Gå til innhold

Den store R/C-tråden

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Joa, men araldit begynner å bli litt dyrt igjen da, når jeg skal bygge fly av isopor...

Har du ikke råd til en sprøyte araldite så bør du legge prosjektet på hylla for du bær ha råd til limet som skal holde flyet ditt sammen.

For skal du ha et lim som tørker innen de kriterier du ønsker så er det epoxy som gjelder.

Ser for meg at lynlim vil komme til å spise opp isoporen.

Lenke til kommentar

Joa, men araldit begynner å bli litt dyrt igjen da, når jeg skal bygge fly av isopor...

Har du ikke råd til en sprøyte araldite så bør du legge prosjektet på hylla for du bær ha råd til limet som skal holde flyet ditt sammen.

For skal du ha et lim som tørker innen de kriterier du ønsker så er det epoxy som gjelder.

aralditt er jo ikke akkurat dyrt da, tror jeg ga rundt 70-80kr for en tube på europris.. er jo faktisk en god del i en slik, bare huske å blande det skikkelig, steinhardt på en time!!

Lenke til kommentar

Noen som har en anbefaling til en offroad bil? Blir muligens bil nr.2. Har for øyeblikket en Rustler VXL, men kunne tenkt meg en bil som er litt mer bane vennlig samt har firehjulstrekk, titta litt på slash 4x4, men har hørt at ikke det er den "beste" banebilen heller, dog er vel ikke akkurat på jakt etter det beste, er vel egentlig bare mer interessert i å få testa 4wd.

Edit: Og ja, helst børsteløst.

selv fikk jeg meg en 1:10 buggy for en måneds tid siden, en tamiya keen hawk(DF-03 chassis)

syns den er ganske artig, 4hjulstrekk er det også, men skal du ha børsteløs i den anbefaler jeg å kjøpe slipperclutch i tillegg..for det gjorde ikke jeg, og da gikk bakdiffen etter 15sek,med versting børsteløs vel og merke(mamba max 5700)..

har fått slipperclutch nå og frontdiffen funker fortsatt fint!!! bakdiffen ble limt sammen..

Endret av tanngarden
Lenke til kommentar

Noen som har en anbefaling til en offroad bil? Blir muligens bil nr.2. Har for øyeblikket en Rustler VXL, men kunne tenkt meg en bil som er litt mer bane vennlig samt har firehjulstrekk, titta litt på slash 4x4, men har hørt at ikke det er den "beste" banebilen heller, dog er vel ikke akkurat på jakt etter det beste, er vel egentlig bare mer interessert i å få testa 4wd.

Hva med E-Revo brussless? :p det er vel en av de verste man kan å tak i som RTR bil...

Lenke til kommentar

Hva med E-Revo brussless? :p det er vel en av de verste man kan å tak i som RTR bil...

Har vurdert det, og det er vel bilen jeg aller mest kunne tenkt meg, men den er nå ganske så dyr, og vet helt om jeg syns det er verdt det, og der blir vel deler ekstra dyrt også sikkert om noe skulle gå istykker.

Lenke til kommentar

aralditt er jo ikke akkurat dyrt da, tror jeg ga rundt 70-80kr for en tube på europris.. er jo faktisk en god del i en slik, bare huske å blande det skikkelig, steinhardt på en time!!

åja, europris ja...det er kanskje overkommelig... kommer bare an på størrelsen på tuben, men er det noen som har prøvd tec 7 ? - Både jernia og maxbo sa det fungerte til allt, og regnet med at det ville gå bra til isopor også...!!?? :hmm:

Lenke til kommentar

Har prøvt å bygge båt av kleb & tett.

Det limer godt og sitter som bare juling men det er en anelse flex i det.

Så lenge du ikke har limfuger skal holde kun en vinkel eller noe slikt vil nok det fungere.

Men ville gått for kleb & tett eller MS 40 istedenfor Tec 7 da disse er 2,5 ganger sterkere en Tec 7

Kleb & tett og MS40 er Wurth produkter og som Tec 7 koster disse mellom 100 og 200 kroner tuben.

Lenke til kommentar

Har vurdert det, og det er vel bilen jeg aller mest kunne tenkt meg, men den er nå ganske så dyr, og vet helt om jeg syns det er verdt det, og der blir vel deler ekstra dyrt også sikkert om noe skulle gå istykker.

Av alle bilene jeg har hatt (har hatt 4-5 forskjellige nå), er det den bilen det er billigst deler til på eBay... Tror det har litt å gjøre med at det er mange som har den, og at etterspørselen til deler er større enn en bil ikke fullt så mange har. Og for en kjøremaskin den er!

Til opplysning er E-Revo med børstemotor nøyaktig den samme bilen, med unntak av 14mm hex på hjulene - som på børsteløs er 17mm. Den er en del billigere, og dersom du kjøper en Titan 775 (Summit-motoren) billig på eBay (får de til rundt 200 kr med frakt), har du en bil som går bra til å være børsteoppsett - og man kan leke seg en del med den før lysten til å ettermontere en Mamba Monster kommer. Men tro meg, den kommer :p

Ellers har jeg mye erfaring med bilen, skulle det bli til at du kjøper den - send meg en PM, så skal du få en liste over deler det kan være greit å ha liggende i tilfelle noe skulle skje ;)

Jeg kjøpte meg forøvrig nye felger til den nettopp, samt Series 40 dekk fra ProLine... De er g-i-g-a-n-t-i-s-k-e!

beadlocks1.jpg

Lenke til kommentar

dersom du kjøper en Titan 775 (Summit-motoren) billig på eBay (får de til rundt 200 kr med frakt), har du en bil som går bra til å være børsteoppsett

Er du sikker på at 775 motoren er bedre enn 550 motorene? :hm:

Det høres litt rart ut siden 775 motorer er lagd for klatring og 550 motorene er lagd for fart...

Lenke til kommentar

Av alle bilene jeg har hatt (har hatt 4-5 forskjellige nå), er det den bilen det er billigst deler til på eBay... Tror det har litt å gjøre med at det er mange som har den, og at etterspørselen til deler er større enn en bil ikke fullt så mange har. Og for en kjøremaskin den er!

Til opplysning er E-Revo med børstemotor nøyaktig den samme bilen, med unntak av 14mm hex på hjulene - som på børsteløs er 17mm. Den er en del billigere, og dersom du kjøper en Titan 775 (Summit-motoren) billig på eBay (får de til rundt 200 kr med frakt), har du en bil som går bra til å være børsteoppsett - og man kan leke seg en del med den før lysten til å ettermontere en Mamba Monster kommer. Men tro meg, den kommer :p

Ellers har jeg mye erfaring med bilen, skulle det bli til at du kjøper den - send meg en PM, så skal du få en liste over deler det kan være greit å ha liggende i tilfelle noe skulle skje ;)

Jeg kjøpte meg forøvrig nye felger til den nettopp, samt Series 40 dekk fra ProLine... De er g-i-g-a-n-t-i-s-k-e!

Ja, sett at E-Revo med børstemotor er en del billigere, men er børsteløst som er av interesse her. Uansett takk for all opplysningen, men ble til at jeg bestilte meg en Slash 4x4 Ultimate, hadde en fin pris på elefun.

Endret av Nitrius
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...