Gå til innhold

Den store R/C-tråden

Anbefalte innlegg

Tolker det som at det er en smart ting å kjøpe med kjøler ^^

HPI Racing Savage Flux Conversion Kit Nitro Savage	$174.99
Castle Creations 1/8 Mamba Monster/Neu-Castle 2200kV	$299.97
Castle Creations CC Blower Monstr Mtr Cool Fan & Shroud	$11.99
Castle Creations CC Pinion 15T MOD 1			$9.30
Castle Creations Castle Link USB Programming Kit	$21.99
$125 Promotional Discount 				$125.00-

Total Current Charges:					$393.24

International Air:					$52.40

Sub Total						$445.64

Ca 3500 inkl moms + gebyr. Syntes ikke det ble så galt. Hjelper seff med 125usd discount.

Kunne tenkt meg billigere frakt, men bruker towerhobbies hovedsaklig når jeg kan spare penger totalt på "større" ordre, så går greit.

Kommer i det minste fort frem til norge, selv om posten liker å kose på pakkene mine ei uke eller to før de leverer dem.

Får litt ekstra utstyr til overs pga kit, men skader ikke å ha ekstra diff f.eks når sommern kommer. Blir det lipo, er det vel ikke utenkelig at ting ryker heller. (Er vel mer som NÅR det blir lipo).

Da var i det minste julegaven til seg selv sikret, kos!

Edit: Holy crap, så fint ut til jeg trykte lagre.

Edit2: Ingen enkel måte å få ting til å se pent ut kanskje nei.

Edit3: Der ja, jalla opplegg.

Endret av lain
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har et litt hat/elsk forhold til å det å vente på pakker.

Nå som ting er bestilt, er det nice å vite at det kommer masse deler og stash i posten, mens det er hat å måtte vente på postvesnet.

Håper jeg får ting før jul, men siden posten babblet om at pakker må sendes før 16. for å være sikret å komme frem, og min pakke først må igjennom tollen, er jeg redd det blir romjulen på meg :/

Lenke til kommentar

Hvordan er undersiden av skiene, ta gjerne et bilde, nysgjerrig på hvor bra de evt vil "skjære" seg styrespor i snøen.

Ellers sitter jeg her og venter på min pakke med stash fortsatt, ser ut til at juleposten er med å gjør ting litt forsinket, så har vel innsett at det er store muligheter for at det blir romjulskruing på meg.

Lenke til kommentar

Kommer du til å lage en arbeidslogg når du starter ombyggingen, lain? Det er morsomt å følge med på slike prosjekter. Pluss, jeg kommer antagelig til å gjøre noe lignende en gang i tiden, når min ZR.30 tar kvelden. Kanskje jeg lærer noe. ;]

Skal du bruke NiMH-batterier?

Endret av Cutthroat Bill
Lenke til kommentar

Hadde planer om å prøve å dokumentere litt. Får se om jeg får satt opp et kamera til å ta bilder.

Bilen er allerede delvis i deler, men er vel uansett ikke så interessant å se teardown.

Jeg har liggende NiMH batterier, så kommer til å teste med det først. Så får jeg følge med på om det blir noen tilbud eller hvordan det evt blir med lipo.

Dvs, lifo er også av interesse, de skal være tryggere enn lipo, men jeg vet ikke hva jeg føler er verdt pengene per nå.

Jeg kommer ikke til å kjøre noen løp, så litt usikker på hva jeg faktisk trenger av batteri for å få en ok opplevelse.

Lenke til kommentar

Er som sedsberg sier. Uansett vil det gå for dårlig med nimh batterier. Det å ha en kjøretid på 10 minutter er ikke akkurat morsomt, særlig når det også tar såpass lang tid å lade dem.

Uansett, styr unna ettersom det å kjøpe nye motorer vil koste deg mer enn å bare skaffe deg lipo/a123 batterier med engang. Selv anbefaler jeg lipo ettersom det er litt mer futt i dem, samt lengre kjøretid.

Lenke til kommentar

Tydelig at jeg må lese mer. Må ha missoppfattet noe i forhold til nimh vs lipo.

Nå skal man seff ikke ta alt man leser i div forum for god fisk, men var innom nok poster med info om at nimh gjorde jobben, og gav 20-25min kjøretid, til at jeg trodde det var et greit sted å starte.

Må vel ha ny lader også, med muligheten for balancing, om jeg skal kjøre lipo?

Lenke til kommentar

Sørg for å kjøpe en skikkelig lader, når du først skal kjøpe. Gå gjerne for en som kan lade 2 batterier på en gang. Og husk kjøpe (LiPo-)batterier som takler den aktuelle motoren. Finn ut hvor mye akkurat din motor trekker i Ampere, også finner du batterier som takler minst samme, eller helst høyere strømtrekk (Ah ganger C).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...