>Jonas< Skrevet 21. desember 2010 Del Skrevet 21. desember 2010 Samt endel av dem kjører jo 300+ cycle garanti på batteriene sine, så da trur jeg at man har kommet såpass langt i teknologien at det ikke akkurat skader å lade med såpass mye når man først har garanti på det. Garanti på hva? Defekte celler eller reduksjon i ytelse? LiPo batterier bør fint holde 500-1000 sykluser. Lenke til kommentar
oophus_3do Skrevet 21. desember 2010 Del Skrevet 21. desember 2010 Det er snakk om reduksjon i ytelse ja. Maxamps kjører f.eks 30% reduksjon over 300 cycles, eller 3 år. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 21. desember 2010 Del Skrevet 21. desember 2010 Motoren bestemmer jo selv hvor mye strøm den vil trekke. Varmeutviklinga vil være lavere med 50A ved 6V fremfor 40A ved 8V. Høy strøm og lav spenning generer i hovedsak større spenningsfall enn ved lav strøm og høy spenning, mens varme er et produkt av spenning og strøm. Selv om motoren ønsker seg mer strøm for å gjøre samme jobb som ved høyere spenning, vil jo fremdeles ikke batteriet klare å levere mer strøm. Effekten motoren ønsker seg vil jo gå til varmeavkastning i battericellene. Feil. Varmeutviklinga blir høyere ved 50A. Viklingene er rett og slett ledninger. Jo mer strøm du sender gjennom ledninger jo varmere blir de. Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 21. desember 2010 Del Skrevet 21. desember 2010 (endret) Jeg finner det merkelig at utviklingen på El-biler ikke er kommet til et punkt der det er helt døpdfødt å kjøre på 7,4V og utrolig høye strømmer. Alternativet er nemlig å øke spenningen og tilpasse elektronikken til dette. Istedenfor å trekke 338A for å få tynt ut 2,5KW så kunne man gått for et 22,2V oppsett eller enda bedre 44,4V. Samme kraften vil da kun trenge 113A på 6S eller 56A på 12S. Plutselg trenger man ikke store 40-50C pakker men heller 20-25C pakker men med mange flere små seller. Dette ville gitt et system med mye mindre tap og varmeutvikling en dagens oppsett. Endret 21. desember 2010 av perpyro Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 21. desember 2010 Del Skrevet 21. desember 2010 En del tyder på at det er på vei dit. Neu har RC-motorer helt opp til 115V. Lenke til kommentar
oophus_3do Skrevet 22. desember 2010 Del Skrevet 22. desember 2010 Lehner er vell der de også stort sett. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 1. januar 2011 Del Skrevet 1. januar 2011 Fikk så vidt testa Baja'n med ski. Skia fungerte perfekt. Men det jeg fryktet stemte veldig bra. Bakdekka graver seg veldig fort ned så bilen blir stående fast hvis snøen er for dyp. Men i litt lavere, tung snø ble det voldsom fart og god styring. Lenke til kommentar
fsx v1.1 Skrevet 1. januar 2011 Del Skrevet 1. januar 2011 Hei kjøpte meg en ny Hitec Eclipse 7 QPCM for den forige radioen var det forstyrrelser og gjett hva den Hitec Eclipse 7 QPCM nye som er kjøpt for noen dager siden ER FAEN MEG FORSTYRELSER OGSÅ den klarer ikke rekevidetesten på 30 skritt( gå vanlige meneskefot?, sorry er ikke så god og forklare) men når jeg kommer på 20skritt så er det voldsome forstyrelser veit dere noe hva som er problemet? snart gidder jeg ikke dette dritte lenger alt jeg har funker jo faen ikke Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 1. januar 2011 Del Skrevet 1. januar 2011 Hvor er det du utfører rage testen? Jeg tenker om det er noe i området som kan forstyrre radioen. Vi har et spesielt sted på den ene siden av flystripa vår som forstyrrer FM radioer. Ingen vet hva det er men på et bestemt sted under innflyging fra sør glitcher FM systemene, og det skjer på samme sted over åkeren. Lenke til kommentar
Fish Skrevet 1. januar 2011 Del Skrevet 1. januar 2011 Noen andre som har TT-01'ere her ? Har en her som er utstyrt med ganske mye aluminium og en 8.5t børsteløs motor *bil* Lenke til kommentar
lain Skrevet 8. januar 2011 Del Skrevet 8. januar 2011 ARG! Har enda ikke fått pakken min med deler. Sendt mail til towerhobbies, og de ønsker ikke å gjøre noe før det har gått 45dager ifra sende dato, så er et par uker til å vente på det. Men har sendt mail til posten norge, da det er mulig pakken ligger på fortolling og godgjør seg, håper de kommer tilbake i løpet av et par dager til uken. Ville ikke vært første gangen fortolling har tatt 5 uker. Jalla opplegg, og dette betaler vi dyre dommer for... Lenke til kommentar
Cutthroat Bill Skrevet 8. januar 2011 Del Skrevet 8. januar 2011 Jeg blir lei når jeg må vente 3-4 dager på tollen. 1 Lenke til kommentar
Deppss Skrevet 9. januar 2011 Del Skrevet 9. januar 2011 Glad jeg slipper tollen, momsen og frustrasjonen når jeg bestiller deler fra statene... Jeg har en 3-mening som bor i Miami, og kjæresten hennes sier at det er bare å si ifra hvis jeg skal bestille noe. Lenke til kommentar
lain Skrevet 9. januar 2011 Del Skrevet 9. januar 2011 Kjekt. Du får alt sendt som gave da eller? Blir gjerne billigere frakt også vil jeg tro, ser f.eks TH har gratis frakt til alle stater med fedex. Lenke til kommentar
tanngarden Skrevet 9. januar 2011 Del Skrevet 9. januar 2011 ellers er ofte de som selger over ebay og slik ålreite folk, hittil handla for rundt 6000 i utlandet og ikke betalt ei krone i moms enda bare å spørre om de kan sette ned prisen på pakka og det har de ihvertfall gjort for meg de gangene jeg har overstiget 200kr grensa(noe som støtt skjer ) Lenke til kommentar
fsx v1.1 Skrevet 9. januar 2011 Del Skrevet 9. januar 2011 Hvor er det du utfører rage testen? Jeg tenker om det er noe i området som kan forstyrre radioen. Vi har et spesielt sted på den ene siden av flystripa vår som forstyrrer FM radioer. Ingen vet hva det er men på et bestemt sted under innflyging fra sør glitcher FM systemene, og det skjer på samme sted over åkeren. Hjemme utfår huset og den begyner og forstyre på akuratt 30 skritt der range testen Lenke til kommentar
Deppss Skrevet 9. januar 2011 Del Skrevet 9. januar 2011 Kjekt. Du får alt sendt som gave da eller? Blir gjerne billigere frakt også vil jeg tro, ser f.eks TH har gratis frakt til alle stater med fedex. De tar det med til norge i kofferten Den siste pakka som var på rest kom med UPS. Lenke til kommentar
lain Skrevet 10. januar 2011 Del Skrevet 10. januar 2011 Etter mas på posten fant de pakken, fikk den fortollet, og videresendt. Jeg lurer tidvis på hva de driver med der inne. Men da er den i det minste på vei videre ifra oslo. Lenke til kommentar
Cutthroat Bill Skrevet 10. januar 2011 Del Skrevet 10. januar 2011 Da får du vel pakken i morgen eller eller på onsdag. Post masse bilder, da! Lenke til kommentar
lain Skrevet 10. januar 2011 Del Skrevet 10. januar 2011 Da jeg driver med no kurs om dagen, blir det nok lite action før helgen. Men kan alltids poste bildene av utpakking. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå