Durochris Skrevet 5. november 2010 Del Skrevet 5. november 2010 Da er det no galt med enten øynene mine eller PC'en min eller pdf fila.... For her står det absolutt ingenting om Lipo! Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 5. november 2010 Del Skrevet 5. november 2010 Ja da må du få deg briller for manualen tar for seg LiPo på side 6, 8, 12, 14, 16, 17, 18, 19 og 20. Lenke til kommentar
Deppss Skrevet 5. november 2010 Del Skrevet 5. november 2010 Da er det ett eller annet som er galt her. Jeg tok en titt og jeg får bare opp 16 sider... Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 5. november 2010 Del Skrevet 5. november 2010 Du har sidetall på både høyre og venstre side og sidene ligger ikke kronologisk heller. PDF fila er ganske uoversiktlig og ser ut som om den er laget for å skrive ut dobbelsider for å stifte sammen et hefte av det hele. Lenke til kommentar
Deppss Skrevet 5. november 2010 Del Skrevet 5. november 2010 Åja... man kan ikke få med seg alt her i verden Lenke til kommentar
herrthf Skrevet 8. november 2010 Del Skrevet 8. november 2010 Batteriet til mini infernoen min er ødelagt så finner jeg ikke andre sider en centrohobby som seller dette batteriet http://centrohobby.no/shop.asp?p=74296405&imgGallery=2&imgActive= men så er det mindre Amper på dette og mindre volt men vill det ha noe å si på effekten og farten på bilen? eller vett dere om andre sider som seller slike batterir? Lenke til kommentar
Deppss Skrevet 8. november 2010 Del Skrevet 8. november 2010 Det som er felles med alle batterier er: mindre spenning = mindre fart. Amp har en del å si på kjøre tiden og litt på effekten men ikke mye. Hvis det batterier du linka til, så ville jeg droppa det... Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 8. november 2010 Del Skrevet 8. november 2010 Høyere spenning betyr ikke nødvendigvis mere fart. Det kommer an på typen batteri (hvor mye strøm det kan levere på en gang). Et 7,4V LiPo f.eks. kan lett gi mye mere fart enn et 8,4V NiMh. NiMh-batterier får et stort spenningsfall ved høye strømuttak. Dvs. at hvis man gir bånn gass så har man egentlig ikke 8,4V men kanskje bare 5V. Lenke til kommentar
Deppss Skrevet 8. november 2010 Del Skrevet 8. november 2010 Burde vel ha skrivd at det gjelder for hver batteri klasse... Men nå som vi er innå det med lipo og sånt. jeg har et irriterende problem med LVC som sitter i bilen. hver gang jeg skal kjøre og bruker det "såkalte kicket" (kriftig strømtrekk) så slår LVC inn. sånn er den til den er driftsvarm for å sammenligne det med fuel biler. og de 2 siste turene så har LVC slått inn som normalt, men så låser den seg inn med noe gass. Da har jeg null kontroll over gassen... jeg håper at det er noe garanti på det der, for det kan jo i verste fall gå til hellvete... Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 8. november 2010 Del Skrevet 8. november 2010 LVC-en skal jo kutte gassen så noe må være galt. Og hvis den kutter gassen når du gir "flatt jern" så betyr det at strømtrekket er litt i meste laget for batteriet (spenningsfall). At den funker når bilen er varm kan komme av at LiPo fungerer bedre når de er varme. Har hatt null problemer med de LVC-ene jeg har hatt. Dog kun én av de var ekstern. Lenke til kommentar
herrthf Skrevet 11. november 2010 Del Skrevet 11. november 2010 fikk kjøpt batteri til minien. men har problemer med laderen for det er 4 forsjelige moduser du kan ha den på. du kan velge mellom 3-6 eller 7-12 cells og 1,5A(1,3A) og 3A(2,5A) på laderen. og på batteriet står det MGP 09.1609 9.6V 8 x 2/3 A 1050 maH. men så skal denne laderen være hurtig lader men jeg finner ikke ut hvilke innstillinger laderen skal stå på, noen som kan hjelpe? Lenke til kommentar
>Jonas< Skrevet 11. november 2010 Del Skrevet 11. november 2010 Batteriet er på 8 celler, så da velger du "7-12 cells". Og, siden batteriet har en kapasitet på 1050mAh, velger du en ladestyrke på 1,5A. En tommerfingerregelen er å lade på 1C, altså samme ladestrøm som kapasiteten på batteriet. Så i tilfellet ditt kan det være at ladestrømmen er i høyeste laget, noe som kan føre til at batteriene blir veldig varme under oppladning, samt at reduksjon av ytelse skjer fortere. Lenke til kommentar
herrthf Skrevet 12. november 2010 Del Skrevet 12. november 2010 Batteriet er på 8 celler, så da velger du "7-12 cells". Og, siden batteriet har en kapasitet på 1050mAh, velger du en ladestyrke på 1,5A. En tommerfingerregelen er å lade på 1C, altså samme ladestrøm som kapasiteten på batteriet. Så i tilfellet ditt kan det være at ladestrømmen er i høyeste laget, noe som kan føre til at batteriene blir veldig varme under oppladning, samt at reduksjon av ytelse skjer fortere. kan det vær laderen som er ødelagt? for det er 2 lys det ene er power og det andre er Tric/quick og det skal lyse rødt når det er ferdig og lade. men det "står" på laderen at det er ferdig etter 10 min så går eg ut og prøver så kan eg kjøre i 3 min maks før batteriet er tomt igjen.. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 12. november 2010 Del Skrevet 12. november 2010 Kan likegodt være batteriet som er konka. Lenke til kommentar
herrthf Skrevet 12. november 2010 Del Skrevet 12. november 2010 Kan likegodt være batteriet som er konka. Nettopp kjøpt nytt batteri, og den stopper på akkuratt den samme tiden med det nye og det gamle batteriet. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 12. november 2010 Del Skrevet 12. november 2010 Og du er sikker på at rødt betyr ferdig? Tric = tricle = vedlikeholdslading. Noe laderen går over i når det er ferdigladet. På så og si alle ladere jeg har hatt har rødt betydd "lader" og da enten gult eller grønt når det er ferdig. Noen ladere har en "oppvarmingsfunksjon". Dvs. de lader med lavere strøm for å få opp temperaturen litt før de setter inn full ladestrøm. En annen ting er at laderen er littegrann i meste laget for det batteriet. Lenke til kommentar
herrthf Skrevet 12. november 2010 Del Skrevet 12. november 2010 Og du er sikker på at rødt betyr ferdig? Tric = tricle = vedlikeholdslading. Noe laderen går over i når det er ferdigladet. På så og si alle ladere jeg har hatt har rødt betydd "lader" og da enten gult eller grønt når det er ferdig. Noen ladere har en "oppvarmingsfunksjon". Dvs. de lader med lavere strøm for å få opp temperaturen litt før de setter inn full ladestrøm. En annen ting er at laderen er littegrann i meste laget for det batteriet. Meiner på det betyr ferdig. for lade tiden skal være 35 min ca og når det sto i 35 min tilligere idag var kjøretiden 3 min maks. men kan la det stå på og se om det skjer noe. Det var denne laderen de på centrohobby anbefalte hvertfall. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 12. november 2010 Del Skrevet 12. november 2010 Har du tilgang på multimeter kan du måle batterispenninga når du er ferdig med å kjøre (tomt batteri). Da burde det være mulig å finne ut om ei celle eller to har tatt kvelden. Kan også måle etter lading men du må vente litt til spenninga har sunket til det normale. Et fulladet 8-cellers batteri skal ha ca. 11,6V om jeg ikke tar helt feil. Utladet skal det helst ikke ha mindre enn 6,4V. Lenke til kommentar
Deppss Skrevet 15. november 2010 Del Skrevet 15. november 2010 Kan ikke finne noen feil her jeg... Lenke til kommentar
Durochris Skrevet 15. november 2010 Del Skrevet 15. november 2010 (endret) Kan ikke finne noen feil her jeg... Kulelager/hjullager... Så akkurat ut som på mopeden min xD Kulene var blitt til pulver da jeg skrudde opp Endret 15. november 2010 av Durochris Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå