Gå til innhold

Den store R/C-tråden


Anbefalte innlegg

Hvilken butikk i Oslo området er flinkest på Traxxas deler? Samt batterier/ladere og evt. overganger man trenger får å bruke disse batteriene med Traxxas pluggen?

 

 

Edit: Og er det noe fare om batteriet og laderen som følger med Traxxas Rustler VXL lader lenge etter at lampa på laderen blir grønt? Er et 3000mah 7 cells NiMh batteri, og en vegglader med lys som lyser rødt når det lader, og grønt når det er ferdig, sto at det skulle ta ca. 8 timer.

Endret av Nitrius
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvilken butikk i Oslo området er flinkest på Traxxas deler? Samt batterier/ladere og evt. overganger man trenger får å bruke disse batteriene med Traxxas pluggen?

 

 

Edit: Og er det noe fare om batteriet og laderen som følger med Traxxas Rustler VXL lader lenge etter at lampa på laderen blir grønt? Er et 3000mah 7 cells NiMh batteri, og en vegglader med lys som lyser rødt når det lader, og grønt når det er ferdig, sto at det skulle ta ca. 8 timer.

 

 

Overganger bruker du helst når du skal lade batteriene, med ladere som ikke har Traxxas plugg.

Bruker du en sånn i Rustler VXl, er jeg sikker på at den smelter før du har kjørt 5 turer siden regulatoren kan valse ut 320A :p

10188.jpg

(Rød lapp: Warning! Low current use only!)

 

8 timer å lade et batteri på 3000 mah? da må de som har skrivd det vært drita fulle... :tease:

Med den laderen som følger med lader med 4A (4000mah) så det tar under èn time å lade det batteriet. Vet ikke om det gjelder alle hurtigladere, men når den lyser grønt (ferdig ladet) så lader de med 100mah(vedlikeholds lading)

Endret av Deppss
Lenke til kommentar

Hvilken butikk i Oslo området er flinkest på Traxxas deler? Samt batterier/ladere og evt. overganger man trenger får å bruke disse batteriene med Traxxas pluggen?

 

 

Edit: Og er det noe fare om batteriet og laderen som følger med Traxxas Rustler VXL lader lenge etter at lampa på laderen blir grønt? Er et 3000mah 7 cells NiMh batteri, og en vegglader med lys som lyser rødt når det lader, og grønt når det er ferdig, sto at det skulle ta ca. 8 timer.

 

 

Overganger bruker du helst når du skal lade batteriene, med ladere som ikke har Traxxas plugg.

Bruker du en sånn i Rustler VXl, er jeg sikker på at den smelter før du har kjørt 5 turer siden regulatoren kan valse ut 320A :p

10188.jpg

(Rød lapp: Warning! Low current use only!)

 

8 timer å lade et batteri på 3000 mah? da må de som har skrivd det vært drita fulle... :tease:

Med den laderen som følger med lader med 4A (4000mah) så det tar under èn time å lade det batteriet. Vet ikke om det gjelder alle hurtigladere, men når den lyser grønt (ferdig ladet) så lader de med 100mah(vedlikeholds lading)

 

 

Følger ikke med hurtiglader, han i butikken kalte det "overnight" lader eller noe. Hvis overganger bare kan brukes til å lades, hvordan får jeg da brukt de forskjellige batteriene jeg har sett rundt på nettet i bilen da? Har vel til nå sett null batterier med denne Traxxas pluggen værtfall, bortsett fra batteriet som fulgte med.

 

Må vel kanskje kjøpe in Traxxas plugger da og fjerne pluggene som sitter på batteriet og lodde på pluggene selv?

 

 

Edit: På laderen står det "only use with 7 cell NiMh batteries" "LED will light green when the battery is fully charged" og under der igjen: 1500mah - 4 Hours, 3000mah - 8 hours. Batteriet har vel ladet i ca 6 timer eller noe, og den lyser fortsatt rødt. Står også i "Owner's manual" som følger med bilen at batteriet skal lades i ca 8 og en halv time.

Endret av Nitrius
Lenke til kommentar

Aiai... Da lever laderen opp til navet... :whistle:

 

Her er noen batterien med Traxxas plugg:

7,2V 5000mAh - Bronto SP - Ni-Mh - Traxxas plugg

8,4V 5000mAh - Bronto TSP - Ni-Mh - Traxxas plugg

(det er flere batterier med Traxxas pugger inne på den nettbutikken)

Hvis du kjøper batterier uten Traxxas plugg så må du lodde på pluggene selv, eller få de i butikken til å gjøre det.

 

Etter det jeg har sett på bilder så er det standar batteriholder i Rustler'n.

Da vil jeg anbefale noe lignende batteri som jeg linket sist.

Men for guds skyld kjøp ny lader med mindre du vil vente 13,5 timer på at batterie skal bli ferdig ladet...

 

Regna ut at laderen som du bruker lader med 375mah, noe som er i overkanten av stuslig. (3000mah/8t =375mah )

 

Hvis du vil (for å si det på en pen måte) slippe hellvete løs, så kjøper du lipo batteri... :dribble:

men da må du kjøpe lipo balanserer (lader)

Lenke til kommentar

Ja, har vurdert LiPo, men får se. Ble også anbefalt en lader kalt computerlader eller noe slikt innpå radiostyrt.no, men får se hva det blir til, inntil da er jeg åpen for forslag. Jeg skal hvertfall ha en kjappere lader, for jeg gidder ikke å vente så lenge som nå en gang til gitt, hehe.

 

Ellers, hvor varmt er det normalt at disse NiMh batteriene blir mot slutten av ladingen? Står i bruksanvisning at det er normalt at det blir litt varme, men de skal ikke bli så varme at du får vondt av å holde i de. Sjekka tempen på batteriet, og for øyeblikket ser det ut til å ligge på rundt 35 grader, og om jeg ikke har mista tellinga snart, så burde laderen snart bytte over til grønt da det har gått 8-9 timer nå.

 

 

Edit: Dette er laderen jeg ble anbefalt: http://www.elefun.no/p/prod.aspx?v=9245&i=32 dog syns den er i dyreste laget egentlig.

Endret av Nitrius
Lenke til kommentar

Tar imot anbefalinger, tenkte jeg skulle ut en tur idag å finne meg en ny lader, da helst en som kan lade alt, og et nytt batteri eller to.

 

 

Edit: Ser mikronor har: ImaxRC B6ACPRO Computer Balansererlader 12VDC/220AC, som tar alle typer batterier til 600kr, er den grei? Som sagt skulle helst hatt ny lader idag, og mikronor er ikke langt unna.

Endret av Nitrius
Lenke til kommentar

Denne laderen har jeg, og er storfornøyd med den. Billig, grei kvalitet og lader det meste :)

 

Har 12V inn, så du kan koble den i kreftpinnetenneren i bilen.

 

Husk å kjøp et 12V adapter hvis du ikke har noe liggende og slenge. Jeg bruker en strømforsyning fra en gammel pc :p

 

Den ser jo så og si prikk lik ut som den ImaxRC, bare en annen farge og logoer, så virker som det er mye rebranding ute å går i lade-verdenen. Uansett ble en ImaxRC B6Pro med ac adapter. Samt et LiPo 5000mah 7.4v.

Lenke til kommentar

Denne laderen har jeg, og er storfornøyd med den. Billig, grei kvalitet og lader det meste :)

 

Har 12V inn, så du kan koble den i kreftpinnetenneren i bilen.

 

Husk å kjøp et 12V adapter hvis du ikke har noe liggende og slenge. Jeg bruker en strømforsyning fra en gammel pc :p

 

Jeg har en ubrukelig pc hjemme som mest sansynlig skal kastes i fremtiden, og da er vel kjekt å gjøre det samme som du har gjort. :p

Lenke til kommentar

Heisann, da har jeg endelig fått bestilt meg min første rc bil.

Jeg valgte HPI BULLET ST 3.0CC 4WD RTR :)

 

Noen som har noen erfaringer med den?

Har ikke erfaring med akkurat den bilen, men vet at HPI er et bra merke :)

Har selv HPI Baja 5T og Savage Flux og de holder bra.

Tipper du bli fornøyd med den Bulleten, hvertfall som "førstebil" ;)

Endret av RamboEinar
Lenke til kommentar

Heisann, da har jeg endelig fått bestilt meg min første rc bil.

Jeg valgte HPI BULLET ST 3.0CC 4WD RTR :)

 

Noen som har noen erfaringer med den?

Har ikke erfaring med akkurat den bilen, men vet at HPI er et bra merke :)

Har selv HPI Baja 5T og Savage Flux og de holder bra.

Tipper du bli fornøyd med den Bulleten, hvertfall som "førstebil" ;)

 

Så bra! Hadde søkt litt på merke og hørt med et par bekjente og de sa hpi er til å stole på.

Lenke til kommentar

Noen som har peiling på om disse computerladerne stopper selv når batteriet er fulladet? Eller må jeg selv avbryte? Hvis jeg må, hvordan vet jeg at batteriet er ferdig ladet? Driver å lader nå, et Lipo 5000mah 7.4v batteri, på skjermen så langt så har den ladet i 17min, charged capacity er 1430(er dette mah? Så når det står 5000 der skal jeg avbryte?), battery voltage er 8.3 for øyeblikket og Li2S 5.0A.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...