Gå til innhold

Den store R/C-tråden

Anbefalte innlegg

Nei CB, det er av tingene jeg må få orden på.

Vurderer å gå for HPI sitt eget sett som de bruker på flux, men har ikke fått sett og sammenlignet så jeg vet om det er verdt det i forhold til hvor mye jeg evt må ut med for noe råere.

Kommer vel til å kjøre i stykker girkassen ganske fort regner jeg med, så et kit der kan kanskje også være greit.

Håper som sagt jeg får tid til helgen eller nærmere jul, når ting roer seg. Blir en ganske grei handleliste til slutt er jeg redd.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva slags børsteløst system går du for?

Hvis du har litt ekstra med cash så kan jeg anbefale Lehner motorer. De sparker unna så det griner.. Får ikke stort mer kraft enn du får fra disse. I en savage så kan du jo sikkert også klaske til med 12s lipos.. ;)

Jeg kjører mamba monster 2200kv på min Losi 8ight. Og den ødelegger jeg dekkene på hvis jeg har bånn gass for mye, så det spørs jo om man trenger noe særlig mere krefter enn det, dog hvis jeg finner ut at "mye vil ha mer" så går jeg for Lehner.

Lenke til kommentar

Godt at jeg er i gang, fordi jeg føler meg virkelig utenfor mitt element.

mamba monster 2200kv eller tilsvarende så ganske kos ut. Nesten så jeg får lyst til å sette en inn i bilen og bare se hvor mye som ryker, og på den måten finne ut hva jeg må bytte ut :p

Edit:

http://www.elefun.no...od.aspx?v=16266

Dette må vel være en ok pris ifra norsk butikk?

Utenom at de ikke har det på lager.

Edit2:

http://www.rcplanet....p/HPI102534.htm

Også grei pris, 1k+moms og frakt på 200 spenn. så ca 1500 spenn, + motoren over til 2.5k, ville gi meg alt jeg trenger og mer til 4k.

Med behov for lifo med tiden, når jeg går lei av manglende futt i mine nimh batterier som jeg har per i dag på en annen bil.

Får se om jeg finner et ok motor+esc sett også fra utlandet, er kanskje litt å spare.

Litt gira når man kommer i gang kan du si.

Edit3:

http://www3.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXAEMR&P=7

Samme kit, men pga jeg er medlem der, får jeg endel ekstra rabatt. Vurderer seriøst det kitet, sammen med mamba motoren og esc.

Slitter jeg stress med å finne deler og styr hver for seg. Og mulig jeg kan snike meg til å ta savage'en til brodern, som han ikke har kjørt på flere år.

Så kan jeg evt la min mod'a nitro savageX stå i fred så lenge, da det kitet har nye tvp og det meste annet jeg trenger for å få hans bil i stand igjen.

Hms, litt å tenke på til 9. (ekstra tilbud på TH går ut den dagen), får ta en telefon til brodern i morgen. Om ikke annet er det greit med delebil.

Endret av lain
Lenke til kommentar

Hms, brodern hadde planer om å bygge opp igjen sin savage, med deler liggende og greier, så det ble et no go fra han på billig kjøp der.

Er nesten så det er litt irriterende hvor solide de er de bilene, er ikke mange "vrak" som selges ^^

Kit ser likevel ut til å kanskje være den rimeligste veien å gå for å få alt i en pakke + litt ekstra deler.

Får regne kjapt på det, og kanskje legge inn en liten bestilling hos TH i kveld/morgen.

Lurer på hvor mye front+bakparti koster i deler, redd det fort blir dyrt, vært litt gøy å bygd bilen helt ifra grunn av, da kit pakken kommer med nye tvp osv.

Lenke til kommentar

blir vel litt vinterflyving når isen kommer :dribble:

.. eller snøen!

- trenger bare ett fly med ski på først... men før det igjen må det komme nok snø! - og jeg kan se at snøen er på vei :dribble:

og et spørsmål

- Hva betyr størrelsene når det gjelder fly? - feks 0.4 eller 0.8 fly... vekt? -motorstørrelse? - klasse?

- har ikke klart å finne noe fornuftig ut av dette!

Lenke til kommentar

kan ikke annet enn å si at dette var ganske artig.. tok overraskende bra tak ute nå også.. så om noen har ekstra dekk så er det bare å skru i skruer å ha det gøy..

I svarte F***! :dribble:

Ser ut som den er nesten klar for Death Race... :p

Bare synd jeg har bare ett sett med dekk, hadde vært kjekt med rally piggdekk nå som jeg har permanent FWD... :p

Lenke til kommentar

kan ikke annet enn å si at dette var ganske artig.. tok overraskende bra tak ute nå også.. så om noen har ekstra dekk så er det bare å skru i skruer å ha det gøy..

For all del IKKE gjør som denne karen. Kan fort ende opp med at du gjør en person eller to blind. De piggene der kan sprette ut når som helst, og da gjerne mens du har bånn gass slik at de flyr bortover i 50-60 km/t.

Det er alt for myk gummi i RC bildekk til at det kommer til å vare i et par runder, så de kommer til å dette ut etterhvert. Og da er man bare heldig hvis man ikke kjører forbi noen, eller deg selv.

Angående børsteløst for monstertruck så ville jeg ikke anbefalt 2650kv utgaven fra MMM ettersom man da kun vil kjøre med 4c lipo. 6c lipo vil bare overopphete alt av elektronikk. Så da vil faktisk 2200kv motoren gå bedre enn 2650kv'en. Større toppfart, samt mye mer dreimoment.

Endret av o(O)phus
Lenke til kommentar

For all del IKKE gjør som denne karen. Kan fort ende opp med at du gjør en person eller to blind. De piggene der kan sprette ut når som helst, og da gjerne mens du har bånn gass slik at de flyr bortover i 50-60 km/t.

Det er alt for myk gummi i RC bildekk til at det kommer til å vare i et par runder, så de kommer til å dette ut etterhvert. Og da er man bare heldig hvis man ikke kjører forbi noen, eller deg selv.

vil faktisk påstå at dette er tryggere enn om sommeren, skruehodene er såpass store og flate at de flyr ikke ut av seg selv altså. de får du ikke dratt ut med tang om du hadde prøvd.. vil si det er mer skummelt om sommeren med grus og stein som flyr alle veier..

post-126182-0-01982000-1291908784_thumb.jpg

Lenke til kommentar

*snip*

Angående børsteløst for monstertruck så ville jeg ikke anbefalt 2650kv utgaven fra MMM ettersom man da kun vil kjøre med 4c lipo. 6c lipo vil bare overopphete alt av elektronikk. Så da vil faktisk 2200kv motoren gå bedre enn 2650kv'en. Større toppfart, samt mye mer dreimoment.

Da får jeg se om jeg finner en 2200kv til en grei penge. Er som sagt ny når det kommer til brushless, så setter pris på alt av råd når det kommer til oppsett av det.

Og siden det er snakk om monstertruck, er jo ikke høyere dreiemoment noe å forakte akkurat.

Lenke til kommentar

vil faktisk påstå at dette er tryggere enn om sommeren, skruehodene er såpass store og flate at de flyr ikke ut av seg selv altså. de får du ikke dratt ut med tang om du hadde prøvd.. vil si det er mer skummelt om sommeren med grus og stein som flyr alle veier..

Med litt slitasje rundt hullene så skal jeg love deg at de kommer til å fly ut etter en stund.

Dekkene går jo i stykker uten slike modifikasjoner, så SELVFØLGELIG kommer de til å gå istykker nå som de har utallige plasser å revne i/på. Du skjønner vell det at du ikke akkurat har gjort dekken MER slitesterke ved å skru skruer gjennom dem?

*snip*

Da får jeg se om jeg finner en 2200kv til en grei penge. Er som sagt ny når det kommer til brushless, så setter pris på alt av råd når det kommer til oppsett av det.

Og siden det er snakk om monstertruck, er jo ikke høyere dreiemoment noe å forakte akkurat.

Jeg sikler faktisk litt på 1717 systemet til MMM. Det er en 1600kv motor, som er 20% større en 2200kv. Så hvis du får den til en billig penge, så må du gjerne prøve den ut samt gi litt "feedback" på hvordan den er her. ^^

Finnes folk som kjører den motoren på 1:5 biler, på samme måte som Lehner motorene.

Lenke til kommentar

http://www3.towerhob...p?&I=LXVHA5&P=7

Castle Creations 1/8 Mamba Monster/Neu-Castle 2200kV

Tror den skal gjøre nytten. Ser ikke ut som at TH har 1600kv lengre, og kjøper jeg 2200kv via TH, får jeg 100usd rabatt på min ordre som gjør endel forskjell. (yey for juletilbud for internasjonale medlemmer).

Edit: Hvor stort er behovet for aktiv kjøler (vifte) på denne typen motor?

Endret av lain
Lenke til kommentar

Min har gått til helvete etter at jeg kjørte med bilen i et sandtak. Datt noe grus inni der som ødela den. Så jeg anbefaler å "modde" kjøleren litt. Eller det burde man egentlig på alle kjølere der ute ettersom det er fort gjort å få litt småstein inni der som knuser viftene.

Finn fram yndlings strømpebuksa til dama, søstra, morra di etc og klipp høl i den samt sett den mellom vifte festet. Så har du jo "mekket" en fin sil som stenger uønskede ting ute bortsett fra lufta som skal inn.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...