal det være godt for?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...