Gå til innhold

Den store R/C-tråden

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

bestilt meg en mamba max 5700 combo med esc til keen hawk`n nå.. tror det kan bli gøy :new_woot:

men trenger jeg noe mer? eller følger alt jeg trenger med i pakka?

har selvsagt batteri, sender og servo fra før..

tenkte mer om det trengs noe som beskytter for volten blir for lav eller noe slikt?

edit:

LVC (low voltage cutoff) ?

BEC (strømforsyning til mottaker og servo) ?

eller finns begge de 2 delene i mamba max`en?

Endret av tanngarden
Lenke til kommentar

bestilt meg en mamba max 5700 combo med esc til keen hawk`n nå.. tror det kan bli gøy :new_woot:

tenkte mer om det trengs noe som beskytter for volten blir for lav eller noe slikt?

edit:

hvis det er denne http://www.castlecreations.com/products/mamba_max_pro.html så er det ja. :p

strømforsyning til mottaker og servo trenger du ikke å tenke på med mindre su skal bygge nitro bil. :cool:

Lenke til kommentar

edit:

hvis det er denne http://www.castlecreations.com/products/mamba_max_pro.html så er det ja. :p

strømforsyning til mottaker og servo trenger du ikke å tenke på med mindre su skal bygge nitro bil. :cool:

nesten: er den uten vifte jeg bestilte :http://www.castlecreations.com/products/mamba_max.html

Lenke til kommentar

høres bra ut :new_woot:

den esc`en som var PRO kossta jo 40 dollar mer, og ikke har jeg bruk for å kjøre 6s lipo da det sikkert ikke er plass eller motorn takler det :innocent:

men likte at det var usb på den, enkelt å koble til pcen, aner ikke hvordan man programmerer en slik en, men følger vel med en manual som ikke er altfor vrien å forstå satser jeg på :thumbup:

Lenke til kommentar

Kontrollerne er enkle å programere for Castle har egen software men benytter for å programere de.

I softwaren er det man endrer de forskjellige instillingene man kan leke seg med, og når man er ferdig laster man over endringene man har gjort.

CDastle legger også ved firmware oppdateringer wed softwaren og varsler selv når ny software og firmware er tiljengelig.

Lenke til kommentar

Kontrollerne er enkle å programere for Castle har egen software men benytter for å programere de.

I softwaren er det man endrer de forskjellige instillingene man kan leke seg med, og når man er ferdig laster man over endringene man har gjort.

CDastle legger også ved firmware oppdateringer wed softwaren og varsler selv når ny software og firmware er tiljengelig.

fikk motoren(mamba max 5700) i dag :new_woot: :new_woot:

slet litt med å få kobla esc`n til datan, er windows 7 64bit på den jeg bruker..

så måtte til slutt finne frem den "gamle"(3 år gammel) datan med vista 32bit, og da gikk det fint :thumbup:

noe greier med driverne som ikke funker på 64biten

som fortalt lenger opp her veldig enkelt og oversiktlig program, bare å bruke tid på å finne ut hva som er fornuftige innstilingler nå :innocent:

har ikke fått de nye batteriene enda(bestilt 2s og 3s lipo)

så måtte nøye meg med det nye 3800mah nimh batteriet, og syns det gikk styggfort allerede da, testa bare litt(begynte å regne :thumbdown: ) på grusveien her jeg bor og var vrient å ha full kontroll på den gitt.. så kan virkelig bli spennende når de nye batteriene kommer.. :dribble:

Lenke til kommentar

i dag fikk jeg låne et 3s lipo batteri av en på jobben..

det gikk som det gikk det.. farlig fort, så og si ukontrolerbar, også røyk bakdiffen, så nå funker den bare som forhjulstrekk... så akkurat nå i skrivende stund står diffen å godgjør seg i aralditt!! :thumbup: med andre ord, ingen mer diff bak :tease: ..

Lenke til kommentar

har fått mini infernoen på veien igjen men så er det 4 forskjelige stillinger eg kan ha laderen på. det er 3-6 eller 7-12 cells og 1.5A(1.3A) eller 3A(2,5A) så på batteriet står det mgp 0.9.1609 9.6V 8x2/3A 1050mah

laderen sto på 7.5 cells og 1,5A(1,3A) amps og da var kjøre tiden ca 3 min og ladetiden ca 5min

Lenke til kommentar

Heisann folkens,

Jeg trenger lim til isopor og vet ikke helt hva slags lim som vil fungere bra nok..

Tidligere har jeg brukt superepoxy fra clasern, men det selges ikke lengre... Pistollim fungerer greit, men smelter isoporen hvis jeg skal lime store overflater, også må limet være varmt for ikke å størkne for fort.. Trelim vil ikke herde før laaaangt etter at min tolmodighet er brukt opp...

Noen som har noen gode tips?

Jeg ønsker meg et lim som herder på ca 10-15min og med god styrke... :thumbup:

Lenke til kommentar

Noen som har en anbefaling til en offroad bil? Blir muligens bil nr.2. Har for øyeblikket en Rustler VXL, men kunne tenkt meg en bil som er litt mer bane vennlig samt har firehjulstrekk, titta litt på slash 4x4, men har hørt at ikke det er den "beste" banebilen heller, dog er vel ikke akkurat på jakt etter det beste, er vel egentlig bare mer interessert i å få testa 4wd.

Edit: Og ja, helst børsteløst.

Endret av Nitrius
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...