Deppss Skrevet 31. august 2010 Del Skrevet 31. august 2010 Noen som tror denne E-Maxx'en er billig eller? sedsberg: Du har vel god greie på diff til E-Maxx. Jeg vurderer sterkt å skaffe meg diffsperre bak, men trenger jeg Ring gear, differential/ pinion gear i tillegg, eller går det an å bruke de orginale delene? Og hvordan er det å kjøre på asfalt siden det står: Use off-road only.? Lenke til kommentar
magnusalex Skrevet 31. august 2010 Del Skrevet 31. august 2010 Ser ut som det er brukt mye deler fra Kershaw Designs der... de har mye fett til Traxxas Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 1. september 2010 Del Skrevet 1. september 2010 (endret) sedsberg: Du har vel god greie på diff til E-Maxx. Jeg vurderer sterkt å skaffe meg diffsperre bak, men trenger jeg Ring gear, differential/ pinion gear i tillegg, eller går det an å bruke de orginale delene? Og hvordan er det å kjøre på asfalt siden det står: Use off-road only.? Er ganske sikker på at du kan bruke originaldelene. Den vil bli vanskelig å svinge med på asfalt og andre underlag med godt grep. Trolig får du en gigantisk svingradius pluss at den vil få tendens til å gå rett fram hvis du gir gass og svinger. Edit: SJekka nå. Du kan 100% sikkert bruke originaldelene. Det er samme delenummer. Endret 1. september 2010 av sedsberg Lenke til kommentar
Deppss Skrevet 1. september 2010 Del Skrevet 1. september 2010 Takker for godt svar. Det er nå jeg skulle hatt El. sperre... Lenke til kommentar
oophus_3do Skrevet 1. september 2010 Del Skrevet 1. september 2010 Kan du ikke heller kjøre med tykkere olje bak? Istedet for diffsperre liksom. Lenke til kommentar
Deppss Skrevet 1. september 2010 Del Skrevet 1. september 2010 Når jeg tenker etter så er det vel et smartere valg å fylle på med tykkere olje enn å hive inn en sperre. Med sperre så er det jo større belastning på drivverket, og med den uflasken min så er det vel stor sjanse for at det skjer noe dritt... Lenke til kommentar
tanngarden Skrevet 3. september 2010 Del Skrevet 3. september 2010 noen som kan forklare meg forskjellen på disse to betegnelsene? 5000mAh 30C LiPo 3S 11.1 Volt 5000mAh 25C LiPo 3S 11.1 Volt forskjellen på 25c og 30c altså? Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 3. september 2010 Del Skrevet 3. september 2010 C rating på batteripakker dreier seg om kapasitet i Ampere, og i dette tilfelle 25 ganger kapasitet og 30 ganger og det dreier seg om maks kontinuerlig strøm batteriet kan klare og levere som da blir henholdsvis 125 og 150A. I peak klarer batteriene enda mere. Lenke til kommentar
tanngarden Skrevet 4. september 2010 Del Skrevet 4. september 2010 C rating på batteripakker dreier seg om kapasitet i Ampere, og i dette tilfelle 25 ganger kapasitet og 30 ganger og det dreier seg om maks kontinuerlig strøm batteriet kan klare og levere som da blir henholdsvis 125 og 150A. I peak klarer batteriene enda mere. okei, skjønner. så det vil si at om jeg skaffer meg mamba max 5700, som trekker 100A på max så har det ikke noe å si om det er 20c, 25c eller 30c så lenge totalen overstiger 100A? (alts XXc x XXXXmah = 100A +++) Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 4. september 2010 Del Skrevet 4. september 2010 På en bil så er aldri maks belastning særlig lenge så om motoren er ratet til 100A så vil 20C batterier klare jobben fint. Det skal ikke så mange sekundene til på full gass for bilen er en liten prikk i horisonten. Lenke til kommentar
Tommsern92 Skrevet 5. september 2010 Del Skrevet 5. september 2010 Hei, på min venns sin rc bil, så har han greid å ødelegge snorstarteren sin ved å trekke den litt for langt slik at fjera innvendig knakk. Så vi driver og ser etter en ny snorstarter til den. Bilen er en Himoto Viper XST, og har funnet ut at diameteren mellom skruehullene er 27mm. Noen som vet om en norsk side som selger en startsnor som passer til denne? Lenke til kommentar
oophus_3do Skrevet 5. september 2010 Del Skrevet 5. september 2010 Er vell mulig å hente opp manualen til bilen enten fra esken eller fra nettet og finne frem art.nummeret til delen dere skal ha tak i? Lenke til kommentar
Tommsern92 Skrevet 5. september 2010 Del Skrevet 5. september 2010 Er vell mulig å hente opp manualen til bilen enten fra esken eller fra nettet og finne frem art.nummeret til delen dere skal ha tak i? Han finner desverre verken esken eller manualen, og bilen er 2-3 år gammel. Har prøvd å søke litt på nettet men uten hell. Lenke til kommentar
oophus_3do Skrevet 7. september 2010 Del Skrevet 7. september 2010 Er det denne: http://www.xenonproject.com/rc-trucks/parts/himoto-viper-xst/pull-start-for-japan-rtr-15-018-021-27-engine-p-2791.html Lenke til kommentar
Tommsern92 Skrevet 8. september 2010 Del Skrevet 8. september 2010 Er det denne: http://www.xenonproject.com/rc-trucks/parts/himoto-viper-xst/pull-start-for-japan-rtr-15-018-021-27-engine-p-2791.html Stemmer! Vet du om en norsk side som selger snorstarter med samme mål evt som denne? Lenke til kommentar
oophus_3do Skrevet 8. september 2010 Del Skrevet 8. september 2010 Nei, jeg bare tok en liten google search. Kan jeg så kan du. Lenke til kommentar
Nitrius Skrevet 8. september 2010 Del Skrevet 8. september 2010 Er det denne: http://www.xenonproject.com/rc-trucks/parts/himoto-viper-xst/pull-start-for-japan-rtr-15-018-021-27-engine-p-2791.html Stemmer! Vet du om en norsk side som selger snorstarter med samme mål evt som denne? Vet ikke hvor i landet du holder til, men er jo en himoto butikk i Oslo området, ellers så kan du jo bare prøve din nærmeste rc butikk, de kan sikkert hjelpe deg/dere. Lenke til kommentar
tanngarden Skrevet 8. september 2010 Del Skrevet 8. september 2010 På en bil så er aldri maks belastning særlig lenge så om motoren er ratet til 100A så vil 20C batterier klare jobben fint. Det skal ikke så mange sekundene til på full gass for bilen er en liten prikk i horisonten. Net Weight :274g Voltage: 11.1V Capacity: 4000mAh Battery Type: Li-polymer Continuous Discharge Rate: 15C Burst Rate : 25C Cells : 3 Color: Black Dimension( L x W x H): 14 x 4.7 x 2.1cm(5.51 x 1.85 x 0.83in) er dette en 15 cellers eller 25 cellers? forskjellen på Continuous Discharge Rate og Burst Rate ? Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 8. september 2010 Del Skrevet 8. september 2010 Dette er et 3 sellers batteri på 4000mAh som takler 60A belastning kontinuerlig og 100A i peak. Virker som en billig pakke med tanke på maks kontinuerkig strømtrekk på 15C. Lenke til kommentar
tanngarden Skrevet 8. september 2010 Del Skrevet 8. september 2010 ja er så absolutt et billigbatteri, men noe av det eneste som er smått nok.. sliter med å finne et 3s lipo på rundt 4000mah som passer i kjerra mi. er en Tamiya Keen Hawk (DF-03 chassis) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå