Gå til innhold

Den store R/C-tråden


Anbefalte innlegg

Standard JST

Takker. :)

 

Sett at en del folk har konvertert sin Slash til en såkalt "backslash" altså buggy. Er dette 2wd eller 4wd versjonen forresten? Og var det mye modifikasjon som måtte til for å få på karosseriet og spoileren?

Dette er 2WD-versjonen. Det var relativt enkelt å installere karosseriet, men jeg måtte kutte vekk en del. Jeg ville helst montere karosseriet så lavt som mulig, så jeg har ruttet hull der styreservoen og mottakerboksen står. Ifølge UltimateTraxxas.com skal et av Proline sine karosserier til 777 passe bra, så jeg går nok til innkjøp av ett slikt senere.

 

Spoileren, eller rettere sagt montasjen for spoileren, måtte også kuttes litt, men var veldig enkel å montere. Den sitter rett i dempertårnet med 2 kraftige treskruer. Jeg brukte en av delene til min wheelie bar for å støtte opp spoileren. Hvis bilen havner på hodet uten ekstra støtte er jeg redd hele dempertårnet knekker.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

noen som kunne ha hjelpa meg med et batteri her?

 

har 2 vifter på escen min, men får bare den ene til å funke, når jeg kobler til begge(kobler de til på mottakeren) så virker det som om mottakeren ikke får levert nok strøm(eller er vel bec`en det kanskje), for da funker ikke servoen og slikt som det skal.

 

så da tenkte jeg å droppe å ha vifter koblet til på mottakeren å heller ha et lite batteri ved siden av som kan drive viftene, men noen greie på hvor stort batteri som trengs?

 

 

her er info om vifta, og jeg har da 2 av dem,holder det med et 200mah 2s lipo tro?(trenger jo bare å holde i 20-30min)

Dimensions: 25 x 25 x 10mm

Bearing: Dual Ball Bearing

Operating: Voltage 5V ~ 7.2V

Start-up Voltage: 3V

Power: 1.40W

Fan Speed: 15000 R.P.M (¡Ó20%) at 25¢J, after 5~10 min. rotating.

Max Air Flow: 5.13CFM.

Current: 0.28A

Weight: 7.0g

Connector: JST

Lenke til kommentar

Hvis BEC'n er så svak at den ikke klarer å drive to små 0,28A-vifter så tviler jeg sterkt på at servoene og radioen din yter maks av det de kan klare. Hvor store drivbatterier bruker du (spenning)?

 

Hvis så er tilfelle kan du bruke dedikert mottagerbatteri eller en bedre, separat BEC. Da jeg konverterte min Rustler (og EMAXXen også) måtte jeg ha eget mottagerbatteri pga. høy spenning på drivbatteriet (4S LiPo).

Lenke til kommentar

Hvis BEC'n er så svak at den ikke klarer å drive to små 0,28A-vifter så tviler jeg sterkt på at servoene og radioen din yter maks av det de kan klare. Hvor store drivbatterier bruker du (spenning)?

 

Hvis så er tilfelle kan du bruke dedikert mottagerbatteri eller en bedre, separat BEC. Da jeg konverterte min Rustler (og EMAXXen også) måtte jeg ha eget mottagerbatteri pga. høy spenning på drivbatteriet (4S LiPo).

 

har df03 chassis. derfor liten plass, kjører med mamba max motor og esc(5700kv) og traxxas tq sender/mottaker.. dette bruker jeg 3s lipo 4000mah på..

Lenke til kommentar

takker for svar..

 

en slik er nå bestilt :thumbup:

 

 

 

har ikke tilfeldigvis greie på antenne kabelen også?

 

har klart å knekke av 3cm av tuppen på antenneledningen, og rekkeidden er blit betydelig dårligere, går det ann å få satt på en ny eller noe?

 

traxxas 2.4ghz

Lenke til kommentar

Joda, har jo bilder.

Jeg måtte riktignok prøve en gang før jeg fikk det opp... så bilde 1 er av ikke flybart fly, og 2. bilde er av flybart fly. Skal enda gjøre modifikasjoner og forandringer før jeg er fornøyd... :thumbup:

Stilig design. Ser ut som du har laget det i isopor. Stemmer det? må ha vert en tøff jobb. Jeg bruker vanligvis depron, da det er lettere å jobbe med.

 

Hvorfor har du separat BEC egentlig?

 

 

Lenke til kommentar

Isopor ja, tilgang på mye isopor også er det greit å jobbe med...

 

separat bec : vet ikke riktig... Det er jo absolutt ikke nødvendig på dette flyet, iallfall ikke enda... ;)

 

- bare så jeg er helt sikker, bec brukes dersom det er koblet inn mange servoer.. Right?? - vet egenlig ikke heelt hva den gjør og hvorfor jeg kjøpte den... :p

 

- nytt fly ligger på tenebrettet, kommer sikkert til å lage et utkast til før jeg skal begynne på flyet som skal bli det "ordetlige" med farger, hjul osvosv...

Lenke til kommentar

Den største fordelen med en separat BEC er at den avlaster ESCen med varme.

Når innebygget BEC i en ESC benyttes får ESCen mere varme å hanskes med ettersom en BEC også avgir vame.

I tillegg kommer sikekrhetsaspektet med det for selv om ESCen skulle slutte å virke har man fremdeles strøm til mottakeren slik at man fremdeles har kontroll over flyet.

For å si det sånn så har piloter landet et skadd fly der motoren ikke virker mens det er ingen som har landet et fly uten strøm til mottakeren.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...