Nitrius Skrevet 25. august 2010 Del Skrevet 25. august 2010 (endret) Godt å høre, dog er fortsatt litt skeptisk. Spørsmål, er det slik at "Charged Capacity" er hvor mye mah batteriet har blitt "matet" til nå? Og er det normalt at laderen ikke alltid ladere med amp'en man valgte? Ser at den er nedom 2.0-3,0a i dette øyeblikket. Edit: Der var den ferdig gitt, stoppa på 2460 charged capacity ca. Virker som det er normalt at amp'en synker mot slutten av ladinga. Tok snaue 45min, det er jammen en stor forbedring fra de 8timene jeg venta for å få det standard NiMh 3000mah batteriet lada. Endret 25. august 2010 av Nitrius Lenke til kommentar
Deppss Skrevet 25. august 2010 Del Skrevet 25. august 2010 (endret) Hvis du hadde giddi så sette batteriet på landing bare noen sekunder og så tar du bilde av skjermen på laderen, så kan jeg ta bilde skirve alt som står på skjermen på laderen så slipper du å vrenge av deg hode bare for å forstå hva alt det dill dallet er... Endret 25. august 2010 av Deppss Lenke til kommentar
Nitrius Skrevet 25. august 2010 Del Skrevet 25. august 2010 (endret) Det jeg snakker om er noen tall nedi høyre hjørne som tikker oppover når du lader, ifølge manualen er dette "Charged Capacity", starter som 00000, men når laderen sa ifra at batteriet var fulladet, sto det 02460 ca. Tenkte det var hvor mye mAh batteriet hadde blitt ladet, men om det stemmer, så er jo batteriet bare halvferdig? Endret 26. august 2010 av Nitrius Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 26. august 2010 Del Skrevet 26. august 2010 Kommer an på hvor mye som var på batteriet fra før. Lenke til kommentar
Deppss Skrevet 26. august 2010 Del Skrevet 26. august 2010 (endret) Denne laderen har jeg, og er storfornøyd med den. Billig, grei kvalitet og lader det meste Har 12V inn, så du kan koble den i kreftpinnetenneren i bilen. Husk å kjøp et 12V adapter hvis du ikke har noe liggende og slenge. Jeg bruker en strømforsyning fra en gammel pc Jeg har en "forhistorisk" pc (den kom med Win 95 som ny) som har en fungerende PSU, men jeg er rimelig usikker på om jeg kan bruke den siden den kan bare pese ut 110 watt... xD Jeg har også en versting på 600 watt, men der er det 14000 ledninger som tyter ut... Har en B6 Twin lader Hvordan er det du fått det til? Endret 26. august 2010 av Deppss Lenke til kommentar
tanngarden Skrevet 26. august 2010 Del Skrevet 26. august 2010 Fikk idag min traxxas tq 2.4 ghz men får jo ikke prøvd den enda, da jeg må bygge opp bilen først og vente på at batteriene og esc`en kommer.. men det jeg da lurer på, noen som vet hva plassen ved siden av batteriene er til? merket med en stor pil kan det være at det er mulig å sette inn en oppladbar batteripakke? Lenke til kommentar
Nitrius Skrevet 26. august 2010 Del Skrevet 26. august 2010 (endret) I min som fulgte med Traxxas Rustler VXL, så lå det et sånt ark, oppslagsark på en måte som ga et overblikk over menysystemet osv... Ellers har jeg lurt på hva den kontakten inni der er til, det har det ikke stått noe om. Edit: Ser at min ikke er prikk lik som din, eller den røde knappen eller hva det er for noe på bildet ditt i håndtaket har ikke jeg, du har kanskje 4-kanals utgaven: http://www.traxxas.com/products/accessories/trx_accessories_transmitters.htm#tq24ghz4ch Endret 26. august 2010 av Nitrius Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 26. august 2010 Del Skrevet 26. august 2010 Vil tro det er en form for kommunikasjon. Mulig den er mulig å omprogrammere på en eller annen måte. Lenke til kommentar
tanngarden Skrevet 27. august 2010 Del Skrevet 27. august 2010 I min som fulgte med Traxxas Rustler VXL, så lå det et sånt ark, oppslagsark på en måte som ga et overblikk over menysystemet osv... Ellers har jeg lurt på hva den kontakten inni der er til, det har det ikke stått noe om. Edit: Ser at min ikke er prikk lik som din, eller den røde knappen eller hva det er for noe på bildet ditt i håndtaket har ikke jeg, du har kanskje 4-kanals utgaven: http://www.traxxas.com/products/accessories/trx_accessories_transmitters.htm#tq24ghz4ch er 3 kanals, ihvertfall det som det sår på den.. prøvd å lese litt rundt om den ekstra plassen, men finner fint lite om det gitt.. lite mysterium gitt Lenke til kommentar
Cutthroat Bill Skrevet 27. august 2010 Del Skrevet 27. august 2010 Sitter de løse battteriene i en liten uttagbar boks? Hvis ikke så er det tomme rommet ved siden av antagelig ment for oppladbare batteripakker. Lenke til kommentar
SemikolonP Skrevet 27. august 2010 Del Skrevet 27. august 2010 Denne laderen har jeg, og er storfornøyd med den. Billig, grei kvalitet og lader det meste Har 12V inn, så du kan koble den i kreftpinnetenneren i bilen. Husk å kjøp et 12V adapter hvis du ikke har noe liggende og slenge. Jeg bruker en strømforsyning fra en gammel pc Jeg har en "forhistorisk" pc (den kom med Win 95 som ny) som har en fungerende PSU, men jeg er rimelig usikker på om jeg kan bruke den siden den kan bare pese ut 110 watt... xD Jeg har også en versting på 600 watt, men der er det 14000 ledninger som tyter ut... Har en B6 Twin lader Hvordan er det du fått det til? Siden den er så forkustorisk som du sier, så er det mest sannsynlig ikke ATX. Det skal gå en kabel fra den og direkte til strømbryter. Ta løs kabelen (se om du får med strømbryteren også) og skru ut PSU-en. Da bruker du selvsagt den til å slå av og på PSU-en. På en ATX-strømforsyning finner du fram ATX-kabelen som går i hovedkortet. Ta en liten ledning fra den grønne ledningen til jord, som er en av de svarte ledningene (spiller ingen rolle hvilken). For å få strøm avisolerer du en gul og en svart ledning fra PSU-en. Den gule er +/pluss og den svarte er -/minus. (det er standard i alle PC-er bortsett fra noen nyere fra Dell, HP etc) For å regne ut om PSU-en din kan dra laderen, leder du i specsa i manualen og finner ut hvor mange A (Ampere) laderen drar. Gang det med 12V (Volt) og du vet hvor mange watt som trengs for at den skal fungere optimalt. (F.eks. min lader trekker 5A. Ganger det med 12V, så trekker den 60W) Lenke til kommentar
Deppss Skrevet 27. august 2010 Del Skrevet 27. august 2010 Dæven, Det funka jo... Jeg herja på nettet og gjorde ca. det samme som du sa og da funka det ikke... kom på at jeg egentlig har 2 valg, enten bruke Psu'en eller koble laderen rett i pc'n som jeg bruker nå... xD bare å koble seg til en gul og en svart ledning og vips så har jeg 17amp tilgjenelig om det er så lurt vet jeg ikke... Takker for en farlig enkel forklaring! Lenke til kommentar
tanngarden Skrevet 28. august 2010 Del Skrevet 28. august 2010 (endret) da var bilen min endelig bygd sammen og virker!! eneste er at, er det noen som vet om det går ann å snu om revers og gass? det funker som det skal, gir jeg gass fremover så kjører den fremover. og gir jeg gass i reversj så rygger den. men problemet er at den virker bedre i reversj, akkurat som om det er bedre kontakt og mer følsom der.. enn når jeg kjører fremover.. har da en traxxas 2.4ghz, regner med at det er der jeg må gjøre noe endringer? om det går da edit: fikk det til, fikk snudd om på kontrollen, sånn at når jeg rygga så kjørte den fremover og motsatt.. så bytta jeg om ledningene til motoren,sånn at den kjørte frem når den skulle frem, og vips, nå ble den helt super!! greit å ha den mest følsom fremover synes jeg Endret 28. august 2010 av tanngarden Lenke til kommentar
Itek Skrevet 31. august 2010 Del Skrevet 31. august 2010 Jeg driver å lager en rc handleliste etter at jeg kortsluttet batteriet samt bøyde det... , er derfor en ting jeg lurer på: Hva vil skje dersom jeg setter en 30A ESC på en motor som kan trekke 40A? Vil motoren bruke 30A på full guffe, eller vil jeg svi ESCen fordi jeg prøver å sette 40A gjennom ESCen? Lenke til kommentar
>Jonas< Skrevet 31. august 2010 Del Skrevet 31. august 2010 Det kan nok gå hardt ut over regulatoren dersom batteriet klarer å levere mer enn 30A kont. Lenke til kommentar
vegham Skrevet 31. august 2010 Del Skrevet 31. august 2010 Jeg driver å lager en rc handleliste etter at jeg kortsluttet batteriet samt bøyde det... , er derfor en ting jeg lurer på: Hva vil skje dersom jeg setter en 30A ESC på en motor som kan trekke 40A? Vil motoren bruke 30A på full guffe, eller vil jeg svi ESCen fordi jeg prøver å sette 40A gjennom ESCen? Hvis motoren blir belastet til sitt arbeidsområde (40A) vil regulatoren ta kvelden om den ikke får tilstrekkelig kjøling. Større strømtrekk over samme leder gir varme/tap. Til slutt blir det så varmt at et brudd oppstår. Ofte er dette bruddet en form for kortsluttning mellom annen FET. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 31. august 2010 Del Skrevet 31. august 2010 Med mindre man har en ESC med god overbelastnings og overopphetningsbeskyttelse. Har sewlv hatt to 160A-regulatorer som ble behandla alt anna enn bra og de overlevde fint. Og blir motoren overbelasta så drever man ned (til mindre fart). Lenke til kommentar
oophus_3do Skrevet 31. august 2010 Del Skrevet 31. august 2010 Noen som har erfaring med MaxAmps nye lipo system her? http://www.maxamps.com/products.php?cat=274 Det ser jo ganske hendig ut hvis man har forskjellige biler som kjører med forskjellig oppsett. Jeg har f.eks en Team Associated B4, samt en 8ight-T børsteløs(MMM) hvor B4'en kjører på 7,4v mens 8ight-T'en på 22,2v. Og da hadde det jo vært deilig å ha en batteripakke man faktisk kan konfiguere selv til å kunne brukes på begge bilene. Spørsmålet er jo om det fungerer? Lenke til kommentar
Znaky Skrevet 31. august 2010 Del Skrevet 31. august 2010 Noen som har erfaring med MaxAmps nye lipo system her? http://www.maxamps.com/products.php?cat=274 Det ser jo ganske hendig ut hvis man har forskjellige biler som kjører med forskjellig oppsett. Jeg har f.eks en Team Associated B4, samt en 8ight-T børsteløs(MMM) hvor B4'en kjører på 7,4v mens 8ight-T'en på 22,2v. Og da hadde det jo vært deilig å ha en batteripakke man faktisk kan konfiguere selv til å kunne brukes på begge bilene. Spørsmålet er jo om det fungerer? Tror det funker greit jeg, de har jo lagd en video som forklarer det litt nærmere. Eneste som er litt sketchy kanskje er hvis pluggene hopper ut av batteriet. Lenke til kommentar
Itek Skrevet 31. august 2010 Del Skrevet 31. august 2010 (endret) Jeg driver å lager en rc handleliste etter at jeg kortsluttet batteriet samt bøyde det... , er derfor en ting jeg lurer på: Hva vil skje dersom jeg setter en 30A ESC på en motor som kan trekke 40A? Vil motoren bruke 30A på full guffe, eller vil jeg svi ESCen fordi jeg prøver å sette 40A gjennom ESCen? Hvis motoren blir belastet til sitt arbeidsområde (40A) vil regulatoren ta kvelden om den ikke får tilstrekkelig kjøling. Større strømtrekk over samme leder gir varme/tap. Til slutt blir det så varmt at et brudd oppstår. Ofte er dette bruddet en form for kortsluttning mellom annen FET. Ok, takk for svar... Har bare stusset litt over at noen motorer yter feks 550W på 45A, imens andre yter mer watt men trekker mindre strøm /trenger mindre esc... edit: ahaa... kanskje det har noe med strømstyrken å gjøre?? -antall volt.. Endret 31. august 2010 av Itek Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå